Menu

Prowadzenie bloga

Zastanawiasz się, na czym polega prowadzenie bloga firmowego? To regularne publikowanie wartościowych treści, które przyciągną internautów do Twojej strony – a co za tym idzie – do produktów lub usług.

Blog jako narzędzie marketingowe pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki i zachęcić odbiorców do interakcji. Artykuły odpowiadające na potrzeby osób z konkretnej grupy docelowej są skutecznym sposobem promowania oferty. W przygotowaniu takich wpisów pomogą Ci specjaliści z Grupy TENSE!

Artykuły na bloga wspierają też działania związane z pozycjonowaniem. Zamieszczane w nich odnośniki rozbudowują profil linkowy Twojej strony, który zwiększa wiarygodność witryny u algorytmów Google’a. Co więcej, teksty zawierają frazy kluczowe dobrane w profesjonalnych narzędziach. Wszystko to może pozytywnie wpłynąć na widoczność firmowej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Za pomocą bloga utrzymasz relacje z internautami na wiele sposobów!

    Bezpłatna wycena

    Przyciągniesz do siebie osoby, które poszukują konkretnych informacji przed podjęciem decyzji o zakupie – tacy użytkownicy mogą następnie stać się Twoimi klientami.

    Utrzymasz zainteresowanie aktualnych kupujących – informując ich o życiu firmy i nowościach w asortymencie.

    Zaangażujesz internautów – umożliwisz im komentowanie i udostępnianie artykułów – czyli stworzenie User Generated Content.

    Zachęcisz do kontaktu, np. przesłania zapytania ofertowego lub zapisania się do newslettera, co może przełożyć się na pozyskiwanie wartościowych leadów.

    Jakie rodzaje artykułów wyróżnia się w prowadzeniu bloga?

    Poradnik

    Internauci poszukują w Google’u rad na każdy temat – począwszy od prawidłowego kładzenia tapet, przez wybór sukienki na studniówkę, kończąc na kupnie aromatycznej kawy. Nasze poradnikowe wpisy na bloga odpowiadają więc na ich pytania. Przedstawianie pomysłów oraz sposobów na korzystanie z konkretnych produktów to strzał w dziesiątkę! Dlaczego? Jasne i czytelne wskazówki należą do treści, które odbiorcy cenią szczególnie.

    Przykłady:

    • Poznaj 3 sposoby na utrzymanie porządku na biurku
    • Sprawdź 5 pomysłów na odnowienie starych mebli
    • 3 rady od ekspertów, które pomogą Ci przygotować samochód na zimę
    Ranking

    Przy prowadzeniu bloga zwracamy uwagę na zmieniające się pory roku, święta i inne okazje. Właściwie w każdej branży można opowiedzieć o trendach, stworzyć ranking najlepszych produktów czy wskazać sprawdzone rozwiązania konkretnych problemów.

    Przykłady:

    • Najmodniejsze damskie buty na lato, które musisz mieć w swojej szafie
    • Ranking najlepszych prezentów do 100 złotych na Dzień Ojca
    • 5 najbardziej oczekiwanych gier komputerowych w 2020 roku
    Ciekawostki

    Blog firmowy powinien być zarówno źródłem wiedzy, jak i rozrywki. Internauci najchętniej klikają w nagłówki, które ich intrygują albo dają obietnicę otrzymania pożądanych informacji. Artykuł na bloga, napisany dla Ciebie przez copywritera z Grupy TENSE, może stanowić źródło inspiracji na weekendowy wyjazd, ale też edukować odbiorcę w nowej dla niego dziedzinie.

    Przykłady:

    • Najlepsze metody parzenia kawy, których nie znasz, a powinieneś
    • Miejsca, które koniecznie musisz odwiedzić będąc w Krakowie
    • 3 fakty na temat oleju kokosowego, które Cię pozytywnie zaskoczą
    Artykuły porównawcze

    Prowadzenie bloga firmowego pozwala bezpośrednio odpowiadać na pytania, które internauci wpisują w wyszukiwarce. Ważnym elementem bloga są więc artykuły porównujące różne produkty i usługi. Wpisy przedstawiające wady, zalety, różnice oraz konkretne właściwości zawsze wzbudzą ciekawość u czytelnika.

    Przykłady:

    • Farba czy tapeta – jak ozdobić ściany w domu?
    • Poznaj największe zalety i wady silników hybrydowych w samochodach
    • Który telefon do 2500 złotych wybrać?
    Wpis informacyjny

    Celem takiego posta na bloga jest informowanie odbiorców o bieżących wydarzeniach w firmie. Mogą to być nowości pojawiające się w ofercie, udział w branżowych targach, czy świętowanie ważnych uroczystości. Artykuły informacyjne nawiązują też do aktualnej sytuacji na rynku i świecie. W ten sposób pokażemy, jak Twoja marka reaguje na zmieniające się okoliczności lub kryzys gospodarczy. Na blogu znajdą się dynamiczne treści, a internauci lepiej poznają ważne fakty z życia przedsiębiorstwa.

    Przykłady:

    • Relacja z Kongresu Online Marketing. Sprawdź, czego się nauczyliśmy
    • 10 lat Grupy TENSE – jak świętowaliśmy nasz jubileusz?
    • Pandemia w branży marketingu internetowego – jak wyjść obronną ręką z kryzysu?
    Czy wiesz, że...

    W ciągu roku tworzymy prawie 2500 wpisów blogowych dla naszych Klientów? Miesięcznie to ok. 1,5 miliona znaków ze spacjami, co po przeliczeniu na strony daje nam objętość książki J. K. Rowling „Harry Potter i Czara Ognia”. Sporo, prawda? Jeśli chcesz, aby Twoim firmowym blogiem zajęli się specjaliści, skontaktuj się z nami już dziś!

    Poznaj nasze możliwości

    Czym wyróżniają się dobre wpisy na bloga?

    Są regularnie publikowane

    Dzięki współpracy z Grupą TENSE będziesz na bieżąco dzielić się ciekawymi treściami oraz informacjami o wydarzeniach z życia swojej firmy. Pokażesz, że zależy Ci na utrzymywaniu kontaktu z internautami!

    Mają strukturę przyjazną dla odbiorcy

    Zadbamy o podział tekstów na akapity, dodanie nagłówków i śródnagłówków, a także wybór atrakcyjnych zdjęć. Dobrze wiemy, że w prowadzeniu bloga czytelność artykułu jest równie ważna, jak jego treść.

    Są trafne i dopasowane do trendów

    Post na bloga powinien rozwiązywać realne problemy – czyli odpowiadać na frazy, których internauci najczęściej szukają. Przeanalizujemy, czym są zainteresowani Twoi potencjalni klienci w Google’u i dobierzemy do tego tematy artykułów.

    Poruszają aktualne tematy

    Podczas przygotowywania każdego tematu na bloga będziemy brać pod uwagę to, co dzieje się w Twojej branży i czym żyją klienci. To podstawa, żeby wywołać u nich ciekawość związaną z Twoją marką.

    Są praktyczne i użyteczne

    Treści poradnikowe, rankingi, ciekawostki – dostarczanie wartościowych treści, odpowiadających na potrzeby odbiorców, jest niezwykle ważne! Nasi copywriterzy dołożą wszelkich starań, aby stworzyć teksty spójne z Twoją wizją.

    Jakie korzyści zyskasz z prowadzenia firmowego bloga?

    Dodatkowe wejścia na stronę

    Artykuły odpowiadające na zapytania, które internauci wpisują w Google’u, to sprawdzony sposób na zwiększenie ruchu w obrębie witryny.

    Sprawdzimy, jakich treści odbiorcy rzeczywiście oczekują – wszystko po to, aby znaleźli odpowiedź na swój problem lub potrzebę.

    Wsparcie sprzedaży

    Profesjonalnym prowadzeniem bloga wesprzemy realizację Twoich celów sprzedażowych.

    Linki do asortymentu umieszczone we wpisach to dodatkowa, darmowa promocja. Takie odnośniki zachęcą czytelnika, żeby przeszedł do karty produktowej i kupił opisywany przedmiot.

    Ciekawe zaprezentowanie oferty

    Artykuły na blogu idealnie nadają się do prezentowania Twoich produktów w szerszym kontekście.

    Treści od naszych copywriterów pozwolą Ci wyeksponować zalety oferty. Dzięki temu wspólnie zbudujemy u odbiorców świadomość marki, a tym samym zwiększy się szansa na pozyskanie nowych klientów.

    Więcej linków prowadzących do strony firmowej

    Każdy post na blogu od Grupy TENSE będzie miejscem na dodanie linków wewnętrznych – prowadzących do konkretnych produktów lub opisów usług z oferty.

    Odnośniki naturalnie umieszczone np. w poradniku mogą oprócz promowania marki poprawić również linkowanie wewnętrzne.

    Niezbędny dodatek do działań SEO

    Świadomie prowadzony blog firmowy jest narzędziem przydatnym w pozycjonowaniu.

    Właśnie dlatego zarówno w treści, jak i w nagłówkach tekstów dodajemy ważne dla klienta frazy, a zdjęcia we wpisach optymalizujemy dzięki odpowiednim nazwom i znacznikom.

    Chcesz porozmawiać o usłudze blogowej z naszym doradcą?
    Bezpłatna wycena

    Realizacja usługi prowadzenia bloga w Grupie TENSE krok po kroku

    Brief

    Brief jest podstawą współpracy z naszymi specjalistami.

    Pozwala zebrać w jednym miejscu główne oczekiwania i kluczowe informacje, jakich potrzebujemy o Twojej firmie. Są one niezbędne do przygotowania i realizacji strategii prowadzenia bloga – w tym opracowania tematów i treści wpisów, które dotrą do użytkowników.

    Audyt

    Udało Ci się wdrożyć moduł blogowy i opublikować pierwsze artykuły?

    Specjalista content marketingu zweryfikuje je pod kątem jakości oraz użyteczności. Kluczowy jest zarówno wygląd całej podstrony, jak i poszczególnych wpisów blogowych. Całość powinna zachęcać do czytania i pozwalać na intuicyjną obsługę z poziomu różnych urządzeń.

    Koncepcja

    Na tym etapie specjalista content marketingu odpowiadający za bloga zajmie się analizą oferty Twojej firmy, konkurencji i popularnych zapytań internautów.

    Dzięki temu zaproponuje odpowiednie tematy artykułów. Każdy z nich będzie miał zaplanowaną strukturę – odpowiadającą na pytania czytelników i dostosowaną do działań SEO. Propozycje wpisów przekażemy do Twojej akceptacji.

    Realizacja

    Gdy zdecydujesz, że zaproponowana koncepcja odpowiada Twoim oczekiwaniom, tematy trafią do copywritera przygotowującego treści.

    Tekst na bloga powstanie w oparciu o inspiracje przedstawione przez specjalistę content marketingu, które są zgodne z dobrymi praktykami SEO. Następnie korektorzy zweryfikują poprawność językową treści.

    Akceptacja

    Gotowe wpisy na bloga otrzymasz jeszcze przed publikacją – jako ekspert w swojej dziedzinie najlepiej sprawdzisz je pod kątem merytorycznym.

    Następnie specjalista content marketingu przeprowadzi ewentualną korektę. Wszystko po to, żebyś był zadowolony z efektów współpracy. Zawsze będziemy otwarci na Twoje sugestie i pytania!

    Publikacja

    Do tekstu, który zatwierdzisz, dobierzemy zdjęcia.

    Dopiero wtedy artykuł będzie gotowy do umieszczenia na stronie. Publikacje pojawią się na blogu w ciągu miesiąca. W zależności od liczby wpisów zachowamy między nimi odpowiednie odstępy czasowe. Następnie opiekun bloga zweryfikuje, czy treści dobrze się prezentują z punktu widzenia odbiorców witryny.

    Raportowanie

    W Grupie TENSE stawiamy na przejrzystość działań.

    Dlatego poza bieżącym kontaktem i regularnymi konsultacjami tematów artykułów oraz kierunku działań content marketingowych, otrzymasz linki do gotowych wpisów. Dzięki temu łatwo zapoznasz się z tym, co aktualnie dzieje się na Twoim firmowym blogu!

    Co zyskujesz, wybierając prowadzenie bloga z Grupą TENSE?

    Bieżące wsparcie w ramach umowy

    Gdy zdecydujesz się na współpracę z Grupą TENSE, zyskasz wsparcie przypisanego specjalisty content marketingu. Będzie on koordynować proces prowadzenia Twojego bloga. Nie musisz sam wymyślać tematów artykułów ani planować ich zlecania i publikacji. Opiekun bloga zadba, żeby potencjał został wykorzystany w stu procentach!

    Kompleksową i przejrzystą realizację – od koncepcji do publikacji

    Jeżeli skorzystasz z naszych usług, otrzymasz pomoc doświadczonych specjalistów SEO oraz content marketingu. Dzięki temu cały proces prowadzenia bloga przebiegnie sprawnie i skutecznie. Zapewniamy regularną publikację wpisów, które przyciągają czytelników. Ty oszczędzisz swój czas i przeznaczysz go na inne działania.

    Tekst od profesjonalnego copywritera

    Wysokiej jakości artykuł blogowy łączy dobry styl oraz poprawność językową z ciekawie rozwiniętym tematem i dostosowaniem treści do wymogów SEO. Wybierając Grupę TENSE masz pewność, że zadbamy o każdy z tych elementów! Współpracujemy wyłącznie z doświadczonymi copywriterami, którzy wiedzą, jak tworzyć angażujące treści i pisać teksty na różnorodne tematy.

    Unikalne, bezbłędne treści

    Jeżeli prowadzenie bloga ma być skuteczne i atrakcyjne dla odbiorców, wpisy powinny być bezbłędne pod kątem gramatyki, interpunkcji i stylistyki. W Grupie TENSE jakość stawiamy na pierwszym miejscu! Artykuły, które przygotujemy na Twojego bloga, również będą unikalne i przyjazne w odbiorze dla czytających.

    Wpisy spełniające wymogi SEO

    Umieszczenie w artykułach najważniejszych fraz kluczowych i linków do Twojej oferty jest niezwykle ważne dla skutecznego pozycjonowania strony. Jeśli chcesz, żeby firmowy blog pomógł w uzyskaniu wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, wybierz Grupę TENSE! Zajmiemy się zarówno ogólną optymalizacją bloga pod SEO, jak i stworzymy treści, które Google „polubi”.

    Ile kosztuje prowadzenie bloga z Grupą TENSE? Poznaj już dziś naszą ofertę!

    Bezpłatna wycena

    Zaufali nam

    Najlepszy dowód satysfakcji naszych klientów? Średni czas trwania umowy w Grupie TENSE. Wynosi on aż 4 lata i 3 miesiące, a na współpracę zdecydowało się już około 2000 firm!

    sygnet
    Wyróżnienia i nagrody

    Nagrody zdobywane w polskich i międzynarodowych konkursach potwierdzają nasz profesjonalizm. Otrzymaliśmy m.in. Wyróżnienie w kategorii Kampania SEO 2019 na semKRK Awards, a także Nominację do nagrody Best low budget campaign (SEO) 2020 na European Search Awards oraz Global Search Awards 2020.

    Wyróżnienie w kategorii Kampania SEO 2019
    Nominacja do nagrody w kategorii Best low budget campaign (SEO) 2020
    Pierwsze miejsce w kategorii Best low budget campaign (SEO) 2020

    Zajmujemy wysokie pozycje w rankingach topowych firm i jesteśmy laureatem biznesowych plebiscytów, w tym m.in.:

    Forbes
    Deloitte 2017
    Deloitte 2018
    Europe's Fastest Growing Companies
    Gazele Biznesu
    Poznański LIDER Przedsiębiorczości

    Grupa TENSE cieszy się uznaniem w branży. Nasi specjaliści są chętnie zapraszani jako prelegenci na marketingowe eventy, takie jak:

    SEO Meetup
    Targi eHandlu
    Festiwal SEO Katowice
    semKRK

    Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem także na łamach portali i czasopism branżowych, wśród których są np.:

    whitepress
    Puls Biznesu
    Online Marketing Magazyn
    DailyWeb
    interaktywnie.com
    Radio Poznań
    Majestic SEO
    wirtualnemedia.pl
    Nowy Marketing
    eGospodarka.pl
    BRIEF.PL

    Ponadto jako agencja możemy pochwalić się statusem Google Partner Premier w Google Ads i uczestnictwem w programie Google Rising Stars.

    Pozostałe usługi content marketingowe w Grupie TENSE

    Webwriting

    Podstawą działań marketingowych w sieci jest tworzenie treści na stronę internetową, czyli copywriting. Muszą być one dostosowane zarówno do oczekiwań internautów, jak i wymogów wyszukiwarek. Nasi specjaliści podpowiedzą Ci, jakie teksty najlepiej wspierają procesy pozycjonowania.

    Content publishing

    Chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie może okazać się publikacja artykułów na portalach branżowych. Wpisy sponsorowane to skuteczny sposób na dzielenie się wiedzą i budowanie renomy firmy, a także subtelne promowanie marki.

    Influencer marketing

    Kampania przeprowadzona przy wsparciu influencerów to świetny sposób na kształtowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki i dotarcie do wybranej grupy docelowej. Ten rodzaj promocji pozwala wyróżnić się kreatywnym contentem i poznać prawdziwe opinie internautów o konkretnym produkcie lub usłudze.

    Marketing wizerunkowy

    Opinie klientów są cenną wskazówką na temat tego, jak postrzegana jest Twoja firma. Oceny internautów realnie wpływają na decyzje innych odbiorców co do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

    Warto je więc monitorować i uwzględniać przy tworzeniu strategii promocyjnej. Dzięki usłudze marketingu wizerunkowego dowiesz się, jak często i w jaki sposób internauci „mówią” o Twojej marce.

    Copywriting w języku angielskim

    Otwierasz się na zagraniczne rynki? Mamy dla Ciebie świetną propozycję! Copywriterzy z Grupy TENSE napiszą treści w języku angielskim zoptymalizowane pod wyszukiwarki i zapytania użytkowników.

    Obcojęzyczny content pozwoli na komunikację z internautami z całego świata, którzy mogą stać się Twoimi klientami.

    Najczęściej zadawane pytania

    FAQ - pytania i odpowiedzi

    Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy niejasne kwestie.

    Skontaktuj się z nami
    • Czy treści napisze copywriter, który jest ekspertem znającym moją branżę?

      Copywriterzy piszący artykuły blogowe mają doświadczenie w różnych dziedzinach – tworzą treści zoptymalizowane pod kątem SEO i zgodne z dobrymi praktykami copywritingu. Nie są specjalistami dysponującymi branżową wiedzą na Twoim poziomie. Właśnie dlatego tak ważna jest dwustronna współpraca przy tworzeniu artykułów – polegająca na dzieleniu się inspiracjami, informacjami oraz dodatkowymi materiałami.

    • Czy w ramach współpracy będę miał bezpośredni kontakt z copywriterem piszącym dla mnie treści na bloga?

      W Grupie TENSE za prowadzenie bloga na każdym etapie odpowiada specjalista content marketingu – począwszy od wypracowania koncepcji tematów, kończąc na przekazaniu materiałów do publikacji. Możesz wprowadzić poprawki do wpisów, a z copywriterem bezpośrednio kontaktuje się nasz zespół. Usprawnia to wewnętrzną komunikację i pozwala na efektywne działania zgodnie z przyjętą strategią.

    • Jak wybierany jest temat na bloga?

      Jednym z celów prowadzenia bloga jest generowanie ruchu na Twoją stronę firmową. Tematy selekcjonujemy w taki sposób, żeby odpowiadać na zapytania wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Blog powinien edukować i zaciekawiać odbiorcę, a nie tylko pełnić funkcję tablicy ogłoszeniowej.

    • Z jakich źródeł korzystacie przy tworzeniu wpisów na bloga?

      Nasi copywriterzy posługują się źródłami internetowymi – Twoją stroną, portalami tematycznymi oraz witrynami innych firm z branży. W ten sposób wykorzystują w praktyce zdobytą wiedzę, nie duplikując treści. Możesz samodzielnie przesłać nam odnośniki do publikacji internetowych, które według Ciebie będą niezbędne do opracowania konkretnego tematu.

    • Czy będę miał wpływ na artykuły pojawiające się na blogu?

      Przypisany opiekun bloga przekazuje Ci do akceptacji zarówno propozycje tematów, jak i gotowe artykuły. Konsultuje też z Tobą, które produkty warto promować we wpisach. Chcesz zaproponować swój temat blogowy? Oczywiście jesteśmy otwarci. Zawsze masz wpływ na to, jakie treści publikujemy.

    • Ile wpisów miesięcznie będzie ukazywać się na blogu?

      Pomożemy Ci wybrać liczbę artykułów dostosowaną do Twoich potrzeb i budżetu. Najpopularniejsza opcja to 4 wpisy miesięcznie, ale proponujemy również 2, a nawet 6 lub 8 postów.

    • Czy artykuły blogowe, które piszecie, są zoptymalizowane pod kątem SEO?

      Tak, przygotowywane teksty są zgodne z naszymi standardami optymalizacji SEO. Tematy artykułów ustalamy na podstawie fraz kluczowych, które też odpowiednio rozmieszcza się w treści wpisów. Dodajemy również odnośniki do strony internetowej, np. do konkretnych usług lub produktów. Wszystko po to, żeby osiągnąć jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i kierować ruch na Twoją witrynę.