Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization) to szereg działań on page i off page, których celem jest osiągnięcie przez daną witrynę internetową jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google.

Działania podejmowane w obszarze serwisu i poza nim mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w darmowych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na pozycję w rankingu i wzrost liczby internautów odwiedzających Twoją witrynę.

Skuteczne pozycjonowanie sprowadza na stronę użytkowników zainteresowanych ofertą produktów bądź usług. Umożliwia realizację celów biznesowych firmy poprzez monetyzację ruchu, a także buduje rozpoznawalność marki.

Bezpłatna wycena

efekty pozycjonowania strony

Pozycjonowanie stron jest ważnym działaniem marketingowym i stanowi dla wielu serwisów jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania użytkowników na swoją stronę.

Warto uwzględnić promocję w wynikach wyszukiwania jako główny kanał umożliwiający generowanie wzrostu przychodu.

Dlaczego warto
wybrać pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych jest inwestycją, która odwdzięcza się trwałymi efektami rozłożonymi w czasie. Niesie ze sobą wachlarz korzyści, a dla wielu serwisów internetowych stanowi główne źródło pozyskiwania klientów.

Poniżej znajdziesz kilka powodów, dla których warto skorzystać z usługi pozycjonowania stron internetowych przez agencje SEO.

  • Skuteczna forma reklamy

    Z wyszukiwarki Google korzysta około 97% internautów(1). Codziennie miliony polskich użytkowników wykorzystują strony wyników, aby znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi, których potrzebują.

    Większość z nich przegląda tylko TOP 10 wyników wyszukiwania. Pojawianie się Twojej witryny na pierwszej stronie wyników jest jednym z najskuteczniejszych i równocześnie atrakcyjnych cenowo metod generowania konwersji (sprzedaży). Tym samym pozycjonowanie strony internetowej jest popularną metodą zwiększania zasięgów w sieci.

  • Długofalowe korzyści

    Promowanie stron www w wyszukiwarce internetowej to złożony proces, który gwarantuje korzyści przez długi czas. Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania zapewnia stały dopływ potencjalnych klientów do serwisu, a tym samym wzrost sprzedaży lub konwersji innego rodzaju. Dzięki temu środki zainwestowane w pozycjonowanie mogą zwracać się przez długi czas. Dodatkowo strona internetowa będzie cieszyć się dużą popularnością i zwiększy zaufanie wśród internautów.

  • Skalowalność

    Pozycjonowanie strony internetowej umożliwia skalowanie widoczności wertykalnie i horyzontalnie. Dzięki działaniom SEO możemy poprawiać pozycje fraz kluczowych, a także zwiększać liczbę słów kluczowych na pierwszej stronie wyników. Poprzez tworzenie nowych podstron lub ich optymalizację zapewniamy wzrost liczby użytkowników, a tym samym liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

  • Dopasowanie do intencji użytkownika

    Wyniki wyszukiwania Google są dopasowane do intencji użytkownika. Dużą wagę przywiązuje się do wysokiej jakości wyników wyszukiwania – wprowadzane są ciągłe aktualizacje. To sprawia, że internauci chętniej korzystają z wyszukiwarki Google. Efektem tego są strony internetowe w wyszukiwarce odpowiadające na oczekiwania użytkowników. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik pozyskany z wyników naturalnych skorzysta z oferty i stanie się klientem. Tym samym pozycjonowanie stron dostarcza wartościowego ruchu, a treści dopasowane pod aktualne kryteria wyszukiwarki pozwalają osiągnąć wysoką pozycję na pierwszej stronie.

  • Dobry stosunek ceny do jakości

    Zarówno reklamy Google Ads, jak i pozycjonowanie stron zapewniają bardzo korzystny stosunek kosztów do jakości pozyskanego ruchu.

    Użytkownicy korzystający z wyszukiwarek internetowych mają sprecyzowane intencje. Dzięki pozycjonowaniu stron docierasz do tych, którzy są zdeterminowani do działania, w tym do dokonania konwersji w sklepie internetowym. Koszty kampanii PPC oraz SEO są tym samym atrakcyjne pod kątem zwrotu z inwestycji (ROI). Wiele firm korzysta tylko z pozycjonowania albo kampanii PPC przy pozyskiwaniu nowych klientów i użytkowników dla stron internetowych.

Wpływ pozycjonowania na
odwiedziny użytkowników

Pozycjonowanie stron www obejmuje działania, które mają na celu zapewnienie wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania. Działania te skoncentrowane są na umieszczeniu fraz i słów kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Najlepiej, aby słowa kluczowe były na najwyższych pozycjach. Dlaczego? Ponieważ wtedy większa liczba potencjalnych klientów odwiedzi stronę internetową.

Według statystyk Advanced Web Ranking(4) pierwsze miejsca w wyszukiwarce internetowej są najchętniej klikane. Pozycja pierwsza pozwala uzyskać nawet 35% ruchu dla zapytania kierowanego do wyszukiwarki (statystyki dla użytkowników urządzeń typu desktop, międzynarodowe wyniki wyszukiwania).

współczynnik klikalności dla wyników bezpłatnych
# Fraza kluczowa Miesięczna liczba wyszukiwań Estymowany ruch z pierwszej pozycji
1 Apteka 246000 86100
2 Opony letnie 22200 7770
3 Kosmetyki naturalne 14800 5180
4 Obuwie damskie 14800 5180
5 Armatura 6600 2310
6 Pozycjonowanie 6600 2310
7 Konto bankowe 5400 1890
8 Wymiana walut 5400 1890
9 Kwiaciarnia online 720 252
10 Telewizory smart 590 207
11 Autoryzowany serwis 210 74
# Fraza kluczowa Miesięczna liczba wyszukiwań Estymowany ruch z pierwszej pozycji
1 Apteka 246000 86100
2 Opony letnie 22200 7770
3 Kosmetyki naturalne 14800 5180
4 Obuwie damskie 14800 5180
5 Armatura 6600 2310
6 Pozycjonowanie 6600 2310
7 Konto bankowe 5400 1890
8 Wymiana walut 5400 1890
9 Kwiaciarnia online 720 252
10 Telewizory smart 590 207
11 Autoryzowany serwis 210 74

Czy pozycjonowanie stron to usługa dla mnie?

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pozycjonowanie? Przeczytaj poniższe pytania i wejdź w rolę swojego klienta.

Czy korzystasz z wyszukiwarki Google?
Czy szukając konkretnego produktu, odwiedzałeś inne sklepy internetowe?
Czy zapoznajesz się z poradnikami lub recenzjami w internecie przed zakupem jakiegoś produktu?
Czy szukałeś opinii na temat interesującego Cię produktu lub firmy?
Czy szukając dostawcy usługi w Twoim regionie, korzystałeś z wyszukiwarki Google?
Czy informacje zamieszczone na wizytówkach Google Moja Firma są dla Ciebie przydatne?
Czy do wyszukiwania informacji wykorzystywałeś smartfona lub tablet z system Android?

Odpowiadając co najmniej raz twierdząco na wyżej wymienione pytania, potwierdziłeś, że użytkownicy internetu, tak jak i Ty, szukają w nim informacji na temat produktów i usług.

Dlatego, jeśli chcesz do nich dotrzeć, pozycjonowanie to forma marketingu, która będzie właściwym wyborem dla Ciebie i Twojego biznesu.

Bezpłatna wycena

Korzyści pozycjonowania strony internetowej

Nie wiesz jakie korzyści daje pozycjonowanie stron? Poniżej znajdziesz najważniejsze zalety prowadzenia działań SEO dla stron internetowych, a także ich wpływ na Twój biznes.

Zwiększenie widoczności serwisu
01
01

Prace związane z pozycjonowaniem mają na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Serwis będzie pojawiał się na kolejne zapytania w wyszukiwarce, nie tylko na słowa kluczowe i frazy, dla których są prowadzone aktywne prace. Skuteczne pozycjonowanie zapewni dodatkowe efekty w postaci pozycji na hasła long-tail i mid-tail.

Wzrost liczby odwiedzin w serwisie
02
02

Wraz ze wzrostem widoczności, strona będzie zyskiwać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jednak to nie wszystko. W ramach pozycjonowania prowadzone są działania m.in. związane z pozyskiwaniem linków (ang. link building), które mogą zapewnićdodatkowy ruch poprzez odesłania z wpisów i artykułów.

Dotarcie do potencjalnych klientów
03
03

Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia dotarcie do użytkowników, a dodatkowo zapewnia rozpoznawalność twojej strony www. Dzięki temu zyskujesz szansę na zapoznanie się z ofertą przez potencjalnych klientów poprzez wyniki wyszukiwania.

Dzięki pozycjonowaniu stron docierasz do użytkowników na różnym etapie decyzji (lejka sprzedażowego). Odpowiednia strategia pozycjonowania daje szansę na przekonanie klienta do Twojej oferty i finalną konwersję.

Wzrost zysków i rozwój biznesu
04
04

Dodatkowy ruch i użytkownicy, którzy konwertują na Twojej stronie, będą docelowo generować wzrost przychodu. Będziesz mógł go inwestować w swój biznes. Również w działania, które pozwolą skalować sprzedaż. Pozycjonowanie świetnie sprawdza się w maksymalizacji konwersji.

Atrakcyjny koszt pozyskania użytkownika
05
05

Pozycjonowanie może zapewnić mniejszy koszt pozyskania leada bądź końcowej konwersji w porównaniu np. do kampanii PPC, która w dłuższym czasie i dla konkurencyjnych branż może okazać się kosztowniejsza niż pozycjonowanie strony internetowej. Systematyczne działania on page i off page mogą z miesiąca na miesiąc dostarczać kolejnych użytkowników. Tym samym pozycjonowanie zapewnia stały dopływ potencjalnych klientów z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Zdobycie przewagi nad konkurencją
06
06

Skuteczne pozycjonowanie zapewnia przewagę nad konkurencją w Twojej branży. Zdobycie wysokich pozycji na najpopularniejsze hasła oraz uzyskanie widoczności serwisu na tematy powiązane z ofertą – to wszystko pozwala zdominować niszę, w której prowadzisz biznes.

Zwiększenie rozpoznawalności oraz budowanie zaufania
07
07

Działania SEO i zapewnienie znaczącej widoczności nie tylko dostarczą nowych użytkowników, ale także zwiększą rozpoznawalność witryny. Użytkownicy będą częściej widzieć Twoją stronę w wyszukiwarce Google oraz będzie się ona pojawiać na coraz więcej zapytań w TOP 10. Tym samym marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Pozycjonowanie sprawia, że użytkownicy nabiorą zaufania do marki i będą traktować ją jako lidera w branży.

Poprawa użyteczności strony internetowej
08
08

Działania w obrębie serwisu wpływają nie tylko na poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, ale również na kwestie jej użyteczności.

Dostarczenie wartościowego contentu lub optymalizacja treści strony, zmiany w nawigacji, czy dodatkowe elementy CTA wraz z przyśpieszeniem ładowania stron, to tylko część zmian na witrynie, które realizowane są w ramach pozycjonowania. Wdrożenie poprawek SEO i optymalizacja globalna serwisu wpływa na pozytywny odbiór serwisu i zwiększa liczbę haseł w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Bezpieczeństwo
09
09

Działania w ramach pozycjonowania dotyczą również rekomendacji i zmian w zakresie poprawy bezpieczeństwa.

Dostarcza się rekomendacje wdrożenia certyfikatu SSL, eliminuje tzw. mixed content czy monitoruje się strony w wewnętrznych i zewnętrznych narzędziach. Te wszystkie działania nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron w serwisie, ale mogą być istotne z punktu widzenia użytkownika i pozwolą uniknąć oznaczenia w wynikach wyszukiwania, że strona internetowa jest niebezpieczna.

Dodatkowe odnośniki
10
10

Użytkownicy dzielą się w sieci wartościowymi treściami, a także polecają strony internetowe i oferty znajdujące się na nich.

Tego typu linki mogą stanowić bonus w procesie pozycjonowania strony internetowej i dodatkowe wsparcie w zdobywaniu wysokich pozycji. Odnośniki mogą pochodzić m.in. z forów branżowych, komentarzy, a nawet artykułów i rankingów.

Efekty pozycjonowania - case study

Do każdej strategii pozycjonowania strony podchodzimy indywidualnie. Zależy nam na tym, aby klient otrzymał skrojoną na miarę ofertę działań.

Cieszymy się, że takie podejście ma przełożenie na efekty. 89% klientów z Polski i zagranicy współpracuje z nami ponad dwa lata.
Poniżej prezentujemy case study działań dla jednego z naszych klientów, który powierzył nam pozycjonowanie swojej strony.

Skrupulatna analiza i szereg podjętych prac przyniosły bardziej niż zadowalający efekt. Wynikiem pozycjonowania było nie tylko uzyskanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ale również bardzo duży wzrostu ruchu organicznego.

Wyniki pozycjonowania

Po kilkunastu miesiącach współpracy osiągnęliśmy zawrotne 3 268% więcej sesji każdego dnia!

Udało się to osiągnąć poprzez pozycjonowanie strony internetowej na najbardziej kaloryczne hasła. Skupiliśmy się na tzw. money-keywords i mid-tail keywords. Wykonywaliśmy prace mające na celu ulokowanie fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania na pozycjach TOP 3 i TOP 10.

Aktualnie Klient posiada blisko 400 fraz kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

liczba kliknięć z wyników wyszukiwania

Co bardzo istotne, udało nam się wypracować lepszą widoczność serwisu niż przed spadkami w wyniku zmian algorytmu Google z lutego 2019 roku.

Dodatkowo klient został poinformowany o znaczeniu contentu w procesie zdobywania wysokich pozycji, a także optymalizacji technicznej serwisu i tematyczności treści strony na konkretnych adresach kategorii.

Wyżej wymieniony serwis to przykład, że skuteczne pozycjonowanie jest możliwe, ale wymaga dużego nakładu działań i czasu.

Ustalenie celu

Jak udało nam się uzyskać tak spektakularne efekty? Na początku procesu pozycjonowania określamy cel działań. Klientowi zależało przede wszystkim na wzroście ruchu na stronie – w obrębie już istniejących podstron, a także nowych, które docelowo powstaną. Dlaczego? Ponieważ serwis stracił na widoczności na początku 2019 roku na skutek jednej z aktualizacji Google. Strona internetowa była bardzo rozbudowana, ale pomimo to nie zyskiwała zadowalającej widoczności w wynikach wyszukiwania dla nowych i wartościowych treści dla użytkownika.

Wykonane działania

Analiza
Działania związane z pozycjonowaniem rozpoczęliśmy od analizy witryny pod kątem technicznych aspektów SEO, treści na stronie internetowej oraz linków przychodzących.

Wynikiem audytu SEO był zbiór zaleceń, które zostały na późniejszym etapie wdrożone. Wprowadziliśmy plan zmian w treściach, które mogą liczyć na największe zainteresowanie wśród użytkowników. Klient otrzymał również zbiór porad odnośnie do tworzenia nowych wpisów, które cyklicznie publikuje w obrębie serwisu. Jednym z kluczowych celów było uchronienie serwisu przed spadkami pozycji, które miały miejsce przed rozpoczęciem działań SEO.

Dobór słów kluczowych
Po analizie profilu wyników i samego serwisu wybraliśmy słowa kluczowe i frazy, które posiadają duży wolumen, czyli użytkownicy bardzo często wpisują te zapytania do wyszukiwarki.

Klient nakierował nas też na grupy haseł, które mogą zapewnić wartościowy ruch pod kątem jego monetyzacji.

Z racji znacznej rozbudowy serwisu oraz dużej liczby unikalnych i wartościowych treści skupiliśmy się przede wszystkim na kalorycznych hasłach (money-keywords i mid-tail) i pod ich kątem prowadziliśmy dalsze działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej.

Optymalizacja
Działania dotyczyły kluczowych elementów SEO. Optymalizacja była nakierowana na zwiększenie widoczności strony w Google. Staraliśmy się, aby pozycjonowanie stron w tym przypadku nie ograniczało się tylko do wybranych adresów.

Wiele zmian zostało wykonanych w obrębie sekcji head (tytuł i meta opisy oraz inne meta tagi). Przebudowano architekturę informacji, zmodyfikowano nawigację i adresy URL wraz z zapewnieniem przekierowań 301.

Kolejne działania w ramach pozycjonowania dotyczyły wdrożenia danych strukturalnych oraz optymalizacji treści na stronie pod kątem słów kluczowych. Z racji dużej liczby podstron zmiany były czasochłonne i wymagały zaangażowania kilku działów – technicznego oraz contentu.

Treści
Poprzednie treści były jakościowe i odpowiadały na pytania użytkowników, niestety nie były odpowiednie pod pozycjonowanie.

Optymalizacja treści była nakierowana głównie na uzupełnienie opisów o najważniejsze słowa kluczowe. Wprowadzono nagłówki, które porządkują treści i nadają semantykę. Zmiany dotyczyły również elementów graficznych – opisano grafiki oraz uzupełniono strony o obrazy wyróżniające.
Dodatkowo zostały wprowadzone mechanizmy, które uniemożliwiają publikację niskiej jakości komentarzy pod artykułami (bardzo często z linkiem wychodzącym, tzw. do follow).

Wspólnie z klientem tworzyliśmy nowe treści, przede wszystkim artykuły eksperckie, które były cyklicznie wdrażane w obrębie serwisu. Strona zyskiwała każdego miesiąca kilkadziesiąt tysięcy znaków, a skuteczne pozycjonowanie poprzez dodatkowe działania off page przyniosły jeszcze lepsze efekty.

Natomiast dzięki aktualizacji obecnych już na stronie treści i wdrożeniu dużej liczby nowych tekstów, mogliśmy skalować ruch w dwóch płaszczyznach – zapewniając wysokie pozycje oraz widoczność strony w wyszukiwarce na nowe hasła.
Zostały również wyeliminowane problemy z kanibalizacją pozycji na najważniejsze słowa kluczowe i frazy.

Linkowanie
Z racji wielkości serwisu i liczby podstron, postawiliśmy głównie na pozyskiwanie wartościowych linków z autorskiego zaplecza.

Każdy nowy artykuł tuż po publikacji był uwzględniany w strategii pozycjonowania. Mogliśmy tym samym wzmocnić efekty optymalizacji nowych treści poprzez działania off site.
Podobnie wyglądało to w przypadku podstron, które zostały zmodyfikowane, a nie miały do tej pory odnośników na zewnątrz.

Część budżetu na pozycjonowanie przeznaczyliśmy na publikacje u zewnętrznych wydawców. Linki kierowały do strony głównej oraz najważniejszych kategorii.
Wybieraliśmy serwisy z widocznością i dobrymi parametrami DR (ang. Domain Rating) i TF (ang. Trust Flow). Niemniej w pierwszej kolejności weryfikowaliśmy, czy serwis odsyłający rankinguje na zapytania związane z tematyką docelową naszego klienta.

Oferta pozycjonowania
stron internetowych

W Grupie TENSE stawiamy na dopasowaną ofertę dla każdego klienta. Otwierasz swójbiznes, maszstronę od dłuższego czasu, a może walczysz o wysokie pozycje ze znanymi konkurentami? W każdym z tych przypadków możemy pomóc i zaoferować odpowiednie i skuteczne pozycjonowanie strony.

Niezależnie czy mamy pozycjonować sklep internetowy, stronę usługową czy serwis agregujący treści, zaproponujemy odpowiednie działania, które spełnią Twoje oczekiwania.

Co nas wyróżnia?

Indywidualne podejście

Preferujemy indywidualne podejście do każdego Klienta. Realizujemy pozycjonowanie stron na podstawie wcześniej dokonanej weryfikacji branży i konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Ofertowanie zaczynamy od analizy serwisu w obszarach on site i off site. Poznajemy branżę i możemy przedstawić kierunek pozycjonowania – sekcje serwisu, potencjalne hasła, które mogą generować ruch na stronie www i konwersje. To stanowi bazę do opracowania planu na promowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google.

Doradca Biznesowy weryfikuje m.in.:

  • aktualną widoczność strony,
  • rankingujące adresy i słowa kluczowe,
  • profil linkowy domeny,
  • potrzeby optymalizacyjne,
  • trudność branży,
  • serwisy konkurencyjne.

Wskazana jest na tym etapie również pomoc ze strony klienta. Im więcej informacji o specyfice biznesu otrzymamy na samym początku, tym lepiej dopasujemy usługę SEO i działania podczas pozycjonowania strony.

Pozyskanie informacji o serwisie, jak i o branży, stanowi podstawę propozycji oferty pozycjonowania strony.

Modele współpracy

Stawiamy na przejrzyste modele współpracy, które zapewniają szereg korzyści dla naszych klientów.

Formę współpracy dobieramy na podstawie ustalonych przez Doradcę Biznesowego i klienta celów i możliwości ich realizacji w określonym czasie, biorąc pod uwagę dostępny budżet.

W Grupie TENSE wyróżniamy co najmniej trzy modele rozliczeń pozycjonowania. Poniżej znajduje się ich krótka charakterystyka.

Stała opłata

Określona z góry kwota, w ramach której wykonywane są działania SEO. Zapewnia komfort dzięki znanym kosztom działań marketingowych dla każdego miesiąca.

Stała opłata + opłata za efekt

Poza opłatą stałą doliczana jest część zmienna, która zależy od osiąganych efektów w danym miesiącu.

Dla Twojego bezpieczeństwa ustalana jest górna granica kosztów, która jest nieprzekraczalna, nawet jeśli efekty przewyższają pierwotne założenia.

Efektem pozycjonowania może być:

  • pozycja wybranych słów kluczowych,
  • liczba odwiedzin z wyników organicznych,
  • zwiększenie widoczności bazującej na liczbie fraz kluczowych w określonych przedziałach pozycji,
  • liczba zrealizowanych celów, np. sprzedaży produktów lub pozyskania leadów poprzez wypełnienie formularzy.
Opłata za efekt

Model zaliczany do grupy performance marketingu, w którym koszty są uzależnione głównie od osiąganych efektów.

Model zarezerwowany dla witryn, które posiadają fundamenty SEO i możliwość dalszego skalowania poprzez optymalizację globalną, treści optymalizacyjne i pozyskiwanie linków przychodzących (ang. link building). Tutaj również określa się efekt, za który naliczana jest prowizja.

Każdorazowo Doradca Biznesowy wspólnie z Klientem wybierają optymalne rozwiązanie, zestawiają oczekiwania i zapotrzebowanie na budżet.

Czy wiesz, że…

Najniższy budżet miesięczny klienta obsługiwanego w Grupie TENSE stanowi równowartość kosztów miesięcznych zakupu ziaren kawy do ekspresu… dla pracowników z jednego piętra, a za najwyższy można zakupić nowe auto osobowe z segmentu C grupy Volkswagen AG.

Bezpłatna wycena

Budżet na pozycjonowanie strony internetowej

Budżet pozycjonowania jest uwarunkowany trudnością prowadzonego projektu SEO, czyli sumą prac niezbędnych do wykonania, aby osiągnąć określony cel.

Dlatego pozycjonowanie strony www jest każdorazowo wyceniane indywidualnie przez naszych doradców. Pod uwagę oczywiście bierzemy także oczekiwania klienta oraz budżet, jaki jest w stanie zainwestować w pozycjonowanie serwisu. Nie bez znaczenia jest konkurencja i jej działania, zwłaszcza te serwisy, które można odnaleźć w wynikach wyszukiwania na kaloryczne zapytania.

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Koszty pozycjonowania zależą od wielu czynników. Każdy z nich wpływa na końcową cenę usługi SEO. Największe znaczenie ma przede wszystkim konkurencyjność branży, w jakiej działa Twoja firma.

Tym samym cena zależy od trudności słów kluczowych oraz działań konkurencji w zakresie pozycjonowania.

Pod uwagę brany jest również obecny stan optymalizacji strony internetowej oraz inne elementy, które mogą mieć wpływ na efektywność prowadzonych działań – uzyskania pozycji w wynikach wyszukiwania.

Typ branży
Branża 1
Branża 2
Branża 3
Obecna sytuacja serwisu
Idealna
Dobra
Zła
Wielkość konkurencji
Mała
Średnia
Duża
Koszt pozycjonowania
Niski
Średni