Pozycjonowanie stron internetowych (www)

Pozycjonowanie stron

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization) to szereg działań on page i off page, których celem jest osiągnięcie przez daną witrynę internetową jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google.

Działania podejmowane w obszarze serwisu i poza nim mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w darmowych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na pozycję w rankingu i wzrost liczby internautów odwiedzających Twoją witrynę.

Skuteczne pozycjonowanie sprowadza na stronę użytkowników zainteresowanych ofertą produktów bądź usług. Umożliwia realizację celów biznesowych firmy poprzez monetyzację ruchu, a także buduje rozpoznawalność marki.

    Bezpłatna wycena

    efekty pozycjonowania strony

    Pozycjonowanie stron jest ważnym działaniem marketingowym i stanowi dla wielu serwisów jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania użytkowników na swoją stronę.

    Warto uwzględnić promocję w wynikach wyszukiwania jako główny kanał umożliwiający generowanie wzrostu przychodu.

    Dlaczego warto
    wybrać pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie stron internetowych jest inwestycją, która odwdzięcza się trwałymi efektami rozłożonymi w czasie. Niesie ze sobą wachlarz korzyści, a dla wielu serwisów internetowych stanowi główne źródło pozyskiwania klientów.

    Poniżej znajdziesz kilka powodów, dla których warto skorzystać z usługi pozycjonowania stron internetowych przez agencje SEO.

    • Skuteczna forma reklamy

      Z wyszukiwarki Google korzysta około 97% internautów(1). Codziennie miliony polskich użytkowników wykorzystują strony wyników, aby znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi, których potrzebują.

      Większość z nich przegląda tylko TOP 10 wyników wyszukiwania. Pojawianie się Twojej witryny na pierwszej stronie wyników jest jednym z najskuteczniejszych i równocześnie atrakcyjnych cenowo metod generowania konwersji (sprzedaży). Tym samym pozycjonowanie strony internetowej jest popularną metodą zwiększania zasięgów w sieci.

    • Długofalowe korzyści

      Promowanie stron www w wyszukiwarce internetowej to złożony proces, który gwarantuje korzyści przez długi czas. Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania zapewnia stały dopływ potencjalnych klientów do serwisu, a tym samym wzrost sprzedaży lub konwersji innego rodzaju. Dzięki temu środki zainwestowane w pozycjonowanie mogą zwracać się przez długi czas. Dodatkowo strona internetowa będzie cieszyć się dużą popularnością i zwiększy zaufanie wśród internautów.

    • Skalowalność

      Pozycjonowanie strony internetowej umożliwia skalowanie widoczności wertykalnie i horyzontalnie. Dzięki działaniom SEO możemy poprawiać pozycje fraz kluczowych, a także zwiększać liczbę słów kluczowych na pierwszej stronie wyników. Poprzez tworzenie nowych podstron lub ich optymalizację zapewniamy wzrost liczby użytkowników, a tym samym liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

    • Dopasowanie do intencji użytkownika

      Wyniki wyszukiwania Google są dopasowane do intencji użytkownika. Dużą wagę przywiązuje się do wysokiej jakości wyników wyszukiwania – wprowadzane są ciągłe aktualizacje. To sprawia, że internauci chętniej korzystają z wyszukiwarki Google. Efektem tego są strony internetowe w wyszukiwarce odpowiadające na oczekiwania użytkowników. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik pozyskany z wyników naturalnych skorzysta z oferty i stanie się klientem. Tym samym pozycjonowanie stron dostarcza wartościowego ruchu, a treści dopasowane pod aktualne kryteria wyszukiwarki pozwalają osiągnąć wysoką pozycję na pierwszej stronie.

    • Dobry stosunek ceny do jakości

      Zarówno reklamy Google Ads, jak i pozycjonowanie stron zapewniają bardzo korzystny stosunek kosztów do jakości pozyskanego ruchu.

      Użytkownicy korzystający z wyszukiwarek internetowych mają sprecyzowane intencje. Dzięki pozycjonowaniu stron docierasz do tych, którzy są zdeterminowani do działania, w tym do dokonania konwersji w sklepie internetowym. Koszty kampanii PPC oraz SEO są tym samym atrakcyjne pod kątem zwrotu z inwestycji (ROI). Wiele firm korzysta tylko z pozycjonowania albo kampanii PPC przy pozyskiwaniu nowych klientów i użytkowników dla stron internetowych.

    Wpływ pozycjonowania na
    odwiedziny użytkowników

    Pozycjonowanie stron www obejmuje działania, które mają na celu zapewnienie wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania. Działania te skoncentrowane są na umieszczeniu fraz i słów kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwarki.

    Najlepiej, aby słowa kluczowe były na najwyższych pozycjach. Dlaczego? Ponieważ wtedy większa liczba potencjalnych klientów odwiedzi stronę internetową.

    Według statystyk Advanced Web Ranking(4) pierwsze miejsca w wyszukiwarce internetowej są najchętniej klikane. Pozycja pierwsza pozwala uzyskać nawet 35% ruchu dla zapytania kierowanego do wyszukiwarki (statystyki dla użytkowników urządzeń typu desktop, międzynarodowe wyniki wyszukiwania).

    współczynnik klikalności dla wyników bezpłatnych
    # Fraza kluczowa Miesięczna liczba wyszukiwań Estymowany ruch z pierwszej pozycji
    1 Apteka 246000 86100
    2 Opony letnie 22200 7770
    3 Kosmetyki naturalne 14800 5180
    4 Obuwie damskie 14800 5180
    5 Armatura 6600 2310
    6 Pozycjonowanie 6600 2310
    7 Konto bankowe 5400 1890
    8 Wymiana walut 5400 1890
    9 Kwiaciarnia online 720 252
    10 Telewizory smart 590 207
    11 Autoryzowany serwis 210 74
    # Fraza kluczowa Miesięczna liczba wyszukiwań Estymowany ruch z pierwszej pozycji
    1 Apteka 246000 86100
    2 Opony letnie 22200 7770
    3 Kosmetyki naturalne 14800 5180
    4 Obuwie damskie 14800 5180
    5 Armatura 6600 2310
    6 Pozycjonowanie 6600 2310
    7 Konto bankowe 5400 1890
    8 Wymiana walut 5400 1890
    9 Kwiaciarnia online 720 252
    10 Telewizory smart 590 207
    11 Autoryzowany serwis 210 74

    Czy pozycjonowanie stron to usługa dla mnie?

    Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pozycjonowanie? Przeczytaj poniższe pytania i wejdź w rolę swojego klienta.

    Czy korzystasz z wyszukiwarki Google?
    Czy szukając konkretnego produktu, odwiedzałeś inne sklepy internetowe?
    Czy zapoznajesz się z poradnikami lub recenzjami w internecie przed zakupem jakiegoś produktu?
    Czy szukałeś opinii na temat interesującego Cię produktu lub firmy?
    Czy szukając dostawcy usługi w Twoim regionie, korzystałeś z wyszukiwarki Google?
    Czy informacje zamieszczone na wizytówkach Google Moja Firma są dla Ciebie przydatne?
    Czy do wyszukiwania informacji wykorzystywałeś smartfona lub tablet z system Android?

    Odpowiadając co najmniej raz twierdząco na wyżej wymienione pytania, potwierdziłeś, że użytkownicy internetu, tak jak i Ty, szukają w nim informacji na temat produktów i usług.

    Dlatego, jeśli chcesz do nich dotrzeć, pozycjonowanie to forma marketingu, która będzie właściwym wyborem dla Ciebie i Twojego biznesu.

    Bezpłatna wycena

    Korzyści pozycjonowania strony internetowej

    Nie wiesz jakie korzyści daje pozycjonowanie stron? Poniżej znajdziesz najważniejsze zalety prowadzenia działań SEO dla stron internetowych, a także ich wpływ na Twój biznes.

    Zwiększenie widoczności serwisu
    01
    01

    Prace związane z pozycjonowaniem mają na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Serwis będzie pojawiał się na kolejne zapytania w wyszukiwarce, nie tylko na słowa kluczowe i frazy, dla których są prowadzone aktywne prace. Skuteczne pozycjonowanie zapewni dodatkowe efekty w postaci pozycji na hasła long-tail i mid-tail.

    Wzrost liczby odwiedzin w serwisie
    02
    02

    Wraz ze wzrostem widoczności, strona będzie zyskiwać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jednak to nie wszystko. W ramach pozycjonowania prowadzone są działania m.in. związane z pozyskiwaniem linków (ang. link building), które mogą zapewnićdodatkowy ruch poprzez odesłania z wpisów i artykułów.

    Dotarcie do potencjalnych klientów
    03
    03

    Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia dotarcie do użytkowników, a dodatkowo zapewnia rozpoznawalność twojej strony www. Dzięki temu zyskujesz szansę na zapoznanie się z ofertą przez potencjalnych klientów poprzez wyniki wyszukiwania.

    Dzięki pozycjonowaniu stron docierasz do użytkowników na różnym etapie decyzji (lejka sprzedażowego). Odpowiednia strategia pozycjonowania daje szansę na przekonanie klienta do Twojej oferty i finalną konwersję.

    Wzrost zysków i rozwój biznesu
    04
    04

    Dodatkowy ruch i użytkownicy, którzy konwertują na Twojej stronie, będą docelowo generować wzrost przychodu. Będziesz mógł go inwestować w swój biznes. Również w działania, które pozwolą skalować sprzedaż. Pozycjonowanie świetnie sprawdza się w maksymalizacji konwersji.

    Atrakcyjny koszt pozyskania użytkownika
    05
    05

    Pozycjonowanie może zapewnić mniejszy koszt pozyskania leada bądź końcowej konwersji w porównaniu np. do kampanii PPC, która w dłuższym czasie i dla konkurencyjnych branż może okazać się kosztowniejsza niż pozycjonowanie strony internetowej. Systematyczne działania on page i off page mogą z miesiąca na miesiąc dostarczać kolejnych użytkowników. Tym samym pozycjonowanie zapewnia stały dopływ potencjalnych klientów z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

    Zdobycie przewagi nad konkurencją
    06
    06

    Skuteczne pozycjonowanie zapewnia przewagę nad konkurencją w Twojej branży. Zdobycie wysokich pozycji na najpopularniejsze hasła oraz uzyskanie widoczności serwisu na tematy powiązane z ofertą – to wszystko pozwala zdominować niszę, w której prowadzisz biznes.

    Zwiększenie rozpoznawalności oraz budowanie zaufania
    07
    07

    Działania SEO i zapewnienie znaczącej widoczności nie tylko dostarczą nowych użytkowników, ale także zwiększą rozpoznawalność witryny. Użytkownicy będą częściej widzieć Twoją stronę w wyszukiwarce Google oraz będzie się ona pojawiać na coraz więcej zapytań w TOP 10. Tym samym marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Pozycjonowanie sprawia, że użytkownicy nabiorą zaufania do marki i będą traktować ją jako lidera w branży.

    Poprawa użyteczności strony internetowej
    08
    08

    Działania w obrębie serwisu wpływają nie tylko na poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, ale również na kwestie jej użyteczności.

    Dostarczenie wartościowego contentu lub optymalizacja treści strony, zmiany w nawigacji, czy dodatkowe elementy CTA wraz z przyśpieszeniem ładowania stron, to tylko część zmian na witrynie, które realizowane są w ramach pozycjonowania. Wdrożenie poprawek SEO i optymalizacja globalna serwisu wpływa na pozytywny odbiór serwisu i zwiększa liczbę haseł w TOP 10 wyników wyszukiwania.

    Bezpieczeństwo
    09
    09

    Działania w ramach pozycjonowania dotyczą również rekomendacji i zmian w zakresie poprawy bezpieczeństwa.

    Dostarcza się rekomendacje wdrożenia certyfikatu SSL, eliminuje tzw. mixed content czy monitoruje się strony w wewnętrznych i zewnętrznych narzędziach. Te wszystkie działania nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron w serwisie, ale mogą być istotne z punktu widzenia użytkownika i pozwolą uniknąć oznaczenia w wynikach wyszukiwania, że strona internetowa jest niebezpieczna.

    Dodatkowe odnośniki
    10
    10

    Użytkownicy dzielą się w sieci wartościowymi treściami, a także polecają strony internetowe i oferty znajdujące się na nich.

    Tego typu linki mogą stanowić bonus w procesie pozycjonowania strony internetowej i dodatkowe wsparcie w zdobywaniu wysokich pozycji. Odnośniki mogą pochodzić m.in. z forów branżowych, komentarzy, a nawet artykułów i rankingów.

    Efekty pozycjonowania - case study

    Do każdej strategii pozycjonowania strony podchodzimy indywidualnie. Zależy nam na tym, aby klient otrzymał skrojoną na miarę ofertę działań.

    Cieszymy się, że takie podejście ma przełożenie na efekty. 89% klientów z Polski i zagranicy współpracuje z nami ponad dwa lata.
    Poniżej prezentujemy case study działań dla jednego z naszych klientów, który powierzył nam pozycjonowanie swojej strony.

    Skrupulatna analiza i szereg podjętych prac przyniosły bardziej niż zadowalający efekt. Wynikiem pozycjonowania było nie tylko uzyskanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ale również bardzo duży wzrostu ruchu organicznego.

    Wyniki pozycjonowania

    Po kilkunastu miesiącach współpracy osiągnęliśmy zawrotne 3 268% więcej sesji każdego dnia!

    Udało się to osiągnąć poprzez pozycjonowanie strony internetowej na najbardziej kaloryczne hasła. Skupiliśmy się na tzw. money-keywords i mid-tail keywords. Wykonywaliśmy prace mające na celu ulokowanie fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania na pozycjach TOP 3 i TOP 10.

    Aktualnie Klient posiada blisko 400 fraz kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

    liczba kliknięć z wyników wyszukiwania

    Co bardzo istotne, udało nam się wypracować lepszą widoczność serwisu niż przed spadkami w wyniku zmian algorytmu Google z lutego 2019 roku.

    Dodatkowo klient został poinformowany o znaczeniu contentu w procesie zdobywania wysokich pozycji, a także optymalizacji technicznej serwisu i tematyczności treści strony na konkretnych adresach kategorii.

    Wyżej wymieniony serwis to przykład, że skuteczne pozycjonowanie jest możliwe, ale wymaga dużego nakładu działań i czasu.

    Ustalenie celu

    Jak udało nam się uzyskać tak spektakularne efekty? Na początku procesu pozycjonowania określamy cel działań. Klientowi zależało przede wszystkim na wzroście ruchu na stronie – w obrębie już istniejących podstron, a także nowych, które docelowo powstaną. Dlaczego? Ponieważ serwis stracił na widoczności na początku 2019 roku na skutek jednej z aktualizacji Google. Strona internetowa była bardzo rozbudowana, ale pomimo to nie zyskiwała zadowalającej widoczności w wynikach wyszukiwania dla nowych i wartościowych treści dla użytkownika.

    Wykonane działania

    Analiza
    Działania związane z pozycjonowaniem rozpoczęliśmy od analizy witryny pod kątem technicznych aspektów SEO, treści na stronie internetowej oraz linków przychodzących.

    Wynikiem audytu SEO był zbiór zaleceń, które zostały na późniejszym etapie wdrożone. Wprowadziliśmy plan zmian w treściach, które mogą liczyć na największe zainteresowanie wśród użytkowników. Klient otrzymał również zbiór porad odnośnie do tworzenia nowych wpisów, które cyklicznie publikuje w obrębie serwisu. Jednym z kluczowych celów było uchronienie serwisu przed spadkami pozycji, które miały miejsce przed rozpoczęciem działań SEO.

    Dobór słów kluczowych
    Po analizie profilu wyników i samego serwisu wybraliśmy słowa kluczowe i frazy, które posiadają duży wolumen, czyli użytkownicy bardzo często wpisują te zapytania do wyszukiwarki.

    Klient nakierował nas też na grupy haseł, które mogą zapewnić wartościowy ruch pod kątem jego monetyzacji.

    Z racji znacznej rozbudowy serwisu oraz dużej liczby unikalnych i wartościowych treści skupiliśmy się przede wszystkim na kalorycznych hasłach (money-keywords i mid-tail) i pod ich kątem prowadziliśmy dalsze działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej.

    Optymalizacja
    Działania dotyczyły kluczowych elementów SEO. Optymalizacja była nakierowana na zwiększenie widoczności strony w Google. Staraliśmy się, aby pozycjonowanie stron w tym przypadku nie ograniczało się tylko do wybranych adresów.

    Wiele zmian zostało wykonanych w obrębie sekcji head (tytuł i meta opisy oraz inne meta tagi). Przebudowano architekturę informacji, zmodyfikowano nawigację i adresy URL wraz z zapewnieniem przekierowań 301.

    Kolejne działania w ramach pozycjonowania dotyczyły wdrożenia danych strukturalnych oraz optymalizacji treści na stronie pod kątem słów kluczowych. Z racji dużej liczby podstron zmiany były czasochłonne i wymagały zaangażowania kilku działów – technicznego oraz contentu.

    Treści
    Poprzednie treści były jakościowe i odpowiadały na pytania użytkowników, niestety nie były odpowiednie pod pozycjonowanie.

    Optymalizacja treści była nakierowana głównie na uzupełnienie opisów o najważniejsze słowa kluczowe. Wprowadzono nagłówki, które porządkują treści i nadają semantykę. Zmiany dotyczyły również elementów graficznych – opisano grafiki oraz uzupełniono strony o obrazy wyróżniające.
    Dodatkowo zostały wprowadzone mechanizmy, które uniemożliwiają publikację niskiej jakości komentarzy pod artykułami (bardzo często z linkiem wychodzącym, tzw. do follow).

    Wspólnie z klientem tworzyliśmy nowe treści, przede wszystkim artykuły eksperckie, które były cyklicznie wdrażane w obrębie serwisu. Strona zyskiwała każdego miesiąca kilkadziesiąt tysięcy znaków, a skuteczne pozycjonowanie poprzez dodatkowe działania off page przyniosły jeszcze lepsze efekty.

    Natomiast dzięki aktualizacji obecnych już na stronie treści i wdrożeniu dużej liczby nowych tekstów, mogliśmy skalować ruch w dwóch płaszczyznach – zapewniając wysokie pozycje oraz widoczność strony w wyszukiwarce na nowe hasła.
    Zostały również wyeliminowane problemy z kanibalizacją pozycji na najważniejsze słowa kluczowe i frazy.

    Linkowanie
    Z racji wielkości serwisu i liczby podstron, postawiliśmy głównie na pozyskiwanie wartościowych linków z autorskiego zaplecza.

    Każdy nowy artykuł tuż po publikacji był uwzględniany w strategii pozycjonowania. Mogliśmy tym samym wzmocnić efekty optymalizacji nowych treści poprzez działania off site.
    Podobnie wyglądało to w przypadku podstron, które zostały zmodyfikowane, a nie miały do tej pory odnośników na zewnątrz.

    Część budżetu na pozycjonowanie przeznaczyliśmy na publikacje u zewnętrznych wydawców. Linki kierowały do strony głównej oraz najważniejszych kategorii.
    Wybieraliśmy serwisy z widocznością i dobrymi parametrami DR (ang. Domain Rating) i TF (ang. Trust Flow). Niemniej w pierwszej kolejności weryfikowaliśmy, czy serwis odsyłający rankinguje na zapytania związane z tematyką docelową naszego klienta.

    Oferta pozycjonowania
    stron internetowych

    W Grupie TENSE stawiamy na dopasowaną ofertę dla każdego klienta. Otwierasz swójbiznes, maszstronę od dłuższego czasu, a może walczysz o wysokie pozycje ze znanymi konkurentami? W każdym z tych przypadków możemy pomóc i zaoferować odpowiednie i skuteczne pozycjonowanie strony.

    Niezależnie czy mamy pozycjonować sklep internetowy, stronę usługową czy serwis agregujący treści, zaproponujemy odpowiednie działania, które spełnią Twoje oczekiwania.

    Co nas wyróżnia?

    Indywidualne podejście

    Preferujemy indywidualne podejście do każdego Klienta. Realizujemy pozycjonowanie stron na podstawie wcześniej dokonanej weryfikacji branży i konkurencji w wynikach wyszukiwania.

    Ofertowanie zaczynamy od analizy serwisu w obszarach on site i off site. Poznajemy branżę i możemy przedstawić kierunek pozycjonowania – sekcje serwisu, potencjalne hasła, które mogą generować ruch na stronie www i konwersje. To stanowi bazę do opracowania planu na promowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google.

    Doradca Biznesowy weryfikuje m.in.:

    • aktualną widoczność strony,
    • rankingujące adresy i słowa kluczowe,
    • profil linkowy domeny,
    • potrzeby optymalizacyjne,
    • trudność branży,
    • serwisy konkurencyjne.

    Wskazana jest na tym etapie również pomoc ze strony klienta. Im więcej informacji o specyfice biznesu otrzymamy na samym początku, tym lepiej dopasujemy usługę SEO i działania podczas pozycjonowania strony.

    Pozyskanie informacji o serwisie, jak i o branży, stanowi podstawę propozycji oferty pozycjonowania strony.

    Modele współpracy

    Stawiamy na przejrzyste modele współpracy, które zapewniają szereg korzyści dla naszych klientów.

    Formę współpracy dobieramy na podstawie ustalonych przez Doradcę Biznesowego i klienta celów i możliwości ich realizacji w określonym czasie, biorąc pod uwagę dostępny budżet.

    W Grupie TENSE wyróżniamy co najmniej trzy modele rozliczeń pozycjonowania. Poniżej znajduje się ich krótka charakterystyka.

    Stała opłata

    Określona z góry kwota, w ramach której wykonywane są działania SEO. Zapewnia komfort dzięki znanym kosztom działań marketingowych dla każdego miesiąca.

    Stała opłata + opłata za efekt

    Poza opłatą stałą doliczana jest część zmienna, która zależy od osiąganych efektów w danym miesiącu.

    Dla Twojego bezpieczeństwa ustalana jest górna granica kosztów, która jest nieprzekraczalna, nawet jeśli efekty przewyższają pierwotne założenia.

    Efektem pozycjonowania może być:

    • pozycja wybranych słów kluczowych,
    • liczba odwiedzin z wyników organicznych,
    • zwiększenie widoczności bazującej na liczbie fraz kluczowych w określonych przedziałach pozycji,
    • liczba zrealizowanych celów, np. sprzedaży produktów lub pozyskania leadów poprzez wypełnienie formularzy.
    Opłata za efekt

    Model zaliczany do grupy performance marketingu, w którym koszty są uzależnione głównie od osiąganych efektów.

    Model zarezerwowany dla witryn, które posiadają fundamenty SEO i możliwość dalszego skalowania poprzez optymalizację globalną, treści optymalizacyjne i pozyskiwanie linków przychodzących (ang. link building). Tutaj również określa się efekt, za który naliczana jest prowizja.

    Każdorazowo Doradca Biznesowy wspólnie z Klientem wybierają optymalne rozwiązanie, zestawiają oczekiwania i zapotrzebowanie na budżet.

    Czy wiesz, że…

    Najniższy budżet miesięczny klienta obsługiwanego w Grupie TENSE stanowi równowartość kosztów miesięcznych zakupu ziaren kawy do ekspresu… dla pracowników z jednego piętra, a za najwyższy można zakupić nowe auto osobowe z segmentu C grupy Volkswagen AG.

    Bezpłatna wycena

    Budżet na pozycjonowanie strony internetowej

    Budżet pozycjonowania jest uwarunkowany trudnością prowadzonego projektu SEO, czyli sumą prac niezbędnych do wykonania, aby osiągnąć określony cel.

    Dlatego pozycjonowanie strony www jest każdorazowo wyceniane indywidualnie przez naszych doradców. Pod uwagę oczywiście bierzemy także oczekiwania klienta oraz budżet, jaki jest w stanie zainwestować w pozycjonowanie serwisu. Nie bez znaczenia jest konkurencja i jej działania, zwłaszcza te serwisy, które można odnaleźć w wynikach wyszukiwania na kaloryczne zapytania.

    Co wpływa na cenę pozycjonowania?

    Koszty pozycjonowania zależą od wielu czynników. Każdy z nich wpływa na końcową cenę usługi SEO. Największe znaczenie ma przede wszystkim konkurencyjność branży, w jakiej działa Twoja firma.

    Tym samym cena zależy od trudności słów kluczowych oraz działań konkurencji w zakresie pozycjonowania.

    Pod uwagę brany jest również obecny stan optymalizacji strony internetowej oraz inne elementy, które mogą mieć wpływ na efektywność prowadzonych działań – uzyskania pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Typ branży
    Branża 1
    Branża 2
    Branża 3
    Obecna sytuacja serwisu
    Idealna
    Dobra
    Zła
    Wielkość konkurencji
    Mała
    Średnia
    Duża
    Koszt pozycjonowania
    Niski
    Średni
    Wysoki

    Czynniki wpływające na cenę
    pozycjonowania strony www

    Poniżej znajdują się najważniejsze elementy wpływające na koszt pozycjonowania stron internetowych:

    • aktualna widoczność serwisu (liczba haseł i ich pozycje),
    • branża (serwisy konkurencyjne),
    • działania w zakresie pozycjonowania prowadzone przez konkurencję,
    • popularność haseł (liczba wyszukiwań i zaindeksowanych zasobów w sieci),
    • profil wyników w rankingu wyszukiwarki,
    • rodzaje fraz kluczowych (long-tail, mid-tail, money keywords),
    • rynek odbiorców (hasła lokalne, ogólnopolskie, międzynarodowe),
    • historia domeny (tematyka, wiek, przeprowadzane do tej pory prace SEO),
    • architektura informacji (liczba podstron i ich powiązanie elementami nawigacyjnymi),
    • jakość serwisu (stan optymalizacji strony, obecność i unikalność treści w witrynie),
    • czas niezbędny do osiągnięcia efektów (długość trwania umowy),
    • liczba haseł,
    • profil linkowy domeny i potrzeba pozyskiwania wartościowych odnośników,
    • model współpracy.

    Zasięg pozycjonowania

    Wyróżniamy różne strategie pozycjonowania ze względu na zasięg prowadzenia działalności – świadczenia usług i dostawy produktów.

    Tym samym inaczej będą realizowane cele biznesowe dla firm i stron internetowych o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim czy tych o zasięgu światowym.

    Pozycjonowanie lokalne

    Pozycjonowanie lokalne bazuje na frazach, które są powiązane z obszarem administracyjnym lub geograficznym.

    Pozycjonowanie tego typu odpowiada na potrzeby użytkownika, który w zapytaniu określa obszar poszukiwań, podając jego nazwę, np. stomatolog Poznań, fryzjer Grunwald, noclegi Bieszczady.

    Nie zawsze jednak sprecyzowanie lokalizacji jest konieczne, ponieważ strony internetowe w wyszukiwarce będą dopasowane do lokalizacji użytkownika. To umożliwia pozycjonowanie na ogólne zapytania, ponieważ weryfikacja efektów odbywa się za pomocą odpowiednio skonfigurowanych narzędzi monitorujących strony wyników, czyli monitoringu pozycji lub doprecyzowanych widoków Google Analytics.

    Pozycjonowanie lokalne polecane jest małym firmom i przedsiębiorcom, którzy dostarczają produkty czy usługi na określonym obszarze. Bardzo często ta forma pozycjonowania jest początkową strategią, po której następują działania pozwalające osiągnąć wyniki na bardziej konkurencyjne i ogólne hasła, również o zasięgu ogólnopolskim.

    Pozycjonowanie ogólnopolskie

    Działania nakierowane są na zdobycie widoczności strony na ogólne zapytania. Najlepiej, aby pozycjonowanie serwisu pozwoliło osiągnąć efekty niezależnie od lokalizacji użytkownika.

    Promuje się słowa kluczowe oraz frazy bez określenia obszaru administracyjnego i geograficznego. Strategia może skupiać się na hasłach typu money keywords i mid-tail, które mają dużą liczbę wyszukiwań. Zapewnienie im wysokich pozycji może dostarczyć znaczną liczbę użytkowników.

    Pozycjonowanie ogólnych haseł powinno wspierać się działaniami ukierunkowanymi na pozyskiwanie ruchu z fraz long-tail. Cechują się one mniejszą popularnością, ale za to zwykle mają większą konwersję.

    Promowanie witryn o zasięgu ogólnopolskim w celu uzyskania dużej widoczności wymaga zwykle znacznych nakładów. Wskazane jest, aby serwis posiadał rozbudowaną architekturę, porównywalną do konkurencyjnych stron www w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo istotne w przypadku sklepów internetowych oraz dużych serwisów usługowych i contentowych.
    Nie bez znaczenia jest aktualna widoczność strony w SERPach. Najlepiej, aby strona rankingowała na liczne hasła long-tail i docelowo mid-tail.

    Pozycjonowanie zagraniczne

    Pozwala zapewnić wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania na zagranicznym rynku.

    W odróżnieniu od działań SEO w Polsce dla zagranicznych rynków mogą występować różnice w znaczeniu konkretnych czynników rankingowych. Dodatkowo zagraniczne pozycjonowanie strony internetowej zwykle jest droższe z powodu wyższych kosztów:

    • treści, które są pisane przez copywritera w obcym języku lub pisane w języku polskim i tłumaczone,
    • publikacji wpisów i artykułów u zewnętrznych wydawców,
    • narzędzi SEO, które m.in. monitorują widoczność na rynkach zagranicznych.

    Cel pozycjonowania

    To jeden z kluczowych elementów, na którym opieramy całą strategię pozycjonowania strony i dopasowujemy dedykowaną ofertę.

    W Grupie TENSE dobieramy działania, które w zależności od typu serwisu, oferty (produktów, usług), widoczności w wynikach wyszukiwania, i branży mogą zapewnić najlepsze efekty i realizację Twoich celów.

    Wyróżniamy co najmniej kilka celów pozycjonowania stron.

    • Umocnienie pozycji

      Gdy strona notuje spadki lub pozycja w wynikach wyszukiwania jest niestabilna.

      Naszym zadaniem jest stabilizacja efektów, a następnie ich sukcesywna poprawa. Bardzo często Klientom zależy, aby przez pozycjonowanie ich strona osiągała pozycje lepsze od konkurencji.

    • Odbudowa widoczności

      Gorsza widoczność stron internetowych lub jej gwałtowne zmiany mogą być następstwem nieudanej migracji lub aktualizacji w algorytmach wyszukiwarki.

      Pozycjonowanie serwisu nakierowane jest wówczas na odbudowę widoczności i ruchu na stronie sprzed załamania.

      W dalszych etapach uzyskiwana jest stabilizacja wyników oraz ich stopniowa poprawa.

    • Zapewnienie widoczności

      Wprowadzasz nową usługę? Uruchamiasz sklep internetowy? Twoja witryna nie generuje ruchu i konwersji? Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest odpowiedzią na te problemy, ponieważ zapewnia widoczność na zapytania Twoich przyszłych klientów.

      Strona może nie zdobywać zasięgów w wynikach wyszukiwania z różnych przyczyn. Zwykle jest to spowodowane brakiem lub niewystarczającymi pracami związanymi z pozycjonowaniem. Nasze działania będą nakierowane na stopniowe zwiększenie widoczności w wynikach organicznych – najpierw na hasła long-tail i mid-tail, a na koniec zdobycie fundamentów money keywords.

    • Wzrost ruchu

      Maksymalizacja widoczności i dostarczenie nowych użytkowników z wyników organicznych do stron internetowych.

      Działania będą dotyczyć m.in. poprawy współczynnika CTR, pozycji i osiągnięcia widoczności na hasła money keywords. W przypadku dużych serwisów jest też możliwość zwiększenia liczby fraz long-tail i mid-tail. Dzięki temu zwiększa się liczba sesji generowanych z wyszukiwarki Google.

    • Zwiększenie konwersji

      Zapewnienie większej liczby konwersji dla stron, gdzie aktualna widoczność i ruch nie przekładają się na ich realizację.

      Działania skupiają się na weryfikacji konwertujących haseł oraz wejściach. Wybiera się słowa kluczowe, które będą miały lepszy współczynnik realizacji celu np. sprzedaży, rejestracji itd. Poza tym pozycjonowanie strony będzie ukierunkowane na zwiększenie ruchu dla zapytań o różnej trudności – money keywords, mid-tail i long-tail.

      Zliczanie konwersji może odbywać się w ramach zdefiniowanych celów w Google Analytics lub za pomocą innych form raportowania.

    Proces pozycjonowania stron internetowych
    w Grupie TENSE

    Serwis trafia pod opiekę Specjalisty SEO oraz Pionu Obsługi Klienta, który wspiera pozycjonera w realizacji umowy.

    Pierwszym etapem są prace wstępne. Pozycjoner przygotowuje strategię promowania serwisu w wynikach wyszukiwania. W tym celu przeprowadza wewnętrzną analizę pozycjonowanego serwisu oraz stron www konkurencji. Pozycjonowanie stron to złożony proces, dlatego bazuje na szeregu danych pozyskanych z narzędzi. Weryfikuje profil wyników, historię domeny wraz z profilem linkowym oraz zapotrzebowaniem na treści na stronę.

    Dalsze prace są podzielone na trzy główne obszary:

    Działania on page

    Dotyczą zmian w obszarze strony internetowej, które mają na celu poprawę jakości serwisu dla robotów wyszukiwarek. Wprowadzenie technicznych zmian umacnia pozycje serwisu, a docelowo ma zapewnić awans strony do TOP 10.

    Wykonuje się prace m.in. w zakresie:

    • optymalizacji kodu wynikowego strony,
    • aktualizacji bądź dodania wysokiej jakości treści na stronie,
    • optymalizacji wyglądu w wynikach wyszukiwania,
    • przyspieszenia ładowania strony,
    • modyfikacji elementów nawigacyjnych.
    Działania off page

    Pozycjonowanie to nie tylko zmiany na stronie – prace są prowadzone również poza witryną. Podobnie jak optymalizacja są nakierowane na zwiększenie widoczności i ruchu na stronie oraz maksymalizację efektów wprowadzonych zmian on page.

    Do działań off site zaliczamy m.in.:

    • pozyskiwanie wysokiej jakości linków przychodzących,
    • aktualizację istniejących linków (w tym tzw. broken links),
    • usuwanie odnośników wpływających negatywnie na SEO,
    • weryfikację witryny w narzędziach i usługach Google.
    Analityka i raportowanie

    Te działania dotyczą weryfikacji efektów, bazując m.in. na danych z:

    • Google Search Console,
    • Google Analytics,
    • Senuto,
    • Semstorm,
    • Ahrefs,
    • SEMrush.

    Na podstawie analizy wprowadzane są, w razie potrzeby, zmiany w obranej wcześniej strategii.

    Co miesiąc będziesz także otrzymywać raporty, w których w zależności od modelu współpracy będą zawarte najważniejsze informacje o prowadzeniu usługi SEO.

    Dlaczego pozycjonowanie strony w Grupie TENSE?

    Poniżej przedstawiamy kilka powodów, dla których warto wybrać usługę pozycjonowania stron www w Grupie TENSE.

    Kompleksowość

    Zajmujemy się kompleksowo całym procesem pozycjonowania stron, abyś nie musiał angażować się w działania marketingowe, tylko skupił na rozwoju swojego biznesu.

    Współpracując z nami, otrzymasz:

    • opiekę doświadczonego Specjalisty SEO, który zarządza procesem pozycjonowania i dąży do uzyskania jak najlepszych efektów,
    • wsparcie Doradcy Klienta Biznesowego,
    • indywidualne podejście do prowadzonego projektu SEO,
    • wdrożenie zmian SEO lub przygotowanie wytycznych optymalizacyjnych dla deweloperów,
    • treści (content marketing) zoptymalizowane pod kątem SEO,
    • raporty z wypracowanych efektów.
    Elastyczność

    Współpracujemy na podstawie elastycznych i dopasowanych do Ciebie modeli rozliczania.

    Przed przygotowaniem oferty przygotujemy wewnętrzny audyt SEO elementów on page oraz off page, określimy działania konkurencji w zakresie pozycjonowania i zakres prac potrzebnych, aby wypromować Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

    Nasi doradcy klienta zaproponują najlepszą formę współpracy, która będzie dopasowana do Twoich oczekiwań i możliwości.

    Doświadczenie i wiedza

    Będziesz współpracować z doświadczonymi specjalistami, którzy prowadzą projekty pozycjonowania stron www dla klientów z różnych branż.

    W Grupie TENSE od ponad 10 lat zdobywamy umiejętności, które przynoszą efekty dla pozycjonowanych stron. Posiadamy zespół ponad 150 specjalistów. Osiągamy wysokie pozycje dla serwisów w wynikach wyszukiwania, a swoimi działaniami zapewniamy wzrost ruchu na stronie internetowej.

    Poza zespołem wdrożeniowym mamy wsparcie działu rozwoju oraz programistycznego. Dostarczają nam rozwiązań, które zwiększają efektywność i standardy pozycjonowania.

    Zaufali nam

    Pracujemy dla ponad dwóch tysięcy klientów. Średnia długość umowy to 4,5 roku.

    Nagrody i wyróżnienia

    Nasza agencja interaktywna zdobywa wyróżnienia i nagrody przyznawane zarówno przez polskie, jak i zagraniczne kapituły:

      • semKRK Awards
        semKRK – II miejsce za efekty pozycjonowania stron,
    semKRK - II miejsce za efekty pozycjonowania stron
      • European Search Awards
        European Search Awards – finaliści za najlepszą kampanię SEO 2020.
    European Search Awards - finaliści za najlepszą kampanię SEO
    Potwierdzone umiejętności

    Specjaliści SEO to wieloletni praktycy, którzy zdobywali doświadczenie na różnych polach. Cieszą się uznaniem w branży i skutecznie realizują projekty dla naszych klientów.

    Można ich spotkać na scenach najważniejszych eventów branżowych:

    • Festiwal SEO,
    • semKRK,
    • SEO MeetUp,
    • Targi e-Handlu.

    Ich wypowiedzi cytują również serwisy i prasa branżowa, m.in.:

    • Puls Biznes,
    • Magazyn Online Marketing,
    • DailyWeb,
    • Whitepress,
    • Wirtualne Media,
    • Nowy Marketing,
    • Brief,
    • eGospodarka,
    • interaktywnie.com,
    • Radio Poznań,
    • Blog Majestic.

    Jako jedna z najlepszych agencji SEO w Polsce bierzemy częsty udział w webinarach prowadzonych z naszymi Partnerami z branży, m.in.:

    • SEMrush,
    • Online Marketing Day,
    • SkyShop.

    Wypowiadamy się jako eksperci w raportach oraz artykułach eksperckich:

    • Senuto, „eCommerce w Polsce 2019”,
    • Linkhouse, „Jak koronawirus zmieni SEO?”

    Wiedza naszych specjalistów została potwierdzona m.in. certyfikatami wydawanymi przez Google. Ciągle rozwijamy swoje umiejętności poprzez szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne.

    Co więcej, jako agencja SEO wykraczamy poza usługi pozycjonowania i oferujemy naszym klientom działania z zakresu SEM.

    Posiadamy certyfikat Google Partner Premier z zakresu Google Ads i uczestniczymy w programie Google Rising Stars.

    Usługi uzupełniające pozycjonowanie stron

    Pozycjonowanie może stanowić główne źródło ruchu, a nawet jedyne, które zapewnia konwersje.

    Niemniej warto uzupełniać je poprzez inne kanały zdobywania ruchu. Mogą nam w tym pomóc m.in. kampanie PPC – Google Ads i Facebook Ads, szeroko pojęty content marketing u zewnętrznych wydawców lub działania PR.

    • Google Ads (dawniej Google AdWords)

      Jako uzupełnienie pozycjonowania stron www proponujemy również działania w ramach kampanii PPC. Organiczne wyniki wyszukiwania są rozszerzone przez sponsorowane linki Google Ads, w których możesz promować swój biznes.

      Reklamy są dostępne w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google. Realizujemy kampanie linków sponsorowanych, produktowe, remarketingowe oraz w YouTubie i Gmailu.

    • Facebook Ads

      Realizujemy kampanie PPC na Facebooku, Instagramie, Messengerze i Audience Network Facebooka.

      Media społecznościowe stanowią dobre uzupełnienie działań marketingowych. Wpływają na rozpoznawalność marki, a także bezpośrednio na liczbę konwersji. Facebook Ads i pozycjonowanie mogą się wzajemnie uzupełniać jako kanał inicjujący i domykający konwersje w serwisie.

    • Allegro Ads

      Reklama w jednym z największych portali aukcyjnych i ogłoszeniowych w Polsce.

      Prowadzimy działania marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż produktów na Allegro. Taka forma reklamy może być dodatkowym źródłem konwersji poza Twoim sklepem internetowym, dla którego prowadzimy pozycjonowanie.

    • Content marketing

      Współpracujemy w zakresie przygotowania strategii contentowej, audytu oraz tworzenia treści na Twoją stronę.

      Przygotowujemy zarówno opisy produktowe, jak i cykle artykułów zoptymalizowanych pod kątem SEO. Content marketing to świetne uzupełnienie pozycjonowania stron www.

    • Publikacje sponsorowane

      Zadbamy o obecność Twojej firmy w mediach. Wybierzemy odpowiednie portale i przygotujemy artykuł zawierający link do Twojej strony. Możemy dostarczyć również treści artykułów.

      Współpracujemy w zakresie artykułów z wieloma portalami. Publikujemy treści z linkiem wychodzącym w celu zwiększenia efektywności pozycjonowania stron.

      Artykuły sponsorowane są elementem uzupełniającym działania PR-owe oraz contentowe wpływające na rozpoznawalność marki.

    • WoMM (ang. word of mouth marketing)

      Inaczej działania w zakresie marketingu szeptanego na forach i blogach – ogólnotematycznych oraz nakierowanych na konkretną branżę.

      Działania z zakresu tzw. buzz marketingu stanowią uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych i możliwościami dywersyfikacji profilu linkowego. Mogą być też źródłem wartościowych linków przychodzących.

    • Audyt SEO

      Analiza i weryfikacja serwisu w obszarach on page i off page. Audyt SEO zawiera rekomendacje zmian i kierunek działań w procesie pozycjonowania strony w wynikach Google.

      Audyt SEO może być osobnym przedmiotem umowy. Przeanalizujemy Twoją stronę i możemy poddać audytowi również serwisy konkurencji. Wnioski, jakie przekażemy, pomogą Ci w rozwoju strony i zaplanowaniu strategii biznesowej.

    • Szkolenia i konsultacje

      Chętnie dzielimy się wiedzą. Opracowujemy szkolenia i konsultacje z zagadnień SEO oraz innych form marketingu internetowego.

      Szkolenia przeprowadzamy w siedzibie Twojej firmy albo w naszym biurze w Poznaniu. Jeśli nie możesz spotkać się z nami osobiście – zorganizujemy transmisję na platformie Zoom lub YouTubie.

    • Tworzenie stron

      Przygotowujemy strony internetowe, które są responsywne (dostosowane do urządzeń mobilnych) i przyjazne dla wyszukiwarek. Tym samym pozycjonowanie jest znacznie ułatwione.

      Oferujemy strony z intuicyjnym panelem zarządzania treścią, na których możesz oprzeć stronę usługową, jak i sklep internetowy. Nasze serwisy są zoptymalizowane pod kątem dalszych prac związanych z pozycjonowaniem.

    • Analityka internetowa

      Przeprowadzimy audyt analityki lub wdrożymy narzędzia takie jak Google Analytics, Hotjar, Yandex Metrica czy inne.

      Weryfikujemy poprawność zliczania użytkowników i konwersji. Wprowadzamy mechanizmy liczące mikro i makro zdarzenia, analizujemy hipotezy i dostarczamy rekomendacje.

    • Badania UX

      Oferujemy analizę obszaru UX/UI (ang. User Experience, User Interface). Sprawdzamy aktualny stan witryny.

      Wskazujemy elementy i możliwości, dzięki którym użytkownicy mogą sprawniej poruszać się po stronie internetowej czy zwiększyć liczbę konwersji i sprzedaż. Nasze rekomendacje są przygotowywane na podstawie zaawansowanych analiz i danych, które zbieramy za pomocą dedykowanych narzędzi.

    • Badania z użytkownikami

      Zapewniamy kompleksowe badania z użytkownikami wraz z wnioskami i rekomendacjami.

      Rekrutujemy osoby, z którymi przeprowadzamy badanie na podstawie opracowanych wcześniej scenariuszy i pytań. Testujemy strony internetowe, aplikacje, a nawet odbiór oferty bądź katalogu. Dajemy Ci wgląd w opinie użytkowników, dzięki którym rozwiniesz swoją stronę.

    faq
    Nie wiesz jaka usługa
    jest dla Ciebie?

    Skontaktuj się z nami. Udzielimy pomocy, doradzimy i przedstawimy najkorzystniejszą ofertę na rynku.

    Skontaktuj się z nami

    Zapoznaj się z naszym Poradnikiem SEO

    Szukasz szczegółowych informacji odnośnie procesu pozycjonowania i optymalizacji stron?

    Stworzyliśmy Poradnik SEO, w którym opisaliśmy proces pozycjonowania wraz z wyjaśnieniem jego poszczególnych etapów. W Poradniku znajdziesz także przykładowe narzędzia SEO, które wykorzystujemy w codziennej pracy nad optymalizacją stron Klientów.

    Poradnik SEO

    Najczęściej zadawane pytania

    faq

    Zebraliśmy pytania najczęściej zadawane przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy kwestie związane z pozycjonowaniem stron.

    Skontaktuj się z nami
    • Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

      Każdy klient jest pod opieką dwóch specjalistów – SEO oraz do spraw obsługi klienta. To z nimi kontaktuje się przez cały okres trwania umowy.

      Specjalista SEO prowadzi proces pozycjonowania strony, zleca i wykonuje działania w obszarach on page i off page. Przygotowuje plan promocji serwisu i kontaktuje się w sprawach związanych m.in. ze zmianami na stronie. Dostosowuje strategię do aktualnych efektów i zmian algorytmu.

      Natomiast Opiekun Klienta jest do dyspozycji w kwestiach formalnych, które dotyczą m.in. warunków współpracy. Pomoże również znaleźć dodatkowe kierunki rozwoju usługi oraz służy pomocą w zakresie innych form marketingu.

    • Kiedy będą widoczne pierwsze efekty pozycjonowania?

      Czasami na pierwsze efekty czeka się kilka tygodni (wzrost pozycji o kilka miejsc bądź pojawienie się w TOP 50), a w innym przypadku co najmniej kilka miesięcy.

      Pozycjonowanie strony składa się z działań cyklicznych i jednorazowych, po których będą zauważalne zmiany w widoczności. Zwykle potrzeba kilku tygodni, aby móc zaobserwować zmiany w wynikach wyszukiwania po wdrożeniu pełnej optymalizacji i publikacji odnośników. Należy brać pod uwagę, że wzrost widoczności i poprawa pozycji na wybrane słowa kluczowe następuje po indeksacji zmian na stronie internetowej oraz odnośników osadzonych na zewnętrznych witrynach.

      Wszystko zależy między innymi od konkurencyjności branży i kluczowych fraz oraz potencjału serwisu. Brany jest również pod uwagę okres potrzebny na zaindeksowanie wprowadzonych zmian optymalizacyjnych i odnośników zewnętrznych.

      Algorytmy Google w ciągu każdego dnia analizują setki czynników i na podstawie każdego z nich ustalają ranking witryn. Tak duża liczba aspektów wpływających na uzyskanie pozycji uniemożliwia jednoznaczną odpowiedź, ile czasu potrzeba na uzyskanie efektów.

    • Ile słów kluczowych można pozycjonować?

      Nie określamy minimalnej i maksymalnej liczby pozycjonowanych haseł.

      Liczba kluczowych fraz zależy od popularności branży, posiadanej oferty czy liczby podstron zaindeksowanych w wynikach wyszukiwania.
      Pozycjonujemy z sukcesem małe strony oraz duże serwisy typu e-commerce, gdzie liczba fraz sięga kilku tysięcy.

    • Czy przy niskim budżecie pozycjonowanie także jest możliwe?

      Tak, ale efekty będą bardzo często przesunięte w czasie.

      Jeśli posiadasz mniejszy budżet na pozycjonowanie, proponujemy dłuższy okres gwarantowanej współpracy. Dlaczego? Ponieważ nie chcemy ograniczać działań i tym samym inwestycji w serwis. Dzięki wydłużonej współpracy będziemy mogli pokryć koszty naszych działań, które będą rozłożone na kolejne miesiące.

    • Na co przeznaczamy budżet pozycjonowania?

      Budżet miesięczny jest przeznaczany na obsługę projektu SEO i realizację prac związanych z pozycjonowaniem.

      Wykorzystujemy go na pokrycie kosztów pracy Specjalisty SEO oraz Opiekuna Klienta.

      W skład kosztów obsługi wchodzą działania z zakresu:

      • bieżącego kontaktu i konsultacji eksperta technicznego,
      • analizy i weryfikacji pozycjonowanego serwisu oraz konkurencji,
      • przygotowywania raportów i innych dokumentów,
      • przygotowywania treści optymalizacyjnych na stronę,
      • wdrożeń zmian optymalizacyjnych i prac programistycznych (czasami wycenianych poza działem SEO),
      • publikacji odnośników (wewnętrzne zasoby i zewnętrzni wydawcy),
      • utrzymania infrastruktury wewnętrznych serwisów i tym samym odnośników zewnętrznych oraz narzędzi wspomagających publikację i indeksację.

      Budżet jest również przeznaczany na jednorazowe raporty i dostęp do API narzędzi zewnętrznych, które m.in. dostarczają dane o widoczności, pozycji, linkach zwrotnych.

    • Kto zajmuje się wdrożeniem zmian na stronie?

      Zwykle to pozycjoner jest odpowiedzialny za wdrożenie zmian pozwalających na efektywne pozycjonowanie.

      Istnieje jednak możliwość przygotowania wytycznych dla developerów, firm lub osób, które zajmują się administracją i rozwojem serwisu.
      W takim przypadku Specjalista SEO tworzy rekomendacje oraz weryfikuje wprowadzone zmiany.

    Więcej informacji na temat SEO

    Zainteresowanych kwestią pozycjonowania zachęcamy do zapoznania się z poradnikami i treściami, które dotyczą konkretnych etapów czy technicznych aspektów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.