Osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google to główny cel pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization).
W dużym skrócie pozycjonowanie to promocja konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy mogą trafić na stronę www. Pojęcie pozycjonowanie określa działania marketingowe mające poprawić widoczność serwisu, wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy i wypromować jej ofertę.
Czy wiesz, że wyszukiwarki Google używa około 97% internautów? Zdecydowana większość użytkowników sieci wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania.
Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby nowych klientów. Pozycjonowanie wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.
W przeciwieństwie do Google Ads, pozycjonowanie stron internetowych zapewnia długotrwały efekt.
Twoja witryna utrzyma się w wynikach wyszukiwania Google nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca!
Powiększasz ofertę, zmieniasz profil działalności, dodajesz nowe usługi?
Pozycjonując stronę internetową, jesteś w stanie zwiększać jej zasięg poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych. Poza tym działania SEO mogą obejmować także tworzenie nowych zakładek lub optymalizację obecnych stron.
Długofalowe korzyści płynące z pozycjonowania to m.in. szybki zwrot z inwestycji.
Działania SEO warto połączyć ze skuteczną reklamą Google Ads. Dzięki niej dotrzesz z materiałami promocyjnymi do ściśle określonej grupy odbiorców w stosunkowo krótkim czasie.
To pierwszy etap pozycjonowania, w ramach którego weryfikujemy stronę internetową pod kątem technicznym.
Raport na podstawie audytu pozwala na wprowadzenie odpowiednich zmian i optymalizację serwisu tak, aby spełniał on wymogi SEO. Ułatwia to osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingach popularnych wyszukiwarek, przede wszystkim w Google.
Są to działania związane z tworzeniem nowych treści lub optymalizacją pod kątem SEO tekstów już znajdujących się na stronie internetowej.
Dzięki copywritingowi SEO powstaje unikalny content wysokiej jakości, odpowiednio nasycony frazami kluczowymi, na które serwis jest pozycjonowany.
Na tym etapie zajmujemy się optymalizacją witryny pod kątem SEO, biorąc pod uwagę informacje z raportu po wykonanym wcześniej audycie.
Zmiany na stronie www wprowadzają doświadczeni webmasterzy, od lat pracujący zarówno na najbardziej popularnych, jak i autorskich systemach CMS.
Istnieje możliwość przygotowania wytycznych dotyczących zalecanych zmian i sposobu ich wdrożenia na Twojej stronie internetowej.
Pozyskujemy dla naszych Klientów odnośniki z wewnętrznych i zewnętrznych serwisów, aby maksymalizować efekty pozycjonowania osiągnięte dzięki optymalizacji strony.
Przygotowanie strategii pozyskiwania odnośników jest bardzo ważnym elementem procesu pozycjonowania.
Nie kończymy swojej pracy w momencie uzyskania pierwszych efektów na rzecz strony internetowej.
Wciąż monitorujemy ranking i skuteczność naszych działań w Google, wprowadzając w razie potrzeby odpowiednie zmiany. Dostosowujemy przyjętą strategię w celu maksymalizacji efektów SEO.
Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami i konsultujemy z nimi wszystkie etapy pozycjonowania.
Nasi specjaliści zawsze oferują profesjonalne doradztwo związane z działaniami w zakresie SEO i rozwoju biznesu online.
Starając się sprostać oczekiwaniom wszystkich Klientów, proponujemy współpracę na podstawie jednego z trzech modeli rozliczeń:
Pomożemy Ci w wyborze najlepszej opcji, która wzmocni efekty pozycjonowania strony www przy maksymalnej optymalizacji ustalonego budżetu.
Opłacasz z góry określoną kwotę, w ramach której wykonywane są działania SEO w obrębie serwisu www.
Wiesz, ile kosztuje Cię pozycjonowanie i z łatwością zaplanujesz budżet marketingowy.
Co miesiąc płacisz z góry określoną kwotę za pozycjonowanie strony internetowej i rozliczasz się z nami za efekty wypracowane przez ten czas.
Dla Twojego bezpieczeństwa ustalamy górną granicę kosztów, która nie będzie przekroczona – nawet jeśli efekty przewyższą pierwotne założenia.
Popularny model rozliczeń w performance marketingu, gdzie płaci się za osiągnięte efekty pozycjonowania.
Jest zarezerwowany dla stron www, które posiadają fundamenty SEO i możliwość dalszego skalowania poprzez optymalizację globalną, treści optymalizacyjne i pozyskiwanie linków przychodzących (ang. link building). Tutaj również określa się efekt będący podstawą naliczania prowizji.
Im wyżej witryna www znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym cieszy się większą popularnością. Szacuje się, że:
Źródło (październik 2020):
https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/
Co najważniejsze, witryny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przyciągają do siebie aż 91,5% całego ruchu! To najlepszy dowód na to, że jeśli Twój serwis www nie będzie pozycjonowany i znajdzie się poza TOP 10, jego zasięg ulegnie znacznemu ograniczeniu.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ignite Visibility pierwszy link w wynikach wyszukiwania Google przyciąga ok. 43% użytkowników, drugi 37%, a trzeci 30%. Domena zamykająca TOP 10 może liczyć na zainteresowanie około 3% internautów.
Pamiętaj, że zlecając pozycjonowanie strony, budujesz także pozytywny wizerunek swojej marki i zwiększasz jej rozpoznawalność, co przekłada się na lepszą sprzedaż.
W 2019 roku wydatki na reklamę online wzrosły aż o 7,8%, osiągając poziom 1,69 mld zł (dane Agencji Starcom za 2019 r.) W przypadku Polski środki na działania SEO, w tym pozycjonowanie i kampanie PPC, urosły do poziomu 35,8% (wcześniej 33,6%), biorąc pod uwagę cały budżet przeznaczony na marketing.
Czy wiesz, że 93% polskich internautów korzysta z Google? (źródło: gs.statcounter.com – maj 2020). To tam znajdują informacje o produktach, porównują ceny, szukają usług czy robią zakupy. Tak mocna pozycja wyszukiwarki Google sprawia, że promocja w konkurencyjnych serwisach, np. Bing, Yahoo czy Yandex, nie przynosi rodzimym przedsiębiorcom satysfakcjonujących efektów.
Działając w branży SEO od 2009 roku, Grupa TENSE zdobyła ogromną wiedzę oraz szerokie doświadczenie m.in. z zakresu pozycjonowania stron www. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, którzy są odpowiedzialni za realizację wielu ambitnych projektów.
Zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego Klienta. Oferujemy kompleksowe wsparcie techniczne i merytoryczne oraz staramy się zapewnić jak najlepsze efekty prowadzonych działań marketingowych w sieci.
Potwierdzeniem ogromnego zaangażowania i wiedzy naszych specjalistów są referencje wystawiane przez Klientów.
O jakości naszej pracy świadczy liczba blisko trzech tysięcy Klientów. Potwierdzeniem umiejętności specjalistów Grupy TENSE jest średni czas trwania umowy z Klientami – 4,5 roku.
Zainteresowała Cię nasza oferta, ale nie masz pewności, czy Twoja strona internetowa potrzebuje pozycjonowania? Przetestujemy ją z pomocą darmowego audytu SEO, dzięki któremu:
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny!
Wypełnij formularz i otrzymaj dopasowaną ofertę SEO dla Twojej strony internetowej.
Najlepszym sposobem będzie poznanie ofert kilku agencji SEO. Wysyłając zapytania związane z pozycjonowaniem strony internetowej, pamiętaj, aby przedstawiać w nich swoje cele biznesowe.
Ułatwi to doradcom handlowym stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb Twojego biznesu.
Ma duże doświadczenie w zadaniach związanych z SEO – poparte case study i referencjami,
Zatrudnia specjalistów posiadających certyfikaty, np. Google Analytics
Przygotowuje oferty współpracy dopasowane do konkretnej branży z uwzględnieniem odpowiednich słów kluczowych
Opracowuje strategię pozycjonowania, biorąc pod uwagę potrzeby przedsiębiorcy
Przydziela Klientom indywidualnych opiekunów zapewniających wsparcie merytoryczne i techniczne
Posiada wyróżnienia i nagrody w branżowych konkursach, które potwierdzają skuteczność realizowanych działań
Raportuje swoją pracę na bieżąco, przedstawiając klientom efekty działań SEO
Proces pozycjonowania stron internetowych jest bardzo złożony. Przygotowując i realizując związaną z nim strategię, trzeba brać pod uwagę wiele czynników. To na ich podstawie Google tworzy ranking witryn www. Czego dotyczą najważniejsze wytyczne?
Realizacja usług związanych z pozycjonowaniem stron internetowych to proces ciągły i wieloetapowy, na którego efekty trzeba czekać czasem kilka miesięcy.
Osiągnięcie zamierzonych pozycji w rankingu Google nie gwarantuje długotrwałego utrzymywania się w TOP 10. Wymaga to stałej analizy sytuacji, a w razie konieczności wdrożenia zmian w strategii SEO.
Etapy procesu pozycjonowania
Aktywności prowadzonych w ramach usługi pozycjonowania witryny www jest wiele i są one realizowane zaplanowanymi etapami.
Na początku wybiera się frazy kluczowe pod pozycjonowanie strony zgodnie z branżą Klienta. Słowa te powinny dobrze opisywać ofertę i cieszyć się dużą popularnością w Google, czyli być często wyszukiwane przez internautów.
To jeden z podstawowych elementów pozycjonowania. Tylko dokładne przeanalizowanie strony internetowej pozwala na wdrożenie odpowiednich działań.
Na audyt SEO składają się analiza serwisu oraz przygotowanie rekomendacji zmian.
Optymalizacja jest poprzedzona dokładną weryfikacją strony Klienta. W jej trakcie sprawdzane są m.in. ustawienia pod kątem SEO, ewentualne błędy w kodzie czy dopasowanie witryny www do standardów. W wyniku takiej analizy wdraża się wszystkie niezbędne zmiany SEO lub przygotowuje specyfikacje dla Klienta, który planuje samodzielnie wprowadzić w serwisie polecane zmiany.
Wysokiej jakości poradnikowy content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie, ale również na wizerunek firmy. Dlatego warto korzystać z pomocy wyłącznie doświadczonych Copywriterów SEO oraz Specjalistów od Content Marketingu, którzy optymalizują treści istniejące w serwisie, i przygotowują nowe teksty.
Linki zewnętrzne pozyskuje się m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach www. Odpowiednio przygotowana strategia budowy ich bazy zwiększa efektywność pozycjonowania, ułatwiając wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w Google. Wykorzystywane są również wewnętrzne zasoby, czyli tzw. serwisy zapleczowe, które pozytywnie wpływają na efekty działań SEO.
Aby utrzymać witrynę wysoko w rankingu, należy monitorować efekty prowadzonej strategii. Używa się do tego m.in. Google Analytics i Google Search Console. W przypadku stwierdzonych problemów warto szybko wdrożyć odpowiednie zmiany lub dokonać korekty w pierwotnie obranym kierunku.
Weryfikację efektów pozycjonowania stron internetowych wykonuje się na różne sposoby. Do najważniejszych zalicza się:
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny!
Wyślij istotne informacje i otrzymaj ofertę skrojoną dla Ciebie.
Wykorzystanie standardowych metod pozycjonowania witryn www nie w każdym przypadku przynosi satysfakcjonujące efekty. Czasami należy podjąć działania specjalne – dedykowane dla konkretnej branży. Co się do nich zalicza?
Sklepy www wyróżniają się dużą liczbą podstron z unikalną treścią dostosowaną do standardów SEO.
W tej strategii pozycjonowania sklepów internetowych trzeba skupić się zarówno na optymalizacji strony, jak i na rzetelnym doborze fraz dobrze konwertujących. W ten sposób można uzyskać większe zainteresowanie witryną, a także dochody ze sprzedaży. Jednocześnie z punktu widzenia Klienta takiej platformy ważne jest to, żeby była ona nowoczesna, funkcjonalna, przejrzysta, a do tego gwarantowała bezpieczeństwo podczas zakupów.
Kolejna strategia jest dedykowana głównie branży e-commerce, choć sprawdza się również w przypadku większych portali.
Chodzi o pozycjonowanie na tzw. długi ogon (ang. long tail). Wykorzystuje się w niej frazy składające się z wielu słów. Oprócz tego stronę internetową należy odpowiednio zoptymalizować oraz umieścić na niej rozbudowane treści. Zmniejsza to koszty prowadzenia kampanii reklamowej, dodatkowo zwiększając„odporność sklepu” na wahania pozycji pojedynczych fraz.
Specjalna strategia pozycjonowania przeznaczona dla właścicieli firm poszukujących Klientów głównie na lokalnym rynku.
Stosuje się tutaj tzw. frazy geolokalizowane, a więc np. z nazwą województwa, miasta czy dzielnicy. Są one mniej konkurencyjne, co ułatwia wyprowadzenie strony www na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto pozwala na dotarcie z ofertą do osób faktycznie nią zainteresowanych.
Celem tej strategii jest optymalizacja kanału prowadzonego przez firmę na YouTube’ie.
Dzięki temu staje się on atrakcyjniejszy, wyróżnia się na tle konkurencji i przyciąga wielu nowych widzów. Tę strategię często wybierają właściciele sklepów internetowych, którzy publikują autorskie filmy i reklamy w wideo.
Dobrze przygotowana wizytówka Google Moja Firma ułatwia klientom np. znalezienie siedziby biznesu, ale także zwiększa jego wiarygodność.
Prawidłowo zoptymalizowany profil na tzw. GMF będzie miał również pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony www.
Doskonałe rozwiązanie dla firm, które poszukują klientów sezonowo – np. dla drobnych lokali gastronomicznych otwartych tylko latem.
Promocja takich stron internetowych opiera się głównie na frazach tymczasowych i okolicznościowych. W tej strategii bardzo ważny jest wybór odpowiedniego momentu, w którym rozpocznie się pozycjonowanie. Proces musi być rozpoczęty z wyprzedzeniem, aby polepszyć widoczność witryny przed okresem zwiększonego zapotrzebowania na konkretne produkty lub usługi.
Strategia dedykowana właścicielom sklepów internetowych, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.
Takie strony www nie znajdują się jeszcze w czołówce rankingu Google, dlatego wymagają indywidualnych działań SEO – skupiających się na uzyskaniu jak największego ruchu na stronie.
Usługa dedykowana firmom, które poszukują klientów zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.
W przypadku tego pozycjonowania należy m.in. przygotować różne wersje językowe strony internetowej, a także wybrać odpowiednie domeny i obcojęzyczne frazy kluczowe. Co więcej – trzeba sprawdzić, czy na wybranym rynku nie ma innej przeglądarki oprócz Google, w której wskazane byłoby prowadzenie działań SEO.
Dobra strategia budowy wysokiej pozycji witryny www w wynikach wyszukiwania Google powinna opierać się nie tylko na optymalizacji kodu oraz frazach kluczowych.
Dziś coraz więcej użytkowników poszukuje w sieci informacji z wykorzystaniem wyszukiwarki grafiki. Optymalizacja obrazków ułatwi dotarcie z ofertą firmy również do tych osób.
Jako specjaliści z wieloletnim doświadczeniem zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych, ale także prowadzeniem specjalistycznych szkoleń z zakresu SEO.
Organizujemy kursy dla naszych Klientów, dzielimy się specjalistyczną wiedzą podczas wydarzeń branżowych. Chętnie pokazujemy wyniki naszych badań i podpowiadamy, jak skutecznie optymalizować oraz promować w Google witryny www.
Naszą agencję interaktywną tworzą najlepsi specjaliści z branży SEO/SEM – pozycjonerzy, programiści, copywriterzy, specjaliści PPC, opiekunowie Klienta
i inni fachowcy odpowiedzialni za skuteczną realizację powierzonych zadań.
Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych, ale także w content marketingu, prowadzeniu kampanii reklamowych PPC oraz w tworzeniu i unowocześnianiu stron internetowych.
Istniejemy na rynku od 2009 roku. Od tamtej pory zrealizowaliśmy wiele ambitnych projektów, które sprostały oczekiwaniom Klientów. Zdobyliśmy liczne wyróżnienia, w tym m.in.:
Możemy również pochwalić się uzyskaniem certyfikatu Google PREMIER Partner, który otrzymują agencje marketingowe zatrudniające najlepszych specjalistów i realizujące duże kampanie PPC.
Zaufały nam zarówno rozpoznawalne marki, takie jak Bank Zachodni WBK, Apteka Gemini czy DIAMANT oraz mniejsze firmy. O wysokiej jakości usług związanych z pozycjonowaniem stron www świadczą liczne referencje wystawione przez zadowolonych Klientów.
Co jest kluczem do naszego sukcesu? Wyznaczanie trendów w branży SEO, wykorzystanie najlepszych narzędzi i indywidualne podejście do każdego Klienta. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych – zwiększymy ruch na stronie, poprawimy wskaźnik konwersji i zadbamy o dobry wizerunek oraz lepszą rozpoznawalność marki.
Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy niejasne kwestie.
Pozycjonowanie stron www wymaga technicznych umiejętności, doświadczenia oraz dostępu do danych z wielu narzędzi SEO.
Specjaliści SEO, aby wypromować strony internetowe, muszą dokonać wielu analiz i zaplanować prace. Wdrożyć zmiany na stronie, dostarczyć treści zoptymalizowane pod SEO, pozyskać odnośniki.
Pozycjonowanie jest złożonym i długim procesem, dlatego warto mieć wsparcie osób, które mają odpowiednie kwalifikacje i fachową wiedzę.
W zależności od stopnia trudności i konkurencyjnych serwisów wybrane słowa kluczowe mogą zdobywać widoczność szybciej niż inne.
Hasła long-tail mogą jako pierwsze rankingować, a frazy mid-tail oraz money-keywords potrzebują zwykle większych nakładów i czasu na osiągnięcie zadowalających pozycji. Tym samym w zależności od obranej strategii, pozycjonowanie będzie przynosić efekty szybciej lub wolniej.
Pozycja strony w Google jest zależna od wielu czynników, również od historii i stażu domeny w sieci, które należy budować co najmniej miesiącami. Dlatego wskazana jest długoterminowa strategia i stała praca nad serwisem w celu maksymalizacji efektów.
Koszt pozycjonowania zależy od wielu czynników.
Przede wszystkim na cenę pozycjonowania wpływa:
Oczywiście wspólnie z Tobą określimy budżet pozycjonowania strony.
Miesięczny budżet przeznaczamy na prace wykonywane przez doświadczonych specjalistów działających w zespołach zajmujących się realizacją projektu.
W Grupie TENSE nad rozwojem biznesów Klientów w sieci czuwają Doradcy Klienta, Specjaliści SEO i kampanii reklamowych oraz Opiekunowie Klienta. W ramach ustalonego budżetu zajmują się m.in.:
Dodatkowo z miesięcznego budżetu finansujemy dostęp do specjalistycznego zewnętrznego oprogramowania, które pozwala nam bardzo dokładnie weryfikować efektywność pozycjonowania, m.in. w Google.
Jednoznaczne określenie czasu potrzebnego na wyprowadzenie serwisu www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania nie jest możliwe.
Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Na jego efekty zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Pamiętaj, że pojawienie się strony internetowej w TOP 5 dla ważnych fraz kluczowych nie oznacza, że pozostanie tam już na stałe.
W ramach pozycjonowania stron wprowadzamy wiele większych i mniejszych zmian.
Wszystko zależy od aktualnej optymalizacji i dostosowania serwisu do profilu wyników. Głównie są to zmiany w zakresie treści (modyfikacja istniejących i dodanie nowych), ale to nie wszystko.
Specjalista SEO poza modyfikacją contentu: