Case study - pomodoro-pizza.pl

Pomodoro to lokalna pizzeria w Poznaniu oferująca dowóz zamówień do klientów w czterech dzielnicach. Oprócz dań włoskich restauracja oferuje dania obiadowe oraz fast foody.

Branża
restauracje
Cel

wzrost widoczności

Efekt
200% większy ruch w 4 miesiące
16 fraz w TOP 3

Wykres widoczności strony pizzerii

Co zrobiliśmy?
Analiza

Restauracje są idealnym przykładem branży, w której najlepiej sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Dlatego naszym pierwszym krokiem w procesie analizy serwisu było sprecyzowanie dzielnic, na których terenie pizzeria świadczy usługi dowozu zamówień.

Po określeniu najważniejszych z punktu widzenia Klienta fraz sprawdziliśmy ich pozycje, wyszukiwalność oraz konkurencyjność. Okazało się, że praktycznie żadna z istotnych fraz nie pojawiała się wysoko w wynikach, co wiązało się z tym, że ruch na stronie był niewielki, a potencjał witryny nie był wykorzystywany.

Dobranie słów kluczowych

Kluczem do odpowiedniego doboru pozycjonowanych fraz dla lokalnej restauracji jest połączenie wyrażeń związanych z jej menu oraz obszarem działalności. Z racji tego, że Pomodoro dowozi zamówienia na terenie czterech poznańskich dzielnic, skupiliśmy się na sprecyzowanych wyrażeniach zawierających w sobie nazwy dzielnic i najpopularniejsze dania.

Stąd wybór m.in. takich wyrażeń:

  • pizza rataje dowóz,
  • jedzenie na telefon poznań rataje,
  • pizza centrum dowóz,
  • jedzenie na dowóz poznań wilda.
Optymalizacja

W przypadku Pizzerii Pomodoro skupiliśmy się przede wszystkim na podkreśleniu oferty restauracji oraz wskazaniu dzielnic, z których można zamówić jedzenie. Utworzyliśmy nowe, dedykowane podstrony pod menu oraz konkretne strefy dowozu.

Dzięki temu zabiegowi użytkownik korzystający z serwisu może w łatwy sposób dokonać zamówienia pod wskazany adres.

Stworzenie dodatkowych podstron dało nam miejsce do zamieszczenia rozwiniętych opisów. Działania te wpłynęły pozytywnie na widoczność strony.

Tworzenie treści

Google jest wyszukiwarką tekstową. Dlatego tak ważne jest, aby serwis miał odpowiednią ilość tekstu nasyconego najważniejszymi frazami.

Uzupełniliśmy istniejące już w serwisie teksty o brakujące wyrażenia kluczowe głównie pod kątem lokalizacji. Copywriterzy przygotowali także dodatkowy content, którym zapełniliśmy nowe podstrony.

Zadbaliśmy także o:

  • odpowiednią architekturę treści,
  • hierarchię nagłówków Hx,
  • optymalizację pod frazy kluczowe,
  • prawidłowy opis meta description.
Linkowanie

Z racji tego, że domena istnieje od 2008 roku, profil linkowy był już rozbudowany. Upewniliśmy się, że nie zawiera szkodliwych odnośników i rozpoczęliśmy proces linkowania.

W strategii link-bulidingu skupiliśmy się głównie na dywersyfikacji źródeł odnośników oraz uzupełnieniu linków odnoszących się do kluczowych fraz. Zależało nam na tym, aby profil linkowy wyglądał naturalnie i dostarczał mocy serwisowi.