Case study - naszlekarz.pl

Przychodnie Medyczne Nasz Lekarz oferują kompleksową opiekę medyczną dla pacjentów w Bydgoszczy i Toruniu. O zdrowie mieszkańców dba doświadczonych zespół lekarzy specjalistów i pielęgniarek.

Branża
przychodnie medyczne
Cel

wzrost pozycji

Efekt
746 fraz w TOP 10
Opinia klienta
quote

Od rozpoczęcia współpracy w październiku 2019 r. widoczność naszych gabinetów w sieci rośnie, niemal wszystkie frazy, na jakie jesteśmy pozycjonowani, znajdują się w TOP 10 wyników, co przekłada się na wzrost liczby osób korzystających z naszej pomocy.

Maja Zaborowska, Specjalista ds. Marketingu

Co zrobiliśmy?
Analiza

Witryna naszlekarz.pl była już wcześniej pozycjonowana przez inną agencję, nie przynosiło to jednak pożądanych efektów.

W trakcie analizy musieliśmy zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego serwis nie osiągał wcześniej wysokich pozycji, a następnie stworzenie własnej strategii promocyjnej.

Dostrzegliśmy potencjał w istniejących podstronach dotyczących konkretnych specjalizacji medycznych, jednak z uwagi na ich głębokie zagnieżdżenie musieliśmy poprawić linkowanie wewnętrzne.

Dobranie słów kluczowych

Celem Klienta było osiągnięcie jak najwyższych pozycji na frazy związane ze specjalistycznymi usługami, jakie świadczą lekarze w przychodniach Nasz Lekarz.

Z racji tego, że z usług medycznych korzysta się w głównej mierze lokalnie, dobraliśmy wyrażenia bezpośrednio związane z dwiema lokalizacjami przychodni – Toruniem oraz Bydgoszczą. Dzięki temu na stronę naszlekarz.pl wchodzą pacjenci realnie zainteresowani usługami przychodni.

Wśród promowanych fraz znajdują się m.in.:

  • medycyna pracy toruń,
  • laryngolog toruń,
  • endokrynolog toruń,
  • kardiolog bydgoszcz,
  • ortopeda toruń,
  • usg bydgoszcz,
  • neurolog toruń,
  • dietetyk toruń,
  • reumatolog bydgoszcz.
Optymalizacja

Optymalizację witryny rozpoczęliśmy od poprawy linkowania wewnętrznego. W treści wielu podstron serwisu umieściliśmy linki prowadzące do landing page’y konkretnych specjalizacji medycznych, aby ułatwić do nich dostęp botom wyszukiwarek.

Poza poprawą linkowania wewnętrznego skupiliśmy się na optymalizacji architektury treści:

  • poprawiliśmy tytuły dodając do nich frazy kluczowe,
  • wdrożyliśmy nagłówki zgodne z hierarchią Hx,
  • zmieniliśmy adresy URL na bardziej przyjazne i zawierające najważniejsze frazy.
Tworzenie treści

Na promowane podstrony wdrożyliśmy odpowiednio zoptymalizowane treści, nasycone tematycznymi wyrażeniami oraz spełniające oczekiwania szukających porady pacjentów.

To, o jakie frazy i w jakiej liczbie powinniśmy zadbać, zweryfikowaliśmy na podstawie analizy witryn konkurencji, które znajdowały się w rankingu.

Aktualnie rozbudowujemy stronę o content dotyczący badań USG poszczególnych części ciała. Obserwujemy wzrost pozycji na zagadnienia opisywane w tekstach, co świadczy o tym, że strategia przynosi zakładane rezultaty.

Linkowanie

Równolegle do optymalizacji witryny oraz prac związanych z content marketingiem zaplanowaliśmy i uruchomiliśmy kampanię linkbuildingu.

Pozyskiwanie odnośników zwrotnych rozpoczęliśmy od publikacji wizytówek w istotnych katalogach stron internetowych – typu panoramafirm.pl.

W kolejnym etapie uruchomiliśmy nasze autorskie zaplecze, w którym umieściliśmy odnośniki pozycjonujące stronę.

Jesteśmy zadowoleni z objętej strategii. Podjęte działania mają odzwierciedlenie w wynikach i są skuteczne. Efekt? 746 fraz w TOP 10.

Działania dodatkowe

Integralną częścią umowy było nasze zobowiązanie do wsparcia w dziedzinie content marketingu, konkretniej w prowadzeniu bloga.

Zaoferowaliśmy wsparcie ze strony doświadczonego w branży medycznej copywritera, który co miesiąc tworzy specjalistyczne treści na stronę.

Dzięki temu, poza dostarczaniem wartościowej treści dla pacjentów, budujemy większe zaufanie do strony w oczach Google oraz zwiększamy jej Topical Authority. Pomoże to nam osiągać jeszcze lepsze oraz co najważniejsze – stabilne – pozycje.