Case study - hubuform.pl

Hubuform to marka powstała z miłości do zwierząt. Sklep oferuje kompleksową gamę produktów dla kotów oraz psów. Starannie dobrany asortyment, poza uszczęśliwianiem czworonogów, może być też estetycznym dopełnieniem wnętrz.

Branża
akcesoria dla zwierząt
Domena
Cel

wzrost pozycji

wzrost ruchu

Efekt
255 słów w TOP 10
3x większy ruch na stronie

Wykres widoczności sklepu hubuform.pl

Opinia klienta
quote

Kolejny rok współpracy udowadnia, że był to dobry wybór. Grupa TENSE bardzo dobrze wywiązuje się z założeń współpracy, dzięki czemu sukcesywnie rozwijamy nasz biznes i budujemy silną markę.

Kinga Husiatyńska

Co zrobiliśmy?
Analiza

W 2016 roku, na początku współpracy z marką Hubuform, wykonaliśmy pogłębioną analizę serwisu oraz konkurencyjnych sklepów. Określiliśmy zakres pozycjonowanych wyrażeń, zbadaliśmy widoczność witryny oraz przeprowadziliśmy audyt sklepu, głównie pod kątem liczby produktów i kategorii.

Z biegiem trwania umowy zauważyliśmy ogromny potencjał witryny w generowaniu dużego ruchu w sklepie. W porozumieniu z Klientem zmodyfikowaliśmy strategię SEO, skupiając się na pozycjonowaniu wielu fraz kluczowych i wprowadzeniu globalnych zmian optymalizacyjnych, które miały skutkować wzrostem ruchu w sklepie.

Dobranie słów kluczowych

Wybranie optymalnych słów kluczowych do pozycjonowania to podstawa udanych działań SEO. W ich zestaw powinny wchodzić zarówno frazy ogólne, najbardziej konkurencyjne, jak i te z „długim ogonem” – precyzyjne, ale wyszukiwane przez mniejszą liczbę użytkowników.

Na początkowym etapie doboru wyrażeń oparliśmy się głównie na frazach opisujących priorytetowe kategorie i najlepiej sprzedające się produkty. Dobraliśmy 133 wyrażenia kluczowe.

Cyklicznie, co 2-3 miesiące przeprowadzamy analizę fraz i dobieramy kolejne, które mają największy potencjał przyciągnięcia dużego ruchu na witrynę. Dotyczą nowych produktów, niedawno utworzonych podkategorii czy fraz poradnikowych, które pojawiają się na blogu Klienta.

Aktualnie monitorujemy ok. 500 fraz kluczowych, z których ok. 255 znajduje się w TOP 3 wyników Google.

Optymalizacja

Współpracę z każdym Klientem rozpoczynamy od działań optymalizacyjnych „on site”, czyli na stronie.

Dla witryny hubuform.pl przeprowadziliśmy m.in.:

  • optymalizację title i nagłówków,
  • zmianę nazewnictwa kategorii i dodanie do nich fraz kluczowych,
  • linkowanie wewnętrzne.

Zablokowaliśmy także mało wartościowe podstrony oraz zoptymalizowaliśmy sitemap, czyli mapę strony. Dzięki temu roboty Google’a zaczęły łatwiej poruszać się po witrynie i statystyki indeksacji treści poprawiły się.

Tworzenie treści

Google od dawna stawia na wartościowy content i promuje strony, które dostarczają użytkownikom ciekawych i użytecznych treści. Dlatego w procesie pozycjonowania nie mogło zabraknąć etapu tworzenia nowych tekstów i optymalizacji istniejących.

Nasi copywriterzy zajęli się zarówno przygotowaniem opisów kategorii i produktów, jak i tworzeniem regularnych wpisów na bloga. Napisali prawie pół miliona znaków unikalnych i zgodnych z zasadami SEO treści.

Linkowanie

Po analizie początkowego profilu linkowego domeny opracowaliśmy długoterminową strategię link-buildingu. W ramach jej założeń zadbaliśmy zarówno o linki promujące markę Klienta, jak i konkretne produkty, kategorie lub artykuły na stronie.

Profil linkowy sukcesywnie uzupełniamy o odnośniki z bardzo zróżnicowanych źródeł – tak, by budować jego naturalność i jednocześnie stabilizować osiągane pozycje.

Działania dodatkowe

W ramach cyklicznej analizy konkurencji globalnie analizujemy stronę pod kątem źródeł linkowania dla witryn konkurencyjnych z TOP 10 Google’a, korzystając z narzędzia SurferSEO. Na tej bazie przygotowujemy plan wdrożenia linków uzupełniających w konkretnych źródłach.