Analiza
Pracę nad pozycjonowaniem sklepu rozpoczęliśmy od analizy kondycji serwisu pod kątem SEO. Ku naszemu zdziwieniu, strona Klienta była całkowicie zablokowana przed indeksacją w wyszukiwarkach. Odpowiadała za to dyrektywa „noindex”, która została umieszczona na stronie prawdopodobnie przez wykonawcę sklepu. W efekcie witryna nie mogła osiągać żadnych wyników, ponieważ nie dało się jej odnaleźć w wyszukiwarce. Wejść na nią mogły tylko i wyłącznie osoby, które znały dokładny adres domeny.
Dobranie słów kluczowych
Dobór słów kluczowych rozpoczęliśmy od analizy asortymentu sklepu i na jej podstawie wytypowaliśmy bezpośrednią konkurencję. Przy użyciu dedykowanych narzędzi sprawdziliśmy jej widoczność i dobraliśmy wyrażenia zbieżne z aktualną ofertą.
W kolejnym etapie skontaktowaliśmy się z Klientem, aby przedstawić mu propozycję działań i wybrać najważniejsze dla niego kategorie i produkty, na sprzedaży których najbardziej mu zależy.
Dobraliśmy wyrażenia takie jak „słodycze z Niemiec” czy „niemiecka czekolada” i wypracowaliśmy pozycje w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. A to wszystko w niecałe 4 miesiące od rozpoczęcia współpracy!
Optymalizacja
Działania optymalizacyjne rozpoczęliśmy od usunięcia dyrektywy „noindex”, która blokowała stronę przed wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania. Bez tego nie bylibyśmy w stanie rozpocząć procesu pozycjonowania strony.
Kolejne kroki obejmowały optymalizację techniczną oraz optymalizację treści. W skład początkowych, a następnie cyklicznych wykonywanych prac wchodziły m.in.:
- poprawa i aktualizacja hierarchii nagłówków Hx,
- optymalizacja responsywności strony i poprawa wyniku Page Speed Insights,
- usunięcie duplikatów treści opublikowanych w obrębie strony,
- poprawa nawigacji wewnętrznej i wdrożenie nofollow na linki wychodzące,
- stworzenie dedykowanej rozpiski – każde wyrażenie lub grupa wyrażeń kieruje do zbieżnej tematycznie podstrony,
- poprawa wdrożenia certyfikatu SSL na całej witrynie,
- optymalizacja sekcji head – przygotowanie dedykowanych tytułów i opisów.
Tworzenie treści
Jako że treści umieszczone pierwotnie na stronie sklepu były duplikowane lub nieprawidłowo przygotowane, na wszystkich podstronach, które zdecydowaliśmy się promować, umieściliśmy nowe teksty.
Na podstawie przygotowanej wcześniej rozpiski pozycjonowanych wyrażeń stworzyliśmy dedykowane wytyczne dla Działu Copywritingu. W efekcie stworzyliśmy nowe treści na 14 podstron serwisu.
Podczas określania szczegółów umowy ustaliliśmy z Klientem, że każdego miesiąca przygotujemy na jego blog dwa artykuły związane z pakietem pozycjonowanych wyrażeń. Na blogu opisujemy szczegółowo produkty, prowadzimy rankingi czy proponujemy wpisy poradnikowe. Dzięki temu możemy linkować z artykułu bezpośrednio do produktu, co wzmacnia efekty SEO.
Dodatkowo artykuły te mogą w dłuższej perspektywie dostarczyć nowych użytkowników, wpisujących w wyszukiwarkę frazy z tzw. długim ogonem (ang. long tail).
Linkowanie
Pozycjonowanie strony internetowej postanowiliśmy wesprzeć publikacją tzw. linków brandowych. Jest to działanie rekomendowane każdej witrynie.
Poza działaniami związanymi z publikacją odnośników brandowych, w oparciu o osiągane efekty ustaliliśmy również kampanię link buildingu obejmującą linki na konkretne frazy. Dzięki niej uzyskane efekty będą trwalsze, a pozycje pozostałych wyrażeń, o których miejsce w TOP 10 nadal walczymy, są bliżej tej 10-tki niż kiedykolwiek wcześniej. I cały czas rosną.