Menu
Wróć do listy wpisów
Różne Z życia firmy
Strona główna > Blog > Od copywritingu do content marketingu. Marcin Siemiginowski – #tensepuls

Od copywritingu do content marketingu. Marcin Siemiginowski – #tensepuls

Od copywritingu do content marketingu. Marcin Siemiginowski – #tensepuls
Czas na kolejną rozmowę z cyklu #tensep­uls. Jakie szanse rozwoju niesie ze sobą współpraca z Działem Content Marketingu Grupy TENSE? O tym opowiada Marcin Siemiginowski, jeden z naszych Specjalistów. Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z Grupą TENSE? To bardzo dobre pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jesienią 2020 roku rozpocząłem pracę na stanowisku Specjalisty w Dziale Content Marketingu w pełnym wymiarze godzinowym, jednak z Grupą TENSE znamy się znacznie dłużej, bo już od grudnia 2018 roku. Co się wtedy wydarzyło? Podpisałem umowę i zacząłem popołudniami oraz wieczorami tworzyć teksty SEO. Mówiąc najprościej: stałem się zdalnym copywriterem, choć wcześniej bym siebie o to nie podejrzewał. Pracowałem wtedy w butikowej agencji social media. Odpowiadałem za relacje z Klientami, prowadzenie części projektów, ale też w dużej mierze za publikowany content. Wówczas wizja pisania na zróżnicowane tematy – według ścisłych wytycznych podyktowanych przez Grupę TENSE – wydawała mi się sporym wyzwaniem, ale postanowiłem spróbować. Za ten ciąg zdarzeń odpowiada właściwie moja żona – to ona jako zawodowy korektor, redaktor namówiła mnie do rozwijania kolejnych marketingowych kompetencji. Dziś jestem jej za to niezwykle wdzięczny. Jak znajdowałeś czas na pracę po pracy? Łatwo nie było, przyznaję – tym bardziej że największe pokłady kreatywności znajduję w sobie we wczesnych godzinach porannych. Podchodziłem do copywritingu z pewnym dystansem, ponieważ nie był on moim głównym źródłem utrzymania. Wiedziałem jednak, że warto się zaangażować i sprawdzić, jak dalej rozwinie się ta współpraca. Zaskoczyłeś się? Zdecydowanie. Zaczynałem, jak pewnie większość osób z branży, od realizacji najprostszych zamówień. Terminy bywały dla mnie wyzwaniem z uwagi na pracę etatową, przy czym do każdego zadania podchodziłem z takim samym zaangażowaniem. Przede wszystkim liczyła się jakość – zarówno dla Grupy TENSE, jak i dla mnie. Dość szybko umożliwiono mi pisanie dłuższych tekstów, także blogowych. Równolegle starałem się rozeznać, w jakiej tematyce radzę sobie jako copywriter najlepiej. Kiedy nastąpił przełom w relacjach z Grupą TENSE? Dość szybko zaproponowano mi realizację treści dla jednego z kluczowych Klientów. Moja praca się spodobała – zacząłem się specjalizować w tekstach dla branży finansowej. Pisałem coraz więcej. W międzyczasie pojawiały się zlecenia od Zespołu Brand Marketingu. Przełomem stało się zaproszenie do współpracy przy tworzeniu e-booka skierowanego do przedsiębiorców po pierwszym lockdownie w czasie trwającej pandemii. Było to dla mnie duże zaskoczenie i wyróżnienie. Kilka dni bardzo intensywnej pracy zaowocowało publikacją, z której wszyscy mogliśmy być dumni. Wtedy po raz pierwszy pojawiła się we mnie myśl, że content marketing jest mi najbliższy. Jak doszło do tego, że zasiliłeś Dział Content Marketingu? Otrzymałem informację, że pojawiło się ogłoszenie na stanowisko Specjalisty i od razu złożyłem aplikację. Decyzję o zawodowej zmianie podjąłem już kilka miesięcy wcześniej. Sytuacja w kraju i na świecie jedynie utwierdziła mnie w przekonaniu, że praca w stabilnej, prężnie rozwijającej się strukturze jest tym, czego chcę i potrzebuję. Musiałem oczywiście przejść kilkuetapowy proces rekrutacyjny, ale jak widać wcześniejsze doświadczenie agencyjne i znajomość branży bardzo pomogły. Zaczynałeś pracę w trakcie pandemii. Jak wspominasz pierwsze dni pracy zdalnej? Przede wszystkim doceniam to, jak profesjonalnie przeprowadzono w pełni zdalny onboarding. Myślę, że niejeden pracownik obawia się wdrażania w nowe obowiązki na odległość. Jasno określony plan działania i duże wsparcie wszystkich współpracowników okazały się nie do przecenienia. Widzę też życzliwą atmosferę panującą w firmie i rozwijającą się kulturę feedbacku. Specjaliści, team leaderzy, managerowie – niezależnie od stanowiska, panuje duża otwartość na wymianę spostrzeżeń i wszelkie propozycje usprawnień. A teraz pytanie, które zainteresuje niejednego czytelnika: czy w czasie pandemii wciąż rekrutujecie do Działu Content Marketingu? Jak najbardziej. Szybko się rozwijamy, rozrastamy. Projektów przybywa, więc potrzebni są kolejni marketerzy wyspecjalizowani w contencie. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do sprawdzenia zakładki Kariera na firmowej stronie internetowej. Aż 3 oferty dotyczą właśnie naszego Działu. Poszukujemy Specjalisty Content Marketingu, Korektora tekstów SEO i Copywriterów. Warto próbować i szukać najlepszego dla siebie miejsca – sam jestem tego przykładem. Dlaczego polecasz aplikowanie do Działu Content Marketingu na stanowisko Specjalisty? Przede wszystkim z uwagi na bardzo szerokie możliwości rozwoju. Oprócz codziennych zadań o charakterze operacyjnym każdy realizuje sporo celów wewnętrznych – mających realny wpływ na to, jak funkcjonuje firma. Jeśli ktoś nie chce rezygnować z pisania, może za pośrednictwem Zespołu Brand Marketingu publikować artykuły w mediach branżowych i na blogu Grupy TENSE. Każdy, kto ceni dobrą atmosferę i prawdziwą grę zespołową, będzie czuł się z nami dobrze. Marcin Siemigionowski To jeszcze na koniec pytanie o wykształcenie i studenckie czasy. Choć zawodowo od początku jestem związany z marketingiem, kształciłem się w zupełnie innym kierunku. Jako absolwent Stosunków Międzynarodowych na UAM, kończący specjalność Współpraca europejska, mógłbym zajmować się rozliczaniem środków unijnych i pozyskiwaniem finansowania na projekty społeczne oraz infrastrukturalne. Nie przepracowałem jednak w tej branży ani dnia. Czy żałuję? Nic podobnego. Gdybym miał raz jeszcze pokierować swoim zawodowym życiem, nie cofnąłbym żadnej z dotychczas podjętych decyzji.
Chcesz pracować w Dziale Content Marketingu?