Menu

Kampania Google Ads (AdWords)

Długofalowe korzyści Czym są reklamy Google Ads (kampanie AdWords)?

Dzięki kampaniom Google Ads (AdWords) docieramy do użytkowników na komputerach i telefonach w tracie poszukiwania usług lub produktów podobnych do Twoich. Reklamy Google Ads wyświetlają się w najbardziej zauważalnych miejscach w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach internetowych reklamodawców – partnerów Google AdSense.

To elastyczna i atrakcyjna forma reklamy, która może być wyświetlana w formie m.in. tekstów (tzw. linki sponsorowane), karuzeli produktowej lub banerów. Kampanie Google Ads będą docierać zarówno do nowych użytkowników, jak i tych, którzy odwiedzili już Twoją stronę (w ramach remarketingu).

    Bezpłatna wycena

    Zaufali nam

    Google Ads to system do emitowania reklam w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej Google. Formaty reklamowe dzielą się na:

    • komunikaty tekstowe kierowane do przeglądarki Google,
    • banery graficzne umieszczane w sieci reklamowej Google,
    • formaty wideo widoczne na YouTubie.

    W ramach tych trzech formatów możliwe jest stworzenie reklamy, która będzie się wyświetlać ściśle określonej grupie docelowej.

    Do kogo kierowana jest reklama w Google (Google AdWords)?

    Możliwości konfiguracji kampanii jest tyle ilu użytkowników, którzy każdego dnia odwiedzają przeglądarkę Google lub korzystają z usług serwisów partnerskich.

    Wg najnowszych danych w Polsce udział tej przeglądarki wynosi 91%, co przekłada się na prawie 25 mln użytkowników dziennie, natomiast na świecie jej globalny zasięg wynosi 72%.

    Uruchamianie i konfiguracja kampanii Google Ads

    Dzięki systemowi Google Ads dostajemy więc praktycznie nieograniczone możliwości targetowania naszych reklam i produktów. Jednak jak to zrobić? Jakie grupy są skuteczne? Jak skonstruować reklamę, aby algorytm ocenił ją pozytywnie i ją wyświetlał?

    Dobrych i trafnych pytań na ten temat można by było wypisać prawdopodobnie tyle, ile zmiennych ma algorytm Google, czyli miliony. Jeżeli więc masz siły, umiejętności, wiedzę oraz czas, żeby zgłębić sekrety marketingu internetowego, reklamy Google Ads są dla Ciebie. Jeżeli nie, to konieczne będzie zatrudnienie wykwalifikowanych specjalistów, którzy poświęcili setki godzin na zrozumienie trendów oraz wypracowanie dobrych praktyk w tworzeniu kampanii Google Ads.

    Podstawowe pojęcia – kampania Google Ads

    Aby zrozumieć środowisko marketingu internetowego, warto na początek sięgnąć do słowniczka podstawowych pojęć. Oczywiście można pominąć ten etap, ale to tak jak gdyby w trakcie nauki jazdy pominąć temat poprawnego użycia sprzęgła – konsekwencje mogą być przykre. Bardzo ważna jest znajomość podstawowych terminów, które pozwolą zrozumieć, co mówi specjalista, nawet jeżeli nie będziemy bezpośrednio wnikać w skomplikowane wykresy i raporty.

    Płynne posługiwanie się tymi pojęciami pozwoli na efektywne poruszanie się w środowisku Google Ads, a na pewno usprawni współpracę ze Specjalistą Google Ads.

    Słowo kluczowe

    fraza, na którą wyświetla się reklama. Rodzajów i dopasowań słów kluczowych w Google Ads jest kilka. Ich rozróżnienie oraz sposób konfiguracji jest bardzo ważnym elementem w tworzeniu większości rodzajów kampanii.

    Wyświetlenia

    są naliczane przy każdej emisji Twojej reklamy. Ważną cechą systemu rozliczenia Googla jest to, że wyświetlenia w większości wypadków są bezpłatne, a koszty naliczane są dopiero w chwili kliknięcia reklamy (model Pay Per Click).

    Kliknięcia

    liczba przejść użytkowników na reklamowaną stronę po kliknięciu reklamy. Interakcja, za którą naliczane są opłaty.

    CTR

    współczynnik klikalności (CTR) określa, jak często osoby, które zobaczą Twoją reklamę, klikają ją. Jest to liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń. To najważniejszy współczynnik pod kątem Wyniku Jakości kampanii, który określany jest w przedziale powyżej, poniżej lub w średniej.

    Śr. CPC

    średni koszt kliknięcia (CPC) to kwota, jaką płacisz za reklamy, podzielona przez łączną liczbę kliknięć.

    Śr. CPM

    średni koszt tysiąca wyświetleń (CPM) to średnia kwota, jaką zapłacisz za tysiąc wyświetleń twoich reklam Google Ads. Opcja ta używana jest tylko i wyłącznie w reklamach banerowych lub wideo.

    Śr. CPV

    średnia kwota, jaką płacisz za każde obejrzenie swojej reklamy. Średni CPV jest obliczany na podstawie łącznego kosztu wszystkich obejrzeń podzielonego przez liczbę obejrzeń reklam typu wideo.

    Koszt

    koszt jest sumą kosztów kliknięcia (CPC) i kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) w kampanii reklamowej Google Ads.

    Konwersje

    podliczane w kolumnie konwersje to całkowita liczba konwersji zrealizowanych wskutek działania użytkowników pochodzących z reklamy Google Ads.

    Jesteś zainteresowany?
    Masz więcej pytań?

    Skontaktuj się z nami

    Typy kampanii Google Ads (Google AdWords)

    Najważniejszym zagadnieniem dla Klienta, który planuje reklamy Google Ads jest pytanie „Gdzie wyświetla się moja reklama?”. Odpowiedź, jak zazwyczaj w marketingu internetowym, to proste „to zależy”.

    W zależności od wybranego typu kampanii reklama widoczna jest w innych obszarach Internetu. Aby zrozumieć gdzie, dlaczego i za ile wyświetla się dana reklama, trzeba znać podstawowe rodzaje kampanii reklamowych.

    Kampanie AdWords
    w sieci wyszukiwania Google

    Gdy ktoś mówi „reklama w Google”, zazwyczaj ma właśnie na myśli standardową reklamę tekstową w sieci wyszukiwania Google. Reklamy te wyświetlają się w przeglądarce na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

    Jest wiele czynników, które wpływają na to, czy reklama pokaże się na pierwszej pozycji, czy w ogóle się pojawi w momencie wyszukiwania hasła. Dobrze skonfigurowana reklama nie wyświetla się zawsze, a wtedy, gdy wyszukuje ją potencjalny klient, który gotowy jest do zakupu. Czy uważasz, że jesteś dobrym klientem własnego sklepu? Czy kiedykolwiek w nim kupujesz? Zapewne nie, dlatego też algorytm nie wyświetla Ci Twoich reklam, bo nie znajdujesz się w grupie docelowej.

    Kampanie Google Ads (AdWords) w sieci wyszukiwania Google

    Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

    Wszystkie strony Google oraz partnerzy, którzy dobrowolnie zgodzili się odsprzedawać miejsce reklamowe na swoich domenach to tak zwana sieć reklamowa Google.

    Obecnie promowana jest jako ponad 3 mln witryn i aplikacji, które powiązane są z tą popularną wyszukiwarką. Strony te pozwalają wyświetlać reklamy graficzne osobom je przeglądającym.

    Ważnym elementem sieci reklamowej jest remarketing, czyli działania mające na celu skłonienie użytkownika, który był już na Twojej stronie, do jej ponownego odwiedzenia. O wiele łatwiej przekonać użytkownika, który zna już markę, do skorzystania z jej usług niż pozyskać całkowicie nowego użytkownika.

    Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

    Kampanie produktowe Google Ads
    (Zakupy Google)

    Kampanie produktowe Google Ads to w tej chwili najbardziej popularny oraz najskuteczniejszy typ kampanii sprzedażowej.

    Nic tak nie pobudza wyobraźni, jak dobre zdjęcie. Jeżeli dołoży się do tego nazwę, krótki opis i przede wszystkim cenę, otrzymujemy wielki sklep online od Google, w którym tysiące reklamodawców próbują przekonać swoim produktem kupującego.

    Kampanie produktowe Google Ads, czyli zakupy Google

    Kampanie wideo na YouTubie

    Kampanie wideo realizowane na YouTubie stały się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych kanałów budowania świadomości marki. Miliony użytkowników korzystają z tej popularnej domeny każdego dnia, jadąc do pracy czy robiąc zakupy.

    Podczas gdy korzystają z YouTube’a, możliwe jest emitowanie reklam na zasadach podobnych do tych obowiązujących w sieci reklamowej Google. W praktyce YouTube jest więc częścią sieci reklamowej.

    Skoro zasięg YouTube jest taki wielki, dlaczego tak niewielu mniejszych reklamodawców decyduję się na reklamy w tym kanale w porównaniu ze standardowymi tekstowymi reklamami Google Ads? Różnice tkwią w budżetach. Jak wiadomo, w telewizji reklamują się ciągle te same firmy. Wielkie korporacje stać na to, by zajmować pasma reklamowe w TV i tak samo wykorzystują YouTube’a do budowania świadomości marki. Skala, pomysł i nakłady potrzebne do realizowania skutecznej kampanii YouTubie są na zupełnie innym poziomie niż w przypadku promocji w sieci wyszukiwania.

    Niektórzy specjaliści powiedzą, że da się zrealizować małe i skuteczne kampanie na YouTubie. W Grupie TENSE realizujemy performance marketing oparty o konkretne cele. Dlatego też nie podejmujemy się kampanii, których założenia wstępne są nierealne. Oceniamy indywidualną sytuację każdego Klienta i szczerze określamy nasze możliwości.

    Kampanie wideo na YouTubie

    Zalety kampanii Google Ads

    • Kierowanie i segmentowanie danych

      Żaden powszechnie dostępny system programmatic nie ma tak bogatej i dużej bazy użytkowników jak Google.

      Dlatego też szeroki wachlarz kanałów, jakimi możemy dotrzeć do użytkownika zainteresowanego produktem lub usługą jest tak kluczowy w procesie tworzenia skutecznych reklam PPC. Rozpoczynając od podstawowych kierowań, jakimi są słowa kluczowe, które wpisują użytkownicy, po skomplikowane niestandardowe grupy odbiorców o podobnych zamiarach. Możliwości utworzenia konkretnych grup użytkowników są miliony i to właśnie od wiedzy, kreatywności i doświadczenia Specjalisty Google Ads zależy, jak skonstruowana będzie reklama.

      W Grupie TENSE wykorzystujemy szereg dobrych praktyk związanych z poprawnym tworzeniem oraz segmentowaniem danych masowych, co przekłada się na wysokiej jakości kampanie reklamowe.

    • Kontrola budżetu

      W kampaniach reklamowych Google Ads zawsze jesteśmy w stanie kontrolować, ile środków wydamy na reklamę, ponieważ samodzielnie ustalamy budżet całkowity kampanii.

      Rozliczenie następuje w modelu PPC (ang. Pay Per Click), w którym sami zazwyczaj ustalamy stawki za kliknięcie.

      Jest kilka elementów, które sprawiają, że pełna kontrola wszystkich współczynników w kampanii Google Ads jest niemożliwa. Jednak w porównaniu do klasycznych mediów reklamowych takich jak gazeta, telewizja czy radio, kontrola działań w Google Ads jest naprawdę skuteczna.

    • Geolokalizacja a kampania Google

      Chcesz promować się w USA? A może w warszawskim Wilanowie? W Google Ads dostępne są zaawansowane metody kierowania reklam w oparciu o fizyczną lokalizację użytkownika.

      Na podstawie samej lokalizacji jesteśmy w stanie nakierować potencjalnego klienta na Twój sklep lub obszar, w którym oferujesz produkty albo wykonujesz usługi.

      Błędna lokalizacja wykorzystywana do kierowania reklamy jest jedną z głównych przyczyn nieskutecznych reklam w Google Ads. Wielokrotnie zdarza się, że firmy działające lokalnie niesłusznie kierują swoje reklamy na całą Polskę. Poprawne wykorzystanie elementów kampanii lokalnych zawsze przyniesie pozytywny rezultat.

    • Harmonogram reklam

      Twoja firma działa w określonych godzinach? Użytkownicy, którzy mogą skorzystać z Twojej usługi, funkcjonują w określonych godzinach lub dniach tygodnia?

      Dzięki harmonogramowi reklam jesteśmy w stanie pokazać reklamę w chwili, gdy jest ona najskuteczniejsza dla Twojego biznesu.

      Jeżeli nie potrafisz sam wskazać ram czasowych, analiza skuteczności prowadzona w ramach optymalizacji kampanii Google przez Specjalistów Google Ads na pewno pozwoli określić takie godziny.

    • Mierzalne wyniki

      Jeżeli ktoś kliknął Twoją reklamę, będziemy o tym wiedzieć. Jeżeli ktoś ją tylko wyświetli – również.

      Wszystkie dane pochodzące z systemów programmatic takich jak Google Ads są w pełni mierzalne i dlatego, jeżeli znasz swój cel biznesowy, jesteśmy w stanie tak skonfigurować analitykę oraz konwersje, by odpowiadały konkretnemu działaniu użytkownika na stronie.

      Kiedy już wiemy natomiast, które z kliknięć zrealizowały interesujące nas cele, możemy zwiększyć nakład inwestycyjny na wartościowe kampanie.

    • Formaty reklam

      System Google Ads kojarzy się pewnie większości użytkowników z reklamami tekstowymi, jednak, jak już wiemy, nie jest to jedyny format, z jakiego korzystamy w marketingu internetowym.

      Mamy do dyspozycji reklamy w sieci reklamowej Google, zakupy Google i kampanie wideo na YouTubie.

      Od specyfiki branży i usługi zależy to, jaki format powinniśmy wybrać. Taką wiedzę ma Specjalista Google Ads – dzięki temu może doradzić, jaki kanał będzie skuteczny przy określonym formacie reklamowym.

    • Różne cele i efekty

      Chcesz zbudować świadomość marki lub zwiększyć ruch użytkowników na stronie, a może po prostu zwiększyć sprzedaż?

      Dzięki bogatej ofercie kampanii reklamowych w Google Ads możemy reklamować Twoją ofertę w wielu kanałach multimedialnych. Mnogość kanałów oraz źródeł pozyskiwania ruchu rozszerza wachlarz różnych celów, jakie możemy osiągnąć dzięki dobrze skonfigurowanej kampanii Google Ads.

    • Pozyskiwanie nowych użytkowników

      Internet pełen jest osób aktywnie wyszukujących produkty i usługi oraz podejmujących decyzje zakupowe podczas przeglądania interesujących je treści.

      Aby do nich dotrzeć i zwiększyć pulę klientów trzeba skutecznie przedstawić swój produkt lub usługę odpowiedniej grupie odbiorców.

      Wiele osób myśli, że wystarczy pozycjonowanie organiczne, żeby pozyskać maksimum ruchu, co jest nie do końca prawdą. Jeśli chcemy wykorzystać cały potencjał systemu, który oferuje nam Google, potrzebne są zarówno działania organiczne, jak i płatne. Wielu bardzo wartościowych użytkowników, podejmujących szybkie decyzje zakupowe, korzysta tylko z reklam płatnych.

    Kampanie Google Ads (AdWords) - tło

    Efekty reklamy w Google Ads

    Częste pytania, jakie słyszy Specjalista reklamy Google Ads to: Kiedy zobaczę efekt?”, „Kiedy ludzie zaczną kupować?”, „Gdzie mogę zobaczyć reklamę?”. Niestety odpowiedź na to pytanie jest niejednoznaczna, gdyż każdy biznes, strona czy usługa mają swoją specyfikę.

    Reklama internetowa Google Ads jest bardzo podobna do rozdawania ulotek na ulicy. Z tą różnicą, że nie dajemy ulotki przypadkowej osobie, która przeszukuje Internet, ale komuś, kto aktywnie wyszukuje informacje o naszej lub podobnej firmie, danym produkcie lub usłudze. Dodatkowo zabieramy tę osobę do sklepu, który reklamujemy naszą ulotką i dopiero tam ją zostawiamy.

    Teraz warto zadać pytanie: dlaczego osoba, która aktywnie wyszukiwała treści, nie skorzystała z oferty naszego sklepu i nic nie kupiła?

    Odpowiedzi jest kilka. Możliwe, że kampania była błędnie skonstruowana lub miała błędne założenia związane z grupami odbiorców. Być może oferta okazała się nieatrakcyjna, a konkurencja robi to lepiej. Internet jest olbrzymi i jak w znanym przysłowiu „zawsze znajdzie się po drugiej stronie globu ktoś, kto zrobi to taniej i lepiej”.

    Koszty kampanii Google Ads (Google AdWords)

    Cały system Google Ads od samego początku był aukcją reklam, na której reklamodawcy oferują konkretne treści reklamowe i stawki, walcząc o miejsce reklamowe.

    Algorytm Google ocenia na podstawie twz. rankingu reklamy, jaki jest wynik aukcji. W ten sposób określa, kto otrzymuje jakie miejsce reklamowe w systemie. Dlatego też koszt każdej kampanii w Google Ads jest relatywny i zależy tylko i wyłącznie od celów oraz obecnej sytuacji na rynku.

    Najważniejszym aspektem w zrozumieniu prawdziwego sensu kosztów kampanii jest skala, jaką chcemy osiągnąć. Zawsze musimy określić też jej cel. Oczywiście możemy zrobić kampanię reklamową za 1000 zł nakierowaną tylko na Warszawę, w której będziemy oferować nasze buty. Czy jeżeli sprzedamy w jej wyniku buty za 6000 zł, to będziemy zadowoleni? Czy wolimy zbudować grupę klientów z Warszawy, którzy co sezon będą kupować u nas buty?

    Cel kampanii Google Ads
    Cel kampanii Google Ads

    Zazwyczaj Klienci nie mają jasno określonego celu, co sprawia, że budżet również nie może być ściśle określony. Brak doświadczenia oraz realnych danych od Klienta sprawia, że wiele kampanii musi przejść tzw. „rozpoznanie w boju”. To oznacza pierwsze zetknięcie się oferty z realiami płatnej kampanii oraz konkurencją, która funkcjonuję już na rynku od pewnego czasu. To klienci oceniają, czy oferta reklamodawcy jest dobra i to oni wybiorą tę, która dla nich jest wartościowa. Więc jeżeli kampania nie przynosi rezultatów, a została poprawnie skonfigurowana, być może występują problemy związane z samą ofertą lub treścią na stronie.

    Testowanie kampanii Google Ads
    Testowanie kampanii Google Ads

    W rezultacie koszty kampanii Google Ads, jak większość działań w marketingu internetowym, są relatywne. Oczywiście da się prowadzić lokalne kampanie za kilkaset złotych miesięcznie, ale 90% kampanii reklamowych takich nie jest i nie będzie. Wszystkie działania będą wymagały ciągłego testowania, sprawdzania i optymalizowania oraz zasilania środkami. Nie ma nic gorszego dla kampanii Google Ads niż przerwa w budżetowaniu, gdy kampania jest włączana i wyłączana. Algorytm kampanii reklamowych Google Ads w takich chwilach traci cenne dane na temat konwersji. I proces zaczyna się na nowo.

    Google Ads w Grupie TENSE

    Wieloletnie doświadczenie
    Wieloletnie doświadczenie

    Dział kampanii reklam płatnych PPC jest jednym z pierwszych, który rozpoczął swoje funkcjonowanie w Grupie TENSE, już ponad 10 lat temu. Przez ten czas nasza agencja zebrała szereg dobrych praktyk oraz doświadczeń związanych z tworzeniem skutecznych reklam PPC. Nasza wiedza pochodzi ze szkoleń i bardzo wielu kampanii przeprowadzonych dla rozmaitych marek, produktów i usług, na wszystkich poziomach budżetowania.

    Doświadczenie oraz wiedza w zakresie obsługi klienta naszej agencji potwierdzona jest uczestnictwem w prestiżowym programie Google Partner Premier, które jest dowodem uznania dla jakości prowadzonych kampanii. Wiedza o dobrych praktykach przekazywana jest nam przez naszych opiekunów w Google. Dzięki tej współpracy otrzymujemy również ekskluzywny dostęp do kampanii w wersjach testowych, tak by zapoznawać się z nowymi możliwościami jeszcze przed ich wprowadzeniem do powszechnego użytku.

    Chcesz prowadzić efektywne kampanie Google Ads?

    Skontaktuj się z nami
    Indywidualne podejście do Klienta
    Indywidualne podejście do Klienta

    Dlatego też, aby spełniać te wysokie standardy, do każdego Klienta i kampanii podchodzimy indywidualnie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych przedsiębiorców, gwarantujemy również wsparcie działu Obsługi Klienta, tak by zawsze odpowiadać na pytania oraz wątpliwości związane z kampaniami Google Ads.

    Kampanie Google Ads w Grupie TENSE są na bieżąco optymalizowane oraz aktualizowane. Przez cały czas ich trwania certyfikowany przez Google specjalista będzie dbał o jakość i czuwał nad przebiegiem kampanii, reagując na trendy oraz sygnały wynikające z danych analitycznych dostarczanych przez narzędzia Google.

    Jeżeli w tej chwili nie zbierasz jeszcze danych, koniecznie zacznij. Darmowe narzędzia Google Analytics oraz Google Tag Manager pozwolą Ci wesprzeć Twój biznes. Jednak czy umiesz poprawnie odczytać dane płynące z Twojej strony?

    Jeżeli na wiele zadanych tutaj pytań, nadal nie znasz odpowiedzi, napisz lub zadzwoń do naszych specjalistów, którzy z chęcią przedstawią Ci ofertę Google Ads.

    Inne systemy w innych krajach
    Inne systemy w innych krajach

    Nie tylko Google posiada swoją przeglądarkę. Zasięg kampanii Google AdWords jest globalny, jednak nie całkowity. W wielu krajach czy na innych kontynentach nadal funkcjonują inne przeglądarki oraz systemy agregacji danych. Dla przykładu w Stanach Zjednoczonych Ameryki korzysta się z przeglądarki firmy Microsoft, czyli Bing.

    U naszych południowych sąsiadów Czechów bardzo popularna jest ich narodowa wyszukiwarka Seznam.cz. Natomiast w Federacji Rosyjskiej oraz krajach Wspólnoty Niepodległych Państw, gdzie językiem międzynarodowym jest rosyjski, bardzo duży udział w rynku maYandex.ru. We wszystkich tych systemach możemy przeprowadzić efektywne kampanie reklamowe. Abyśmy mogli zasugerować narzędzia, kanały oraz działania, potrzebne jest uzgodnienie celu.

    Gdy już będziemy go znali, nasi specjaliści z pewnością zasugerują efektywne rozwiązania umożliwiające realizację wytycznych.