Menu

Kampania Google Ads (AdWords)

Długofalowe korzyści Google Ads: efektywne kampanie w Internecie

Chcesz trafiać ze swoją ofertą do większej liczby klientów? Zależy Ci na wzroście widoczności Twojej marki w Internecie i szybkich efektach?
Wykorzystaj potencjał reklam Google Ads. Skontaktuj się z nami! Zajmiemy się przygotowaniem kampanii AdWords dla Ciebie.

Skorzystaj z kuponu o wartości 1200 zł!
Jeśli chcesz po raz pierwszy promować swoje usługi lub produkty w Google Ads, za naszym pośrednictwem wykorzystasz specjalny bon. To świetna okazja, aby sprawdzić skuteczność tego typu reklamy.

Dzięki kampaniom Google Ads docierasz do użytkowników poszukujących w Internecie usług lub produktów podobnych do Twoich. Reklamy wyświetlają się w najbardziej zauważalnych miejscach w wynikach wyszukiwarki Google oraz na stronach internetowych partnerów Google AdSense.

 

    Bezpłatna wycena

    Zaufali nam
    logo Alleco
    Politechnika Poznańska

    Czym są reklamy Google Ads?

    Google Ads (dawniej AdWords) to system do publikowania reklam w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej Google. Twoje reklamy mogą być wyświetlane w postaci tekstów, czyli linków sponsorowanych, banerów lub formatów wideo widocznych na kanale YouTube. 

    W ramach tych trzech formatów możliwe jest stworzenie reklamy, która będzie się wyświetlać ściśle określonej grupie docelowej. Kampanie Google Ads docierają zarówno do nowych użytkowników, jak i tych, którzy odwiedzili już Twoją stronę.  

    Kto jest odbiorcą reklam Google Ads

    W ramach formatów możesz stworzyć takie reklamy, które będą się wyświetlać konkretnej grupie docelowej, czyli użytkownikom określonym pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania czy preferencji zakupowych.  

    Jak przygotować kampanię Google Ads

    Dzięki systemowi Google Ads masz praktycznie nieograniczone możliwości targetowania swoich reklam i produktów. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, warto zlecić kampanię wykwalifikowanym specjalistom.  

    Efekty reklamy w Google Ads

    Wysoka skuteczność

    Co jest największym atutem kampanii AdWords? Wysoka skuteczność tego typu reklamy, która może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Klient klika w link, który przenosi go od razu na stronę sklepu internetowego – a tam może złożyć zamówienie i dokonać zakupu.

     

    Wzrost ruchu na stronie

    Tego typu reklamy wspierają również ruch na Twojej stronieDzięki nim możesz zwiększyć liczbę wizyt użytkowników na tych podstronach swojej witryny, na promocji których szczególnie Ci zależy.  

    Szybkie efekty

    Na efekty kampanii Google Ads nie trzeba czekać długo. Przy działaniach związanych z pozycjonowaniem stron (SEO) rezultaty są widoczne nawet po kilku miesiącach. Natomiast Google Ads działają od razu. Pamiętaj jednak, że ich wyniki zależą od skali i zasięgu reklamy, założonego budżetu oraz konkurencji w branży, którą reprezentujesz.

    Jesteś zainteresowany?
    Masz więcej pytań?
    Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads 

    Skontaktuj się z nami

    Rodzaje kampanii Google Ads (Google AdWords)

    Twoja reklama może być widoczna w różnych miejscach w sieciWażne, by dobrze dopasować typ kampanii do produktu lub usługi.  

    Kampanie AdWords w sieci wyszukiwania Google

    To najbardziej popularny typ reklamy PPC. Ma formę komunikatu tekstowego i pojawia się w przeglądarce na trzech pierwszych i trzech ostatnich miejscach w wynikach wyszukiwania (zobaczysz je nad wynikami organicznymi i pod nimi). 

    Jest wiele czynników, które wpływają na to, czy reklama pokaże się na pierwszej pozycji i czy w ogóle wyświetli się użytkownikowi w momencie wyszukiwania hasła. Należą do nich np. odpowiednio dobrane słowa kluczowe i wysokość stawki za kliknięcie. Dobrze skonfigurowana reklama nie wyświetla się zawsze i każdemu. Pojawia się tym użytkownikom, których system uzna za Twoich potencjalnych klientów gotowych do zakupu.  

    To właśnie dlatego Twoje reklamy nie wyświetlają się Tobie. Nie jesteś klientem własnego sklepu, więc algorytm Ci ich nie pokazuje. 

    Kampanie Google Ads (AdWords) w sieci wyszukiwania Google

    Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

    Sieć GDN to wszystkie strony należące do Google (np. Gmail czy YouTube) oraz ponad 3 miliony witryn i aplikacji partnerów. Serwisy partnerskie odsprzedają swoją powierzchnię pod reklamy graficzne, czyli banery.  

    Ważnym działaniem w obrębie sieci reklamowej jest remarketing, czyli oddziaływanie na użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę albo w inny sposób zetknęli się z Twoją marką. Dzięki danym zebranym na listach remarketingowych precyzyjnie dopasowujesz treść swoich reklam do potrzeb użytkowników. To pomoże Ci skłonić ich do ponownej wizyty w Twoim serwisie i dokonania zakupu.  

    Kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network – GDN)

    Kampanie produktowe Google Ads
    (Zakupy Google)

    Dzięki systemowi Google Ads możesz przeprowadzić kampanię, która skutecznie wypromuje konkretne produkty. Twoja reklama w postaci zdjęcia i krótkiego opisu towaru pojawi się w sekcji Zakupów Google. Co więcej, masz możliwość pokazania ceny produktu bez konieczności aktualizowania jej za każdym razem, gdy się zmieni na Twojej stronie.  

    Reklama produktowa jest rozliczana za założone efekty, czyli koszty ponosisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w link i przeniesie się na Twoją stronę.

    Proces zakupu skraca się, bo klient nie musi szukać określonego produktu na Twojej stronie. Po prostu bezpośrednio z wyszukiwarki trafia na kartę zakupową. To ułatwia mu dokonanie zakupu. 

    Kampanie produktowe Google Ads, czyli zakupy Google

    Kampanie wideo na YouTubie

    Kampanie wideo realizowane na YouTubie stały się w jednym z ważniejszych narzędzi do promowania marek. Miliony użytkowników korzystają z tej popularnej domeny każdego dnia – to ogromny potencjał.  

    Generowanie większego ruchu, wzrost sprzedaży i budowanie świadomości marki – oto największe zalety tego typu kampanii. Twoje reklamy wyświetlają się tylko tym użytkownikom, którzy należą do określonej grupy docelowej. Możesz targetować swoje reklamy pod kątem słów kluczowych, tematów związanych z Twoją branżą lub danych demograficznych.

    Kampanie wideo na YouTubie

    Zalety kampanii Google Ads

    • Efekty widzisz od razu

      Kampanię Google Ads możesz uruchomić szybkobez problemu modyfikować ją w trakcie i równie błyskawicznie ją zakończyć. Dopasujesz ją także do potrzeb wynikających na przykład z sezonowości Twojej oferty, pogody czy aktualnych wydarzeń. Reklamy można opublikować od razu po ich skonfigurowaniu, nie tracisz więc czasu. 

    • Sam wybierasz zasięg

      Komu chcesz wyświetlać swoje reklamy? Zależy Ci na promocji na terenie całej Europy czy może tylko w obrębie jednej dzielnicy miasta, w którym działa Twoja firma? W Google Ads możemy ustawić reklamy tak, aby pokazywały się mieszkańcom określonej lokalizacji. Co więcej, możemy wykorzystać zaawansowane metody kierowania reklam w oparciu o geolokalizację użytkowników.  

      Na podstawie samej lokalizacji jesteśmy w stanie nakierować potencjalnego klienta na Twój sklep lub obszar, w którym oferujesz produkty albo wykonujesz usługi. 

    • Kontrolujesz budżet

      W kampaniach reklamowych Google Ads zawsze masz pod kontrolą koszty, ponieważ sam ustalasz budżet działania. Rozliczenie następuje w modelu PPC (ang. Pay Per Click, czyli płatność za kliknięcie), w który sami zazwyczaj ustalamy stawki za kliknięcie reklamy przez użytkownika. Dzięki temu w każdej chwili jesteś w stanie sprawdzić rentowność kampanii, a także zwiększyć lub zmniejszyć budżet w zależności od potrzeb.  

    • Oddziałujesz na właściwych użytkowników

      Aby zwiększyć liczbę klientów, trzeba skutecznie przedstawić swój produkt lub usługę odpowiedniej grupie odbiorców. Dzięki Google Ads Twoje reklamy widzą użytkownicy, na których Ci zależy. Możesz kierować je do użytkowników w określonym wieku, z określonej lokalizacji albo tych, którzy niedawno odwiedzili Twoją stronę albo porzucili koszyk i nie dokończyli zakupów.  

    • Mierzysz wyniki

      Jeżeli ktoś kliknął Twoją reklamę, będziemy o tym wiedzieć. Jeżeli ktoś ją tylko wyświetli – również. System Google Ads pozwala nam na bieżącą analizę kampanii i jej efektów. Ty masz swój cel biznesowy, a my narzędzia do tego, by na podstawie danych skutecznie zarządzać kampanią. 

      Otrzymujesz od nas cykliczne raporty, a na podstawie zawartych w nich danych możemy modyfikować strategię, dostosowywać budżet czy stawki za kliknięcie.  

    • Działasz skutecznie

      Twoja firma działa w określonych godzinach? Użytkownicy, którzy mogą skorzystać z Twojej usługi, funkcjonują w określonych godzinach lub dniach tygodnia? Dzięki harmonogramowi reklam jesteśmy w stanie pokazać reklamę w chwili, gdy jest ona najskuteczniejsza dla Twojego biznesu. 

      Jeżeli nie potrafisz sam wskazać ram czasowych, analiza skuteczności prowadzona przez specjalistów Google Ads w ramach optymalizacji kampanii Google na pewno pozwoli określić takie godziny. 

    Kampanie Google Ads (AdWords) - tło

    Dlaczego warto współpracować z Grupą TENSE

    Specjalistyczna wiedza ekspertów Grupy TENSE to gwarancja dobrze przygotowanej kampanii. Nasz dział reklam płatnych PPC od wielu lat tworzy skuteczne reklamy. Bazujemy na doświadczeniu zdobytym w trakcie szkoleń i wielu kampanii przeprowadzonych dla różnych marek, produktów i usług, na wszystkich poziomach budżetowania. Potwierdzeniem jakości działań prowadzonych przez naszą agencję marketingową jest udział prestiżowym programie Google Partner Premier. 

    indywidualne podejście
    Indywidualne podejście do klienta 

    Zależy nam na wysokim standardzie usług, dlatego do każdej kampanii Google Ads podchodzimy indywidualnie. Analizujemy potrzeby klienta i badamy branżę pod kątem słów kluczowych. Dzięki współpracy z nami masz pewność, że forma, treść i strategia kampanii będzie dopasowana do Twoich celów biznesowych.  Nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie pytania związane z kampaniami Google Ads. 

    Cel kampanii Google Ads
    Optymalizacja na bieżąco

    Prowadzone przez nas kampanie Google Ads optymalizujemy i aktualizujemy na bieżąco. Certyfikowany przez Google specjalista dba o jakość i czuwa nad przebiegiem kampanii, reagując na trendy oraz sygnały z danych analitycznych dostarczanych przez narzędzia Google. 

     

    Testowanie kampanii Google Ads
    Własny CSS

    Comparison Shopping Services (CSS) umożliwia realizację usługi porównywania cen. Kieruje użytkowników z wyszukiwarki do konkretnych sklepów internetowych. Grupa TENSE ma własną porównywarkę CSS, dzięki której możesz pominąć prowizję nakładaną przez Zakupy Google podczas korzystania z ich CSS. To obniża cenę za kliknięcie nawet o 20%!  

    Słownik pojęć Google Ads

    Aby ułatwić Ci poruszanie się po świecie marketingu internetowego i zlecenie kampanii Google Ads, przygotowaliśmy słownik podstawowych pojęć. Wybraliśmy te najważniejsze, związane z konfigurowaniem, wdrażaniem i ocenianiem skuteczności reklamy. Jeśli pojawią się jakieś wątpliwości, śmiało pytaj o wyjaśnienie naszych specjalistów.  

    Słowo kluczowe

    Fraza, po której wpisaniu użytkownikom wyświetla się reklama Google. 

    W czasie konfigurowania kampanii możesz dodawać lub wykluczać określone słowa. Wybór właściwych słów kluczowych gwarantuje, że budżet wykorzystasz tylko na trafne kliknięcia.  

    Wyświetlenia

    Emisje reklamy.  

    W systemie Google Ads wyświetlenia są bezpłatne, a koszty naliczają się dopiero po kliknięciu reklamy przez użytkownika. Model biznesowy tego typu nazywa się Pay Per Click. 

    Kliknięcia

    Liczba przejść użytkowników na reklamowaną stronę po kliknięciu baneru albo linku.  

    Za każde takie przejście naliczana jest opłata, którą ustalasz na etapie konfigurowania kampanii. 

    CTR

    Współczynnik klikalności.

    Określa, jak często osoby, które zobaczą Twoją reklamę, w nią klikają. Oblicza się go, dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę jej wyświetleń. To najważniejszy współczynnik do określenia wyniku kampanii.  

    Średni CPC

    Średni koszt kliknięcia.

    To kwota, jaką płacisz za reklamy, podzielona przez łączną liczbę kliknięć. Jest wskaźnikiem rentowności kampanii i pomaga przeanalizować jej skuteczność. 

    Średni CPM

    Średni koszt tysiąca wyświetleń. 

    To średnia kwota, jaką zapłacisz za tysiąc wyświetleń Twoich reklam przez użytkowników. Ten wskaźnik uwzględnia się tylko przy reklamach banerowych i treściach wideo publikowanych na YouTubie. 

    Średni CPV

    Średnia kwota, jaką płacisz za każde obejrzenie przez użytkowników Twojej reklamy wideo. 

    Wskaźnik oblicza się, dzieląc łączny koszt wszystkich obejrzeń przez liczbę obejrzeń materiału wideo. Dzięki niemu wiesz, jaki efekt przynosi to działanie i ile za to płacisz.  

    Koszt

    Suma kosztów kliknięcia (CPC) i kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) w kampanii reklamowej Google Ads. 

    Wskazuje realny koszt reklamy.

    Konwersje

    Oczekiwane przez Ciebie działania wykonane przez użytkowników, do których kierujesz kampanię. 

    Konwersja to na przykład zakup produktu lub usługi na Twojej stronie, który nastąpił po wejściu na nią poprzez kliknięcie w reklamę Google Ads. W raporcie z kampanii znajdziesz całkowitą liczbę konwersji, czyli sumę takich działań.  

    ROAS

    Wskaźnik zwrotu z inwestycji w działania Google Ads lub pojedynczą reklamę. 

    Pokazuje, ile płacisz, by uzyskać oczekiwane efekty. Oblicza się go, dzieląc przychód przez koszt, a następnie mnożąc wynik przez 100%.