Sondaż z początku lutego na temat nadciągającej epidemii wykonany przez konsylium.pl pokazywał, że branża medyczna w Polsce obawia się SARS-Cov-2. Już wtedy 63% ankietowanych uważało COVID-19 za zagrożenie. Strach przed nim nie ustąpił i mimo braku rządowych obostrzeń większość gabinetów zawiesiła swą działalność, ograniczając się do udzielania teleporad i wystawiania e-recept. Mimo że NFZ finansuje placówkom rozwiązania umożliwiające zdalne świadczenie (nawet do kwoty 6,5 tys. zł),  to wciąż  jest to tylko kropla w morzu potrzeb. Jak działać na rynku zdrowia, gdy izby przyjęć pękają w szwach, a izolacja jest zalecana?

Recepta na brak konsultacji medycznych

Ograniczenia związane z izolacją wymagają od osób pracujących w branży medycznej korzystania z interaktywnych rozwiązań. Większość lekarzy, fizjoterapeutów i rehabilitantów zostało zmuszonych do innej komunikacji ze swoimi pacjentami, niż miało to miejsce dotychczas. Jeśli nie chcesz tracić kontaktu z osobami, którym pomagasz na co dzień, używaj mediów społecznościowych! Zadbaj więc o aktywność na:

  • Facebooku,
  • Instagramie,
  • YouTube,
  • Twitterze.

Poza wyborem kanału musisz też zdecydować, jakie treści będziesz udostępniać. W mediach społecznościowych najlepiej umieszczać posty w formie:

  • grafik,
  • wideo,
  • krótkich notatek.

Portale społecznościowe pozwolą Ci tworzyć zróżnicowane treści. Co możesz robić w ramach swojej aktywności w mediach?

    1. Nagrywaj webinary na żywo i odpowiadaj na pytania pacjentów.
    2. Udostępniaj artykuły blogowe i zachęcaj do ich czytania.
    3. Publikuj edukacyjne infografiki, takie jak np.: ABC Koronawirusa, SARS-CoV-2 – fakty i mity.
    4. Pisz posty i komentuj obecną sytuację z medycznego punktu widzenia.

Prowadząc gabinet medyczny w czasach globalnej pandemii, nie jesteś skazany na niebyt. Postaw na aktywną komunikację ze swoimi pacjentami. Wspieraj ich w tym trudnym okresie!

Treści, które wyjdą na zdrowie

Jednym z najlepszych i najprostszych sposobów na generowanie ciekawych treści jest pisanie bloga. Niesie on za sobą same plusy! Tworząc wpisy blogowe i umieszczając je na stronie internetowej:

  • podnosisz ją w rankingach Google,
  • wzmacniasz pozycjonowanie strony,
  • odpowiadasz na konkretne zapytania użytkowników,
  • ściągasz na witrynę ruch organiczny,
  • budujesz wizerunek eksperta.
Udostępnianie merytorycznych artykułów zwłaszcza w okresie koronawirusa jest szczególnie ważne. Dlaczego? Ponieważ to czas wzmożonej aktywności internautów szukających konkretnych informacji. Dodawanie aktualnej treści, która w krótkim czasie uzyska dużo odsłon, udostępnień i komentarzy (unicorn content), jest więc znacznie prostsze.

Jako specjalista związany z rynkiem zdrowia skup się więc na opisywaniu zagadnień, takich jak:

  • testy maseczek,
  • testy filtrów do maseczek i ich skuteczność,
  • zarażenie się koronawirusem,
  • objawy koronawirusa, a objawy innych chorób.
prowadź bloga poruszającego tematy medyczne

Źródło: sklepmedyczny.com.pl

Rozpoczęcie blogowania jest zawsze dobrym rozwiązaniem. Wpływa pozytywnie na pozycjonowanie i wizerunek gabinetu. Zainwestuj czas w generowanie treści na blog firmowy, a efekty przerosną Twoje oczekiwania!

Aktualne informacje są na czasie

Dostarczanie pacjentom wartościowego contentu jest bardzo ważne. Jednak pamiętaj też o informowaniu Twojej dostępności w różnych kanałach komunikacji. W tym celu możesz np.:

  • zaktualizować swoją wizytówkę na Google Moja Firma i profil na Facebooku,
  • wysyłać newslettery, a także SMS-y,
  • modyfikować dane w zakładce Kontakt na stronie internetowej.

Jasne, częste i czytelne komunikaty sprawią, że Twoi pacjenci nie będą czuć się osamotnieni. Zadbaj w szczególności o dostarczenie aktualnych informacji na wizytówkę Google Moja Firma. Zaktualizuj godziny, dodaj numer telefonu do gabinetu i poproś pacjentów o wystawienie opinii – wspomagają pozycjonowanie strony internetowej gabinetu.

FAQ(t) to dobry pomysł

Co jeszcze warto rozważyć, planując swoją aktywność w internecie? To stałe godziny porad, w których trakcie będziesz w pełni dostępny online dla swoich pacjentów. Przygotowując się do tego, poinformuj na swojej tablicy lub feedzie o konsultacjach i sposobie zadawania pytań. Te mogą być przesłane przez:

  • Messengera,
  • direct message na Instagramie (DM-y),
  • e-mail,
  • formularz na stronie internetowej.

Na każde pytanie musisz odpowiedzieć – co do tego nie ma wątpliwości. Brak zaangażowania może zostać odebrany wyłącznie negatywnie. Jeśli jednak nie jesteś w stanie udzielić jakiejś informacji, rozważ dodanie specjalnej podstrony na swojej witrynie internetowej. Może to być tzw. FAQ (Frequently Asked Questions), czyli najczęściej zadawane pytania. Przemyśl, które z nich padają regularnie – i gotowe!

Wizyta prywatna czy na NFZ?

Poza prowadzeniem działań, które trafią do szerokiego grona odbiorców, możesz też zindywidualizować swoje usługi. W tym celu prowadź e-poradnię. Wówczas komunikacja z pacjentami jest podobna do wcześniej omawianych rozwiązań. Co musisz zrobić?

  1. Poinformować pacjentów o otwarciu e-poradni.
  2. Ustalić z nimi kanał komunikacji i sposób ustalania wizyt.
  3. Prowadzić wirtualny kalendarz wizyt oraz informować o swojej dostępności.
wprowadź konsultację online z lekarzem

Źródło: telemedi.co/pl

Ćwiczenia bez wychodzenia z domu

Sytuacja kryzysowa w Polsce jest szczególnie dotkliwa dla fizjoterapeutów i rehabilitantów – bazujących na bezpośrednim kontakcie z pacjentem. Niestety na braku spotkań z tymi specjalistami tracą również chorzy, którym trudniej wrócić do pełnej sprawności po urazie. Jako rehabilitant w okresie izolacji postaw więc na produkcję wideo. W tym okresie:

  • wysyłaj indywidualne zestawy ćwiczeń,
  • nagrywaj programy rehabilitacyjne do sprzedaży online,
  • prowadź konsultacje przez internet.

Oczywiście nawet dedykowane ćwiczenia nie zastąpią wizyty w gabinecie lekarskim. Jednak zezwolenie pacjentom na stagnację, zwłaszcza w czasie ograniczonej ruchliwości, może mieć dla nich fatalne skutki.

Diagnoza jest jedna

Wbrew obiegowej opinii rynek zdrowia znajduje się w kryzysie podobnym do tego, który przechodzą inne branże. Pandemia SARS-CoV-2 sparaliżowała systemy zdrowia we wszystkich państwach świata. Okazuje się, że zastosowanie rozwiązań interaktywnych w obecnej sytuacji nie jest opcją, ale koniecznością.

Szukasz recepty na kryzys w branży?
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!