Audyt SEO

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to dogłębna analiza, ocena i weryfikacja Twojej strony internetowej pod kątem robotów wyszukiwarki Google. Sprawdzana jest nie tylko poprawność wykonania witryny (kod, struktura, technologia), ale przede wszystkim nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Audyt SEO stanowi zatem doskonałe preludium do dalszej promocji strony www w Google – np. pozycjonowania.

Jesteś dumnym posiadaczem nowej strony internetowej i nie wiesz czy została wykonana zgodnie ze standardami SEO? A może prowadzisz już aktywne działania w Internecie bez szczególnego efektu? Chciałbyś rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem, ale chcesz najpierw sprawdzić podejście agencji do kwestii optymalizacyjnych? Audyt strony jest właśnie dla Ciebie! To właśnie dzięki niemu w prosty i przejrzysty sposób poznasz mocne i słabe strony Twojej witryny, zrozumieć kierunek procesu pozycjonowania, a przede wszystkim poznać elementy, których optymalizacja pozwoli szybciej uzyskać zamierzony efekt biznesowy.

Zobacz referencje Audytu SEO od portalu Homebook

 

Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Jak wygląda audyt SEO?

Analiza strony internetowej poprzedzona będzie rozmową z Twoim doradcą – tak, abyśmy mogli zwrócić uwagę na konkretne oczekiwania, problemy ze stroną i cel zamówienia audytu SEO. To właśnie na tym etapie ustalimy jakie frazy kluczowe są dla Ciebie najważniejsze i dobrze opisują działalność Twojej firmy. Gdy sprecyzujesz już swoje oczekiwania oraz wybierzesz odpowiedni zakres działań – przystępujemy do działania!

Korzystając zarówno z różnych narzędzi (m.in. ScreamingFrog, Ahrefs, SEMSTORM, SENUTO, Surfer SEO, Sitebulb) oraz własnych, dedykowanych rozwiązań Specjalista SEO bada krok po kroku wszystkie elementy w obrębie witryny i poza nią – mające bezpośredni wpływ na jej aktualną widoczność w Google. Jeśli na Twojej stronie nie ma jeszcze narzędzi Google – zostaniesz poproszony o ich dodanie lub wdrożymy odpowiednie fragmenty kodu we własnym zakresie.

Znalezione błędy czy braki priorytetyzowane są w zależności od wpływu na pozycje i indeksowanie strony – dzięki temu, zawsze wiesz, które rekomendacje należy wdrażać w pierwszej kolejności.

Krótki i przejrzysty raport

Do każdego elementu audytu SEO otrzymasz przykłady, wyjaśnienie lub załączniki – tak, abyś miał pewność, że nasze wytyczne poparte są konkretnymi przesłankami.

Wszystkie elementy analizy strony oraz rekomendacje dla Ciebie ubierane są w całościowy raport – krótki i przejrzysty, tak abyś Ty lub osoby odpowiedzialne za rozwój Twojej strony internetowej nie miały problemu z jego oceną, interpretacją oraz realizacją.

Część I: Analiza optymalizacji strony

  1. Przekierowania (m.in. www/non-www, http/https, stron bliźniaczych, wildcard, trailing slash).
  2. Duplikaty wewnętrzne (np. treści, sortowania, różne formy adresów URL np. przyjazne i nieprzyjazne).
  3. Sekcja HEAD (unikalne title, description, optymalizacja pod frazy).
  4. Optymalizacja nagłówków H1, H2, itd. (struktura, frazy).
  5. Robots.txt (odblokowanie zasobów, zablokowanie małowartościowych elementów strony, dodanie sitemapy).
  6. Treści zoptymalizowane pod frazy na stronie głównej.
  7. Treści zoptymalizowane pod frazy na kluczowych podstronach.
  8. Unikalne treści na pozostałych podstronach (np. produkty).
  9. Optymalizacja logo (alt, title).
  10. Dane uporządkowane (adekwatne; mikrodane lub JSON-LD).
  11. Nofollow na linki wychodzące i podstrony o niskiej wartości dla Google (np. zaloguj, rejestracja itp.).
  12. Analiza kodów odpowiedzi HTTP.
  13. Zablokowanie małowartościowych podstron / shallow content (np. noindex).
  14. Optymalizacja znaczników canonical.
  15. Nawigacja wewnętrzna (menu – linki sitewide do kluczowych podstron; anchor text pod frazy, First Link Count).
  16. Nawigacja okruszkowa (Breadcrumbs).
  17. Przyjazne linki (Friendly URLs).
  18. Błędy 404 (nieznalezione podstrony).
  19. Analiza linków wychodzących i wewnętrznych.
  20. Treść w ATF (Above the fold).
  21. Parametry hreflang (przy serwisach z wersjami językowymi w ramach jednej domeny).
  22. Certyfikat SSL (weryfikacja poprawności działania, mixed content).
  23. Mobile friendly (strona przystosowana do urządzeń mobilnych; RWD/AMP) – weryfikacja poprawności działania.
  24. Szybkość strony.
  25. Wartość dodana (blog, FAQ, poradniki, instrukcje, formularze).
  26. Obecność multimediów (content to nie tylko tekst, ale także zdjęcia, grafiki, tabele, wykresy, etc.).
  27. Elementy budujące zaufanie strony (np. łatwo dostępne dane kontaktowe, regulamin i polityka prywatności).

Część II: Profil linkowy oraz widoczność strony

  1. Liczba linków i rozkład anchorów.
  2. Źródła linkowania.
  3. Potencjalnie problematyczne linki.
  4. Frazy w TOP10 i TOP50 + wzrost ruchu.
  5. Historia linkowania i ewentualne punkty zwrotne.
  6. Frazy, na które strona ma dużo wyświetleń, ale mało kliknięć (niezbędny dostęp do GSC).
  7. Analiza Broken Links.
  8. h2: Część III: Statystyki w GA oraz GSC
  9. Analiza komunikatów i błędów w GSC.
  10. Mapa witryny XML (sitemap.xml).
  11. Analiza błędów 404 w GSC.
  12. Poprawność zainstalowania kodu śledzącego GA (np. osadzenie w kodzie, obecność na wszystkich podstronach, wersji mobilnej).
  13. Statystyki ruchu ze względu na źródła pochodzenia.
  14. Współczynnik odrzuceń.
  15. Średni czas przebywania na stronie.
  16. Podstrony generujące najwięcej ruchu organicznego.
  17. Bezpieczeństwo i ręczne działania.

Więcej informacji o technicznych elementach audytu SEO znajdziesz na naszym blogu: 10 kluczowych porad jak wykonać audyt SEO – poznaj tajemnice pozycjonowania

Przetestuj też darmowy audyt SEO online!

Co wyróżnia nasze audyty stron:

  • oparte są na elementach faktycznie istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania – żadnych zbędnych danych, sztucznych wskaźników czy pustych haseł!
  • otrzymany od nas raport poza wskazaniem elementów do poprawy, zawierać będzie klarowne wytyczne i rekomendacje, dzięki czemu dużo szybciej i łatwiej będzie Ci wdrożyć sugerowane zmiany optymalizacyjne
  • w audytach SEO skupiamy się na najważniejszych dla Ciebie frazach kluczowych – już na tym etapie priorytetem jest widoczność Twojej witryny w wynikach organicznych
  • raport z analizy strony otrzymujesz w przejrzystej formie – zarówno Ty, Twój webmaster czy Dział IT nie będzie miał problemu z jego interpretacją
  • możliwość modułowego skonstruowania audytu SEO – dzięki temu otrzymasz analizę dokładnie dopasowaną do Twoich potrzeb

Masz już dość pięćdziesięciostronicowych dokumentów, z których nic nie wynika? A może audyty SEO, z jakimi dotychczas miałeś styczność nie wnosiły nic konkretnego do Twojej strategii? Nie chcesz płacić za suche dane, które równie dobrze samodzielnie uzyskasz z popularnych i darmowych narzędzi? Wychodzimy z założenia, że samo wskazanie Tobie, które elementy strony www wymagają optymalizacji to za mało – dlatego w ramach naszych audytów SEO zawsze otrzymasz także konkretne wytyczne, jak dane aspekty należy poprawić, aby reklama jaką stanowi pozycjonowanie stron była skuteczna! Wybierz interesujące Cię części i otrzymaj dokładnie to, czego potrzebujesz:

Część I – analiza optymalizacji strony

W ramach tej części audytu strony analizowany jest szereg parametrów typowo technicznych – m.in. przekierowania, błędy krytyczne dotyczące indeksacji, nagłówki, meta-tagi, treści w obrębie strony głównej i podstron, mikrodane, shallow content, nawigacja w obrębie serwisu, obsługa na urządzeniach mobilnych itp.

optymalizacja nagłówków hx - audyt techniczny seo

Część II – Profil linkowy oraz widoczność strony

Jeśli dodatkowo interesuje Cię profil linkowy Twojej domeny, to w tym module Specjalista oceni liczbę linków i rozkład anchorów, sprawdzi źródła linkowania, wskaże potencjalnie problematyczne linki, zbada widoczność strony pośród wyników wyszukiwania Google (SERP) i punkty zwrotne w historii domeny.

odsyłające domeny - audyt linków

Część III – Statystyki Google Analytics i Google Search Console

Dopełnieniem części II audytu SEO może być analiza i odpowiednia interpretacja danych w narzędziach Google – m.in. widocznych komunikatów, błędów, poprawności Twojej mapy witryny, czy roboty Google mogą poprawnie odczytać stronę. Wyjaśnimy Ci kluczowe statystyki w Google Analytics i przedstawimy jak wygląda ruch użytkowników na Twojej stronie.

zmiana widoczności - analiza serwisu

Część IV – Funkcjonalność i użyteczność strony

W ostatnim module audytu SEO możemy ocenić wszystkie dodatkowe elementy na stronie internetowej (lub wskazać te, które warto dodać) takie jak np. blog, poradniki, instrukcje, specyfikacje, formularze. Analiza w tej części wskaże też Tobie wykorzystanie lub brak multimediów, dostępność i poprawność danych kontaktowych.

Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Audyt SEO jako wstęp do pozycjonowania strony

Analiza strony jest tak naprawdę pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Poprzedza optymalizację – czyli proces wdrożenia zmian SEO. Jeśli zatem w dopiero rozważasz usługę pozycjonowania i chciałbyś przekonać się o jakości prowadzonych przez nas działań – to zamówienie audytu SEO stanowi doskonałe rozwiązanie. Po pierwsze, dowiesz się, na co kładziemy nacisk, jakie elementy warto optymalizować i co stanowić będzie kluczowy punkt strategii SEO. Po drugie, wszystkie rekomendacje opieramy na grupie najważniejszych dla Ciebie fraz kluczowych. Po trzecie, jeśli po naszym audycie SEO zdecydujesz się na współpracę w zakresie pozycjonowania Twojej strony w wyszukiwarkach, możesz liczyć na wiele korzyści finansowych i spory rabat na już wykonany audyt SEO.

 

FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące audytów SEO stron internetowych:

 

Ile trwa wykonanie audytu strony www?

Zależnie od liczby wybranych części na końcowy raport należy poczekać od 5 do 15 dni roboczych. Jest to czas niezbędny na dokładną analizę strony, zebranie materiałów i opracowanie rekomendacji.

Ile kosztuje audyt SEO?

Cena audytu SEO Twojej strony www uzależniona jest od kilku czynników. Najpierw musisz zdecydować, które części analizy SEO są dla Ciebie istotne. Następnie, sprawdzamy wielkość Twojej strony internetowej lub sklepu i technologię, w jakiej została wykonana. Na tej podstawie nasz Doradca oszacuje czas potrzebny na sporządzenie audytu oraz przedstawi Ci szczegółowy cennik.

Czy do audytu SEO potrzebujecie dostępów do mojej strony?

W większości przypadków przekazanie nam dostępów nie jest konieczne. Natomiast jeśli ma on ma zawierać analizę danych z Google Analytics lub Google Search Console, a narzędzia te nie są jeszcze zainstalowane na Twojej stronie, wówczas możemy wykonać taką integrację za Ciebie. Dane dostępowe do strony (do serwera FTP oraz panelu zarządzania – CMS) będą nam potrzebne jeśli poza audytem SEO zdecydujesz się powierzyć nam wdrożenie rekomendowanych zmian.

Czy audyt SEO poprawi moje pozycje?

Samo wykonanie audytu nie gwarantuje jeszcze poprawy pozycji Twojej strony w Google. Stanowi jednak idealny wstęp do procesu pozycjonowania – a poprawnie wdrożone rekomendacje z audytu są pierwszym, stałym elementem każdej strategii SEO w naszej firmie.

Kiedy warto zainwestować w audyt SEO?

Jest kilka sytuacji, gdzie ta usługa jest bardzo dobrym rozwiązaniem:

  • gdy Twoja witryna dopiero powstała i chcesz sprawdzić, które elementy wymagają poprawy,
  • jeśli pozycjonujesz się już jakiś czas, a prowadzone działania nie przynoszą rezultatów w postacie zwiększonej widoczności w wyszukiwarce Google,
  • jeśli masz zastrzeżenia co do działań podejmowanych przez agencję SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem Twojej witryny w Google (wykonujemy wówczas audyt pozycjonowania),
  • gdy nie śledzisz bieżących trendów SEO i raz na jakiś czas chcesz odświeżyć optymalizację swojej strony www,
  • w momencie, gdy myślisz o rozpoczęciu pozycjonowania, ale chcesz przekonać się o jakości i metodyce pracy danej agencji,
  • w sytuacji, kiedy zmieniłeś stronę lub silnik sklepu internetowego i nie chcesz stracić wypracowanego wcześniej ruchu na swojej witrynie.

Z jakich narzędzi korzystacie podczas analizowania strony www?

Każda strona i każdy audyt jest inny, zatem zależnie od przypadku wykorzystujemy m.in. ScreamingFrog, SEMSTORM, ahrefs, Sitebulb, Surfer SEO, Majestic SEO, SENUTO, Google Search Console. Dodatkowo, mamy szereg dedykowanych i zaprojektowanych przez nasz dział Badań i Rozwoju narzędzi, pozwalających przeanalizować elementy naprawdę potrzebne i znaczące w procesie poprawy widoczności strony w Google.

Czy audyt obejmuje wyłącznie techniczne elementy SEO?

Nie. Przeprowadzony audyt nie ogranicza się tylko do technicznych elementów. Analizie poddajemy również aktualną widoczność, profil linków i użyteczność strony. Podpowiemy Ci, co zrobić, aby zwiększyć widoczność pojedynczych silosów tematycznych lub całej domeny. Wszystko zależy od wybranego celu i zakresu audytu.

Dlaczego warto przeprowadzić analizę strony?

Z naszej analizy dowiesz się, co należy poprawić w optymalizacji Twojej strony pod kątem SEO. Przeanalizujemy i wskażemy działania w zakresie profilu linków zewnętrznych, które mają wpływ na kondycję Twojej domeny internetowej. Przeanalizujemy statystyki widoczności i pomożemy Ci wyznaczyć dalszy kierunek rozwoju witryny, wskazując frazy z potencjałem i możliwości ich promowania. Podpowiemy nowe rozwiązania wpływające na ruch z wyników organicznych i zweryfikujemy obecne mogące wpłynąć na użyteczność strony i konwersję.

Dla jakich wyszukiwarek internetowych jest prowadzona analiza?

Podczas analizy SEO strony internetowej skupiamy się na wyszukiwarce Google, ponieważ jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce. Zdecydowana większość rekomendacji na bazie audytowanych elementów jest jednak uniwersalna dla większości wyszukiwarek. Wdrożenie poprawek i zaleceń będzie miało przełożenie na efekty również w wyszukiwarkach Bing czy Yandex.

Wyrażam zgodę na przekazywanie na podany przeze mnie numer telefonu treści dotyczących produktów i usług oferowanych oraz zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowych, dotyczących produktów i usług oferowanych przez Grupa TENSE Polska sp. z o.o. sp. k. Zapoznałem się z polityką prywatności.

Podstawa Prawna

Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2017.1907 ze zm.) oraz art. 6 ust 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679/UE z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)

Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 ze zm.) oraz art. 6 ust 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679/UE z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)