Audyt SEO

Kompleksowa analiza strony internetowej pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwarki.

Jeśli posiadasz sklep internetowy, stronę usługową, portal lub blog i chcesz:

  • sprawdzić skuteczność prowadzonych działań SEO,
  • dowiedzieć się, dlaczego strona straciła widoczność,
  • poznać zalecenia naszych specjalistów dla Twojego serwisu

skontaktuj się z nami! Przygotujemy audyt SEO, który odpowie na Twoje potrzeby i nurtujące Cię pytania.

    Bezpłatna wycena

    Czym jest audyt SEO?

    Audyt SEO to skrupulatna analiza Twojej strony internetowej pod kątem spełniania kryteriów stosowanych przez roboty wyszukiwarki Google.

    Sprawdzana jest nie tylko poprawność wykonania witryny (kod, struktura, technologia), ale przede wszystkim nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

    Audyt SEO stanowi zatem doskonały wstęp do dalszej promocji strony www w Google poprzez pozycjonowanie.

    Dlaczego warto
    wybrać nasz audyt SEO?

    Co wyróżnia nasze audyty stron?

    Analizy oparte są na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania i efektywności prowadzonych działań SEO.

    Otrzymany od nas raport poza wskazaniem elementów do poprawy, zawierać będzie klarowne wytyczne i rekomendacje, dzięki czemu dużo szybciej i łatwiej wdrożysz sugerowane zmiany optymalizacyjne.

    W audytach SEO skupiamy się na najważniejszych dla Ciebie frazach kluczowych (money keywords i mid-tail) – naszym priorytetem jest widoczność Twojej witryny w wynikach organicznych.

    Raport z analizy strony otrzymasz w przejrzystej formie – zarówno Ty, jak i Twój webmaster czy specjalista IT nie będziecie mieli problemu z jego zrozumieniem i interpretacją.

    Możliwość modułowego skonstruowania audytu SEO – dzięki temu otrzymasz analizę dokładnie dopasowaną do swoich potrzeb, złożoną z tych elementów, które Cię interesują.

    Ważne

    Wiemy, że samo wskazanie elementów strony wymagających poprawy bądź optymalizacji to za mało – dlatego w ramach naszych audytów SEO zawsze otrzymasz konkretne wytyczne i rekomendacje działań. Na podstawie wskazówek i zaleceń można będzie wprowadzić poprawki i modyfikacje w Twojej strategii, aby pozycjonowanie stron było skuteczne!

    Bezpłatna wycena

    Co zyskasz decydując się
    na audyt strony z Grupą TENSE?

    Kompleksowość

    Pełen pakiet audytu składa się z trzech modułów, w których badamy wszystkie czynniki on-site i off-site. Zaczynamy od audytu aspektów technicznych.

    W następnym kroku analizie poddajemy profil linków, a na koniec weryfikujemy statystyki Google Search Console i Google Analytics.

    Po tak przeprowadzonym audycie otrzymasz nie tylko raport z aktualnego stanu witryny, ale i gotowe rekomendacje.Ty decydujesz, który moduł zostanie poddany analizie.

    Indywidualne podejście

    Audyt jest przeprowadzany przez Specjalistę SEO, dzięki czemu nasze analizy na tle darmowych rozwiązań wyróżnia indywidualne podejście do każdego serwisu internetowego.

    Nasz Specjalista wspiera się narzędziami weryfikującymi całą witrynę, aby na podstawie uzyskanych informacji wyciągnąć wnioski i zaproponować rekomendacje.

    Sam raport jest tworzony ręcznie z wykorzystaniem analiz oraz doświadczenia w pozycjonowaniu stron. Masz pewność, że nasz raport nie będzie wynikiem zautomatyzowanego programu operującego na zmiennych, tylko rzetelną interpretacją doświadczonego Specjalisty SEO.

    Przejrzysty raport

    Przygotowany raport ma przejrzystą formę i dokładnie tłumaczy każde zagadnienie. Dzięki temu ani Ty, ani Twój specjalista IT nie będziecie mieli problemów z interpretacją wyników.

    Przy zidentyfikowanym problemie wskazujemy rekomendowane działania naprawcze. W raporcie skupiamy się na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania i efektywności prowadzenia działań SEO.

    Omówienie ze specjalistą

    Po otrzymaniu raportu masz możliwość konsultacji. Dzięki temu na wszelkie pytania uzyskasz odpowiedź podczas rozmowy ze Specjalistą.

    Chętnie podzielimy się swoją wiedzą, wyjaśniając, dlaczego konkretne rozwiązania są dla Ciebie optymalne.

    Po takiej rozmowie będziesz wiedzieć, na co w przyszłości zwracać uwagę podczas modyfikacji swojej strony czy tworzenia nowych podstron w serwisie.

    Jednorazowa płatność i dedykowana wycena

    Audyt SEO to usługa jednorazowa. Nie ma potrzeby wiązania się umowami czy zobowiązaniami. Wycena zostanie przygotowana indywidualnie.

    Bierzemy pod uwagę wiele aspektów twojego serwisu, m.in. wielkości witryny, cel oraz zakres wybrany do weryfikacji. Audyt jest oparty na konstrukcji modularnej, na pełną analizę składają się 3 moduły.

    Możesz wybrać tylko te zagadnienia, które Cię interesują, np. skupić się na profilu linków i analizie ruchu, bądź optymalizacji technicznej.

    Kiedy warto przeprowadzić
    audyt SEO?

    Dzięki audytowi SEO w prosty i przejrzysty sposób poznasz mocne i słabe strony swojej witryny, zweryfikujesz kierunek strategii pozycjonowania, a przede wszystkim poznasz elementy strony, których optymalizacja pozwoli szybciej uzyskać zamierzony efekt biznesowy.

    Sytuacje, w których warto przeprowadzić audyt SEO:

    Nowa strona

    Twoja witryna dopiero powstała i chcesz sprawdzić, które elementy wymagają poprawy lub utrudniają proces pozycjonowania.

    Dzięki audytowi SEO uwzględnisz te aspekty, których webmaster nie brał pod uwagę podczas projektowania serwisu.

    Migracja strony

    Twoja strona, silnik sklepu lub sam szablon uległy zmianie? Skorzystaj z audytu, aby nie stracić wypracowanych wcześniej widoczności i ruchu organicznego do swojej witryny.

    Brak efektów pozycjonowania się na własną rękę

    Pozycjonujesz stronę samodzielnie już jakiś czas, ale prowadzone działania nie przynoszą rezultatów w postaci zwiększonej widoczności w wyszukiwarce Google.

    Weryfikacja pracy

    Masz zastrzeżenia do działań podejmowanych w ramach usługi pozycjonowania. Nasz audyt będzie alternatywnym spojrzeniem i weryfikacją, czy strategia SEO przynosi zamierzone efekty.

    Nie będziemy oceniać pracy freelancera bądź agencji, ale wskażemy elementy warte rozwoju i poprawy.

    Jednorazowe odświeżenie optymalizacji

    Nie śledzisz bieżących trendów SEO i nie współpracujesz z agencją czy freelancerem, ale raz na jakiś czas chcesz odświeżyć optymalizację swojej strony www.

    Przeprowadzenie audytu i wdrożenie rekomendacji pozwoli Ci utrzymać widoczność i ruch organiczny pomimo zmian algorytmów.

    Wstęp do pozycjonowania

    Twoja strona nigdy nie była pozycjonowana i chcesz sprawdzić, czy warto się tym zająć profesjonalnie w przyszłości. Audyt SEO to badanie, które wskaże Ci możliwe kierunki rozwoju serwisu i cele, jakie możesz osiągnąć dzięki niemu.

    Ponad 10 lat doświadczenia
    i setki zadowolonych klientów

    Początki naszej firmy sięgają 2009 roku. Od samego początku zajmujemy się SEO i SEM. Dzięki tak dużemu doświadczeniu doskonale wiemy, jak Google modyfikowało swoją wyszukiwarkę na przestrzeni czasu.

    Z naszych usług skorzystało już ponad tysiąc firm, a potwierdzeniem naszych kwalifikacji są uzyskane referencje.

    Przygotowanie audytu powierzyliśmy Grupie TENSE, która świetnie wywiązała się z zadania.

    Po zakończonej weryfikacji linków przychodzących do serwisu homebook.pl otrzymaliśmy od Specjalisty ds. SEO szczegółowe podsumowanie tego, jak m.in. wygląda profil linkowy – w ujęciu ilościowym i jakościowym, które źródła są warte uwagi, jakie adresy są najchętniej linkowe przez użytkowników oraz jakie typy linków prowadzą do serwisu.

    Sandra Kotarska

    Jak wygląda audyt SEO?

    Analiza strony internetowej poprzedzona będzie rozmową z Twoim doradcą, tak abyśmy mogli zwrócić uwagę na konkretne oczekiwania, problemy ze stroną i cel zamówienia audytu SEO.

    To właśnie na tym etapie ustalimy, jakie frazy kluczowe są dla Ciebie najważniejsze i dobrze opisują działalność Twojej firmy. Gdy sprecyzujesz już swoje oczekiwania oraz wybierzesz odpowiedni zakres działań – przystępujemy do pracy.

    Korzystając z różnych narzędzi (m.in. Screaming Frog, Sitebulb, Ahrefs, SEMSTORM, SENUTO, Surfer SEO) oraz własnych, dedykowanych rozwiązań Specjalista SEO bada krok po kroku wszystkie elementy w obrębie witryny i poza nią mające bezpośredni wpływ na jej aktualną widoczność w Google.

    Znalezione błędy czy braki priorytetyzowane są w zależności od wpływu na pozycje i indeksowanie strony – dzięki temu, zawsze wiesz, które rekomendacje należy wdrażać w pierwszej kolejności.

    Przejrzysty raport

    Do każdego zagadnienia audytu SEO otrzymasz przykłady, wyjaśnienie lub załączniki – będziesz mieć pewność, że nasze wytyczne poparte są konkretnymi przesłankami.

    Raport to przejrzysty spersonalizowany dokument. Jest skonstruowany tak, aby nikt, kto pracuje nad rozwojem strony internetowej, nie miał problemu z jego oceną i interpretacją oraz realizacją zawartych w nim wytycznych.

    Zdajemy sobie sprawę z różnorodności potrzeb poszczególnych stron internetowych, dlatego nasz audyt podzieliliśmy na 3 odrębne części. Podczas pierwszej rozmowy zaproponujemy Ci właściwe dla Twojego serwisu moduły, na których najlepiej się skupić. Każdy z modułów zostanie wyceniony indywidualnie, opierając się na konstrukcji Twojego serwisu.

    Dzięki konstrukcji modularnej możemy skupić się wybranej części on-page bądź off-page.

    Wybierz interesujące Cię części i otrzymaj dokładnie to, czego potrzebujesz:

    3 moduły audytu SEO

    Analiza optymalizacji strony

    W ramach tej części audytu strony analizowany jest szereg parametrów typowo technicznych – m.in. przekierowania, błędy krytyczne dotyczące indeksacji, nagłówki, meta-tagi, treści w obrębie strony głównej i podstron, mikrodane, shallow content, nawigacja w obrębie serwisu, obsługa na urządzeniach mobilnych itp.

    2.3 Nadmiarowe nagłówki h1

    Na części podstron znajduje się więcej niż jeden nagłówek h1. Nadmiarowe nagłówki h1 należy zmienić na nagłówki niższego rzędu np. h2, h3 … h6 lub inne elementy blokowe. W przypadku, gdy nadmiarowy nagłowek h1 jest pusty (np. ma postać <h1 style=”text-align:justify”> </h1>, <h1 style=”text-align:center”> </h1>) można go usunąć z kodu.

    Szczegółowe zagadnienia modułu 1:

    1. Przekierowania (m.in. www/non-www, http/https, stron bliźniaczych, wildcard, trailing slash).
    2. Duplikaty wewnętrzne (np. treści, sortowania, różne formy adresów URL np. przyjazne i nieprzyjazne).
    3. Sekcja HEAD (unikalne title, description, optymalizacja pod frazy).
    4. Optymalizacja nagłówków H1, H2 itd. (struktura, frazy).
    5. Robots.txt (odblokowanie zasobów, zablokowanie małowartościowych elementów strony, dodanie sitemapy).
    Profil linkowy oraz widoczność strony

    Jeśli dodatkowo interesuje Cię profil linkowy Twojej domeny, to w tym module Specjalista oceni liczbę linków i rozkład anchorów, sprawdzi źródła linkowania, wskaże potencjalnie problematyczne linki, zbada widoczność strony pośród wyników wyszukiwania Google (SERP) i punkty zwrotne w historii domeny.

    odsyłające domeny - audyt linków

    Szczegółowe zagadnienia modułu 2:

    1. Liczba linków i rozkład anchorów.
    2. Źródła linkowania.
    3. Potencjalnie problematyczne linki.
    4. Frazy w TOP10 i TOP50 + wzrost ruchu.
    5. Historia linkowania i ewentualne punkty zwrotne.
    6. Frazy, na które strona ma dużo wyświetleń, ale mało kliknięć (niezbędny dostęp do GSC).
    7. Analiza Broken Links.
    Statystyki w Google Analytics (GA) oraz Google Search Console (GSC)

    Dopełnieniem części II audytu SEO może być analiza i odpowiednia interpretacja danych w narzędziach Google – m.in. widocznych komunikatów, błędów, poprawności mapy witryny, czy błędów indeksacji. Zaprezentujemy kluczowe statystyki w Google Analytics i przedstawimy, jak wygląda ruch użytkowników na Twojej stronie.

    zmiana widoczności - analiza serwisu

    Szczegółowe zagadnienia modułu 3:

    1. Analiza komunikatów i błędów w GSC.
    2. Mapa witryny XML (sitemap.xml).
    3. Analiza błędów 404 w GSC.
    4. Poprawność zainstalowania kodu śledzącego GA (np. osadzenie w kodzie, obecność na wszystkich podstronach, w wersji mobilnej).
    5. Statystyki ruchu ze względu na źródła pochodzenia.
    6. Współczynnik odrzuceń.
    7. Średni czas przebywania na stronie.
    8. Podstrony generujące najwięcej ruchu organicznego.
    9. Bezpieczeństwo i ręczne działania.

    Więcej informacji o technicznych elementach audytu SEO znajdziesz na naszym blogu:
    10 kluczowych porad jak wykonać audyt SEO – poznaj tajemnice pozycjonowania

    Audyt SEO jako wstęp do pozycjonowania strony

    Analiza strony jest tak naprawdę pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania strony internetowej.

    Poprzedza optymalizację – czyli proces wdrożenia zmian SEO w serwisie internetowym. Jeśli zatem w dopiero rozważasz usługę pozycjonowania i chcesz ocenić jakość prowadzonych przez nas działań, zamówienie audytu SEO jestdoskonałym rozwiązaniem.

    Po pierwsze

    Dowiesz się, na co kładziemy nacisk, jakie elementy warto optymalizować i co będzie stanowić kluczowy punkt strategii SEO.

    Po drugie

    Wszystkie rekomendacje opieramy na grupie najważniejszych dla Ciebie fraz kluczowych i możliwościach wzrostu ruchu.

    Po trzecie

    Jeśli po naszym audycie SEO zdecydujesz się na współpracę w zakresie pozycjonowania Twojej strony w wyszukiwarkach, możesz liczyć na wiele korzyści finansowych i spory rabat na już wykonany audyt SEO.

    Najczęściej zadawane pytania

    faq

    Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy niejasne kwestie.

    Skontaktuj się z nami

    Ile trwa wykonanie audytu strony www?

    Zależnie od liczby wybranych części na końcowy raport należy poczekać od 5 do 15 dni roboczych.

    Jest to czas niezbędny na dokładną analizę strony, zebranie materiałów i opracowanie rekomendacji.

    Ile kosztuje audyt SEO?

    Cena audytu SEO Twojej strony www uzależniona jest od kilku czynników. Najpierw musisz zdecydować, które części analizy SEO są dla Ciebie istotne.

    Następnie, sprawdzamy wielkość Twojej strony internetowej lub sklepu i technologię, w jakiej została wykonana. Na tej podstawie nasz Doradca oszacuje czas potrzebny na sporządzenie audytu oraz przedstawi Ci szczegółowy cennik.

    Czy do audytu SEO potrzebujecie dostępów do mojej strony?

    W większości przypadków przekazanie nam dostępów nie jest konieczne. Natomiast jeśli ma on ma zawierać analizę danych z Google Analytics lub Google Search Console, a narzędzia te nie są jeszcze zainstalowane na Twojej stronie, wówczas możemy wykonać taką integrację za Ciebie.

    Dane dostępowe do strony (do serwera FTP oraz panelu zarządzania – CMS) będą nam potrzebne, jeśli poza audytem SEO zdecydujesz się powierzyć nam wdrożenie rekomendowanych zmian.