ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Wybierz branżę i poznaj genezę sukcesu

Case Study wycieczkidoislandii.com

Asgard

Strona WWW:

wycieczkidoislandii.com


Facebook:

Zobacz profil


Lokalizacja:

Asgard, Islandia

O firmie Asgard

Asgard to mała firma zajmująca się przybliżaniem oblicza prawdziwej Islandii – jej kultury, stylu życia i natury. W ofercie znajdują się wyjazdy weekendowe, jak i kilkutygodniowe wycieczki objazdowe, firma umożliwia organizację indywidualnych wypraw z trasami wybranymi przez samych turystów. Asgard oferuje również wycieczki z nauką fotografii, polowanie na zorze, wyprawę psim zaprzęgiem, a dla miłośników gry w golfa przygotowała specjalną trasę po jednych z najsłynniejszych pól golfowych w Europie.


CEL: Zbudowanie marki nowej firmy, uzyskanie ruchu w serwisie

1

Analiza

strony WWW klienta

Jednymi z największych wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się nasi specjaliści, były ograniczenia nałożone przez kreator, w którym witryna została stworzona.

Serwis posiadał wiele – często rażących – błędów optymalizacyjnych. Przykładowo, większość tekstów na stronie była linkami przenoszącymi użytkownika do osobnej podstrony, na której znajdował się duplikat treści prezentowanej na stronie głównej witryny.

Ponadto kreator Wix, będący zarazem systemem zarządzania witryną, nie oferował możliwości utworzenia standardowej struktury adresów URL, gdyż domyślnie każdy serwis tworzony za pomocą tego narzędzia pracował w oparciu o technologię Ajax.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

Fraza Miesięczna wyszukiwalność*
islandia wycieczki 2400
wycieczki islandia 720
wycieczka na islandię 480
islandia wakacje 390
wycieczki do islandii 210
wakacje w islandii 90
wyjazd do islandii 70
wczasy w islandii 40
islandia wycieczka objazdowa 20
wycieczka objazdowa islandia 20

Od samego początku stawialiśmy na promocję wyrażeń mających największy potencjał na pozyskanie osób zainteresowanych ofertą naszego Klienta. Frazy takie jak: „wczasy w Islandii”, „wyjazd do Islandii” czy „wycieczki do Islandii” były najbardziej naturalnym wyborem.

Podczas doboru wyrażeń z góry założyliśmy, że większość osób potencjalnie zainteresowanych ofertą naszego Klienta nie ma ściśle sprecyzowanego rejonu lub atrakcji, które chciałoby odwiedzić czy poznać. W tej sytuacji to właśnie nasz Klient ma szansę zaprezentowania swojej oferty oraz programu.

Zarówno zbierane dane statystyczne, jak też opinia samego Klienta, jasno wskazują, że wybór bardzo ogólnych wyrażeń był trafny.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

Pomimo braku możliwości wprowadzenia niektórych zmian optymalizacyjnych, nasi specjaliści postawili na znaczną rozbudowę witryny. Tematyczne, wysokiej jakości teksty miały za zadanie wyróżnić serwis naszego Klienta na tle konkurencji, a także wzmocnić jego ocenę. Rozbudowa witryny została doceniona zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak też algorytmów wyszukiwarki.

Dużą rolę w rozbudowie strony miał również sam Klient – jako osoba świadoma korzyści płynących z rozbudowy witryny, wspierał on nasz dział Copywritingu swoimi sugestiami oraz merytorycznym mentoringiem.

Dzięki stosowaniu odpowiedniego nazewnictwa poszczególnych podstron, wprowadzeniu hierarchii i tematycznych nagłówków oraz pozostałym zamianom optymalizacyjnym udało się osiągnąć zamierzony cel, jakim była wartościowa, atrakcyjna zarówno wizualnie, jak i merytorycznie strona internetowa.

optymalizacja tekstów

optymalizacja nagłówków i treści

optymalizacja sekcji head

optymalizacja kodu i linkowania wewnętrznego

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Proces linkowania prowadzony był z wysokiej jakości stron tematycznych. Pierwszy etap zakładał wzmocnienie samej, nie rozpoznawalnej jeszcze na rynku marki, a następnie skupienie się na promowanych dla Klientach wyrażeniach.

Wart uwagi może być fakt, że publikowane linki kierowane były na różne adresy już „przetłumaczone” dla robotów wyszukiwarek, a nie na jeden adres URL zawierający spreparowane odpowiednie kotwice – argumenty wykorzystywane przez technologię Ajax.

Z kolejną dużą „niespodzianką” musieliśmy zmierzyć się, kiedy system Wix przestał wspierać wykorzystywaną dotychczas technologię i automatycznie zmienił adresy URL wszystkich podstron witryny. Fakt ten wymagał od naszych specjalistów przebudowy całego profilu linkowego witryny oraz zastosowanie odpowiednich przekierowań.

Poprzez odpowiednie rozplanowanie działań związanych z rozbudową profilu linkowego, zadbanie o wysoką wartość merytoryczną serwisu oraz optymalizację kluczowych elementów, Klientowi udało się uzyskać pozycję lidera w swojej branży.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

"Pierwsze efekty pozycjonowania pojawiły się niezwykle szybko, bo… przed wyznaczonym terminem. Bardzo nam zależało na tym, aby ułatwić klientom dotarcie do nas, a wiedząc, że nasi goście często nie potrafią sami dookreślić pożądanego miejsca pobytu czy rodzaju wycieczki, na jaką chcą się wybrać, potrzebowaliśmy pomocy w znalezieniu najlepszego sposobu na promocję. Pozycjonowanie okazało się więc najtrafniejsze. Dzięki profesjonalizmowi i zaangażowaniu specjalistów błędy na stronie zostały szybko naprawione. Sam proces dobierania fraz przebiegł sprawnie i ku naszemu miłemu zaskoczeniu udało nam się wspólnie ustalić słowa kluczowe, które naprawdę odpowiadały naszej działalności. "


Mateusz Kasztelan
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Zaufali nam:

  • PWN
  • Komputronik Biznes
  • Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • sanacjafirm.pl
  • tpay.com
  • BZWBK Leasing
  • Apteka Gemini
  • TESA
  • The North Face
  • Szpot
  • Grupa Fachowiec
  • Poznań Film Commission
  • Melinski Minuth
  • Qpony
  • Ziebart
  • LeasePlan
  • Gerard
  • SuperSportowy.pl
  • Asma Nieruchomości