Case study - goralpoleca.pl

Na portalu prezentowane są najciekawsze oferty wynajmu apartamentów i domków w Zakopanem, Kościelisku i Białce Tatrzańskiej. W ofercie znajdują się prestiżowe projekty deweloperskie oraz kompleksy luksusowych apartamentów realizowanych w najwyższym standardzie. Nie brakuje także propozycji w atrakcyjnych cenach promocyjnych.

Branża
turystyczna
Cel

wzrost pozycji

Efekt
1 625 fraz w TOP 10
Opinia klienta
quote

Wybrałem Grupę TENSE, ponieważ wspólnie ustaliliśmy model współpracy odpowiadający obu stronom, czyli wynagrodzenie za efekty. Zależało mi na najwyższych pozycjach, a Grupa TENSE nie bała się podjąć ryzyka w trudnej branży turystycznej i podjęła rękawicę. Wyniki ich prac przyszły w krótkim czasie od podpisania umowy, dlatego już poleciłem jej usługi kolejnym osobom.

Bogusław Żyła

Co zrobiliśmy?
Analiza

Podejmując się realizacji kampanii SEO dla domeny goralpoleca.pl, wiedzieliśmy, że czeka nas dużo pracy i przede wszystkim dokładnej analizy zarówno pozycjonowanej witryny, jak i stron konkurencji.

Klient postawił przed nami konkretne zadanie – zdobycie najwyższych pozycji w TOP 10 dla wyrażenia „apartamenty Zakopane” i pokrewnych. Te frazy są niemal w całości zarezerwowane dla agregatorów ofert turystycznych typu booking.com, ale zdecydowaliśmy się podjąć rękawice!

Decyzja o rozpoczęciu współpracy to efekt analizy strony Klienta, podczas której doceniliśmy jej zawartość. Wiedzieliśmy, że strona była pozycjonowana przez inne agencje SEO, więc od dłuższego czasu rozwijany była treść na witrynie oraz budowany był profil linków.

Poprawy wymagały jednak efekty optymalizacji on-site oraz typ odnośników, który nie był naturalny. Dostrzegliśmy także serwisy bliźniacze Klienta, na których pojawiały się duplikaty treści.

Dobranie słów kluczowych

Główny nacisk położyliśmy na pozycjonowanie najważniejszych dla Klienta fraz, które dostarczają największy ruch na stronę. Zależało nam, aby w TOP 10 Google’a pojawiły się m.in. takie frazy:

  • apartament Zakopane,
  • apartamenty Zakopane,
  • Zakopane apartament,
  • Zakopane apartamenty,
  • apartament Kościelisko.

Na pierwsze efekty nie czekaliśmy długo. Już po trzech miesiącach najważniejsze słowa kluczowe znalazły się w najlepszej piątce wyników wyszukiwań.

Optymalizacja

Wiedzieliśmy, że optymalizacja strony, która ma za sobą przeszłość pozycjonerską, będzie opierała się na odnalezieniu pominiętych przez poprzedników błędów oraz ich eliminacji. Zaczęliśmy więc od poprawy sekcji head, wykorzystując podejście data driven, czyli dokładną analizę rankingujących podstron i dobór schematu, który w danym momencie jest najskuteczniejszy. Poprawki dotyczyły wszystkich promowanych przez nas podstron.

Kolejnym etapem było wdrożenie zmiany wyświetlania danych rejestrowych firmy, która ma siedzibę w innym mieście niż Zakopane – z tekstowej na graficzną. Według naszej opinii obecność danych firmowych dot. innej miejscowości mogła wprowadzać zamieszanie w oczach botów Google i tym samym blokować widoczność domeny na zakopiańskie frazy.

W ramach dalszych technicznych działań optymalizacyjnych poprawiliśmy linkowanie wewnętrzne oraz usunęliśmy powtarzające się przekierowania. Wszystkie te działania pomogły odblokować potencjał domeny.

Linkowanie

Główną zasadą udanej strategii linkowania jest zadbanie o naturalny charakter odnośników.

Wiedzieliśmy, że musimy być ostrożni i nie możemy stosować agresywnej strategii linkbuildingu, dlatego zdecydowaliśmy się postawić na jego unaturalnienie. Stale pozyskujemy linki brandowe, a także regularnie zasilamy stronę odnośnikami z autorskich portali promujących oferty firm.