W marcu, gdy większość sklepów w galeriach handlowych została zamknięta, firmy były zmuszone przenieść działalność do internetu. Część z nich już od dawna oferowała zakupy online, zmiany wywołane pandemią nie były dla nich dużym wyzwaniem. A jak radzili sobie pozostali? Czy niewypozycjonowane domeny miały szansę w starciu z gigantycznymi koncernami? Jak wyglądała wyszukiwalność poszczególnych słów kluczowych w czasie pandemii? Czy istnieją sposoby na szybkie wypromowanie witryny? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz poniżej. Zapraszamy do lektury!

Od zera do…

Nowe realia, z którymi musiał zmierzyć się cały świat, przyczyniły się do znacznego wzrostu wyszukiwalności wielu fraz. Niektóre z nich prawie w ogóle nie były wpisywane w wyszukiwarkę przed pandemią. To zrodziło szansę dla konkretnych branż na duży zysk. Zwłaszcza dla tych, które pomimo małej popularności danych słów kluczowych i tak zdecydowały się objąć je działaniami SEO. Zobacz, które frazy odnotowały największy wzrost.

#zakupy online

Wyszukiwalność frazy „zakupy online” w okresie od czerwca 2016 do lutego 2020 r. była znikoma, prawie zerowa. Pandemia koronawirusa spowodowała wzrost liczby wystąpień w przeglądarce. W marcu 2020 r. wyniosła ona 110 000.

Wyszukiwalność frazy "zakupy online" w czasie pandemii COVID-19.

#sklep online

Fraza „sklep online” nie wyróżniała się wysoką wyszukiwalnością od 2016 roku. Utrzymywała się na podobnym poziomie ok. 2 000-4 000 wyszukiwań miesięcznie. Dopiero w marcu 2020 r. w wyniku koronawirusa zarejestrowano większą liczbę wystąpień w przeglądarce. Wpisano tę frazę 18 100 razy.

Wyszukiwalność frazy "sklep online" w czasie pandemii COVID-19.

 

#środki do dezynfekcji

Fraza „środki do dezynfekcji” w okresie od czerwca 2016 do lutego 2020 r. była wpisywana w przeglądarkę średnio 2000-3000 razy miesięcznie. W marcu 2020 r., w efekcie pandemii koronawirusa, odnotowano znaczny wzrost jej wyszukiwalności – frazę wpisano 74 000 razy.

Wyszukiwlaność frazy "środki do dezynfekcji" w czasie pandemii koronawirusa.

#żele do dezynfekcji rąk

Wyszukiwalność frazy „żele do dezynfekcji” od czerwca 2016 do lutego 2020 r. nie odznaczała się wyraźnymi wahaniami – była stała i wynosiła ok. 4000 wyszukiwań miesięcznie. W wyniku koronawirusa liczba wpisanych w przeglądarkę wystąpień w marcu 2020 r. wzrosła do 135 000, wzrosła także sprzedaż.

Wyszukiwalność frazy "żele do dezynfekcji" w czasie pandemii COVID-19.

Wyciągnij wnioski!

Pandemia koronawirusa była czymś niespodziewanym i zmusiła świat do zmiany niektórych nawyków. Dotyczyło to głównie sposobu robienia zakupów, spędzania wolnego czasu, a nawet formy wykonywania obowiązków służbowych. Na lockdownie jedne branże skorzystały, a inne straciły.

Sprzedaż przeniosła się do internetu, co musiało poskutkować wzmożoną wyszukiwalnością fraz. Zwłaszcza tych, które były mocno związane z koronawirusem, a w poprzednich latach rzadko wpisywano je w wyszukiwarkę. Firmy korzystające z usług pozycjonowania bardzo zyskały na takim stanie rzeczy. Użytkownicy szukali w szczególności środków do dezynfekcji oraz możliwości zrobienia zakupów online.

W miarę zdejmowania obostrzeń zmniejszała się wyszukiwalność wymienionych fraz. Jednak można przypuszczać, że część z nich nadal będzie często rejestrowana w przeglądarce. Pandemia była i jest cenną lekcją, z której należy wyciągnąć wnioski. Dotyczy to w szczególności nawyków, z którymi musieliśmy się oswoić. Częste i długie mycie rąk oraz dezynfekowanie ich z pewnością będzie już codzienną praktyką, nie tylko w czasie nadzwyczajnych okoliczności. Przełoży się to na większą popularność środków czystości, a co za tym idzie – wzrost wyszukiwalności danych fraz.

A może już się to stało?

Czy wiesz, że w czasie pandemii sprzedaż mydła wzrosła aż o 65%? Choć o higienę należy dbać bez względu na sytuację w kraju, , koronawirus wyraźnie wpłynął na popyt. Ta informacja jest kluczowa dla branż zajmujących się dystrybucją środków higienicznych.

Wpływ koronawirusa na wyszukiwalność fraz.

Źródło: sporadnikzdrowie.pl

Jak powinni reagować przedsiębiorcy na takie nagłe zmiany?

GT TIP

Najlepiej korzystając z kampanii Google Ads i Facebook Ads. Usługi te przynoszą rezultaty w zasadzie natychmiast. Pozycjonowanie, aby wybić domenę na szczyt listy wyników w przeglądarce, wymaga czasu, którego w takim wypadku nie masz. Kampanie pozwolą Ci szybko znaleźć się w płatnych wynikach wyszukiwania – tuż nad listą witryn w wyszukiwarce. Połączone z wysokiej jakości contentem dają świetny efekt.

W czasie kryzysu inwestuj w Google Ads.

Potrzeba matką wynalazków

Niespodziewane sytuacje rodzą konieczność znalezienia na nie rozwiązania. W czasie pandemii działania na zasadzie „co ma być, to będzie” nie są najlepszym pomysłem. Swoją strategię marketingową musisz wdrażać, udoskonalać i realizować niezależnie od okoliczności. Jak widać, pozycjonowanie było kluczowe dla branż, które zostały zmuszone do przeniesienia swojego biznesu do internetu. Reszcie pozostało wówczas szybkie reagowanie na zmiany. Prowadzenie własnej firmy od zawsze wiąże się z ryzykiem, ale kto nie ryzykuje… ten nie sprzedaje! Pamiętaj też, że trend na robienie zakupów online z roku na rok będzie coraz większy.

 

Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!