ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Jakie korzyści może dać Ci pozycjonowanie strony?


03-03-2017

Zapewne czytałeś już, czym jest pozycjonowanie lub jak się pozycjonuje strony, ale czy na pewno wiesz, jakie korzyści może przynieść promocja Twojego serwisu w wyszukiwarce? Zastanawiasz się, dlaczego pozycjonowanie jest tak bardzo popularne, a dla niektórych firm stanowi jedno z najważniejszych działań w zakresie promocji firmy w sieci?

Zalety pozycjonowania

Promocja serwisu w wynikach organicznych może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu, o których warto pamiętać przy wyborze sposobu promocji swojej firmy w Internecie.
Poniżej najważniejsze zalety pozycjonowania serwisu:

1. Wzrost widoczności serwisu w wynikach organicznych, nie tylko na kluczowe frazy

Odpowiednia optymalizacja, content marketing wewnętrzny i link building przekładają się na wysokie pozycje nie tylko promowanych haseł, ale również tzw. fraz długiego ogona. Z reguły są to zapytania doprecyzowane lub nietypowe, które mogą być wpisywane przez mniej lub bardziej świadomych użytkowników. To pozwala na obecność serwisu na wiele zapytań, które będą generować ruch użytkowników.

2. Wzrost liczby odwiedzin w serwisie, również spoza wyszukiwarki

Jest to najważniejsza zaleta pozycjonowania. Dzięki promocji strony w wynikach organicznych dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów. W zależności od serwisu możesz pozycjonować od kilku, do nawet kilkuset fraz, które są wyszukiwane przez użytkowników sieci. Te bardziej i mniej konkurencyjne hasła mogą przynieść znaczący wzrost liczby odwiedzin stron Twojej strony. Większa liczba użytkowników przekłada się m.in. na zakup produktów czy zapytania dotyczące oferowanych usług.

Odpowiednie działania promocyjne umożliwiają również dotarcie do użytkowników innym kanałem niż wyszukiwarka. Podczas procesu pozycjonowania umieszcza się informacje o Twojej firmie i jej zakresie działalności w różnych serwisach zewnętrznych, które są również odwiedzane przez użytkowników. Takie przejścia z innych witryn to kolejna szansa na zwiększenie konwersji.

3. Dotarcie do potencjalnych klientów

Świadomość klienta na temat danej usługi lub produktu może być różna. Dlatego dobór słów kluczowych na początku pozycjonowania ma duże znaczenie. Warto sięgnąć po urozmaicone frazy – takie, które będą wyszukiwane przez konsumentów świadomych, ale również takie, które mogą zastosować odbiorcy z mniejszą wiedzą. Dzięki temu oferta serwisu będzie docierać do obydwóch grup klientów.

4. Zdobycie przewagi nad konkurencją z branży

Topowe pozycje dają nie tylko wzrost ruchu czy liczby zapytań, ale również pozwalają wyprzedzić konkurencję w swojej branży! Im więcej słów kluczowych w wynikach wyszukiwarki, tym większe zaufanie do danego serwisu. Użytkownicy będą utożsamiać serwis z usługami, produktami, dodatkowo zapamiętując adres lub nazwę firmy, co wygeneruje dodatkowe wzejścia bezpośrednie.
Dzięki rozpoznawalności w sieci możesz stać się liderem i rozwijać swój biznes, tworzyć własną markę i zdobywać przy tym kolejnych Klientów.

5. Zwiększenie rozpoznawalności i budowanie zaufania do marki

Pojawienie się Twojego serwisu na szereg różnych zapytań, opinie o firmie, recenzje towarów i usług na zewnętrznych serwisach, obecność w mediach społecznościowych, wartościowe informacje na Twojej stronie, a koniec końców powrót użytkowników do Twojej strony i oferty – to kolejna zaleta odpowiedniej promocji w sieci. Użytkownicy, którzy kojarzą markę, a dodatkowo znajdują to, czego szukają, mają większe zaufanie, dzięki czemu mogą decydować się częściej na skorzystanie z Twojej oferty.

6. Wzrost zysków i rozwój biznesu

Pozycjonując efektywnie serwis, dotrzesz do bardzo dużej liczby klientów, co bezpośrednio przekłada się na zyski i możliwość rozwoju biznesu, m.in. poprzez rozszerzenie oferty o nowe produkty czy usługi. Pamiętaj, że swój serwis możesz pozycjonować globalnie lub lokalnie w zależności od branży czy możliwości obsługi klientów.

7. Dodatkowe odnośniki z naturalnych źródeł

Użytkownicy dzielą się chętnie ciekawymi i przydatnymi materiałami, polecają sobie serwisy, do których mają zaufanie, a ich oferta jest bogata i atrakcyjna. Jeżeli Twój serwis jest rozpoznawalny w sieci i obsługujesz coraz większą liczbę klientów, to z dużym prawdopodobieństwem użytkownicy będą umieszczać odnośniki do stron w Twoim serwisie, co może dodatkowo wesprzeć efekty pozycjonowania.

8. Elastyczne koszty pozyskania użytkownika

Zdobywanie dużej liczby użytkowników w bardzo rozległym czasie może być kosztowne – tak jest szczególnie w przypadku płatnych reklam w sieci, TV czy radiu. W przypadku pozycjonowania jest inaczej. Działania on-site i off-site prowadzone podczas promocji serwisu mogą zapewnić dobre i stabilne wyniki na dużą liczbę fraz, generujących odwiedziny potencjalnych klientów. Dodatkowo możesz wybrać dogodny model rozliczenia dla swojego biznesu, taki jak: stała, comiesięczna opłata czy rozliczanie się za efekt w postaci pozycji lub wzrostu ruchu w serwisie.

Co poza pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie serwisu nie jest jedyną możliwością promocji witryny w sieci. Jeżeli chcesz dotrzeć do jeszcze większej grupy potencjalnych odbiorców, budować świadomość użytkowników, kreować profesjonalny wizerunek firmy, rozwijać swój biznes prężniej i generować większe zyski, oczywiście warto zastanowić się nad innymi formami reklamy i promocji firmy, które również mogą wspierać pozycjonowanie. Jakie to działania? Linki sponsorowane, które nawet w kilka minut mogą dostarczyć na stronę potencjalnych klientów. Marketing treści, który nie tylko wspiera pozycjonowanie, ale również może zapewniać dodatkowy ruch do Twojego serwisu. Social media budujące zaufanie, tworzące relacje z klientami i dostarczające nowych użytkowników, zainteresowanych usługami lub produktami Twojej firmy. Możliwości jest wiele!



Zaufali nam: