Założyłeś własne przedsiębiorstwo i nie wiesz jak zawojować rynek? A może usługi Twojej firmy nagle przestały być rozchwytywane? W obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy agencji SEO. Pamiętaj, że to nie może być przypadkowa jednostka. To w jej „rękach” będą dalsze losy Twojej działalności. Zanim podejmiesz decyzję, przeczytaj nasz krótki poradnik. Dzięki niemu dowiesz się, na co zwracać uwagę podczas wyboru. Zapraszamy.

Agencja agencji nierówna

Na początek zastanów się, czego dokładnie potrzebuje Twoja firma. SEO to bardzo szeroko zakrojona dziedzina. Powszechnie przyjęło się, że działania pozycjonerskie polegają jedynie na zwiększeniu ruchu użytkowników na stronie internetowej. Nic bardziej mylnego. To zaledwie jedna z funkcji. Aby w ogóle było to możliwe, nierzadko należy wprowadzić szereg zmian w Twojej witrynie. Potrzebna jest pomoc wykwalifikowanych copywriterów, korektorów, programistów i przede wszystkim Twoja. Zastanawiasz się dlaczego? Bez dobrze dobranych fraz i perfekcyjnie napisanych tekstów nie da się wypromować strony. Co więcej, w grę wchodzą również kampanie marketingowe. Wobec tego powinieneś wybrać taką agencję SEO, która może pochwalić się profesjonalistami w swoim fachu. Duża firma może zazwyczaj więcej.

Research wśród rodziny i znajomych

Niewykluczone, iż najlepszą decyzję pomogą Ci podjąć bliscy. Tym bardziej, jeśli sami korzystają z usług pozycjonerskich. Takie rozwiązanie ma wiele korzyści. Przede wszystkim od razu dowiesz się, czy dana agencja SEO jest skuteczna. W końcu nikt nie lubi płacić za nieefektywne działania, prawda?

Przeszukaj internet!

Najlepszą rekomendacją jest wysokie miejsce w wyszukiwarce. Skoro dana firma skutecznie wypozycjonowała własną domenę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoją zajmie się tak samo efektywnie. Dlatego warto poświęcić kilka minut na samodzielne znalezienie agencji SEO w internecie. Te, które wyświetliły się jako pierwsze, z pewnością będą godne uwagi. Aby uplasować się na „szczycie” listy, trzeba wdrożyć mnóstwo szeroko zakrojonych działań. Świadczy to o zaangażowaniu i skuteczności pracujących tam specjalistów.

sprawdzaj opinie w internecie

 

A co z doświadczeniem?

Tak, ono również jest bardzo ważne. Przeglądając poszczególne oferty agencji SEO, sprawdź jakim stażem pracy może się pochwalić każda z nich. Im dłużej dana jednostka jest na rynku, tym większe prawdopodobieństwo, że jest skuteczna. Doświadczenie agencji może być kluczem do sukcesu Twojej firmy.

Różnorodni Klienci

Jak już wiesz, wieloletnia działalność na rynku jest ważna, ale nie najistotniejsza. Często zdarza się, że agencja SEO ma niepodważalne doświadczenie w swojej branży, lecz nigdy nie pozycjonowała firmy zajmującej się np. sprzedażą samochodów. Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z usług jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, dowiedz się, czy miało ono już do czynienia z promowaniem działalności podobnej do Twojej. Będziesz mógł wtedy sprawdzić realny efekt pracy.

Informacje o Klientach zazwyczaj można znaleźć bezpośrednio na stronie agencji. Jeżeli w portfolio jest tylko kilka referencji, a każda z firm zajmuje się świadczeniem podobnych usług, szukaj dalej. Chyba nie chcesz być „królikiem doświadczalnym”?

Umowa na SEO najczęściej zawierana jest na rok lub dłużej. Pierwsze wyniki współpracy powinny być widoczne po około trzech miesiącach. Pozycjonowanie to długi i żmudny proces, na który składa się wiele działań. Nie da się tego przyspieszyć. Dlatego nie wybieraj agencji SEO pochopnie. Dokładnie weryfikuj ofertę i portfolio. Nie bój się zadawać pytań Doradcy Handlowemu, staraj się dobrze zrozumieć wszystkie aspekty umowy. Pozwoli Ci to zaoszczędzić przykrych niespodzianek.

Własne zaplecze linkowe

Jest to równie istotne, jak wieloletnie doświadczenie. Czemu? Ponieważ agencja, która dysponuje własnym zapleczem, ma większe możliwości. Specjaliści SEO mogą bez większych przeszkód, a dodatkowo w dowolny sposób modyfikować linki. Dlaczego ma to aż tak duże znaczenie? Edycja i ciągłe doskonalenie prowadzą do lepszych efektów pozycjonowania. A w końcu na tym najbardziej Ci zależy. Jeżeli nie masz pewności, jakimi zapleczami posługują się agencje, z którymi prowadzisz negocjacje – spytaj. Następnie podczas podejmowania decyzji weź to pod uwagę.

ważne jest własne zaplecze linkowe

 

 Samodzielne działania

Niestety część firm działających na rynku nie jest bezpośrednio odpowiedzialna za pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Zdarzają się przypadki, w których agencje jedynie sprzedają usługi SEO, a w rzeczywistości zajmują się nimi inne jednostki. Warto dokładnie przemyśleć decyzję pozycjonowania na podobnych zasadach. Może być to niebezpieczne, ponieważ nie wiesz, kto tak naprawdę promuje Twoją witrynę. Co więcej, nie masz pojęcia, jak długo będziesz musiał czekać na efekt i czy w ogóle on się pojawi. Agencje oferujące takie rozwiązanie często mają na celu tylko i wyłącznie swój zarobek. Umawiają się z Tobą na konkretną kwotę, która zawsze jest wyższa niż rzeczywisty koszt działań pozycjonerskich. Sprawdź dokładnie warunki współpracy, poczytaj opinie w internecie i dopiero wtedy podejmij decyzję.

Nie tylko SEO

Nie mniej istotną kwestią jest zakres usług. Pozycjonowanie może przybierać różne formy. Większość przedsiębiorców decyduje się na tradycyjne SEO. Pamiętaj, że nie jest to jedyne rozwiązanie. Katalog możliwości wręcz pęka w szwach.

Część agencji poza promowaniem stron internetowych zajmuje się także prowadzeniem profili Klientów w social mediach. Wykorzystanie Facebooka i Instagrama w celach marketingowych może przynieść spektakularne efekty. W końcu bardzo dużo osób korzysta z tych portali na co dzień. Dlatego opłaca się regularnie zamieszczać ciekawe posty, które przyciągną nowych kontrahentów.

Kolejną formą pozycjonowania jest prowadzenie firmowego bloga. Można na nim opisywać produkty z oferty, robić porównania urządzeń, a także tworzyć poradniki. Warto wziąć to pod uwagę, gdyż większość Klientów, zanim podejmie decyzję o zakupie, pragnie dowiedzieć się więcej o danej rzeczy. W ten sposób połączysz przyjemne z pożytecznym. A dodatkowo z pewnością podniesiesz liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej.

Jeżeli chcesz w możliwie jak najkrótszym czasie zobaczyć efekt działania agencji, postaw na kampanie reklamowe PPC. Ta opcja jest jedną z najskuteczniejszych form promocji. Co prawda nie należy do najtańszych, ale jest warta swojej ceny. Kampanię Google Ads lub Facebook Ads można także w szybki sposób modyfikować, ustawiać dowolny budżet i optymalizować.

Zdecyduj się na współpracę z Agencją, która zatrudnia wielu wykwalifikowanych copywriterów. To właśnie oni będą odpowiedzialni za stworzenie wartościowych treści ułatwiających pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Specjalistyczne i dobrej jakości teksty na stronę to główny filar działań SEO. Bez nich nie da się należycie wypromować domeny.

im więcej usług świadczy agencja SEO tym lepiej

 

Model, forma, rodzaj

Teraz skupmy się na aspektach, które z Twojego punktu widzenia mogą być najbardziej istotne podczas podejmowania decyzji o wyborze agencji – kosztach. W zasadzie nie można podać jednej, konkretnej kwoty pozycjonowania.

Wiele zależy od:

  • samej domeny, która ma być pozycjonowania,
  • konkurencyjności branży,
  • stanu witryny,
  • celu biznesowego.

Wreszcie każda agencja ma swoją własną politykę i strategię działań, dlatego ceny są zróżnicowane. Wpływ na nią ma także forma współpracy. Część agencji nie bierze pod uwagę indywidualnych potrzeb Klientów. Mają sztywno określone reguły, typ umowy i koszty działań.

Jeżeli przedstawiciel firmy nie chce negocjować z Tobą warunków kontraktu – nie trać swojego czasu.

Znajdź agencję, która dostosuje się do Twoich wymagań i przede wszystkim możliwości finansowych. Pamiętaj, że zawsze powinieneś mieć na to wpływ na ostateczny kształt umowy. Skorzystaj z usług agencji otwartej na propozycje, elastycznej i wszechstronnej.

Przejrzyste warunki

Indywidualne podejście do potrzeb Klienta jest jednym z najważniejszych czynników, które powinieneś brać pod uwagę przy wyborze agencji. Kolejną istotną kwestią jest przejrzystość i klarowność umowy. Jasne warunki współpracy są kluczowe. Zawiła oferta na kilkanaście stron może przytłoczyć. Wszystkie niezrozumiałe zapisy powinny być szczegółowo wytłumaczone przez Doradcę. Dlatego dokładnie przeczytaj umowę. Jeżeli firma, z którą negocjujesz, nie chce Ci wyjaśnić znaczenia skomplikowanych punktów, nie korzystaj z jej oferty. Zgłoś się do agencji rzetelnie podchodzącej do rozmów z Klientami. Takiej, w której uzyskasz wszelkie niezbędne informacje, co pozwoli rozwiać Twoje wątpliwości.

Rzetelne opinie

Jeżeli nadal masz obawy i nie wiesz, do której agencji SEO się zgłosić, przeszukaj internet. Na różnych forach, portalach i serwisach społecznościowych dowiesz się wielu przydatnych rzeczy i uzyskaćszniezbędne informacje. Poznasz opinie osób, które miały już przyjemność skorzystać z usług danej firmy. To cenne wskazówki, które z pewnością pomogą Ci wybrać najlepszego partnera dla Twojego biznesu.

Podsumowanie

Po przeczytaniu naszych kluczowych porad, nie będziesz mieć problemu z wybraniem najlepszej agencji SEO. Wiesz już, na co w szczególności zwracać uwagę podczas podejmowania decyzji i jakie przesłanki powinna spełniać firma zajmująca się pozycjonowaniem. Jesteśmy pewni, że postawisz na agencję godną zaufania.

Masz pytania odnośnie SEO?

 

Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!