SEO Starter Pack – udany wstęp do pozycjonowania
Wydatki na kampanie reklamowe w sieci rosną. W pierwszym kwartale 2020 roku poszybowały w górę zamówienia online – niektórych produktów nawet o kilkaset procent. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy przez internet.
Branża e-commerce kwitnie, rośnie też konkurencja. Niedawno założyłeś sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć promocję? A może zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do swojego niewielkiego e-sklepu?
Właśnie z myślą o osobach początkujących w branży e-commerce przygotowaliśmy SEO Starter Pack. To zbiór działań, dzięki którym pozyskasz pierwszych klientów. W pakiecie otrzymasz wsparcie specjalistów SEO, a także wiedzę na temat pozycjonowania.
W Grupie TENSE od ponad dziesięciu lat pracujemy na sukces tysięcy klientów. Większość z nich to właściciele sklepów internetowych. Wiemy, przed jakimi wyzwaniami stoisz, dlatego stworzyliśmy SEO Starter Pack.
Naszym celem było zaprojektowanie usługi, która łączy dwie funkcje – wykonawczą i edukacyjną. W naszym startowym pakiecie SEO otrzymasz niezbędną pomoc specjalistów z Grupy TENSE oraz wiedzę i narzędzia, które wykorzystasz w samodzielnym zarządzaniu sklepem.
Po wdrożeniu pakietu sam zdecydujesz, w którą stronę chcesz rozwijać biznes i z jakich narzędzi marketingu internetowego będziesz korzystać.
Dlaczego SEO Starter Pack?
W pozycjonowaniu zawsze najtrudniejszy jest start. Dzięki SEO Starter Pack zbudujesz widoczność sklepu i ściągniesz pierwszy ruch organiczny.
W następnym etapie współpracy pokażemy Ci, czego potrzeba, abyś zyskał jeszcze więcej.
Otrzymasz plan na dalszy rozwój widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarce Google, który zostanie poparty analizą konkurencji i dotychczas podejmowanymi działaniami.
A dzięki przekazanej wiedzy podejmiesz odpowiednią decyzję!
6 miesięcy trwania umowy, zwiększenie ruchu organicznego, pierwsi klienci, mały wkład finansowy – to podstawa SEO Start Pack.
Co zyskujesz dzięki SEO Starter Pack?
Specjalnie z myślą o nowych sklepach internetowych przygotowaliśmy pakiet jednorazowych oraz cyklicznych działań, dzięki którym Twój sklep będzie gotowy do pełnego procesu pozycjonowania w przyszłości.
Do Twojego sklepu podłączymy i udostępnimy Ci narzędzia do mierzenia skuteczności pierwszych działań: Google Search Console i Google Analytics.
Następnie wykonamy ich podstawową konfigurację. Po każdym miesiącu współpracy prześlemy Ci przejrzysty raport, dzięki któremu:
- zweryfikujesz na bieżąco kondycję swojej strony,
- zbierzesz dane na temat widoczności witryny,
- dowiesz się, skąd i w jaki sposób użytkownicy trafiają do Twojego sklepu,
- zweryfikujesz najpopularniejsze podstrony,
- zaplanujesz dobrze kolejne dostawy do sklepu,
- stworzysz strategię rozwoju serwisu na podstawie twardych danych.
Wykonamy ją na podstawie wewnętrznego audytu strony, który obejmuje analizę m.in.:
-
Sekcji HEAD, obszaru ATF, struktury nagłówków itp.
Strona internetowa składa się z wielu meta tagów, nagłówków i atrybutów.
Odnajdziemy i naprawimy krytyczne z perspektywy SEO błędy. -
Prędkości ładowania strony
Google, tak jak użytkownicy, przykłada wysoką wagę do prędkości ładowania strony.
Optymalizacja prędkości działania wpływa nie tylko na pozycję witryny, ale też podnosi konwersję. -
Danych uporządkowanych
Każdy sklep powinien posiadać tzw. dane strukturalne, które ułatwią wyszukiwarce zrozumienie zawartości sklepu. Wskazują one np. ceny produktów, stan magazynowy czy obrazek wyróżniający. Zweryfikujemy poprawność ich wdrożenia.
-
Stanu indeksowania witryny
Sprawdzimy, czy w kodzie czy nie nie są zablokowane żadne wartościowe zasoby. W przeciwnym razie sklep nie będzie w pełni wartościowy dla Google’a.
-
Crawl budget w tym np. optymalizację wewnętrznego linkowania
Sprawdzimy sposób, w jaki Google porusza się po Twoim sklepie i wdrożymy optymalizację, aby indeksacja zawartości np. dodanych produktów przebiegała jak najszybciej.
-
Unikalnych treści
Bardzo ważne, aby umieszczane w sklepie teksty były unikalne. Skopiowane opisy są bezwartościowe, dlatego stworzymy dla Ciebie teksty w ramach ustalonego budżetu i zweryfikujemy stopień duplikacji.
Przeglądając strony internetowe, na pewno spotkałeś się z tak zwanymi “wezwaniami do działania”. Popularne CTA, na przykład “Zobacz teraz”, “Pobierz” czy “Dowiedz się więcej” sprawiają, że chętniej poruszamy się po stronie i dłużej na niej pozostajemy.
Dlatego odpowiednie przygotowanie treści do sklepu internetowego jest tak ważne. Unikalne, ciekawe i użyteczne teksty sprawią, że Twoja strona będzie piąć się po wynikach wyszukiwania.
W ramach ustalonego budżetu zespół copywriterów przygotuje treści do kategorii lub opisy produktów w Twoim sklepie. Zostaną one stworzone na podstawie naszych wewnętrznych wytycznych jakościowych. Zadbamy o to, aby teksty były:
- nasycone tematycznymi frazami kluczowymi,
- poprawnie zoptymalizowane pod pozycjonowanie,
- wartościowe dla czytających je użytkowników,
- przyjazne robotom i algorytmom Google’a.
Często pytasz o opinie znajomych przez ważnym zakupem? Jesteś skłonny szybciej zdecydować się na jakiś produkt, jeśli wiele osób będzie Ci ją polecać?
Tak właśnie działa moc linków w sieci. Im więcej wartościowych odnośników prowadzi do Twojego sklepu, tym lepiej jest on oceniany przez Google, a co za tym idzie – pojawia się na wyższych miejscach w wyszukiwarce.
Sklep, do którego nie prowadzą żadne linki, ma ograniczone szanse na odniesienie sukcesu w internecie. Dlatego tak ważne jest, aby dobrze zaplanować i przeprowadzić proces link buildingu. Nasi specjaliści przeprowadzą profesjonalny link building, który przełoży się na rozpoznawalność Twojej marki w internecie.
Proces linkowania strony podzielony jest na trzy etapy:
-
Krok 1
Wykonamy wewnętrzną analizę obecnego stanu profilu linkowego.
-
Krok 2
Przygotujemy startowy pakiet linków z internetowych wizytówek NAP, czyli zawierających podstawowe dane teleadresowe.
-
Krok 3
Podlinkujemy kluczowe kategorie i produkty ze wpisów tematycznych na naszym autorskim zapleczu.
Działania zostaną rozłożone w czasie tak, aby profil linków
Twojej strony budować sukcesywnie i bezpiecznie.
Kategoria – podkategoria – produkt. Tak w skrócie można opisać właściwą nawigację po sklepie. Oczywiście im więcej produktów, tym ważniejsze jest ich odpowiednie pogrupowanie w kategoriach i podkategoriach.
Poprawnie zaprojektowane drzewo kategorii to szansa na zdobycie widoczności na najlepiej konwertujące frazy mid oraz long tail, które odnoszą się do konkretnych kategorii i produktów, np. “kozaki zamszowe zimowe”.
Nasi specjaliści między innymi:
- przeanalizują strukturę Twojego sklepu,
- poprawią ewentualne błędy techniczne,
- zoptymalizują kategorie,
- usuną puste bądź niewartościowe podstrony,
- zarekomendują niezbędne zmiany w obszarze struktury serwisu,
- przeanalizują działania konkurencji podejmowane w wyszukiwarce Google.
Podczas rozwijania sklepu internetowego pojawia się wiele niewiadomych. W ramach SEO Starter Pack specjaliści Grupy TENSE odpowiedzą na Twoje pytania i wyjaśnią niezrozumiałe kwestie.
Otrzymasz od nas wskazówki, które pomogą Ci podjąć właściwe decyzje na przyszłość i planować rozwój sklepu.
Doradzimy Ci między innymi w kwestiach:
- pozszerzenia sklepu o nowe funkcje np. system rekomendacji produktów,
- podziału produktów na bardziej doprecyzowane kategorie,
- prowadzenia bloga.
Sprawdzimy użyteczności strony, aby wykluczyć część potencjalnych problemów z konwersją. Porzucone koszyki, krótki czas trwania sesji, niska konwersja – to właśnie dzięki analizie poznasz obszary, nad którymi warto pracować, żeby wzmocnić sprzedaż.
Jakie korzyści daje SEO Starter Pack?
-
Krótki czas trwania umowy
Nie wiążesz się z nami długimi umowami.
-
Uczciwość
Rozliczamy się za wykonywane działania.
-
Początek drogi na szczyt
Nasza usługa to Twój start w internecie.
-
Myślenie globalne
Nie skupiamy się wyłącznie na pojedynczych frazach, tylko myślimy o całym sklepie i jego widoczności.
-
Komplementarność
Gdy inni skupiają się tylko na optymalizacji i linkach, my dajemy Ci audyt użyteczności i doradztwo.
Skontaktuj się z nami i zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!