Facebook Ads

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads – jest to system reklamowy Facebooka, za pomocą którego możemy utworzyć i wykupić reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i Audience Network Facebooka, bezpośrednio zarządzać materiałami reklamowymi oraz tworzyć i administrować grupami docelowymi reklam.

    Sponsorowane reklamy na Facebooku – Dlaczego warto z nich korzystać?

    Facebook jest obecnie największym serwisem społecznościowym, który do tej pory w samej tylko Polsce zgromadził wokół siebie ponad 16 milionów użytkowników! Prognozuje się, że w najbliższych latach Polacy wciąż będą dołączać do platformy, gdzie już teraz znajduje się połowa wszystkich obywateli naszego kraju. Duża grupa użytkowników korzysta równocześnie z popularnych aplikacji będących własnością Facebooka, czyli Messengera oraz Instagrama. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Napoleoncat, w Polsce z Facebooka oraz Messengera korzysta równocześnie blisko 7 milionów osób, natomiast z Facebooka oraz Instagrama około 1 milion użytkowników. Kombinację tych trzech serwisów wykorzystują równocześnie ponad 4 miliony osób.

    Robiące wrażenie liczby to jednak nie wszystko, co zachęca do korzystania z systemu reklamowego Facebooka. Z uwagi na funkcję jaką spełnia serwis społecznościowy, użytkownicy udostępniają w nim wiele informacji o swoich zainteresowaniach i zachowaniach. Dane te pozwalają na bardzo dokładne targetowanie, czyli określenie grupy odbiorców reklam. W ramach Facebook Ads możemy wskazać nie tylko lokalizację, wiek, język jakim posługuje się nasza grupa docelowe czy status związku, ale także zainteresowania. To właśnie one sprawiają, że Facebook Ads jest tak interesującym systemem reklamowym, w którym chętnie reklamują się firmy z wielu różnorodnych branż.

    Wyznaczona grupa odbiorców to jednak dopiero początek, ponieważ skuteczna reklama wymaga jeszcze przygotowania zachęcających materiałów reklamowych oraz określenia konkretnych celów, które chcemy osiągnąć dzięki płatnej promocji.

    Cele reklamowe na Facebooku - Co mogę osiągnąć?

    System reklamowy Facebook Ads oferuje trzy główne kategorie, pod którymi znajdziemy bardziej sprecyzowane cele, możliwe do wybrania na początkowym etapie tworzenia kampanii. Są to odpowiednio: Świadomość, Działania oraz Konwersja.

    • Świadomość
      Cele z tej kategorii odpowiadają głównie za kampanie zasięgowe, w których oprócz płatności CPV (płatność za wyświetlenia), możemy również wykupić reklamę skierowaną do z góry ustalonej liczby odbiorców.
    • Działania
      W tej kategorii znajdziemy cele kampanii na Facebooku, które mają skłonić odbiorców do konkretnych interakcji. Wśród nich pojawiają się takie cele, jak zbieranie polubień strony, promocję postów, kierowanie do docelowej strony www oraz reklamę zbierającą kontakty.
    • Konwersja
      Tutaj mamy do dyspozycji cele nastawione na przynoszenie konkretnych konwersji, takich jak sprzedaż, dodanie do koszyka, rejestracja w witrynie lub niestandardowych, określonych ręcznie dzięki Pixelowi Facebooka, na przykład kliknięcie w konkretny przycisk na stronie lub wypełnienie formularza.
    Cele reklamowe Facebook Ads

    Miejsca reklamowe na Facebooku - Jak to będzie wyglądać i gdzie się wyświetli?

    Facebook to nie jedynie serwis online oraz aplikacja mobilna, a dodatkowo Messenger, jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie oraz Instagram, w którego posiadanie społecznościowy gigant wszedł w 2012 roku. System reklamowy Facebooka umożliwia również wyświetlanie reklam na identycznych zasadach w kwestii targetowania, również poza serwisem i własnymi aplikacjami mobilnymi. Audience Network, bo o tym mowa to stale powiększająca się grupa aplikacji mobilnych, które wyświetlają reklamy tworzone właśnie dzięki Facebookowi.

    Miejsca reklamowe:

    Facebook
    Aktualności | Prawa Kolumna
    Marketplace | Artykuły ekspresowe
    Instagram
    Stories | Aktualności
    Messenger
    Strona główna
    Audience Network
    Fullscreen | Natywna | Baner
    Facebook Pixel - Co to i dlaczego jest takie ważne?

    W dużym skrócie Pixel Facebooka jest po prostu fragmentem kodu, który obowiązkowo należy dodać do swojej strony www, jeśli chcemy prowadzić skuteczne kampanie Facebook Ads. Jeszcze kilka lat temu mówiło się o bardzo wysokim poziomie skomplikowania podczas instalacji narzędzia oraz korzystania z jego funkcji. Między innymi właśnie z tego powodu wiele firm zrezygnowało z wykorzystania go i całkowicie o nim zapomniało. W dużej mierze to właśnie to wpłynęło na popularyzację nieprawdziwego stwierdzenia ‘Facebook nie sprzedaje’.

    Nowa wersja Pixela tymczasem została zaktualizowana, zoptymalizowana i stała się bardzo prosta w obsłudze. Mało tego, wraz z uaktualnieniem odczytuje jeszcze więcej wydarzeń na stronie oraz robi to zdecydowanie dokładniej.

    To właśnie kampanie Facebook Ads z wykorzystaniem Pixela są idealnym uzupełnieniem głównych obszarów e-marketingu, czyli SEO, Google Ads oraz aktywności w social media. Każde z tych działań przynosi ruch, konwersje oraz świadomość o marce, Pixel natomiast monitoruje je wszystkie i daje możliwość tworzenia jeszcze bardziej precyzyjnych grup odbiorców będących już klientami oraz grup odbiorców podobnych do wykonujących określone działania na stronie www.

    Ponownie dotrzyj do swoich klientów

    Remarketing, nazywany czasem na Facebooku retargetowaniem, już nieraz udowodnił swoją skuteczność. Kampanie Facebook Ads umożliwiają wyświetlanie reklam tego typu na Facebooku, Instagramie czy w Messengerze.
    Osoby, które dokonały zakupów lub skorzystały z oferowanych usług, w przyszłości chętniej kupią coś ponownie w tym samym miejscu. System reklamowy Facebook Ads w połączeniu z Pixelem Facebooka daje możliwość dotarcia do nich we wszystkich kanałach giganta (Instagram, aplikacje Audience Network, Messenfer oraz na samym Facebooku). Monitorujący stronę Pixel Facebooka zapisuje informacje o klientach, którzy wykonali określone konwersje na stronie. Dzięki temu możliwe jest dotarcie reklam bezpośrednio do osób, które obejrzały konkretną kategorię, produkt, dokonały zakupów lub porzuciły koszyk.

    Zamień polubienia i reakcje w realnych klientów

    Aktywny fanpage jest świetną wizytówką firmy, ale sam w sobie, poza głównymi korzyściami wizerunkowymi, oferuje ważne dane, których nie należy pomijać tworząc kampanię w Facebook Ads. Możliwość skierowania reklamy do osób, które zareagowały na opublikowane posty czyni z niego niezwykle istotny element lejka sprzedażowego, szczególnie jeśli często promujesz swoje posty w określonej grupie odbiorców.

    Za każdą reakcją i interakcją podjętą z postami na fanpage’u stoi prawdziwa osoba, która wyraża w ten sposób zainteresowanie ofertą i opublikowanymi materiałami. Często jednak nie jest to zainteresowanie na tyle mocne, aby doszło do konwersji. Kampanie Facebook Ads umożliwiają dotarcie do tych samych osób z jasnym przekazem i wskazanie im miejsca, gdzie mogą kupić poznany wcześniej produkt lub usługę.

    Facebook Ads
    4.7 (94.59%) z 37 głosów