Głównym założeniem reklamowania świadczonych usług bądź oferowanych produktów, jest oczywiście sprzedaż. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, jakie komponenty mogą wpłynąć na to, że akurat dany użytkownik dojdzie do ostatniego punktu transakcji, czyli finalnej zapłaty za produkt lub usługę. Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu można zyskać między innymi:

1. Pozycję
Pozycjonując strony internetowe, dążymy do tego, aby pojawiały się one jak najwyższej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wszelkie prace optymalizacyjne prowadzone są po to, żeby dostosować serwis pod roboty wyszukiwarek, a także, by witryna była intuicyjna oraz łatwa w obsłudze.

2. Zaufanie
Kiedy użytkownicy w sieci widzą, że strona znajduje się na przykład w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania, bardziej ufają takiej witrynie i w późniejszym czasie chętniej korzystają z usług tego przedsiębiorstwa.

3. Zainteresowanie
Wyższy wynik to oczywiście większa szansa na zainteresowanie swoją ofertą potencjalnych klientów. Gdy Twoja strona internetowa znajduje się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że lokalni klienci skorzystają właśnie z Twojej oferty.

Co więcej, przy pozycjonowaniu lokalnym masz pewność, że dotrzesz ze swoją ofertą do grupy docelowej, czyli osób z miasta, w którym świadczysz usługi.