Aż 97% codziennych wyszukiwań w wyszukiwarkach internetowych dotyczy usług lokalnych. Fakt ten znacząco wpływa na obecnie planowane strategie optymalizacyjne. W gruncie rzeczy od tradycyjnego pozycjonowania różnią się one jedynie szczególnym naciskiem kładzionym na zwiększenie widoczności strony www w konkretnym mieście czy regionie, jednak efektów takiego podejścia nie sposób nie zauważyć. Dzięki działaniom nastawionym na pozycjonowanie lokalne rosną szanse na to, że oferta firmy trafi do odbiorców, którzy realnie mogą stać się jej klientami. Taka strategia SEO wiąże się z wyraźnymi korzyściami dla lokalnych przedsiębiorstw, spośród których najważniejsze to wzrost liczby odwiedzin witryny internetowej, a co za tym idzie ‒ także zainteresowania prezentowanymi za jej pośrednictwem usługami. To w oczywisty sposób przekłada się na większą liczbę klientów. Cechy strategii:

  • świadoma promocja usług firmy na obszarze jej działania (najczęściej w konkretnym mieście – Tarnów, Brzesko, Dębica, regionie lub województwie),
  • gwarancja dotarcia do klientów mających realną możliwość skorzystania z usług firmy (zwykle są to mieszkańcy danego miasta lub regionu),
  • najlepsza opcja dla branży usługowej o ograniczonym lokalnie zasięgu funkcjonowania ‒ sprawdza się między innymi w przypadku restauracji, kwiaciarni, serwisów samochodowych, salonów urody czy placówek medycznych,
  • mniejsza konkurencyjność dla pozycjonowanych fraz,
  • szybsze uzyskanie satysfakcjonujących efektów optymalizacji.