Różnica między pozycjonowaniem lokalnym a ogólnopolskim jest niewielka i dotyczy przede wszystkim rodzaju fraz wykorzystywanych przy optymalizacji. Promując stronę firmy oferującej usługi tylko na danym terenie, np. w Stalowej Woli czy Mielcu, podkreślamy jej lokalny charakter. Dzieje się to poprzez umieszczanie w treściach widocznych na stronie informacji z nazwą miasta. Dzięki temu osoby szukające konkretnych usług świadczonych w ich okolicy łatwo znajdą firmę, która spełni ich oczekiwania. Zwykle uwzględniamy też okoliczne miejscowości – w tym przypadku mogą to być Sandomierz czy Tarnobrzeg.

Oprócz optymalizacji treści pod kątem fraz zawierających dane geolokalizacyjne, czyli nazwy miast, a w niektórych przypadkach również dzielnic, w skład pełnej usługi lokalnego pozycjonowania stron www wchodzą także:

  • analiza kodu strony i wdrażanie poprawek,
  • optymalizacja prędkości ładowania się strony,
  • rozbudowa treści,
  • wdrożenie przekierowań i optymalizacja techniczna (SEO) strony,
  • zdobywanie zewnętrznych linków,
  • publikacja wizytówek na temat firmy na portalach branżowych,
  • stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

Wymienione wyżej działania wspomagają proces pozycjonowania lokalnego i pozwalają uzyskać lepsze rezultaty w krótszym czasie. Za sukces takiej strategii marketingowej uważamy wzrost liczby realnie zainteresowanych usługami firmy klientów wśród mieszkańców konkretnych miast bez generowania zbędnego, pochodzącego od osób z innych punktów w Polsce ruchu na stronie internetowej. Udzielanie się na lokalnych forach, blogach i portalach, publikacje wzmianek o firmie z uwzględnieniem adresu www, zdobywanie opinii klientów w Google Moja Firma oraz na innych portalach zewnętrznych mogą pomóc pokonać miejscową konkurencję i prężnie rozwijać lokalny biznes.

Warto pamiętać, że w przejrzystej i zawierającej interesujące dla odbiorców treści stronie www tkwi niezwykła siła promocyjna. Na tym etapie rozwoju branży marketingu internetowego witryna pozbawiona profesjonalnej optymalizacji jest słabo widoczna dla potencjalnych klientów i praktycznie przestaje spełniać swoje zadanie.