Pozycjonowanie lokalne czy globalne?

Masz do wyboru aż dwie opcje pozycjonowania. Jedna z nich to pozycjonowanie globalne, co oznacza, że będziemy dla Ciebie pozycjonować bardzo ogólne frazy. Taka forma promocji jest dobra, ale tylko wtedy, gdy rzeczywiście prowadzisz swoją działalność na cały kraj i jest Ci obojętne, skąd pochodzą Twoi klienci. To świetna propozycja dla sklepów internetowych.

A co, gdy Twój biznes jest typowo lokalny? Jeśli prowadzisz zakład weterynaryjny, jesteś lekarzem, masz warsztat samochodowy lub salon piękności, jesteś przecież zainteresowany jedynie klientami danych okolic, np. z Piotrkowa Trybunalskiego, Bełchatowa lub innych okolicznych miejscowości. Nie ma sensu pozycjonować się ogólnie i trafiać do klientów z całego kraju!

Pozycjonowanie lokalne to wybór fraz związanych z miastem. Twoja strona będzie pojawiać się wysoko na wyniki wyszukiwania związane właśnie z tymi miastami, gdzie prowadzisz swoją działalność i gdzie mieszkają osoby, które mogą wsiąść w samochód czy autobus i przyjechać do Ciebie, by skorzystać z Twojej usługi.