Wiele osób mylnie twierdzi, że jakościowa oferta oraz profesjonalna obsługa klienta zapewnią im sukces i stabilną pozycję na lokalnym rynku, na którym działa. Niestety, takie podejście często przysparza im wielu kłopotów i ogranicza zasięgi przedsiębiorstwa. Atrakcyjna oferta oraz szacunek do klientów to oczywiście cechy, jakie powinny wyróżniać każde przedsiębiorstwo, jednak stanowią one wyłącznie bazę dla innych działań. Bez wdrożenia odpowiedniej strategii promocyjnej, bardzo ciężko pozyskać nowych klientów, ponieważ nie masz szans na zaprezentowanie im swojej oferty.

Jeśli Twoja firma zlokalizowana jest w mało uczęszczanym obszarze, jednak wyróżnia Cię wyjątkowe podejście do klienta i pracowitość, z pewnością możesz liczyć na pozyskanie kilku nowych klientów z polecenia tych, już odwiedzających Twoją placówkę. W przypadku gdy Twój obiekt znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji, a każde zadanie wykonujesz z należytym profesjonalizmem, możesz spodziewać się zaufania od stałych klientów oraz zainteresowania przechodniów.

A co z klientami, którzy poszukują danej oferty przez internet? Użytkownikami, liczącymi na poprawność wyników w Google, mogą być zarówno osoby przyjezdne, poszukujące danej usługi po raz pierwszy lub nowi mieszkańcy miasta. Bez skutecznej promocji Twoje szanse na dotarcie do tych grup są bardzo niewielkie. Gdy decydujesz się na pozycjonowanie lokalne, klient zainteresowany daną usługą, wpisujący do wyszukiwarki konkretne hasła, trafia właśnie na Twoją stronę. W momencie, gdy zdobywasz jego uwagę, masz szansę przekonać go do siebie swoim podejściem, doświadczeniem oraz jakością ofert. 
Zadaniem SEO lokalnego jest więc zdobycie klientów poprzez pozyskanie ich uwagi. Pozycjonowanie to proces składający się z wielu elementów, które zadbają o Twoją pozycję, wartość wizualną oraz wygodę użytkownika, przeglądającego Twoją stronę internetową.