To, jaki sens ma działanie, zwane pozycjonowaniem lokalnym, najłatwiej jest wyjaśnić i zrozumieć na konkretnym przykładzie: Pan Jacek w najbliższym czasie ma ważne wydarzenie w rodzinie. Jego jedyna córka wychodzi za mąż! W związku z tym musi sobie kupić nowy, elegancki garnitur. Przecież nie poprowadzi panny młodej do ołtarza w stroju, w którym codziennie chodzi do pracy… W związku z tym mężczyzna szuka w Internecie miejsc, w których mógłby kupić stosowny ubiór. Ważne dla niego jest to, aby marynarka i spodnie były dobrze skrojone. Nie interesują go gotowe rozwiązania z „sieciówek”. Nauczony doświadczeniem, wie, że przy jego posturze garnitur musi być indywidualnie dopasowany. Pan Jacek wpisuje w wyszukiwarkę: „garnitury na miarę Ostrów Wielkopolski”. Dość szybko znajduje kilka profesjonalnych salonów mody męskiej. Na stronie jednego z nich jest pokazana mapka dojazdu. Mężczyzna patrzy na godziny otwarcia – zależy mu, aby salon był czynny w sobotnie poranki. Sprawdza również opinie klientów. Sporo pozytywnych ocen sprawia, że po porównaniu z innymi miejscami, decyduje się właśnie na to. Zainteresował go również blog, prowadzony przez tę firmę. Z niego Pan Jacek dowiedział się o tym, jak wybierać dodatki do garnituru i jak kupować buty. W efekcie po kilku wizytach zadowolony mężczyzna odbiera idealnie skrojony garnitur i ma skompletowane wszystkie dodatki. Polecił również ten salon swojemu bratu, który też wybiera się na to wesele.