W ostatnich czasach można dostrzec, że Google mocno skupia się na rozwinięciu wizytówek Google Moja Firma czym prawdopodobnie chce sprawić by bezpośrednio w wynikach wyszukiwania (SERP) prezentować możliwie jak najwięcej praktycznych – z punktu widzenia użytkownika – informacji i tym samym uzależniać ludzi od swoich usług jeszcze bardziej niż miało to miejsce dotychczas.

Zmiany wprowadzone w ostatnim czasie dotyczą przede wszystkim urządzeń mobilnych. Mowa o:
– usłudze pytań i odpowiedzi (coś na wzór Q&A), które można zobaczyć bezpośrednio z poziomu wizytówki (pytania można oczywiście również zadawać),
– możliwości dodania filmu w Google Maps (źródło) z wizyty w danej firmie lub miejscu, niezależnie od tego czy jest to restauracja, fryzjer czy fabryka mebli, co jest ciekawą alternatywą dla dotychczas wyświetlanych zdjęć.
Co ciekawe, opisywane nowości dostępne są wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych, przy czym kwestia możliwości dodania filmu została dodatkowo ograniczona i jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy urządzeń opartych o system operacyjny Android – prawdopodobnie jest to jednak wynik fazy wczesnowdrożeniowej i wydaję nam się, że docelowo funkcja ta powinna się pojawić również na urządzeniach z innymi systemami, np. iOS.

Nowości w Google Moja Firma i Google Maps jest coraz więcej, można zatem przypuszczać, że wizytówki zaczynają zyskiwać na znaczeniu i kto wie, być może te zaktualizowane i uzupełnione w nowe informacje będą zyskiwały przewagę nad tymi, które zostaną pozostawione same sobie? Z pewnością warto zadbać o aktualizację danych, nie mamy nic do stracenia, a do zyskania całkiem sporo.