Google na swoim oficjalnym polskim blogu dotyczącym tematyki AdWords poinformowało, że dokonało aktualizacji narzędzia Test My Site, które łączy w sobie funkcjonalność PageSpeed Insights oraz testera optymalizacji mobilnej, czyli sprawdza tempo ładowania się witryny oraz sam fakt czy jest ona dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.

Dodatkowo wynik czasu ładowania się strony porównywany jest z czasem w jakim ładują się witryny konkurencji w naszej branży, dzięki czemu wiemy czy mamy nad nią przewagę czy może to ona ma przewagę nad nami i najwyższy czas zabrać się za odrabianie strat.

A propos odrabiania strat, Test My Site po dokładnym przeskanowaniu strony, które – w zależności od wielkości serwisu – może zająć nawet kilka minut, automatycznie generuje raport ze wskazaniami optymalizacyjnymi jakie należy wdrożyć, aby skrócić czas jej ładowania i tym samym, aby stała się bardziej przyjazna użytkownikom. Warto wskazać, że opisywane narzędzie dostępne jest na rynku od 2016r. i korzystając z tego, że jest stale rozwijane w obecnej wersji – w końcu – można korzystać z niej w naszym rodzimym języku.

Wraz z informacją o dokonaniu aktualizacji narzędzia, Google podaje również do wiadomości, że w dniach 22-29. września 2017r. uruchamia tzw. Speed Up Week, w ramach którego będzie prowadzona intensywna kampania reklamowa mająca na celu dotarcie z narzędziem do jak najszerszego grona polskich firm oraz zachęcenie ich właścicieli do bezpłatnego skorzystania z Test My Site. Niektóre z firm będą miały również okazje uczestniczyć w jednocześnie organizowanym mSpeed Hackathonie, czyli zdobędą możliwość popracowania nad swoją mobilną wersją strony bezpośrednio z ekspertami Google.

Na koniec warto wspomnieć o danych na które Google się powołuje:

  • aż 41% Polaków korzystających z sieci poszukuje informacji tak samo często na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych,
  • 3 sekundy, czyli pożądany czas ładowania się strony mobilnej,
  • każda 1 sekunda więcej – powyżej 3 sekund –potrzebna na wczytanie się strony, czyli o 7% klientów mniej oraz o 16% mniejsza jego satysfakcja,
  • 10 sekund, czyli średni czas ładowania się stron mobilnych na całym świecie.

Powyższe dane oraz działania podejmowane przez Google mające na celu wzrost świadomości jak istotna jest mobilna wersja witryny pozwalają przypuszczać, że tak długo zapowiadany indeks mobilny, tj. Mobilegeddon zostanie wdrożony prawdopodobnie już całkiem niedługo. Jeśli do tej pory Twoja strona nie ma odpowiednika mobilnego lub nie jest responsywna (RWD) jest to już ostatni dzwonek, żeby o to zadbać. Podczas wdrażania technologii mobilnej warto pokusić się o skorzystanie z Accelerated Mobile Pages (AMP), dzięki to której witryna mobilna w każdych warunkach połączenia sieciowego będzie ładowała się niezwykle szybko.

Źródło: https://adwords-pl.googleblog.com/2017/09/przetestuj-szybkosc-strony-i-wez-udzia.html