Wdrażanie nowych funkcjonalności, zmienianie wyglądu czy układu poszczególnych sekcji w wynikach wyszukiwania Google testuje stale. Jako że testy przeprowadzane są na całym świecie niektóre zmiany łatwo udaje się dostrzec i odnotować, ale zdarza się też niektórych nie zauważyć – w szczególności, gdy odbywają się na mniejszych rynkach.

Przeprowadzane testy na rzeczywistych wynikach wyszukiwania bardzo często sugerują, że w niedługim czasie dana funkcjonalność zostanie rzeczywiście wdrożona lub zmieniona – co zatem było testowane w październiku i jakich zmian możemy niebawem spodziewać się w SERP-ach?

1. Zmiany w wyglądzie Google Moja Firma na urządzeniach mobilnych

Opisywaliśmy te zmiany na początku miesiąca, a jako że stały się faktem, warto sprawdzić, czego dotyczyły, klikając w powyższy link.

2. Reserve with Google, czyli możliwości rezerwacji/umówienia wizyty, np. u fryzjera czy kosmetyczki bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania
google booking 1

Po kliknięciu na „zobacz harmonogram i zarezerwuj” otwiera się formularz rezerwacji, a po jego prawej stronie mapa z lokalizacją firmy.
google booking 2

Możliwość rezerwacji została już oficjalnie wdrożona, ale na razie tylko na amerykańskim rynku. Google zapowiedziało już jednak na swoim blogu, żeby być cierpliwym i uważnym, bo funkcjonalność ta wdrażana będzie systematycznie również w innych krajach oraz obsługiwała coraz więcej zewnętrznych systemów rezerwacji.

3. Wdrożenie informacji o cenach hoteli bezpośrednio na mapie w SERP-ach
ceny hoteli w Google

Funkcjonalność ta dotychczas była dostępna jedynie z poziomu urządzeń mobilnych, tak aby podczas poszukiwania hotelu w określonej lokalizacji można było łatwo sprawdzić cenę noclegu bez przechodzenia do oferty. Jest to naprawdę wygodne. Jeśli chciałbyś, aby ceny Twojego hotelu pojawiały się bezpośrednio w mapach, musisz posiłkować się API interfejsu Hotel Prices.

4. Testy zmiany ikonki AMP na Instant

Dla przypomnienia strony obsługujące technologię AMP oznaczane są w ten sposób:
AMP w SERP

A testowane jest takie oznaczanie:
Instant w SERP

Nam bardziej przypada do gustu nowa wersja, ponieważ jest czytelniejsza i po prostu milsza dla oka.

5. Testy wyświetlania Q&A również na urządzeniach desktopowych

Mowa o module pytań i odpowiedzi w Google Moja Firma, który dotychczas był dostępny jedynie na urządzeniach mobilnych.
QA mobile

Wdrożenie tej funkcjonalności w desktopowych SERP-ach zauważyliśmy nawet na naszym rodzimym rynku – niestety widoczna była przez jeden dzień, po czym została wyłączona i na chwilę obecną (25.10.2017) nadal się nie wyświetla. Myślimy jednak, że funkcja ta jest na tyle przydatna, że w niedługim czasie wróci do desktopowych wyników GMF i zadomowi się tam już na stałe.

6. Testy nowego wyglądu Sitelinks

Sitelinks to linki do najważniejszych/najlepszych podstron danego serwisu umieszczone bezpośrednio pod wynikiem wyszukiwania. Dotychczas były (i nadal są) prezentowane w dwóch kolumnach obok siebie, natomiast testowany był widok pojedynczej, szerokiej kolumny.

Sitelinks z dwiema kolumnami (obecnie):
sitelinks z dwiema kolumnami

Sitelinks z jedną kolumną (testy):
sitelinks z jedną kolumną

Tak jak napisaliśmy na wstępie, z pewnością nie są to jedyne testy, o które Google się pokusiło w październiku 2017 r. Staraliśmy się jednak zaprezentować te najbardziej widoczne i wpływające na wygodę korzystania z wyszukiwarki przez użytkowników. Co myślicie o tych zmianach, które z nich według Was są na plus, a które nie mają znaczenia? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

 

Źródła:
www.searchengineland.com/google-testing-blue-instant-amp-label-search-results-283829
www.seroundtable.com/google-local-q-a-feature-desktop-24634.html
www.seroundtable.com/google-new-sitelinks-format-24628.html