Dla tych którzy nie wiedzą czym jest Graf Wiedzy w Google już spieszymy z wytłumaczeniami. Grafem Wiedzy nazywamy wynik prezentowany w wyszukiwarce Google na tzw. pozycji 0, czyli ponad wynikami organicznymi, reklamami (AdWords) oraz modułem zakupów (Merchant Center). Jest to bezpośrednia odpowiedź na określone przez nas zapytanie, które na podstawie dotychczasowych wyszukiwań przez innych użytkowników Google zdołało rozpoznać i dopasowało do niego idealny wynik, czyli taki jakiego poszukujemy. Wszystko ma na celu skrócenie czasu jaki musielibyśmy poświęcić na odnalezienie interesujących nas danych przeszukując różne strony internetowe. Funkcja ta została wdrożona już jakiś czas temu, ale jej początki w głównej mierze dotyczyły jednostek miary czy prostych działań matematycznych. Prawdopodobnie każdy miał już z nią styczność gdy wyszukiwał:

a) „ile cm ma cal”:

 

b) „kurs euro”:

 

c) wynik iloczynu liczb 14 i 12:

 

W niniejszym newsie chcemy jednak wskazać na fakt, iż w ostatnim czasie można zauważyć, że odpowiedzi bezpośrednie są rozwijane jeszcze bardziej – przykładowo, aby ograniczyć czas użytkowników na poszukiwanie danych teleadresowych do interesującej firmy, Google wyszło naprzeciw i jeśli tylko dana firma posiada zweryfikowaną wizytówkę w Google Moja Firma (prawdopodobnie jest to warunek), wtedy po wpisaniu zapytania: „nazwa_firmy telefon” lub „nazwa_firmy adres” naszym oczom ukazują się konkretne dane na pozycji 0 w SERP, dzięki czemu od razu możemy podjąć akcję. Przykłady można zaobserwować na poniższych zrzutach:

a) „Grupa TENSE telefon”:

 

b) „Grupa TENSE adres”:

Usługi Google mocno ewoluują, odpowiedzi stają się coraz bardziej precyzyjne i od samego początku zaczyna być rozumiany nasz cel poszukiwań oraz kontekst. Zespół Google stale poszerza się o nowych specjalistów, a w ostatnim czasie w szczególności o tych, dla których temat sztucznej inteligencji nie ma żadnych tajemnic.

Czy to możliwe, że za kilka lat będziemy przeglądać tylko i wyłącznie zasoby Google, bo nie będzie potrzeby odwiedzania docelowych stron internetowych? Myślimy, że taki scenariusz jest całkiem możliwy, ale jak będzie w rzeczywistości, czas pokaże.