Umieszczenie wyniku wyszukiwania w karuzeli z najważniejszymi artykułami czy znak błyskawicy przy wpisie sugerujący szybki dostęp do treści – to dodatkowe korzyści w mobilnych SERP-ach od Google dla witryn, które obsługują technologię AMP.

Dodatkowe bonusy ze strony Google są kuszące, zwiększają bowiem widoczność witryny i klikalność. Gra jest warta świeczki i świadczy o tym chociażby fakt, że właściciele stron, którym nie odpowiada technologia przyspieszonych stron mobilnych z uwagi na ograniczenia w układzie graficznym, decydują się tworzyć strony przejściowe. Działając w ten sposób, użytkownik na stronie AMP otrzymuje wyłącznie zalążek zawartości, która znajduje się na stronie docelowej (kanonicznej) i aby uzyskać dostęp do pełnowartościowej wersji musi kliknąć w link umieszczony pod opublikowaną zajawką, a następnie poczekać na załadowanie się witryny docelowej. Na przykład:
strona przejsciowa AMP

Założenia AMP są jednak inne. Chodzi o to, że w myśl technologii AMP użytkownik mobilnej wersji wyszukiwarki już za pierwszym razem ma otrzymać w pełni wartościowy wynik, co w przypadku stron przejściowych nie ma pokrycia. W sytuacji jak na zaprezentowanym przykładzie, użytkownik zanim zobaczy treść docelową musi wykonać jeszcze kilka dodatkowych kliknięć przez co czas dotarcia do informacji ulega wydłużeniu. Użytkownik może więc odczuć pewien dyskomfort i negatywnie odebrać samą technologię przyspieszonych stron mobilnych.

Aby zapobiec takim sytuacjom, Google postanowiło pójść o krok dalej i porównywać treść umieszczoną na przyspieszonej wersji strony z tą, która znajduje się na wersji docelowej. Witryny, które nie przejdą „testu zgodności” od 01.02.2018 r. powinny spodziewać się komunikatu w Google Search Console o nałożeniu kary ręcznej. Po jej nałożeniu wersja AMP witryny straci wszystkie wyróżniające ją elementy, a w rankingu zacznie wyświetlać się wersja kanoniczna. Należy podkreślić, że kara w żaden sposób nie wpłynie na witrynę docelową, a po naprawieniu problemu będzie można wnioskować o jej uchylenie.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2017/11/engaging-users-through-high-quality-amp.html