John Mueller z Google odpowiedział użytkownikowi Twittera, że teoria o przekazywaniu mocy podstrony ze zdjęciem podstronie, na której zostało ono osadzone jest nielogiczna.

Pewien użytkownik Twittera w jednym ze swoich tweetów opublikował teorię jakoby linki do adresu z plikiem graficznym miały pozytywnie wpływać na stronę, na której ten plik został umieszczony. Dość szybko teoria ta została jednak wyłapana i w naszej ocenie obalona przez samego Johna Muellera z Google, który napisał, że linki do adresu ze zdjęciem nie są linkami do podstrony, na której zostało zdjęcie umieszczone i to zwyczajnie nie będzie tak działać. Napisał też, że ta teoria jest trochę nielogiczna, ponieważ przykładowo – jakiej podstronie należałoby przekazać „moc” płynącą z adresu URL z logiem strony? Ta konkretna grafika wyświetla się na wszystkich podstronach serwisu, więc jak wybrać tę jedną jedyną?

Poniżej przedstawiamy całą dyskusję w oryginalnej wersji:
tweety johnego muellera i danego kerna

Sytuacja jest trochę zawiła, dlatego wyjaśnimy ją, opierając się na przykładzie. Załóżmy, że w artykule umieszczonym na podstronie domena.pl/artykul-5 znajduje się zdjęcie, którego docelowy adres URL to domena.pl/zdjecie-0123. Autor omawianego tweeta zasugerował, że jeśli będziemy linkować adres domena.pl/zdjecie-0123, moc linków do niego kierujących pozytywnie wpłynie na adres domena.pl/artykul-5.

Uważamy, że to co powiedział Mueller ma sens, bowiem zdjęcie ma zupełnie inny adres URL niż artykuł. Według nas nie ma żadnych przesłanek, aby sądzić, że moc z linków do zdjęcia będzie przekazywana na artykuł, na którym zostało umieszczone i jedyne, na co mogą te linki wpływać, to pozycja danego zdjęcia w wyszukiwarce obrazów, ale nadal będzie to bonus dla adresu zdjęcia, a nie artykułu.

Tym, którzy jednak chcieliby przekazać moc linków prowadzących do podstrony ze zdjęciem możemy zasugerować przetestowanie użycia tagu „canonical” na podstronie ze zdjęciem wskazując w nim na stronę z artykułem, na którym zdjęcie zostało umieszczone. Nie wiemy jednak, jak – i czy w ogóle – sprawdza się to w praktyce, ale Ci, którzy będą chcieli zawsze mogą spróbować.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-image-links-seo-24732.html