Menu
Wróć do listy wpisów
Strona główna > Pozycjonowanie stron > Pozycjonowanie – newsy > Komentarze pod artykułami pozytywnie wpływają na SEO

Komentarze pod artykułami pozytywnie wpływają na SEO

Komentarze pod artykułami pozytywnie wpływają na SEO
Być może dotychczas odbierałeś komentarze jako coś zbędnego, co regularnie uprzykrza życie z uwagi na konieczność moderacji treści i walkę ze spamem. Ale czy zanim je zablokowałeś wziąłeś pod uwagę, że często pojawiała się w nich wartościowa treść będąca uzupełnieniem popełnionego przez Ciebie artykułu i że wspólnie z nim tworzyły naprawdę spójną i merytoryczną całość? A może jesteś w tej grupie osób, która chcąc ograniczyć liczbę niechcianych treści, a przy okazji mieć wszystko pod ręką, przeniosła się z artykułami i komentarzami do mediów społecznościowych? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, okazuje się, że możesz sporo tracić. Jeśli klasyfikujesz się w jednej lub drugiej grupie osób najlepiej będzie, jeśli możliwie jak najszybciej z powrotem włączysz możliwość komentowania bezpośrednio na stronie, a za sprawą social media i krótkich zajawek tam umieszczanych będziesz namawiał do jego przeczytania i komentowania już bezpośrednio w witrynie. Wszystko za sprawą poniższego wpisu na twitterze: komentarze lepiej wpływają na SEO gdy są publikowane na stronie Tweet jest cytatem wypowiedzi Gary’ego Illyesa z Google, która miała miejsce na konferencji State of Search i w której mowa o tym, że komentarze umieszczone bezpośrednio na stronie są silniejszymi sygnałami rankingowymi SEO niż te, które zostały przeniesione do social media. Duże zaangażowanie użytkowników pozytywnie wpływa na ocenę konkretnej podstrony w rankingu, warto więc dostarczać takich sygnałów jak najwięcej. Oczywiście chodzi o wartościowe komentarze, które są rozwinięciem poruszanego w artykule tematu. Według nas jest w tym dużo racji, ponieważ algorytmom Google z pewnością jest dużo łatwiej powiązać zaangażowanie użytkowników z konkretną treścią, gdy dyskusja trwa bezpośrednio pod nią, niż wiązać ze sobą artykuł i rozproszone sygnały z mediów społecznościowych. Na takiej „przedłużce” z pewnością ucieka sporo mocy, a jak wiadomo – takich strat lepiej unikać. Warto też pamiętać, aby komentarze pod artykułem były stale widocznym elementem tekstowym. Dzięki temu Google będzie w stanie indeksować ich treść. Żródło: https://www.seroundtable.com/google-comments-better-site-24615.html