W ostatnim czasie Google przyzwyczaiło nas do zmian, które regularnie wprowadza w wyglądzie wyników wyszukiwania. Zawierają one coraz więcej informacji, aby użytkownik już na etapie prezentacji zbioru wyników mógł ocenić, które z nich – w odniesieniu do jego oczekiwań – są mniej lub bardziej trafne.

Od teraz w tzw. lokalnym trójpaku wyników wyszukiwania oraz w usłudze Google Maps prezentowane są fragmenty opinii pobrane bezpośrednio z wizytówki Google Moja Firma. Nie jest to cała opinia, a jedynie jej krótki fragment – w każdym przypadku akurat ten, w którym występuje wyszukiwana fraza (dodatkowo pogrubiona). Widać to bardzo dobrze na poniższych przykładach.

Zrzut z wyników wyszukiwania w Google Search:
pozycjonowanie poznan google search

Zrzut z wyników wyszukiwania w Google Maps:
pozycjonowanie poznan google maps

Niestety nie wiemy, czy fragmenty opinii będą prezentowane już stale w lokalnych wynikach wyszukiwania. Nie do końca jasne jest również, od czego zależy, czy fragment opinii wyświetli się w wynikach czy nie. Wysoce prawdopodobne jest jednak to, że zostało to uzależnione od występowania danego słowa kluczowego w treści opinii (ścisłe dopasowanie) i stopnia nasycenia frazą.

Wyświetlanie fragmentu pozytywnej opinii z pewnością przyciąga uwagę użytkowników i sprawia, że wynik staje się atrakcyjniejszy, co będzie miało odzwierciedlenie w postaci większej liczby kliknięć użytkowników. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia się w gronie firm, których fragmenty opinii będą wyświetlane bezpośrednio w SERP, polecamy informowanie swoich klientów, że istnieje możliwość oceny firmy, a gdy ktoś zdecyduje się ją ocenić, niech uwzględni w treści opinii nazwę usługi, z której korzystał.