W dniu 13. września 2017r. w polskich wynikach wyszukiwania na zapytanie „submit URL” pojawiła się długo wyczekiwana funkcjonalność, która ułatwia i przyspiesza korzystanie ze wskazanego narzędzia. Dotychczas funkcja ta była dostępna tylko na zagranicznych rynkach, ale od dzisiaj można z niej korzystać również i u nas! Aby przesłać nowy adres URL do indeksu Google już nie trzeba otwierać Search Console – wystarczy, że w okno wyszukiwarki wpiszemy hasło „submit URL”, a na liście wyników, na tzw. pozycji 0, wyświetli się pole do wpisania adresu URL, który chcemy zaindeksować.

Wygląda to tak:

 

Aby konsola Submit URL została wyświetlona należy być zalogowanym w przeglądarce na dowolne konto Google. Przypominamy, że jedna osoba może zgłosić ograniczoną liczbę adresów, dlatego należy zachować umiar podczas zgłaszania kolejnych URLi.

Zgłaszając adresy URL za sprawą narzędzia Submit URL możemy być niemal pewni ich indeksacji w stosunkowo niedługim czasie. Oczywiście adresy te utrzymają się w indeksie tylko wtedy, gdy opublikowana na nich zawartość będzie wartościowa.