Skala korzyści, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie lokalne, wykracza daleko poza skuteczniejszą promocję strony w internecie. Warto w tym miejscu dodać, że local SEO daje wiele wymiernych zysków zarówno firmie, jak i jej potencjalnym klientom. Łodzianie, którzy poszukują firm usługowych w swoim najbliższym otoczeniu, zyskują cenną informację o usługach, którymi są realnie zainteresowani, bez konieczności pomijania stron firm z tej samej branży, działających w innych miastach.

W odniesieniu do przedsiębiorców, lokalne pozycjonowanie stron daje wymierną korzyść ekonomiczną – jest bowiem tańsze niż pozycjonowanie na frazy ogólnokrajowe. Lokalne rynki są też dużo mniejsze – możemy przyjąć, że w dowolnej dzielnicy Łodzi działa kilka – kilkanaście zakładów fryzjerskich. Na takim rynku – także w internecie – dużo łatwiej konkurować niż w skali ogólnopolskiej. Pozycjonowanie lokalne prowadzi do znacznego zwiększenia procentowego wskaźnika konwersji, czyli kupna danego produktu lub skorzystania z usługi pod wpływem działań marketingowych i promocyjnych. Jednocześnie, pozycjonowanie lokalne zapewnia znacznie szybszy efekt w postaci pojawienia się Twojej strony www na czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania.