Pozycjonowanie lokalne sprawia, że firmą zainteresują się zarówno stali mieszkańcy okolicy, jak i osoby przyjezdne. Warto zadbać o to, aby strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Dlaczego? Podróżni często korzystają ze smartfona po to, aby znaleźć interesującą ich usługę. Oto przykład:
Kilka lat temu Pani Magda przyjechała do Konina na długo wyczekiwane wesele swojej kuzynki. Ponieważ jechała z dość daleka, w domu postanowiła, że fryzurę zrobi sobie już na miejscu. Zaraz po zameldowaniu się w hotelu, korzystając ze smartfona, zaczęła szukać dobrego fryzjera na terenie miasta. Szczególnie zależało jej na tym, żeby miał on wysoką ocenę klientów i był ulokowany w miarę blisko. Dodatkowo pani Magda w ogóle nie znała miasta, więc potrzebowała mapki wraz ze wskazówkami dojazdu – na przykład wymienionymi liniami autobusowymi. Salon, który miał te informacje na swojej stronie, a dodatkowo mógł się poszczycić świetnymi opiniami zadowolonych klientów, od razu przyciągnął jej uwagę. Pojawił się on na samym początku wyników wyszukiwania po tym, jak wpisała „dobry fryzjer Konin” w swojej wyszukiwarce. Postanowiła więc, że wybierze się właśnie tam. Kobieta utwierdziła się w słuszności wyboru, gdy jadąc autobusem do salonu, czytała umieszczony na stronie firmy ciekawy wpis blogowy o pielęgnacji włosów farbowanych. Pani Magda bez problemu trafiła do wybranego przez siebie fryzjera, a profesjonalnie wykonana, piękna fryzura przetrwała całą noc szalonych tańców. Zachwycona, poleciła salon swej kuzynce, która do tej pory nic o nim nie wiedziała. Kuzynka za radą Magdy zaczęła korzystać z usług poleconego salonu i już od trzech lat jest ich stałą klientką. Wystawiła również temu miejscu pozytywną opinię w sieci.