Pozycjonowanie lokalne to działanie nastawione na konkretną grupę odbiorców. Zamiast niepotrzebnie próbować dotrzeć do osób, które nie będą zainteresowane usługą, można skoncentrować się na pozyskaniu klientów z danego obszaru. Dlaczego ma to sens? Wyobraźmy sobie następującą sytuację:

Pani Annie mieszkającej w Kielcach uszkodził się jeden z ulubionych butów – chce znaleźć dobrego szewca. Wiadomo, iż będzie szukała w obrębie swojego miejsca zamieszkania. Można również przypuszczać, że zależy jej na solidnym wykonaniu usługi. Chcąc zatem znaleźć potrzebną usługę, wpisze w wyszukiwarkę „dobry szewc Kielce”. Co chciałaby uzyskać? Pierwsze w wynikach wyszukiwania powinny pojawić się zakłady szewskie właśnie z tego miasta. Dlatego chcąc pozyskać klientkę, miejscowy szewc powinien zadbać o to, aby to jego strona była jednym z wyników, które się pojawią na samej górze po wpisaniu podanych słów.

Aby tak się stało, treści na stronie muszą być dopasowane do wytycznych lokalnego pozycjonowania stron. Dzięki temu:

  • firma, oferująca konkretną usługę, znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania,
  • na stronę dotrą te osoby, które potrzebują określonego produktu czy usługi,
  • ograniczone zostaną koszty reklamy – będzie nastawiona na konkretny cel,
  • firma nie tylko utrzyma stałych klientów, ale i pozyska nowych – szybciej niż gdyby bazowała tylko na polecaniu przez inne osoby,
  • klienci będą zadowoleni, mogąc szybko znaleźć właśnie to, czego szukają.