Pozycjonowanie lokalnie niesie ze sobą znacznie więcej korzyści niż tylko szybkie podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pozwala także ograniczyć zbędny ruch na stronie internetowej, generowany przez użytkowników z innych części kraju. Osoby z Poznania po uzyskaniu informacji, że firma znajduje się w Katowicach, z pewnością opuszczą stronę i nie skorzystają z usługi. Istotą pozycjonowania lokalnego jest zaś prezentacja oferty tej grupie odbiorców, która w realny sposób może skorzystać z oferty firmy. To jednocześnie bardzo istotny aspekt promocyjny i reklamowy – dobrze wypozycjonowana marka łatwiej może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, jako profesjonalna i godna zaufania. Nawet jeśli nie skłoni to odbiorcy do skorzystania z Twoich usług natychmiast, w dłuższej perspektywie może przynieść wymierne rezultaty. Warto o tym pamiętać.

Koszty związane z pozycjonowaniem na określoną frazę w odniesieniu do rezultatów ukazuje poniższa tabela. Dane w niej zawarte należy traktować orientacyjnie:

Fraza

Cena za TOP3

Pozycja w Google

sklep motoryzacyjny Katowice

1703

auto części Katowice

893

części samochodowe Katowice

1292

autokomis Katowice

892