Pozycjonowanie lokalne niesie ze sobą znacznie więcej korzyści niż tylko szybkie podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pozwala także ograniczyć zbędny ruch na stronie internetowej, generowany przez użytkowników z innych części kraju – przecież osoby z Poznania po uzyskaniu informacji, że firma znajduje się w Katowicach, z pewnością opuszczą stronę i nie skorzystają z usługi. Istotą pozycjonowania lokalnego jest zaś prezentacja oferty tej grupie odbiorców, która w realny sposób może skorzystać z oferty firmy. Warto podkreślić, że użytkownicy szukający lokalnych haseł bardzo często dokonują konwersji, dlatego obecność na szczycie wyników wyszukiwania dla zapytań uwzględniających Katowicką lokalizację, zwyczajnie się opłaca. Jest to równocześnie bardzo istotny aspekt promocyjny i reklamowy – dobrze wypozycjonowana marka łatwiej może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, jako profesjonalna i godna zaufania. Nawet jeśli nie skłoni to odbiorcy do skorzystania z Twoich usług natychmiast, w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne rezultaty. Warto o tym pamiętać.

Koszty i rezultaty dotychczas przez nas osiągnięte związane z pozycjonowaniem stron na frazy z Katowicami ukazuje poniższa tabela. Jeśli witryna klienta znajdzie się poza pierwszą stroną wyników wyszukiwania (z ang. Search Engine Results Page – SERP) Google, wtedy nie ponosi on żadnych opłat. Kwoty należy traktować orientacyjnie – są one uzależnione od stopnia trudności frazy:

Fraza

Cena za TOP3

Pozycja w Google

sklep motoryzacyjny Katowice

1703

auto części Katowice

893

części samochodowe Katowice

1292

autokomis Katowice

892