Pozycjonowanie lokalne, czyli dobór wyrażeń, metod i strategii pozycjonowania skupionych na konkretnej lokalizacji biznesu klienta, pozwala w precyzyjny sposób dotrzeć do konkretnej grupy docelowych odbiorców. Dzięki temu – przy niższym nakładzie finansowym na reklamę w Internecie - możesz dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, zainteresowanych usługami lub zakupami w najbliższej okolicy. Jeśli zatem prowadzisz firmę w Gorzowie Wielkopolskim lub jego okolicach a Twoimi klientami są mieszkańcy Gorzowa – pozycjonowanie lokalne jest właśnie dla Ciebie!
Zastanawiasz się, czy skuteczne promowanie firm z województwa lubuskiego jest możliwe dla firmy z Wielkopolski? Zapoznaj się z krótkim case study i przekonaj, że wysokie pozycje i sukces Twojej strony www nie zależy od naszej siedziby!
Case Study ganicz.com.pl
O firmie
Kamieniarstwo GANICZ to rodzinna firma, która swoją działalność rozpoczęła w 1997 roku. Specjalizuje się w produkcji nagrobków granitowych, parapetów, blatów czy okładzin kominkowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, współpracy z wieloma partnerami oraz wykorzystaniu najwyższej jakości surowców stała się liderem branży kamieniarskiej na terenie Gorzowa Wielkopolskiego.
Analiza
strony WWW klienta
Lokalizacja i zarazem cel pozycjonowania to głównie Gorzów Wielkopolski, ale także dodatkowo Międzyrzecz oraz Myślibórz, skąd pochodzi wielu klientów firmy GANICZ. Ze względu na oczekiwania klienta oraz status lidera w branży na terenie Gorzowa zdecydowano o rozliczaniu się za pozycje w TOP4 wyników organicznych.
Jak dobraliśmy
słowa kluczowe pod ofertę klienta
Fraza |
---|
Nagrobki Gorzów |
Ekshumacja Gorzów |
Blaty Gorzów |
Blaty kuchenne Gorzów |
Parapety Gorzów |
Nagrobki Myślibórz |
Nagrobki Międzyrzecz |
Po analizie oczekiwań Klienta, aktualnych pozycji strony oraz grupy docelowej jaką są mieszkańcy Gorzowa i okolicznych miejscowości zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie 7 fraz lokalnych dotyczących najpopularniejszych usług firmy GANICZ. Produkcja nagrobków, blatów oraz parapetów stanowi bowiem rdzeń działalności firmy. Dodatkowo - w ofercie znalazła się fraza dotycząca ekshumacji, gdyż Klient zwrócił uwagę na pewną niszę na rynku lokalnym w tego typu usługach.
Jak zoptymalizowaliśmy
stronę www pod wyrażenia
Szereg działań optymalizacyjnych na stronie internetowej (m.in. rozbudowa treści, poprawa linkowania wewnętrznego, uzupełnienie contentu o grafiki, media, poradniki) oraz odpowiedni link building w krótkim czasie spowodowały znaczny wzrost pozycji strony na wybrane frazy kluczowe zarówno w Gorzowie Wielkopolskim, jak i Myśliborzu oraz Międzyrzeczu. Obecnie wszystkie frazy znajdują się w TOP4 wyników wyszukiwania.
unikalny content
poprawa kodu strony
link-building
Efekt
naszych działań
Klient odnotował znaczny wzrost liczby zapytań i nowych klientów bezpośrednio zainteresowanych ofertą firmy, ze względu na jej lokalizację w pobliżu miejsca zamieszkania. Usługi kamieniarskie są bowiem typową usługą lokalną – klientom spoza Gorzowa Wielkopolskiego opłaca się skorzystać z usług firmy w ich miejscowości.
Stosunkowo niski koszt prowadzonej kampanii, odpowiedni dobór fraz kluczowych (Gorzów, Międzyrzecz i Myślibórz), współpraca klienta podczas optymalizacji spowodowały szybkie wypracowanie satysfakcjonujących wyników i stabilne ich utrzymanie przez kolejne miesiące. Najważniejsze jest jednak to, że efektem pozycjonowania lokalnego jest wzrost zainteresowania ofertą firmy GANICZ i bezpośrednie przełożenie na liczbę obsłużonych klientów.