Pozycjonowanie lokalne pozwala znacznie ograniczyć wydatki związane z optymalizacją Twojej strony internetowej, która przecież w dzisiejszych czasach stanowi najważniejszą formę reklamy, będąc jednocześnie Twoją wizytówką w sieci. Zyskujesz pewność, że nakłady finansowe kierujesz we właściwą stronę – inwestując w to, co naprawdę ważne i co da Ci realną korzyść w postaci nowych klientów oraz zleceń. Local SEO to zbiór praktyk, pozwalających promować lokalny biznes w Internecie w taki sposób, aby zwiększyć znaczenie fraz związanych z lokalizacją danej usługi. Oznacza to, że jeśli prowadzisz firmę w Gliwicach, Twoja oferta zyska większą popularność wśród klientów z tego miasta i okolic, którzy akurat poszukują usług w Twojej branży.

Zalety pozycjonowania lokalnego:

  • nacisk na promocję firmy w obszarze, na którym świadczy ona swoje usługi,
  • zwiększenie popularności oferty firmy w jej najbliższym otoczeniu,
  • dotarcie do klientów, którzy rzeczywiście mogą skorzystać z usług firmy,
  • redukcja niepotrzebnych wejść na stronę internetową (ograniczenie odwiedzin osób z innych regionów),
  • szybszy efekt pozycjonowania niż w przypadku zmagania się z ogólnopolską konkurencją,
  • obniżenie kosztów pozycjonowania i optymalizacji,
  • mniejsza liczba podmiotów pozycjonujących się na frazy i wyrażenia o charakterze lokalnym.