
Pozycjonowanie stron internetowych
Co to jest pozycjonowanie?
Osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google to główny cel pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization).
W dużym skrócie pozycjonowanie to promocja konkretnych słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy mogą trafić na stronę www. Pojęcie pozycjonowanie określa działania marketingowe mające poprawić widoczność serwisu, wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy i wypromować jej ofertę.
Dlaczego warto
wybrać pozycjonowanie stron?
Czy wiesz, że wyszukiwarki Google używa około 97% internautów? Zdecydowana większość użytkowników sieci wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania.
Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby nowych klientów. Pozycjonowanie wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.
W przeciwieństwie do Google Ads, pozycjonowanie stron internetowych zapewnia długotrwały efekt.
Twoja witryna utrzyma się w wynikach wyszukiwania Google nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca!
Powiększasz ofertę, zmieniasz profil działalności, dodajesz nowe usługi?
Pozycjonując stronę internetową, jesteś w stanie zwiększać jej zasięg poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych. Poza tym działania SEO mogą obejmować także tworzenie nowych zakładek lub optymalizację obecnych stron.
Długofalowe korzyści płynące z pozycjonowania to m.in. szybki zwrot z inwestycji.
Działania SEO warto połączyć ze skuteczną reklamą Google Ads. Dzięki niej dotrzesz z materiałami promocyjnymi do ściśle określonej grupy odbiorców w stosunkowo krótkim czasie.
Kompleksowa usługa
pozycjonowania stron
-
Audyt SEO
To pierwszy etap pozycjonowania, w ramach którego weryfikujemy stronę internetową pod kątem technicznym.
Raport na podstawie audytu pozwala na wprowadzenie odpowiednich zmian i optymalizację serwisu tak, aby spełniał on wymogi SEO. Ułatwia to osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingach popularnych wyszukiwarek, przede wszystkim w Google.
-
Copywriting SEO
Są to działania związane z tworzeniem nowych treści lub optymalizacją pod kątem SEO tekstów już znajdujących się na stronie internetowej.
Dzięki copywritingowi SEO powstaje unikalny content wysokiej jakości, odpowiednio nasycony frazami kluczowymi, na które serwis jest pozycjonowany.
-
Wdrożenie zmian SEO/przygotowanie specyfikacji
Na tym etapie zajmujemy się optymalizacją witryny pod kątem SEO, biorąc pod uwagę informacje z raportu po wykonanym wcześniej audycie.
Zmiany na stronie www wprowadzają doświadczeni webmasterzy, od lat pracujący zarówno na najbardziej popularnych, jak i autorskich systemach CMS.
Istnieje możliwość przygotowania wytycznych dotyczących zalecanych zmian i sposobu ich wdrożenia na Twojej stronie internetowej.
-
Link building
Pozyskujemy dla naszych Klientów odnośniki z wewnętrznych i zewnętrznych serwisów, aby maksymalizować efekty pozycjonowania osiągnięte dzięki optymalizacji strony.
Przygotowanie strategii pozyskiwania odnośników jest bardzo ważnym elementem procesu pozycjonowania.
-
Analiza efektów
Nie kończymy swojej pracy w momencie uzyskania pierwszych efektów na rzecz strony internetowej.
Wciąż monitorujemy ranking i skuteczność naszych działań w Google, wprowadzając w razie potrzeby odpowiednie zmiany. Dostosowujemy przyjętą strategię w celu maksymalizacji efektów SEO.
-
Wsparcie i konsultacja
Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami i konsultujemy z nimi wszystkie etapy pozycjonowania.
Nasi specjaliści zawsze oferują profesjonalne doradztwo związane z działaniami w zakresie SEO i rozwoju biznesu online.
kompleksowej usługi pozycjonowania
Modele współpracy
Starając się sprostać oczekiwaniom wszystkich Klientów, proponujemy współpracę na podstawie jednego z trzech modeli rozliczeń:
- stała opłata (abonament),
- stała opłata + opłata za efekt,
- hybryda łącząca oba powyższe modele.
Pomożemy Ci w wyborze najlepszej opcji, która wzmocni efekty pozycjonowania strony www przy maksymalnej optymalizacji ustalonego budżetu.
-
Stała opłata
(abonament)Opłacasz z góry określoną kwotę, w ramach której wykonywane są działania SEO w obrębie serwisu www.
Wiesz, ile kosztuje Cię pozycjonowanie i z łatwością zaplanujesz budżet marketingowy.
-
Stała opłata + opłata za efekt
(hybryda)Co miesiąc płacisz z góry określoną kwotę za pozycjonowanie strony internetowej i rozliczasz się z nami za efekty wypracowane przez ten czas.
Dla Twojego bezpieczeństwa ustalamy górną granicę kosztów, która nie będzie przekroczona – nawet jeśli efekty przewyższą pierwotne założenia.
-
Opłata za efekt
Popularny model rozliczeń w performance marketingu, gdzie płaci się za osiągnięte efekty pozycjonowania.
Jest zarezerwowany dla stron www, które posiadają fundamenty SEO i możliwość dalszego skalowania poprzez optymalizację globalną, treści optymalizacyjne i pozyskiwanie linków przychodzących (ang. link building). Tutaj również określa się efekt będący podstawą naliczania prowizji.

Korzyści z pozycjonowania
strony internetowej
Im wyżej witryna www znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym cieszy się większą popularnością. Szacuje się, że:
- stronę na 1. miejscu odwiedza średnio 34,2% użytkowników,
- 2. pozycja w rankingu przyciąga ok. 17,1% internautów,
- serwis internetowy pojawiający się na 5. miejscu w Google odwiedza już tylko 7,4% użytkowników.
Źródło (październik 2020):
https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/
Co najważniejsze, witryny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania przyciągają do siebie aż 91,5% całego ruchu! To najlepszy dowód na to, że jeśli Twój serwis www nie będzie pozycjonowany i znajdzie się poza TOP 10, jego zasięg ulegnie znacznemu ograniczeniu.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ignite Visibility pierwszy link w wynikach wyszukiwania Google przyciąga ok. 43% użytkowników, drugi 37%, a trzeci 30%. Domena zamykająca TOP 10 może liczyć na zainteresowanie około 3% internautów.
Pamiętaj, że zlecając pozycjonowanie strony, budujesz także pozytywny wizerunek swojej marki i zwiększasz jej rozpoznawalność, co przekłada się na lepszą sprzedaż.
Dlaczego należy pozycjonować stronę w Google?
W 2019 roku wydatki na reklamę online wzrosły aż o 7,8%, osiągając poziom 1,69 mld zł (dane Agencji Starcom za 2019 r.) W przypadku Polski środki na działania SEO, w tym pozycjonowanie i kampanie PPC, urosły do poziomu 35,8% (wcześniej 33,6%), biorąc pod uwagę cały budżet przeznaczony na marketing.
Czy wiesz, że 93% polskich internautów korzysta z Google? (źródło: gs.statcounter.com – maj 2020). To tam znajdują informacje o produktach, porównują ceny, szukają usług czy robią zakupy. Tak mocna pozycja wyszukiwarki Google sprawia, że promocja w konkurencyjnych serwisach, np. Bing, Yahoo czy Yandex, nie przynosi rodzimym przedsiębiorcom satysfakcjonujących efektów.
Wiedza, doświadczenie oraz uznanie w Europie i na świecie
Działając w branży SEO od 2009 roku, Grupa TENSE zdobyła ogromną wiedzę oraz szerokie doświadczenie m.in. z zakresu pozycjonowania stron www. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, którzy są odpowiedzialni za realizację wielu ambitnych projektów.
Zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego Klienta. Oferujemy kompleksowe wsparcie techniczne i merytoryczne oraz staramy się zapewnić jak najlepsze efekty prowadzonych działań marketingowych w sieci.
Potwierdzeniem ogromnego zaangażowania i wiedzy naszych specjalistów są referencje wystawiane przez Klientów.
Zaufali nam
O jakości naszej pracy świadczy liczba blisko trzech tysięcy Klientów. Potwierdzeniem umiejętności specjalistów Grupy TENSE jest średni czas trwania umowy z Klientami – 4,5 roku.

Darmowy audyt SEO
Zainteresowała Cię nasza oferta, ale nie masz pewności, czy Twoja strona internetowa potrzebuje pozycjonowania? Przetestujemy ją z pomocą darmowego audytu SEO, dzięki któremu:
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny!
Wypełnij formularz i otrzymaj dopasowaną ofertę SEO dla Twojej strony internetowej.
Jak wybrać skuteczną firmę do pozycjonowania?
Najlepszym sposobem będzie poznanie ofert kilku agencji SEO. Wysyłając zapytania związane z pozycjonowaniem strony internetowej, pamiętaj, aby przedstawiać w nich swoje cele biznesowe.
Ułatwi to doradcom handlowym stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb Twojego biznesu.

agencji SEO
Ma duże doświadczenie w zadaniach związanych z SEO – poparte case study i referencjami,
Zatrudnia specjalistów posiadających certyfikaty, np. Google Analytics
Przygotowuje oferty współpracy dopasowane do konkretnej branży z uwzględnieniem odpowiednich słów kluczowych
Opracowuje strategię pozycjonowania, biorąc pod uwagę potrzeby przedsiębiorcy
Przydziela Klientom indywidualnych opiekunów zapewniających wsparcie merytoryczne i techniczne
Posiada wyróżnienia i nagrody w branżowych konkursach, które potwierdzają skuteczność realizowanych działań
Raportuje swoją pracę na bieżąco, przedstawiając klientom efekty działań SEO
Co wpływa na pozycję serwisu
w wynikach wyszukiwarki?
Proces pozycjonowania stron internetowych jest bardzo złożony. Przygotowując i realizując związaną z nim strategię, trzeba brać pod uwagę wiele czynników. To na ich podstawie Google tworzy ranking witryn www. Czego dotyczą najważniejsze wytyczne?
-
Technicznej optymalizacji strony
- dodawanie fraz kluczowych w treści tytule i meta opisie (title oraz meta description),
- przygotowanie odpowiedniej struktury nagłówków w tekstach i wykonanie linkowania wewnętrznego,
- optymalizacja witryny pod kątem prędkości jej ładowania,
- modyfikacje ze względu na crawl budżet, czyli zadbanie o wysoką częstotliwość odwiedzin robota Google monitorującego stronę,
- zmiany w zakresie dostępności strony dla urządzeń mobilnych,
- wprowadzenie danych strukturalnych, czyli fragmentów kodu, które definiują charakter strony,
- usunięcie błędów związanych z certyfikatem SSL.
-
Treści na stronie
- zadbanie o odpowiednią długość tekstów publikowanych na stronie www,
- przygotowanie unikalnego contentu – weryfikacja duplikatów – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych,
- wybór fraz kluczowych pod pozycjonowanie według popularności w Google i nasycenie nimi treści – zgodnie z zasadami SEO,
- zatroszczenie się o to, aby teksty na stronie www były atrakcyjne i przydatne dla użytkownika.
-
Pozyskiwania odnośników (link building)
- zbudowanie bazy wysokiej jakości linków pochodzących z zewnętrznych stron internetowych,
- publikacja odnośników na stronach zapleczowych,
- dodanie i aktualizacja danych o firmie na zewnętrznych serwisach typu NAP (Name Adres Phone), które publikują dane kontaktowe,
- zachowanie bezpiecznego i zgodnego z zasadami SEO tempa przyrostu linków.
-
Prowadzenia social mediów
- publikowanie odnośników do strony internetowej w social mediach.
kompleksowej usługi pozycjonowania
Jak przebiega
proces pozycjonowania?
Realizacja usług związanych z pozycjonowaniem stron internetowych to proces ciągły i wieloetapowy, na którego efekty trzeba czekać czasem kilka miesięcy.
Osiągnięcie zamierzonych pozycji w rankingu Google nie gwarantuje długotrwałego utrzymywania się w TOP 10. Wymaga to stałej analizy sytuacji, a w razie konieczności wdrożenia zmian w strategii SEO.
Etapy procesu pozycjonowania
Aktywności prowadzonych w ramach usługi pozycjonowania witryny www jest wiele i są one realizowane zaplanowanymi etapami.
(ang. keyword research)
Na początku wybiera się frazy kluczowe pod pozycjonowanie strony zgodnie z branżą Klienta. Słowa te powinny dobrze opisywać ofertę i cieszyć się dużą popularnością w Google, czyli być często wyszukiwane przez internautów.
To jeden z podstawowych elementów pozycjonowania. Tylko dokładne przeanalizowanie strony internetowej pozwala na wdrożenie odpowiednich działań.
Na audyt SEO składają się analiza serwisu oraz przygotowanie rekomendacji zmian.
Optymalizacja jest poprzedzona dokładną weryfikacją strony Klienta. W jej trakcie sprawdzane są m.in. ustawienia pod kątem SEO, ewentualne błędy w kodzie czy dopasowanie witryny www do standardów. W wyniku takiej analizy wdraża się wszystkie niezbędne zmiany SEO lub przygotowuje specyfikacje dla Klienta, który planuje samodzielnie wprowadzić w serwisie polecane zmiany.
Wysokiej jakości poradnikowy content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie, ale również na wizerunek firmy. Dlatego warto korzystać z pomocy wyłącznie doświadczonych Copywriterów SEO oraz Specjalistów od Content Marketingu, którzy optymalizują treści istniejące w serwisie, i przygotowują nowe teksty.
Linki zewnętrzne pozyskuje się m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach www. Odpowiednio przygotowana strategia budowy ich bazy zwiększa efektywność pozycjonowania, ułatwiając wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w Google. Wykorzystywane są również wewnętrzne zasoby, czyli tzw. serwisy zapleczowe, które pozytywnie wpływają na efekty działań SEO.
Aby utrzymać witrynę wysoko w rankingu, należy monitorować efekty prowadzonej strategii. Używa się do tego m.in. Google Analytics i Google Search Console. W przypadku stwierdzonych problemów warto szybko wdrożyć odpowiednie zmiany lub dokonać korekty w pierwotnie obranym kierunku.
Jak mierzyć efekty pozycjonowania?
Weryfikację efektów pozycjonowania stron internetowych wykonuje się na różne sposoby. Do najważniejszych zalicza się:
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny!
Wyślij istotne informacje i otrzymaj ofertę skrojoną dla Ciebie.
Strategie pozycjonowania
Wykorzystanie standardowych metod pozycjonowania witryn www nie w każdym przypadku przynosi satysfakcjonujące efekty. Czasami należy podjąć działania specjalne – dedykowane dla konkretnej branży. Co się do nich zalicza?
-
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Sklepy www wyróżniają się dużą liczbą podstron z unikalną treścią dostosowaną do standardów SEO.
W tej strategii pozycjonowania sklepów internetowych trzeba skupić się zarówno na optymalizacji strony, jak i na rzetelnym doborze fraz dobrze konwertujących. W ten sposób można uzyskać większe zainteresowanie witryną, a także dochody ze sprzedaży. Jednocześnie z punktu widzenia Klienta takiej platformy ważne jest to, żeby była ona nowoczesna, funkcjonalna, przejrzysta, a do tego gwarantowała bezpieczeństwo podczas zakupów.
-
Pozycjonowanie szerokie
Kolejna strategia jest dedykowana głównie branży e-commerce, choć sprawdza się również w przypadku większych portali.
Chodzi o pozycjonowanie na tzw. długi ogon (ang. long tail). Wykorzystuje się w niej frazy składające się z wielu słów. Oprócz tego stronę internetową należy odpowiednio zoptymalizować oraz umieścić na niej rozbudowane treści. Zmniejsza to koszty prowadzenia kampanii reklamowej, dodatkowo zwiększając„odporność sklepu” na wahania pozycji pojedynczych fraz.
-
Pozycjonowanie lokalne
Specjalna strategia pozycjonowania przeznaczona dla właścicieli firm poszukujących Klientów głównie na lokalnym rynku.
Stosuje się tutaj tzw. frazy geolokalizowane, a więc np. z nazwą województwa, miasta czy dzielnicy. Są one mniej konkurencyjne, co ułatwia wyprowadzenie strony www na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto pozwala na dotarcie z ofertą do osób faktycznie nią zainteresowanych.
-
Optymalizacja kanału YouTube
Celem tej strategii jest optymalizacja kanału prowadzonego przez firmę na YouTube’ie.
Dzięki temu staje się on atrakcyjniejszy, wyróżnia się na tle konkurencji i przyciąga wielu nowych widzów. Tę strategię często wybierają właściciele sklepów internetowych, którzy publikują autorskie filmy i reklamy w wideo.
-
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
Dobrze przygotowana wizytówka Google Moja Firma ułatwia klientom np. znalezienie siedziby biznesu, ale także zwiększa jego wiarygodność.
Prawidłowo zoptymalizowany profil na tzw. GMF będzie miał również pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony www.
-
Pozycjonowanie sezonowe
Doskonałe rozwiązanie dla firm, które poszukują klientów sezonowo – np. dla drobnych lokali gastronomicznych otwartych tylko latem.
Promocja takich stron internetowych opiera się głównie na frazach tymczasowych i okolicznościowych. W tej strategii bardzo ważny jest wybór odpowiedniego momentu, w którym rozpocznie się pozycjonowanie. Proces musi być rozpoczęty z wyprzedzeniem, aby polepszyć widoczność witryny przed okresem zwiększonego zapotrzebowania na konkretne produkty lub usługi.
-
Pozycjonowanie nowych stron e-commerce
Strategia dedykowana właścicielom sklepów internetowych, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.
Takie strony www nie znajdują się jeszcze w czołówce rankingu Google, dlatego wymagają indywidualnych działań SEO – skupiających się na uzyskaniu jak największego ruchu na stronie.
-
Pozycjonowanie zagraniczne
Usługa dedykowana firmom, które poszukują klientów zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.
W przypadku tego pozycjonowania należy m.in. przygotować różne wersje językowe strony internetowej, a także wybrać odpowiednie domeny i obcojęzyczne frazy kluczowe. Co więcej – trzeba sprawdzić, czy na wybranym rynku nie ma innej przeglądarki oprócz Google, w której wskazane byłoby prowadzenie działań SEO.
-
Pozycjonowanie grafiki
Dobra strategia budowy wysokiej pozycji witryny www w wynikach wyszukiwania Google powinna opierać się nie tylko na optymalizacji kodu oraz frazach kluczowych.
Dziś coraz więcej użytkowników poszukuje w sieci informacji z wykorzystaniem wyszukiwarki grafiki. Optymalizacja obrazków ułatwi dotarcie z ofertą firmy również do tych osób.
kompleksowej usługi pozycjonowania
Szkolenia i konsultacje SEO
Jako specjaliści z wieloletnim doświadczeniem zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych, ale także prowadzeniem specjalistycznych szkoleń z zakresu SEO.
Organizujemy kursy dla naszych Klientów, dzielimy się specjalistyczną wiedzą podczas wydarzeń branżowych. Chętnie pokazujemy wyniki naszych badań i podpowiadamy, jak skutecznie optymalizować oraz promować w Google witryny www.
Dlaczego wybrać pozycjonowanie strony w Grupie TENSE?
Naszą agencję interaktywną tworzą najlepsi specjaliści z branży SEO/SEM – pozycjonerzy, programiści, copywriterzy, specjaliści PPC, opiekunowie Klienta
i inni fachowcy odpowiedzialni za skuteczną realizację powierzonych zadań.
Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych, ale także w content marketingu, prowadzeniu kampanii reklamowych PPC oraz w tworzeniu i unowocześnianiu stron internetowych.
Istniejemy na rynku od 2009 roku. Od tamtej pory zrealizowaliśmy wiele ambitnych projektów, które sprostały oczekiwaniom Klientów. Zdobyliśmy liczne wyróżnienia, w tym m.in.:
- „Gazele Biznesu” w 2018 i 2019 roku,
- Tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości w 2016 roku,
- Nagrodę MADE IN POLAND 2020,
- 1. miejsce w prestiżowym konkursie SEO o międzynarodowym zasięgu – Global Search Awards 2020


Możemy również pochwalić się uzyskaniem certyfikatu Google PREMIER Partner, który otrzymują agencje marketingowe zatrudniające najlepszych specjalistów i realizujące duże kampanie PPC.
Zaufały nam zarówno rozpoznawalne marki, takie jak Bank Zachodni WBK, Apteka Gemini czy DIAMANT oraz mniejsze firmy. O wysokiej jakości usług związanych z pozycjonowaniem stron www świadczą liczne referencje wystawione przez zadowolonych Klientów.
Co jest kluczem do naszego sukcesu? Wyznaczanie trendów w branży SEO, wykorzystanie najlepszych narzędzi i indywidualne podejście do każdego Klienta. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych – zwiększymy ruch na stronie, poprawimy wskaźnik konwersji i zadbamy o dobry wizerunek oraz lepszą rozpoznawalność marki.
FAQ SEO – najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania stron
Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Udzielimy odpowiedzi i wyjaśnimy niejasne kwestie.
-
Na co przeznacza się budżet pozycjonowania?
Miesięczny budżet przeznaczamy na prace wykonywane przez doświadczonych specjalistów działających w zespołach zajmujących się realizacją projektu.
W Grupie TENSE nad rozwojem biznesów Klientów w sieci czuwają Doradcy Klienta, Specjaliści SEO i kampanii reklamowych oraz Opiekunowie Klienta. W ramach ustalonego budżetu zajmują się m.in.:
- dokładną analizą serwisu www Klienta oraz jego konkurencji,
- opracowywaniem raportów z przeprowadzonych działań,
- tworzeniem treści zgodnych ze standardami SEO,
- budową bazy linków zewnętrznych np. poprzez publikację artykułów sponsorowanych, umieszczanie odnośników na stronach zapleczowych,
- pracami programistycznymi w obrębie strony internetowej, w tym związanymi z jej optymalizacją.
Dodatkowo z miesięcznego budżetu finansujemy dostęp do specjalistycznego zewnętrznego oprogramowania, które pozwala nam bardzo dokładnie weryfikować efektywność pozycjonowania, m.in. w Google.
-
Co jest wymagane do rozpoczęcia pozycjonowania?
Aby skorzystać z usług pozycjonowania, powinno się mieć stronę internetową oraz zarejestrowaną dla niej domenę.
W ramach usługi pozycjonowania zajmiemy się wdrożeniem niezbędnych zmian w serwisie. Prace zawsze zaczynamy od przeprowadzenia wnikliwego audytu wewnętrznego. Na jego podstawie określamy stopień optymalizacji SEO i opracowujemy plan działania.
Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, już teraz sprawdź, czy Twoja strona internetowa spełnia kryteria niezbędne pod pozycjonowanie. Zgłoś się do nas!
-
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?
Jednoznaczne określenie czasu potrzebnego na wyprowadzenie serwisu www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania nie jest możliwe.
Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Na jego efekty zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Pamiętaj, że pojawienie się strony internetowej w TOP 5 dla ważnych fraz kluczowych nie oznacza, że pozostanie tam już na stałe.
-
Czy pozycjonowanie/SEO może zagwarantować wysoką pozycję strony?
Wszystkie działania, które prowadzimy w naszej agencji SEO, mają na celu podniesienie pozycji strony internetowej Klienta w rankingu wyszukiwarki.
Nie udzielamy jednak 100% gwarancji, że witryna www zawsze będzie się znajdować wysoko w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych.
Google nieustannie pracuje nad swoimi algorytmami i nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich zmian, jakie zostaną wprowadzone.
Oprócz tego nie mamy wpływu na:- działania konkurencji w zakresie pozycjonowania i reklamowania stron,
- ewentualne ataki cyberprzestępców,
- awarie serwera, na którym utrzymywana jest witryna,
- pojawienie się nieoczekiwanych błędów w kodzie serwisu internetowego.
Oczywiście podejmujemy wszystkie możliwe działania, aby jak najdłużej utrzymywać stronę na wysokich miejscach. W tym celu korzystamy m.in. z narzędzia MozCast. Aplikacja analizuje tysiące serwisów www pod kątem zmian w rankingu i na tej podstawie prognozuje ewentualny wpływ przyszłych aktualizacji algorytmów Google na konkretne pozycje.
-
Jak działa pozycjonowanie strony?
Cel pozycjonowania to wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.
Im wyżej na liście znajduje się witryna www, tym lepsza jest jej widoczność, a więc automatycznie zwiększa się na niej ruch.
Dalej wiele zależy już m.in. od jakości strony, w tym znajdujących się na niej treści. Lepsze przedstawienie oferty zwiększa szansę na to, że użytkownik się nią zainteresuje. W tym celu przed pozycjonowaniem zawsze wykonuje się optymalizację, w której zakres wchodzi również ewentualna przebudowa serwisu oraz publikacja na nim ciekawych tekstów.
Pozycjonowanie to proces wieloetapowy, który obejmuje działania zarówno na samej stronie internetowej (on-site), jak i poza nią (off-site). Realizując go, nasi specjaliści zawsze analizują trendy i również na ich podstawie opracowują strategię pozycjonowania.
-
Ile trwa pozycjonowanie strony?
Nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Z tego powodu należy uważać na oferty agencji SEO, które gwarantują konkretne wyniki w określonym czasie.
Pozycjonowanie to złożone i długofalowe działania, na których efekty trzeba czekać do kilku miesięcy. Wpływ na to ma wiele unikalnych czynników – odrębnych dla danej witryny www. Do najważniejszych zaliczamy m.in.:
- konkurencyjność fraz kluczowych – im więcej stron promuje się na takie same frazy, tym większa jest ich konkurencyjność,
- dopasowanie strony do standardów SEO w momencie rozpoczęcia pozycjonowania,
- wiek domeny,
- efektywność działań konkurencji.
Strona internetowa może znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwania w Google w krótkim czasie, jeśli promuje się na mało popularne frazy. Gdy natomiast są one bardzo konkurencyjne, zajmuje to nawet do kilkunastu miesięcy.
-
Czy pozycjonowanie strony się opłaca?
Zdecydowanie tak. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie, oprócz większego ruchu na stronie internetowej, wpływa również na.:
- lepszą jakość serwisu www – dzięki optymalizacji, unowocześnieniu i publikacji atrakcyjnych dla użytkowników treści,
- poprawę wizerunku oraz wzrost rozpoznawalności marki – więcej użytkowników zapoznaje się z komunikatami i ofertą firmy,
- podniesienie wskaźnika konwersji – osoby odwiedzające witrynę częściej dokonują na niej zakupów lub np. wysyłają zapytania ofertowe.
Choć na efekty pozycjonowania zazwyczaj trzeba trochę poczekać, w dłuższej perspektywie czasu da się uzyskać wysoką stopę zwrotu z inwestycji.
-
Jaka jest różnica między pozycjonowaniem a SEO
Wiele agencji stosuje te pojęcia zamiennie, co w pewnym sensie jest zrozumiałe i prawidłowe.
W uproszczeniu: SEO oznacza głównie działania prowadzone na samej witrynie www. To skrót od angielskiego Search Engine Optimization, który tłumaczy się jako optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pełna definicja tego pojęcia znajduje się m.in. na portalu Moz.com i brzmi:
„SEO stands for Search Engine Optimization, which is the practice of increasing the quantity and quality of traffic to your website through organic search engine results.”
Wynika z niej, że SEO to działania optymalizacyjne, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie z tzw. organicznych wyników wyszukiwania. Generują go użytkownicy, którzy docierają do serwisu www poprzez wpisanie do wyszukiwarki, np. Google, konkretnych fraz kluczowych.
Polskie agencje interaktywne stosują natomiast termin pozycjonowanie, pod którym kryją się wszystkie czynności mające zwiększyć widoczność strony w internecie. Zalicza się do nich również optymalizację serwisu, a więc wspomniane wcześniej działania SEO. Nie jest to błąd, gdyż oba te procesy mają ten sam cel – wprowadzenie witryny www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Z technicznego punktu widzenia zarówno SEO, jak i pozycjonowanie są ze sobą mocno powiązane. Niezależnie od tego, jak konkretna agencja nazywa swoją ofertę. Po prostu będzie świadczyć usługę, w której ramach specjaliści zajmują się m.in. poprawą widoczności strony internetowej w Google, zwiększeniem wskaźnika konwersji i polepszeniem wizerunku marki.
-
Nazwa domeny, a wpływ na pozycjonowanie
Bazując na naszym doświadczeniu i raportach zewnętrznych, stwierdzamy, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na wzrost pozycji strony internetowej w rankingu wyników wyszukiwania.
Oznacza to, że w nazwie serwisu nie muszą się znajdować ważne dla niego słowa kluczowe.
Nazwę domenę musi być łatwa do zapamiętania i dopasowana do konkretnej marki. Koniecznie trzeba również sprawdzić historię domeny, jeśli kupuje się ją z rynku wtórnego. Ponadto należy zwrócić uwagę na kwestie, takie jak tematyczność, liczba i jakość linków zwrotnych. Wszystkie te parametry mają istotny wpływ na pozycjonowanie.
-
Co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?
Zdecydowanie polecamy zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie reklamowe w Google Ads.
Pierwsza usługa zwiększa widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Płatna promocja PPC daje szansę na szybkie i precyzyjne dotarcie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani ofertą w konkretnym czasie.
Obie usługi doskonale się uzupełniają. Pozwalają sprowadzać Klientów zarówno z płatnych, jak i organicznych wyników wyszukiwania na dobrze zoptymalizowaną stronę internetową. Pozycjonowanie zapewnia długofalowe efekty, a PPC przynosi natychmiastowe korzyści.