ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Zastanawiasz się na czym dokładnie
polegać będzie optymalizacja Twojej strony www?

SEO – czyli Search Engine Optimization jest w Polsce często synonimem pozycjonowania. Faktem jest, że bez dostosowania strony www do wytycznych wyszukiwarki skuteczne jej pozycjonowanie jest często znacznie utrudnione. To właśnie optymalizacja jest jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania – i najczęściej od niej właśnie zaczyna się cała droga do osiągnięcia pozycji w TOP10.

Przeszedłeś już proces doboru fraz kluczowych, podpisałeś umowę na pozycjonowanie strony i z niecierpliwością oczekujesz na efekty naszych działań. Zastanawiasz się na czym dokładnie polegać będzie optymalizacja Twojej strony www?

W pierwszej kolejności dedykowany Opiekun SEO musi wnikliwie przenalizować Twoją witrynę. Uważasz, że to kwestia jednego narzędzia – skanera online? Nic bardziej mylnego! Owszem, wiele dostępnych narzędzi SEO pozwala na pobieżny audyt strony i domeny, jednakże aby móc stronę dokładnie zoptymalizować należy uwzględnić wiele różnych czynników. Choć każdy ze specjalistów posiłkuje się raportami pochodzącymi z wielu dedykowanych narzędzi, nic nie zastąpi doświadczenia specjalisty i posiadanej przez niego wiedzy na temat technik optymalizacyjnych.

Jakie elementy są weryfikowane
i optymalizowane podczas procesu
pozycjonowania Twojej strony www?

1

Profil

linkowy domeny

Być może nie jest to element stricte powiązany z optymalizacją samej strony internetowej. Jednak dokładna analiza linków prowadzących do Twojej domeny pozwoli odpowiednio zaplanować strategię pozycjonowania w wyszukiwarkach – i oczywiście jej optymalizację. Weryfikując kondycję domeny, liczbę i jakość linków prowadzących oraz aktualne pozycje na wybrane frazy kluczowe w Google podejmowane są decyzje jak przyporządkować frazy do stron w serwisie, jak przygotować strategię contentową i odpowiednio zamodelować pożądany profil linkowy.
2

Weryfikacja

systemu CMS / technologi realizcaji strony www

To w jakiej kolejności optymalizowane będą poszczególne elementy witryny, w dużej mierze zależy od technologii i skryptu, na którym oparta jest Twoja strona www. Jeśli mamy do czynienia z tak popularnym Wordpressem, to optymalizacja w pierwszej kolejności dotyczyć będzie głównie treści i nawigacji. Gdy w grę wchodzi Joomla – dużą wagę należy przywiązać do możliwych duplikatów wewnętrznych. Każdy system rządzi się swoimi prawami – i na podstawie wieloletniego doświadczenia Opiekun SEO dobiera metodologię analizy i wdrożenia zmian optymalizacyjnych w Twoim serwisie internetowym. Inaczej przebiega wdrożenie optymalizacji w sklepie internetowym a inaczej na stronie bez systemu CMS.
3

Analiza

i przygotowanie treści

Optymalizacja jest kluczową składową skutecznego pozycjonowania w Google i innych wyszukiwarkach. Głównym elementem optymalizacji są odpowiednio dobrane i zredagowane teksty. Weryfikacja i opracowanie contentu stanowi zatem priorytet każdej optymalizacji. Zidentyfikowanie duplikatów zewnętrznych i wewnętrznych, ich wyeliminowanie (w różny sposób) oraz odpowiednio przeredagowane teksty stanowią bazę do dalszej pracy nad widocznością serwisu w wynikach wyszukiwarki. Jeśli tematyka na to pozwala treści są bardzo często uzupełniane o zdjęcia, grafiki, dane czy przykłady. Niemałe znacznie ma także optymalne umiejscowienie tekstu na stronie. Co więcej, opiekun SEO biorąc pod uwagę wytyczne Google, design strony oraz użyteczność musi tak wdrożyć treści, aby uzyskać pożądany efekt biznesowy.
4

Indeksacja

strony w wyszukiwarce

Aby Twoja strona indeksowała się prawidłowo w wyszukiwarkach internetowych, a zarówno roboty jak i użytkownicy mogli bez problemu poruszać się w jej obrębie należy tak zoptymalizować adresy i linkowanie wewnętrzne aby wyeliminować m.in. duplikaty, linki do nieistniejących podstron lub przykładowo sprawdzić czy mechanizm wildcard nie powoduje powstawania serwisów bliźniaczych. Uporządkowanie struktury adresów URL oraz nawigacji wewnętrznej to jednak nie wszystko – Opiekun SEO zweryfikuje, czy możliwe jest poprawne zaindeksowanie wszystkich pożądanych podstron witryny oraz czy strona główna i podstrony zwracają odpowiednie nagłówki HTTP.
5

Optymalizacja

nagłówków, metatagów title oraz description

Podczas audytu strony Opiekun SEO zadba o to, aby odpowiednio opisać i umieścić nagłówki na stronie głównej i podstronach. Nagłówki stanowią jeden z istotniejszych elementów wskazania tematyki treści danej podstrony, stąd właściwie ich użycie ułatwia odnalezienie robotom Google prawidłowej podstrony.

Tytuły (title) oraz opisy (meta-description) są natomiast bezpośrednio wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Sugerują tematykę danej podstrony oraz opisują czego użytkownik może oczekiwać po kliknięciu w odnośnik. Samo dodanie fraz do nagłówków, tytułów czy opisów nie może być uznane za optymalizację, ale na pewno stanowi jej element.
6

Poprawa

elementów technicznych w obrębie strony internetowej

W trakcie optymalizacji strony wdrażane są nie tylko widoczne zmiany (jak np. treść, nawigacja, nagłówki). Analizie i poprawie podlega także szereg elementów niewidocznych z perspektywy użytkownika. Dobrym przykładem jest np. optymalizacja znaczników alt grafiki, dodanie danych strukturalnych, czy optymalizacja nagłówków HTTP. Sprawdzana jest także prędkość ładowania strony i jeśli parametry nie są zadowalające podejmowane są działania w tym zakresie. Niekiedy, optymalizacja musi uwzględnić np. usunięcie ze strony szkodliwego kodu lub zablokowanie systemu CMS przed nieautoryzowanym dostępem.
7

Wytyczne

dla Ciebie

Ścisła i stała współpraca z Klientem prowadzi do osiągnięcia zakładanego celu – czyli zwiększenia ruchu, sprzedaży czy liczby zapytań ofertowych dla Twojej firmy. Dlatego też, poza zmianami optymalizacyjnymi w obrębie strony www, które Opiekun SEO jest w stanie zrealizować samodzielnie przygotowujemy też bardzo często dodatkowe wskazówki, porady, wytyczne jak aktualizować, rozbudowywać czy opisywać serwis tak aby rezultaty pozycjonowania były jeszcze lepsze. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych duże znaczenie ma np. sukcesywne uzupełnianie oferty i właściwe opisywanie produktów.
8

Konfiguracja

narzędzi Google

Wstępny proces optymalizacji najczęściej wieńczy właściwe skonfigurowanie ustawień dostępnych w panelu Google Search Console oraz zainstalowanie statystyk Google Analytics. Stanowią one jedne z podstawowych, zewnętrznych narzędzi do dalszego monitorowania postępu pozycjonowania strony w Google oraz oceny efektów biznesowych dla Twojej firmy.

Zaufali nam: