ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Zastanawiasz się, na czym dokładnie
polegać będzie optymalizacja Twojej strony www?

SEO, czyli Search Engine Optimization, jest w Polsce często synonimem pozycjonowania. Faktem jest, że bez dostosowania strony www do wytycznych wyszukiwarki skuteczne jej pozycjonowanie jest często znacznie utrudnione. To właśnie optymalizacja jest jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania – i najczęściej od niej właśnie zaczyna się cała droga do osiągnięcia pozycji w TOP10.

Przeszedłeś już etap doboru fraz kluczowych, podpisałeś umowę na pozycjonowanie strony i z niecierpliwością oczekujesz na efekty naszych działań. Zastanawiasz się, na czym dokładnie polegać będzie optymalizacja Twojej strony www?

W pierwszej kolejności dedykowany Opiekun SEO musi wnikliwie przeanalizować Twoją witrynę. Uważasz, że to kwestia jednego narzędzia – skanera online? Nic bardziej mylnego! Owszem, dostępne narzędzia SEO pozwalają na pobieżny audyt strony i domeny, jednakże aby móc stronę dokładnie zoptymalizować, należy uwzględnić wiele różnych czynników. Choć każdy z pozycjonerów posiłkuje się raportami pochodzącymi z dedykowanych narzędzi, nic nie zastąpi doświadczenia specjalisty i posiadanej przez niego wiedzy na temat technik optymalizacyjnych.

Jakie elementy są weryfikowane
i optymalizowane podczas procesu
pozycjonowania Twojej strony www?

1

Profil

linkowy domeny

Być może nie jest to element stricte powiązany z optymalizacją samej strony internetowej, jednak dokładna analiza linków prowadzących do Twojej domeny pozwoli odpowiednio zaplanować strategię pozycjonowania w wyszukiwarkach i jej optymalizację. Po weryfikacji kondycji domeny, liczby i jakości linków prowadzących oraz aktualnych pozycji na wybrane frazy kluczowe w Google, podejmowane są decyzje dotyczące tego, w jaki sposób przyporządkować frazy do stron w serwisie, jak przygotować strategię contentową i odpowiednio zamodelować pożądany profil linkowy.
2

Weryfikacja

systemu CMS / technologii realizacji strony www

To, w jakiej kolejności optymalizowane będą poszczególne elementy witryny, w dużej mierze zależy od technologii i skryptu, na którym oparta jest Twoja strona www. Jeśli mamy do czynienia z tak popularnym WordPressem, to optymalizacja w pierwszej kolejności dotyczyć będzie głównie treści i nawigacji. Gdy w grę wchodzi Joomla – dużą wagę należy przywiązać do możliwych duplikatów wewnętrznych. Każdy system rządzi się swoimi prawami – i na podstawie wieloletniego doświadczenia Opiekun SEO dobiera metodologię analizy oraz wdrożenia zmian optymalizacyjnych w Twoim serwisie internetowym. Inaczej przebiega wdrożenie optymalizacji w sklepie internetowym a inaczej na stronie bez systemu CMS.
3

Analiza

i przygotowanie treści

Optymalizacja jest kluczową składową skutecznego pozycjonowania w Google i innych wyszukiwarkach. Głównym elementem optymalizacji są natomiast odpowiednio dobrane i zredagowane teksty. Weryfikacja i opracowanie contentu stanowią zatem priorytet. Zidentyfikowanie duplikatów zewnętrznych i wewnętrznych, ich wyeliminowanie (w różny sposób) oraz odpowiednio przeredagowane teksty tworzą bazę do dalszej pracy nad widocznością serwisu w wynikach wyszukiwarki. Jeśli tematyka na to pozwala, treści są bardzo często uzupełniane o zdjęcia, grafiki, dane czy przykłady. Niemałe znacznie ma także optymalne umiejscowienie tekstu na stronie. Co więcej, opiekun SEO, biorąc pod uwagę wytyczne Google, design strony oraz użyteczność, musi tak wdrożyć treści, aby uzyskać pożądany efekt biznesowy.
4

Indeksacja

strony w wyszukiwarce

Aby Twoja strona indeksowała się prawidłowo w wyszukiwarkach internetowych, a zarówno roboty, jak i użytkownicy mogli bez problemu poruszać się w jej obrębie, należy tak zoptymalizować adresy i linkowanie wewnętrzne, aby wyeliminować m.in. duplikaty, linki do nieistniejących podstron lub przykładowo sprawdzić, czy mechanizm wildcard nie powoduje powstawania serwisów bliźniaczych. Uporządkowanie struktury adresów URL oraz nawigacji wewnętrznej to jednak nie wszystko – Opiekun SEO zweryfikuje, czy możliwe jest poprawne zaindeksowanie wszystkich pożądanych podstron witryny oraz czy strona główna i podstrony zwracają odpowiednie nagłówki HTTP.
5

Optymalizacja

nagłówków, meta tagów title oraz description

Podczas audytu strony Opiekun SEO zadba o to, aby odpowiednio opisać i umieścić nagłówki na stronie głównej i podstronach. Nagłówki stanowią jeden z istotniejszych elementów wskazania tematyki treści, stąd właściwie ich użycie ułatwia odnalezienie robotom Google prawidłowej podstrony.

Tytuły (title) oraz opisy (meta description) są natomiast bezpośrednio wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Sugerują tematykę danej podstrony oraz opisują czego użytkownik może oczekiwać po kliknięciu w odnośnik. Samo dodanie fraz do nagłówków, tytułów czy opisów nie może być uznane za optymalizację, ale na pewno stanowi jej element.
6

Poprawa

elementów technicznych w obrębie strony internetowej

W trakcie optymalizacji strony wdrażane są nie tylko widoczne zmiany (jak np. treść, nawigacja, nagłówki). Analizie i poprawie podlega także szereg elementów niewidocznych z perspektywy użytkownika. Dobrym przykładem jest np. optymalizacja znaczników alt grafiki, dodanie danych strukturalnych, czy optymalizacja nagłówków HTTP. Sprawdzana jest także prędkość ładowania strony i - jeśli parametry nie są zadowalające - podejmowane są działania w tym zakresie. Niekiedy optymalizacja musi uwzględnić np. usunięcie ze strony szkodliwego kodu lub zablokowanie systemu CMS przed nieautoryzowanym dostępem.
7

Wytyczne

dla Ciebie

Ścisła i stała współpraca z Klientem prowadzi do osiągnięcia zakładanego celu – czyli zwiększenia ruchu, sprzedaży czy liczby zapytań ofertowych dla Twojej firmy. Dlatego też, poza zmianami optymalizacyjnymi w obrębie strony www, które Opiekun SEO jest w stanie zrealizować samodzielnie, bardzo często przygotowujemy dodatkowe wskazówki, porady, wytyczne dotyczące tego, jak aktualizować, rozbudowywać czy opisywać serwis, aby rezultaty pozycjonowania były jeszcze lepsze. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych duże znaczenie ma np. sukcesywne uzupełnianie oferty i właściwe opisywanie produktów.
8

Konfiguracja

narzędzi Google

Wstępny proces optymalizacji najczęściej wieńczy właściwe skonfigurowanie ustawień dostępnych w panelu Google Search Console oraz zainstalowanie statystyk Google Analytics. Stanowią one jedne z podstawowych, zewnętrznych narzędzi do dalszego monitorowania postępu pozycjonowania strony w Google oraz oceny efektów biznesowych dla Twojej firmy.

Zastanawiasz się zapewne, dlaczego tak wiele elementów strony internetowej musi zostać zweryfikowane i zoptymalizowane. Każdy serwis jest tworzony w oparciu o indywidualny projekt, wizję czy technologię. Tak jak nie ma dwóch takich samych firm – tak nie ma identycznych stron www. Mimo, iż bardzo często Klienci decydują się na jeden z popularniejszych systemów CMS lub e-commerce, podczas jego wdrożenia następuje jego personalizacja.
 
Zadaniem Opiekuna SEO jest indywidualnie przenalizować każdą stronę i zoptymalizować ją tak, aby niezależnie od wybranej technologii, wyglądu czy tematyki spełniała wytyczne jakościowe wyszukiwarki Google, a tym samym mogła być skutecznie promowana w Internecie. Jak duże znaczenie ma optymalizacja wspominaliśmy już na początku, jednak najlepszym dowodem są po prostu wyniki naszych Klientów. W przypadku wielu z nich wraz z zakończeniem wszystkich prac optymalizacyjnych uzyskane efekty były więcej niż zadowalające.

Wybrane prace optymalizacyjne
  1. Wdrożenie tekstów optymalizacyjnych na stronie głównej i wybranych podstronach
  2. Optymalizacja tytułów i meta opisów w obrębie całej witryny
  3. Dodanie nawigacji wewnętrznej w obrębie całej strony
  4. Wdrożenie przyjaznych adresów URL oraz optymalizacja przekierowań
  5. Dodanie odpowiednich wpisów w pliku robots.txt
  6. Poprawa i aktualizacja pliku sitemap.xml
  7. Usunięcie ukrytego SPAM tekstu z odnośnikami do zewnętrznych witryn
  8. Instalacja oraz konfiguracja narzędzi Google Search Console oraz Google Analytics

W ciągu kilku dniu po ponownym zaindeksowaniu zoptymalizowanej strony wszystkie frazy kluczowe znalazły się w TOP10. Oczywiście, proces pozycjonowania nie kończy się na optymalizacji – po odpowiednio przygotowanej i przeprowadzonej strategii link-buildingu 25 na 31 fraz kluczowych osiąga (na dzień 5.12.2016) pozycję TOP1 w wynikach Google. Pozostałe frazy znajdują się na pozycjach w TOP6.

 

Kolejnym przykładem jak ważna i efektywna jest dobrze zaplanowana i przeprowadzona optymalizacja jest jeden z pozycjonowanych przez nas sklepów internetowych. Domena Klienta była wcześniej pozycjonowana, jednak rezultaty nie spełniały oczekiwań. Główne frazy kluczowe pozostawały nadal poza pierwszą dziesiątką. Po rozpoczęciu analizy okazało się, że owszem, strona była wcześniej optymalizowana – ale w niewłaściwy sposób. Na stronie, poza wyżej wymienionymi już elementami, usunięto także bardzo duże ilości ukrytego tekstu, który dodatkowo został przesycony frazami kluczowymi. W efekcie – strona widoczna dla użytkownika w drastyczny sposób różniła się od tej, którą widziały roboty wyszukiwarki.

 

Po zredagowaniu nowych treści oraz dodaniu ich w odpowiednim – widocznym miejscu w sklepie w ciągu kilkunastu dni pozycje na najistotniejsze dla Klienta frazy kluczowe znalazły się w TOP10. Dzięki zainstalowanym narzędziom analitycznym okazało się, że to właśnie te frazy stanowią główne źródło ruchu oraz zamówień.

Czy optymalizacja jest jednorazowa?

Absolutnie nie! Optymalizacja to tak naprawdę proces ciągły. Wraz z rozwojem strony, oferty czy dodawaniem kolejnych fraz kluczowych podejmowane są dodatkowe prace optymalizacyjne w obrębie witryny. Tak jak zmienia się algorytm wyszukiwarki tak standardy optymalizowanie stron internetowych również muszą być dostosowywane.
 
Podczas całego okresu trwania współpracy na Twojej stronie będą prowadzone mniejsze lub większe prace optymalizacyjne – tak aby w każdym momencie mieć pewność, że witryna jest właściwie przygotowana pod kątem jakościowym. Jeśli w trakcie trwania procesu pozycjonowania zidentyfikujemy tzw. błędy krytyczne – otrzymasz od nas stosowną informację. Witryny naszych Klientów są bowiem monitorowane i jeśli okaże się np. że strona zgłasza kod 404 nagłówka HTTP lub zaatakował ją wirus – niezwłocznie podejmiemy działania zmierzające do naprawy sytuacji lub poinformujemy Cię o tym fakcie i poprosimy o interwencję.
 
Specjaliści z branży często spierają się nt. zasadności wdrażania pewnych zmian czy sposobu optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Nie ma bowiem jednego, sprawdzonego klucza według którego strony powinny być dostosowywane. Stale zmieniające się algorytmy również narzucają na pozycjonerów konieczność dużej elastyczności w podejściu do optymalizacji. Bazując jednak na wskazówkach dla Webmasterów, trendów w branży – a co najważniejsze na doświadczeniu mamy wypracowane odpowiednie strategie postępowania, tak aby zapewnić nie tylko wysokie pozycje w Google ale przede wszystkim efekt biznesowy.

Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Zaufali nam: