Remarketing Google Ads – reklama śledząca

Przekonaj potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty! Wykorzystaj w pełni potencjał Google Ads, wdrażając na Twojej stronie internetowej lub w witrynie sklepu internetowego reklamy remarketingowe.

Już dziś zleć darmową wycenę swojej kampanii i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać, powierzając ekspertom z Grupy TENSE promocję Twojego biznesu poprzez skuteczny remarketing. Możesz nam zaufać – wiemy, co zrobić, by potencjalny klient stał się tym rzeczywistym.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Czym jest i jak działa remarketing?

Remarketing to rodzaj kierowania kampanii Google Ads prowadzonej w sieci wyszukiwania Google, serwisach skupionych w sieci reklamowej, a także na popularnych platformach społecznościowych jak Facebook, YouTube czy LinkedIn. Wykorzystuje się w nim reklamę graficzną, tekstową lub połączenie obu formatów.

Kampanie remarketingowe, często określane jako reklamy śledzące, to komunikaty kierowane do tych użytkowników, którzy w przeszłości odwiedzili stronę www Twojej firmy lub prowadzony przez Ciebie serwis e-commerce, jednak z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu. Podstawowym celem, który możesz zrealizować, wdrażając remarketing, jest przypomnienie klientom o ofercie poprzez wyświetlanie reklamy produktów lub usług, których wcześniej szukali w Twoim serwisie.

W jaki sposób śledząca reklama dociera do użytkownika?

Ekosystem Google Ads pozwala skutecznie docierać do użytkowników odwiedzających witryny internetowe, m.in. właśnie poprzez remarketing. W tym celu system wykorzystuje np. pliki cookies w przeglądarce. Google Analytics jest jednym z najważniejszych narzędzi do monitorowania ruchu na witrynie.

Rolą kodu na stronie jest badanie zachowań potencjalnych klientów oraz dodawanie ich na listy remarketingowe. To tym użytkownikom następnie są wyświetlane kampanie remarketingowe, które są niezwykle skutecznym sposobem na zwiększanie sprzedaży, a także pozwalają budować świadomość marki wśród klientów.

Korzyści płynące z kampanii, czyli co zyskujesz, stawiając na remarketing Google Ads

  1. Precyzyjne określanie grup docelowych – możesz wykorzystać reklamę typu remarketing Google Ads w celu pozyskania użytkowników, którzy porzucili koszyki, zapisali się do newslettera lub po prostu oglądali produkt.
  2. Docieranie do zdecydowanych odbiorców poszukujących na stronie konkretnego produktu lub usługi.
  3. Wiele dostępnych formatów kampanii – możesz postawić na remarketing tradycyjny, adresowany, wideo lub wybrać remarketing dynamiczny.
  4. Możliwość natychmiastowego dotarcia do klientów – kampanie remarketingowe mogą być publikowane bezpośrednio po opuszczeniu strony lub sklepu internetowego.
  5. Masz wybór: pełna kontrola nad budżetem i stawkami lub automatyzację procesu.
  6. Możliwość kierowania kampanii na użytkowników różnych urządzeń w celu uzyskiwania szerokich zasięgów.

Do kogo warto kierować reklamy śledzące?

Ze względu na swoją specyfikę remarketing Google doskonale sprawdza się w przypadku produktów oraz usług, których zakup poprzedzony jest pogłębioną analizą lub wieloetapowym przygotowaniem. Skorzystanie z kampanii remarketingowej regularnie przypomina użytkownikowi o Twojej stronie, towarzysząc mu na wszystkich etapach lejka sprzedażowego.

 

Kiedy warto korzystać z remarketingu?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, firmową stronę www lub inny, dowolny serwis, reklama z użyciem listy remarketingowej może okazać się niezwykle skutecznym narzędziem, które pozwoli Ci docierać do potencjalnych klientów i zdobywać dodatkowe konwersje.

Dynamiczne lub klasyczne reklamy remarketingowe to sprawdzony sposób, by przypomnieć o sobie użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową. Taka forma promocji sprawdzi się w przypadku przedsięwzięć internetowych nastawionych na:

  • sprzedaż produktów oraz usług,
  • pozyskiwanie ruchu do strony,
  • zwiększanie świadomości marki wśród klientów.

Remarketing dynamiczny czy standardowe kampanie remarketingowe – co wybrać?

Zarówno remarketing dynamiczny, jak i klasyczny typ reklamy śledzącej mają swoje zalety oraz ograniczenia. Standardowy przekaz reklamowy możesz wdrożyć w przypadku dowolnej witryny www, natomiast dynamiczne kreacje dostępne są wyłącznie dla sklepów i platform e-commerce.

Wybierając standardowy remarketing, sam tworzysz przekaz reklamowy, przygotowując jego treść oraz grafikę. W kampaniach dynamicznych to system tworzy konkretną reklamę, dobierając przeglądane produkty na podstawie zachowań użytkownika.

Rodzaje kampanii remarketingowych

W zależności od indywidualnych celów biznesowych możesz postawić na remarketing w optymalny sposób dostosowany do Twoich potrzeb.

Remarketing standardowy

Klasyczna forma remarketingu pozwoli Ci wypromować markę wśród osób, które niedawno opuściły Twoją witrynę. Reklama śledzi użytkowników w innych miejscach w sieci, w odpowiednim momencie przypominając im o Twojej stronie internetowej.

Remarketing dynamiczny

Dynamiczne wyświetlanie reklam to usługa dostępna w przypadku e-sklepów. Zakłada ona prezentowanie odbiorcy konkretnych produktów lub usług, które były przez niego wcześniej przeglądane.

Remarketing adresowany

W tym przypadku listy remarketingowe tworzone są w oparciu o dane podawane przez samych użytkowników serwisu, np. podczas zapisów do newslettera czy w trakcie wypełniania formularza.

RLSA

RLSA, czyli Remarketing List for Search Ads, jest popularnie określany jako remarketing w wyszukiwarce Google. To forma kampanii kierowana do osób, które po zapoznaniu się z ofertą Twojego serwisu podjęły dalsze poszukiwanie interesujących ich produktów w Google.

Jesteś zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads 

Skontaktuj się z nami

Gdzie potencjalni klienci zobaczą Twoje reklamy?

Oprócz sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google, działania remarketingowe możesz prowadzić również w wielu różnych kanałach, jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Korzystający z nich użytkownicy, którzy odwiedzili Twój sklep internetowy, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizowali transakcji, zyskają w ten sposób dodatkowy bodziec do dokonania zakupu.

Odpowiednio zaprojektowana kampania remarketingowa może więc zostać zaprezentowana w social mediach oraz na dowolnych stronach internetowych, z których korzystają osoby dodane do Twojej listy remarketingowej. Możliwość kierowania przekazów do konkretnej grupy osób, które chcą kupić lub poznać dany produkt, znacznie zwiększa prawdopodobieństwo konwersji, pozwalając maksymalizować Twoje przychody.

Dlaczego warto zlecić remarketing Grupie TENSE?

Powierzając nam wdrożenie kampanii remarketingowej, zyskujesz gwarancję współpracy z jedną z najskuteczniejszych agencji SEO/SEM w kraju. Oprócz reklamy skrojonej na miarę Twojego biznesu możesz również liczyć na darmową wycenę oraz szereg dodatkowych usług, takich jak:

W profesjonalny sposób pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż, poprawić widoczność serwisu w wyszukiwarce oraz zyskać przewagę nad konkurencją, promując firmową stronę lub e-sklep wśród potencjalnych klientów.