Reklamy na YouTube w Google AdWords

Serwis YouTube to nie tylko jedna z najczęściej odwiedzanych stron internetowych i druga po Google najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, ale także niezwykle atrakcyjna przestrzeń do publikowania sponsorowanych treści. Już dziś postaw na kreatywne reklamy wideo i sprawdź, jak wiele możesz zyskać, pozyskując potencjalnych klientów dzięki kampanii YouTube.

Potrzebujesz wsparcia w reklamach Google Ads? Zleć tworzenie kampanii certyfikowanym specjalistom i promuj swoje usługi oraz produkty, kierując swoich potencjalnych klientów na stronę www lub do sklepu internetowego.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Na czym polega kampania video YouTube?

Kampania video w YouTube daje Ci nieograniczone możliwości w zakresie promowania swojej marki poprzez kierowanie do właściwych odbiorców odpowiednio przygotowanych reklam wideo. Sieć umożliwia skorzystanie z kilku formatów, co ułatwia dotarcie do grupy docelowej. Reklamy wideo w YouTube wyświetlane są nie tylko na komputerach, ale także na urządzeniach mobilnych i ekranach telewizorów Smart TV.

W Grupie TENSE, w ramach obsługiwanych przez nas kampanii Google Ads, kampanie wideo stanowią jeden z podstawowych rodzajów reklamy. Dają szerokie możliwości kierowania reklamy wideo na określone miejsca docelowe, słowa kluczowe czy sprofilowane grupy użytkowników. Google Ads YouTube stanowi skuteczną i coraz chętniej wybieraną metodę na zwiększanie popularności marki i pozyskiwanie nowych klientów.

Czym różni się kampania YouTube od kampanii GDN?

W przypadku standardowych kampanii Google Ads w sieci reklamowej podstawowym rodzajem prezentowanych treści są reklamy statyczne: banery czy linki sponsorowane. W serwisie YouTube warto postawić przede wszystkim na angażujące użytkowników materiały wideo, promując zarówno krótkie klipy, jak i dłuższe materiały.

Formaty reklamy video YouTube

  • Reklamy Out-Stream – format wyświetlany na urządzeniach mobilnych. Reklamę można oglądać w aplikacjach oraz serwisach partnerskich. Pozwala ona zwiększyć zasięg kampanii wideo, promując markę poza YouTubem.
  • Reklamy In-Stream – tradycyjny format reklamy wideo, która może być emitowana przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu. Wyróżniamy dwa rodzaje klipów tego typu: reklamy wideo In-Stream z opcją pomijania oraz niepomijalne.
  • Reklamy Discovery – format przeznaczony do prowadzenia kampanii Google Ads wyłącznie w YouTube. Reklama TrueView Discovery może pojawić się m.in. w wynikach wyszukiwania, obok odtwarzanego filmu lub na stronie głównej.
  • Bumpery reklamowe – trwajace maksymalnie 6 sekund filmiki, które mogą być prezentowane użytkownikom zarówno w serwisie YT, jak i na stronach partnerów Google Ads.
  • Baner Masthead – aby skorzystać z tego formatu reklamowego, musisz wykupić miejsce u partnera handlowego Google. Reklama w banerze Masthead wyświetlana jest w górnej sekcji strony głównej YouTube. Uruchamia się automatycznie, bez dźwięku na ekranach komputerów oraz na telewizorach.

 

 

Dla kogo reklama na YouTube?

Realizując kampanię reklamową Google Ads w YouTube, możesz osiągać rozmaite cele biznesowe: zwiększać sprzedaż, wzmacniać świadomość marki wśród konsumentów, budować popularność lub docierać do Twoich potencjalnych klientów, stosując remarketing. Sprawia to, że kampanie wideo YouTube AdWords są odpowiednim narzędziem praktycznie dla każdego reklamodawcy.

Biorąc pod uwagę globalną popularność platformy, atrakcyjne możliwości prezentacji reklam wideo, szeroki wybór formatów oraz wiele opcji targetowania odbiorców, włączenie działań marketingowych na YT do swojej strategii promocyjnej może okazać się doskonałym sposobem na promocję całej marki, lub poszczególnych produktów czy usług.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak przygotować kampanię video?

  1. Do przygotowania kampanii wideo niezbędne jest konto YouTube, które warto dodatkowo połączyć z kontem Google Ads, jeśli planujesz realizować również kreacje poza usługą, np. w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej.
  2. Ważnym etapem tworzenia kampanii jest produkcja spotu reklamowego, który powinien być nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także posiadać określoną wartość merytoryczną oraz wezwanie do działania.
  3. Kolejnym krokiem jest dodanie materiału do serwisu za pośrednictwem swojego konta. Studio Twórców pomoże Ci zoptymalizować materiał oraz dodać do niego odpowiednie efekty, takie jak okładka, atrakcyjny tytuł czy opis filmu.
  4. Teraz musisz wybrać odpowiedni dla swojej kampanii format reklamy wideo, np. reklama In-Stream, Out-Stream, bumper reklamowy lub baner towarzyszący.
  5. Ostatnim krokiem jest konfiguracja Twojej kampanii. Ustaw odpowiednie słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się reklama, profil demograficzny odbiorcy lub jego zainteresowania.

Jak dobrać grupę docelową?

Właściwe określenie kręgu odbiorców pomoże Ci kierować reklamy na odpowiednich użytkowników. Google Ads YouTube pozwala targetować kampanie wideo, korzystając z wielu zbiorów danych o użytkownikach, takich jak m.in.:

  • grupy demograficzne i szczegółowe dane demograficzne – pozwalają określać grupę odbiorców na podstawie wieku, płci, statusu rodzicielskiego czy wspólnych cech,
  • zainteresowania – możesz kierować reklamy w zależności od wyboru tematów istotnych dla członków Twojej grupy docelowej,
  • zdarzenia z życia – promujesz markę poprzez reklamy video adresowane do odbiorców, których łączy wspólne wydarzenie, np. ślub, zagraniczne wakacje czy zmiana pracy.
  • odbiorcy na rynku – korzystając z tego ustawienia, możesz docierać do klientów o sprecyzowanych preferencjach i potrzebach zakupowych, np. poszukujących w witrynach i sklepach internetowych konkretnego produktu lub usługi.

Czym są reklamy niepomijalne?

Kampanie niepomijalne, to format reklamy In-Stream, w którym użytkownik nie może pominąć wyświetlanej mu treści. Mowa tu o krótkich, trwających maksymalnie 15 sekund filmach, które można umieścić przed materiałem wideo, w trakcie jego oglądania lub po zakończeniu. Opłata jest za każde wyświetlenie.  

Jak rozliczane są koszty kampanii?

Serwis YouTube oferuje nie tylko rozmaite formaty reklam, ale również różne modele płatności. Najpopularniejsze to:

  • CPV – płatność za wyświetlanie reklam wideo w całości lub minimum 30 sekund, jeśli materiał trwa dłużej,
  • CPM – płatność za 1000 wyświetleń,
  • CPD – forma płatności stosowana przy kampaniach Masthead, związana ze wcześniejszą rezerwacją miejsca na reklamę.

Jesteś zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads 

Skontaktuj się z nami

Rozwijaj biznes dzięki Google Ads YouTube z Grupą TENSE

Wyprzedź konkurencje, pozyskuj nowych klientów i buduj popularność swojej firmy dzięki kampaniom YouTube Ads z Grupą TENSE. Zamów darmową wycenę kampanii i skorzystaj z doświadczenia jednej czołowych agencji SEO/SEM w kraju!