Menu

Reklama produktowa Google

Długofalowe korzyści Zakupy Google – zwiększaj sprzedaż dzięki kampanii produktowej

Masz własny e-sklep i poszukujesz sprawdzonego sposobu na poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania?

Postaw na kampanie produktowe z Grupą TENSE i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać, powierzając naszym doświadczonym specjalistom promocję sklepu internetowego w Zakupach Google! Sprawdź, czym jest reklama produktowa, dlaczego warto w nią zainwestować i zleć nam niezobowiązującą, darmową wycenę Twojej kampanii.

    Bezpłatna wycena

    Zaufali nam
    logo Alleco
    Politechnika Poznańska

    Co to są reklamy produktowe

    Sieć Google Shopping (Zakupy Google) to przestrzeń stworzona przez twórców największej na świecie wyszukiwarki do publikacji kampanii reklamowych Shopping Ads (Shopping Campaigns). Reklama produktowa Google wyświetlana jest nad wynikami wyszukiwania lub po ich prawej stronie i różni się od nich formą wizualną, która zawiera:

    • fotografię produktu,
    • nazwę i adres sklepu internetowego,
    • cenę towaru.

    Takie wyświetlanie reklam ma jeszcze jedną istotną zaletę – kieruje użytkowników bezpośrednio na kartę produktu sklepu internetowego, znacznie upraszczając dokonanie zakupu i zwiększając prawdopodobieństwo konwersji.

    Standardowa kampania produktowa czy Performance Max – co będzie lepsze dla Twojej firmy?

    Ekosystem Google Ads umożliwia stosowanie dwóch rodzajów kampanii produktowej: standardowej reklamy oraz Performance Max. Zaletą tradycyjnych kampanii jest szeroki zakres możliwości ich konfiguracji. Podobnie jak przy innych typach reklam Google, możesz określić m.in. słowa kluczowe, na które mają wyświetlać się Twoje reklamy produktowe. Ograniczeniem tego typu kreacji jest natomiast zawężenie obszaru publikacji treści wyłącznie do wyszukiwarki.

    Jak działa kampania produktowa w Google Zakupy?

    Po wpisaniu w wyszukiwarkę określonego hasła Google zestawia ze sobą oferty danych produktów, pochodzące od różnych reklamodawców. Zanim użytkownik zacznie szukać interesujących go towarów w wynikach wyszukiwania, jego oczom ukazują się zdjęcia oraz dane produktów w formie reklamy z bezpośrednim odnośnikiem do sklepów internetowych.

    Jeszcze przed kliknięciem w reklamę osoba zainteresowana zakupem produktu może zapoznać się z wyglądem towaru oraz jego ceną. Z punktu widzenia reklamodawców, którzy płacą nie za wyświetlanie reklam, ale za kliknięcia, taka forma prezentowania treści jest bardzo korzystna.

    W jaki sposób wyświetlają się reklamy produktowe w wyszukiwarce Google?

    Dbanie o aktualny i prawidłowo uzupełniony plik produktowy jest niezwykle ważne również z innego powodu – reklamy zakupowe w wynikach wyszukiwania Google nie są wyświetlane na bazie słów kluczowych, ale w oparciu o dane zawarte w feedzie produktowym. Aby Twoja kampania produktowa odznaczała się maksymalną skutecznością i pozwalała Ci pozyskiwać potencjalnych klientów, atrybuty towarów oraz grup produktów w sklepie internetowym muszą być więc na bieżąco aktualizowane.

    Performance Max natomiast umożliwia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii. Pomagają w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów we wszystkich kanałach Google, między innymi w sieciach wyszukiwania i reklamowej, YouTube czy Mapach Google.

    Co to jest plik produktowy?

    Z poziomu Google Merchant Center możesz m.in. przesłać plik danych wymagany na etapie konfiguracji reklamy w Google Shopping. Plik produktowy, określany często jako product feed, to zestaw informacji o produktach dostępnych w sklepie internetowym. Zwykle opracowuje się go w formacie .xml, jednak plik danych na potrzeby reklam produktowych możesz również zapisać, stosując rozszerzenia .txt, .xls czy .csv.

    Odpowiednio przygotowany plik produktowy, zawiera m.in.:

    • nazwę i zdjęcie produktu,
    • cenę,
    • informacje o kolorach, rozmiarach,
    • oraz inne istotne atrybuty, którymi charakteryzuje się dany produkt lub grupy produktów.

    W przypadku sklepów internetowych tworzonych w oparciu o gotowe platformy e-commerce plik produktowy stworzysz w kilka minut, korzystając z wielu dostępnych wtyczek. Jeśli natomiast potrzebujesz indywidualnego rozwiązania, nasz specjalista Google Ads wygeneruje dla Ciebie product feed oraz pomoże skonfigurować kampanię produktową w środowisku Zakupów Google.

    Czym jest Google Merchant Center?

    Aby publikować reklamy produktowe w wyszukiwarce Google, trzeba mieć konto Google Merchant Center. To specjalna platforma przeznaczona dla branży e-commerce, pośrednicząca pomiędzy obsługującym Zakupy Google środowiskiem Google Ads a sklepem internetowym. Google Merchant Center umożliwia m.in. konfigurowanie kampanii produktowej oraz zarządzanie nią, dlatego rejestracja w systemie jest wymagana z punktu widzenia reklam produktów.

    Zalety kampanii produktowych

    Odpowiednie przygotowanie kampanii produktowej z poziomu konta Google Ads da Ci mnóstwo korzyści, takich jak:

    • łatwiejsze docieranie do klientów oraz osób zainteresowanych ofertą, 
    • zwiększone prawdopodobieństwo konwersji dzięki atrakcyjnej prezentacji danego produktu lub grupy produktów, 
    • model rozliczania się za kliknięcie, a nie za samą prezentację reklamy produktowej, 
    • atrakcyjna forma reklamy dla sklepów oferujących zarówno niewielki asortyment, jak i tysiące produktów, 
    • budowanie popularności sklepu internetowego dzięki reklamowaniu w największej sieci reklamowej na świecie, 
    • szybkie wdrożenie kampanii Google Shopping dla całej grupy produktów dzięki wykorzystaniu product feed. 

    Jesteś zainteresowany?
    Masz więcej pytań?
    Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads 

    Skontaktuj się z nami

    Dla kogo wybór kampanii produktowych w Google Zakupy będzie najlepszy?

    Jeśli masz własny sklep internetowy i chcesz, by potencjalni klienci szybko trafili na Twoją stronę, reklama w Google Shopping jest właśnie dla Ciebie. Z naszym wsparciem szybko i bez problemów przeprowadzisz swoją pierwszą kampanię produktową, docierając do tysięcy nowych użytkowników.

    Korzyści dla sklepów internetowych

    1. Możliwość pozyskiwania konwertującego ruchu dzięki znajomości ceny produktu jeszcze przed kliknięciem reklamy.
    2. Szybsze niż w przypadku działań SEO budowanie popularności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.
    3. Płatność za kliknięcia, a nie za wyświetlania reklam, ułatwiająca kontrolę i dostosowanie budżetu.
    4. Wysoki zwrot z inwestycji – kampanie produktowe są bardzo skuteczne.
    5. Możliwość elastycznego dostosowywania reklam produktowych do bieżących potrzeb.
    6. W przypadku współpracy z Grupą TENSE możliwość wykorzystania naszego CSS (porównywarki cen), co zapewnia zniżkę 20% na koszcie kliknięcia.

    Reklama produktowa z Grupą TENSE

    Nie tylko pomożemy Ci w utworzeniu kampanii i skonfigurujemy Twoją pierwszą reklamę produktową, ale również zapewnimy niezbędne wsparcie na każdym etapie współpracy. Kampanie produktowe to nasza domena, jednak nie ograniczamy się wyłącznie do Google Ads, dlatego z przyjemnością stworzymy dla Ciebie indywidualną strategię rozwoju marki, oferując pakiet dodatkowych usług, obejmujący m.in.:

    Wykorzystaj możliwości kampanii produktowej

    Już dziś dołącz do tysięcy naszych zadowolonych Klientów, którym reklama produktowa Google pozwoliła dotrzeć do nowych odbiorców oraz zwiększyć sprzedaż w Internecie. Skontaktuj się z nami i zleć darmowa wycenę Twojej kampanii w środowisku Zakupy Google. Współpracuj z najlepszymi i zwiększaj zyski dzięki wykorzystaniu reklam produktowych.