Wybierz branżę i poznaj genezę sukcesu

Case Study tapetyonline.pl

Strona WWW:

tapetyonline.pl


O firmie

Tapetyonline.pl to internetowy sklep z tapetami ściennymi. Swoim klientom oferują setki wzorów tapet, fototapet, obrazów, paneli ściennych 3D i wielu innych materiałów wykończeniowych na ścianę. Na rynku tapet działają od ponad 30 lat, dzięki czemu mają ogromne doświadczenie w doradztwie i sprzedaży.


CEL: Osiągnięcie czołowych pozycji na dobrane do branży frazy kluczowe.

1

Analiza

strony WWW klienta

Działanie sklepu jest oparte o bardzo popularny skrypt sklepowy. W związku z tym pierwsza analiza polegała na wyszukaniu standardowych dla tego skryptu błędów optymalizacyjnych pod kątem robotów wyszukiwarek. Zmiany te dotyczyły wewnętrznych duplikatów oraz dodanie specjalnych instrukcji wykluczających z indeksacji podstrony o niskiej wartości dla robotów wyszukiwarek.

Dodatkowo witryna posiadała zainstalowany certyfikat SSL, jednak nie były ustawione odpowiednie przekierowania z innych wersji adresowych, przez co szablon witryny wymagał wykonania ręcznych poprawek. Należało także skorygować wszystkie odniesienia do zasobów, aby były w prawidłowej wersji językowej.

Ponadto była wymagana optymalizacja sekcji head zarówno kluczowych podstron w serwisie, jak i całej strony. Szablon strony również został zoptymalizowany w taki sposób, by treści w poszczególnych kategoriach wyświetlane były w pierwszym obszarze widocznym po załadowaniu (ATF – Above The Fold).

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

FrazaMiesięczna wyszukiwalność*
tapeta301000
tapety301000
tapeta na ścianę14800
tapety na ściany14800
tapety do salonu6600
tapeta cegła4400
tapeta winylowa2400
tapety w kwiaty2400
tapeta brzoza1900
tapety do łazienki1600
tapety młodzieżowe1600

Ponieważ klient miał w asortymencie bardzo dużą liczbę produktów i podkategorii, zdecydowaliśmy się na dużą, rozbudowaną listę fraz zarówno najbardziej konkurencyjnych „tapeta”, „tapety”, jak i bardziej doprecyzowanych, które powinny cieszyć się lepszą konwersją np. "tapeta w kropki", "tapeta w gwiazdki".

Stosując podział na stronie, na zastosowanie danej tapety, dodaliśmy również frazy, takie jak "tapeta do sypialni", "tapeta do salonu".

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

W pierwszej kolejności strona wymagała przebudowy struktury kategorii. Wspólnie z klientem udało się ustalić strukturę, która będzie odpowiednia zarówno dla potencjalnych klientów, jak i robotów wyszukiwarek. Działanie sklepu było oparte o jedną główną kategorię i filtry do poszczególnych podkategorii. Takie rozwiązanie nie jest optymalne pod kątem pozycjonowania, przez co witryna wymagała gruntowej przebudowy.

Dodatkowo pod kątem pozycjonowanych wyrażeń kluczowych zostały przygotowane treści, które zostały umieszczone na dedykowanych podstronach. Oczywiście, została zoptymalizowana również sekcja head witryny z myślą o pozycjonowanych wyrażeniach.

budowa struktury kategorii

optymalizacja meta tagów

przygotowanie treści pod kątem fraz

optymalizacja nagłówków

optymalizacja pod kątem SSL

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Początkowo skupiliśmy się na działaniach związanych z budowaniem neutralnego profilu linkowego związanego z brandem witryny. W związku z tym były dostarczane linki neutralne, które kierowały na domenę klienta oraz nazwę firmy.

Kiedy została zakończona pierwsza faza dostarczania linków brandowych, zajęliśmy się linkowaniem na frazy. W celu zdywersyfikowania procesu odsyłacze pochodziły z naszych autorskich tematycznych zaplecz dotyczących branży związanej z dekorowaniem domu. Część odsyłaczy również została dostarczona z forów.

Odpowiednia strategia linkowania pozwoliła na uzyskanie stabilnych pozycji również na te najbardziej prestiżowe wyrażenia kluczowe, które bezpośrednio przełożyły się na ruch na witrynie.

5

Efekt

naszych działań

Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
794% wzrost ruchu i czołowe pozycje dla sklepu internetowego
5 (100%) z 1 głosów