Case study - wycieczkidoislandii.com

Asgard

Firma organizuje weekendowe i dłuższe pobyty na Islandii. Asgard oferuje również wycieczki z nauką fotografii, polowanie na zorze, wyprawę psim zaprzęgiem, a dla miłośników gry w golfa przygotowała specjalną trasę po jednym z najsłynniejszych pól golfowych w Europie.

Cel

wzrost pozycji

Efekt
15 fraz w TOP 10

Opinia klienta

quote

Pierwsze efekty pozycjonowania pojawiły się niezwykle szybko, bo… przed wyznaczonym terminem. Bardzo nam zależało na tym, aby ułatwić klientom dotarcie do nas, a wiedząc, że nasi goście często nie potrafią sami dookreślić pożądanego miejsca pobytu czy rodzaju wycieczki, na jaką chcą się wybrać, potrzebowaliśmy pomocy w znalezieniu najlepszego sposobu na promocję. Pozycjonowanie okazało się więc najtrafniejsze. Dzięki profesjonalizmowi i zaangażowaniu specjalistów błędy na stronie zostały szybko naprawione. Sam proces dobierania fraz przebiegł sprawnie i ku naszemu miłemu zaskoczeniu udało nam się wspólnie ustalić słowa kluczowe, które naprawdę odpowiadały naszej działalności.

Mateusz Kasztelan Prezes

Co zrobiliśmy?

Analiza

Jednymi z największych wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się nasi specjaliści podczas pozycjonowania strony, były ograniczenia nałożone przez kreator strony Wix, w którym witryna została stworzona.

Audyt SEO serwisu wykazał, że posiadał on wiele, często rażących, błędów optymalizacyjnych związanych z tekstem czy niepoprawnym linkowaniem. Ponadto Wix, będący zarazem systemem zarządzania witryną, nie oferował możliwości utworzenia standardowej struktury adresów URL, gdyż domyślnie każdy serwis tworzony za pomocą tego narzędzia pracował w oparciu o technologię Ajax.

Dobranie słów kluczowych

Od samego początku stawialiśmy na promocję wyrażeń mających największy potencjał pozyskania osób zainteresowanych ofertą naszego Klienta. Frazy takie jak:

  • wczasy w Islandii,
  • wyjazd do Islandii,
  • wycieczki do Islandii

były najbardziej naturalnym wyborem.

Zarówno zbierane dane statystyczne, jak też opinia samego Klienta, jasno wskazują, że wybór bardzo ogólnych wyrażeń był trafny.

Optymalizacja

Postawiliśmy na znaczną rozbudowę witryny w wartościową treść. Oprócz tego, dzięki stosowaniu odpowiedniego nazewnictwa poszczególnych podstron, wprowadzeniu hierarchii i tematycznych nagłówków oraz pozostałym zamianom optymalizacyjnym udało się osiągnąć zamierzony cel, jakim była wartościowa, atrakcyjna zarówno wizualnie, jak i merytorycznie strona internetowa.

Tworzenie treści

Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą TENSE, większość tekstów na stronie była linkami przenoszącymi użytkownika do osobnej podstrony, na której znajdował się duplikat treści prezentowanej na stronie głównej witryny. Tematyczne, wysokiej jakości teksty, które chcieliśmy wprowadzić miały wyróżnić serwis naszego Klienta na tle konkurencji, a także wzmocnić jego ocenę.

Udało się – rozbudowa witryny została doceniona zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak też algorytmów wyszukiwarki. Dużą rolę w tym procesie miał również sam Klient – wspierał on copywriterów swoimi sugestiami oraz merytorycznym mentoringiem. Wspólnie osiągnęliśmy sukces, a strona zaczęła rankingować.

Linkowanie

Proces linkowania prowadzony był z wysokiej jakości stron tematycznych. Pierwszy etap zakładał wzmocnienie samej, nie rozpoznawalnej jeszcze na rynku marki, a następnie skupienie się na promowanych dla Klientach wyrażeniach.

Co ważne publikowane linki kierowane były na różne adresy już „przetłumaczone” dla robotów wyszukiwarek, a nie na jeden adres URL zawierający spreparowane odpowiednie kotwice – argumenty wykorzystywane przez technologię Ajax.

Z kolejną dużą „niespodzianką” musieliśmy zmierzyć się, kiedy system Wix przestał wspierać wykorzystywaną dotychczas technologię i automatycznie zmienił adresy URL wszystkich podstron witryny. Fakt ten wymagał od naszych specjalistów przebudowy całego profilu linkowego witryny oraz zastosowanie odpowiednich przekierowań.

Poprzez dobre rozplanowanie działań związanych z rozbudową profilu linkowego, zadbanie o wysoką wartość merytoryczną serwisu oraz optymalizację kluczowych elementów, Klientowi udało się uzyskać pozycję lidera w swojej branży.