case study Supersportowy

supersportowy.pl

Bo liczy się ruch!
1621
fraz
w TOP 10
6883
fraz
w TOP 50
1 074%
wzrost
liczby sesji
Mistrzowskie efekty, prawda?
Teraz czas na Twoją firmę!

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej.

Napisz do nas
  • Supersportowy.pl to sklep z rowerami i sprzętem do uprawiania sportów zimowych
  • Firmie zależy na osiągnięciu jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania
  • Optymalizujemy stronę i dobieramy słowa kluczowe
  • Witryna osiąga zamierzone cele
Wstęp

Supersportowy.pl to sklep, w którym można kupić specjalistyczne rowery, narty oraz snowboardy. Klientom oferuje fachową pomoc przy wyborze i zakupie, a także wypożyczalnię sprzętu i serwis. Na zakupy można wybrać się do jednego ze sklepów stacjonarnych albo zrobić je online.  

Klient zdecydował się na współpracę z nami, aby zwiększyć liczbę sesji na swojej stronie. Sklep internetowy supersportowy.pl jest podzielony na dwie główne kategorie – rowery oraz sprzęt zimowy. Wyzwaniem była sezonowość w sprzedaży poszczególnych kategorii i samych sprzętów oraz utrzymanie ruchu na równym poziomie w każdym miesiącu.  

Cele
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej
  • Optymalizacja witryny
  • Poprawa jakości contentu
Wyzwanie

Przystąpiliśmy do audytu SEO serwisu. Najpierw sprawdziliśmy najczęściej spotykane nieprawidłowości w szablonie sklepu. Wykryliśmy wiele błędów technicznych w samym kodzie źródłowym oraz ustawieniach sekcji HEAD, w tym: 

  • dużą liczbę duplikatów wewnętrznych, 
  • duplikaty metatagów title, 
  • ukryte elementy w kodzie serwisu, 
  • nieprawidłowe wykorzystanie znaczników semantycznych. 

Drugą część analizy wykonaliśmy pod kątem fraz kluczowych, zaczynając od sprawdzenia stron konkurencji oraz ich oferty. Okazało się, że trzeba zaplanować rozbudowę oferty, stworzyć nowe kategorie oraz wzmocnić tematyczność danych podstron. 

Rozwiązanie

Po pierwsze, dobranie słów kluczowych. Wybraliśmy odpowiednie paczki fraz dla obu głównych kategorii produktów (rowery i sprzęt zimowy) dla procesu pozycjonowania sklepu. Dzięki temu nie ograniczała nas sezonowość branży i mieliśmy szansę utrzymywać ruch na tym samym poziomie bez względu na porę roku.  

Oferta Klienta skierowana jest do świadomych użytkowników, którzy wiedzą, jakiego roweru poszukują. Dlatego największy nacisk położyliśmy na frazy kluczowe z markami, np. Cannondale, Cube, Embassy, GT, Le Grand czy Merida (zarówno frazy ogólne, jak i konkretne serie, np.: Merida Crossway 500). 

Oprócz tego dobraliśmy frazy z myślą o mniej zdecydowanych kupujących, np.: „rowery turystyczne” czy „rower MTB”. Sporą wyszukiwalnością cieszą się również frazy z doprecyzowaniem płci, stąd w ofercie frazy takie jak „rower miejski damski” czy też „rowery sportowe męskie”. 

Nie zapomnieliśmy o frazach odpowiadających zapytań o sprzęt zimowy. Dobraliśmy m.in. takie słowa kluczowe „wypożyczalnia nart Poznań”, „ostrzenie nart Poznań”, „serwis nart Poznań”. 

Po drugie, optymalizacja. Po gruntownej analizie rozpoczęliśmy prace nad optymalizacją witryny. Poprawiliśmy wszystkie błędy, które obniżały ocenę strony. Wykonaliśmy przekierowania duplikatów podstron oraz wyeliminowaliśmy pojawianie się opisów kategorii w miejscach innych niż domyślna pierwsza strona kategorii. To pozwoliło usunąć duplikaty wewnętrzne. Zablokowaliśmy wszystkie strony, które nie wnosiły żadnej wartości. Zoptymalizowaliśmy znaczniki semantyczne oraz metatagi title i description. 

Po wykonaniu tych zadań mogliśmy przejść do pracy nad poprawą contentu na stronie głównej, w kluczowych kategoriach typów rowerów i marek oraz na stronach produktowych: 

  • zoptymalizowaliśmy część  opisów produktów pod kątem odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi, 
  • poprawiliśmy nawigację odnośnie fraz, 
  • przeredagowaliśmy duplikaty w treści, 
  • ustawiliśmy tematyczne nagłówki w znacznikach H1. 
Chcesz poznać sukcesy innych naszych Klientów?
Zajrzyj tutaj!
Efekt

W wyniku podjętych działań oferta naszego Klienta jest bardziej zauważalna w sieci.  Strona sklepu stała się atrakcyjniejsza, wzrósł jej autorytet w sieci, a użytkownicy bez trudu trafiają do właściwych zakładek opisujących poszukiwane produkty.  

ruch na stronie wykres

wykres widoczność

Wszyscy znają powiedzenie: w zdrowym ciele zdrowy duch. My dorzucamy jeszcze jedno: na zoptymalizowanej stronie lepszy ruch 

zdjęcie w tle