Case study - supersportowy.pl

Sklep specjalizuje się głównie w sprzedaży specjalistycznych rowerów, nart oraz snowboardów. Swoim Klientom oferuje wypożyczalnię sprzętu, serwis oraz fachową pomoc przy wyborze. Sprzedaż odbywa się w sklepie internetowym oraz w sieci własnych sklepów stacjonarnych.

Branża
e-commerce
Cel

wzrost ruchu na stronie

Efekt
493% większy ruch na stronie

Opinia klienta
quote

Grupa TENSE przygotowała dla nas bardzo atrakcyjną ofertę pozycjonowania uwzględniającą sezonowy charakter sprzedaży w branży sportowej. Po wdrożeniu wszystkich działań, w bardzo krótkim czasie odnotowaliśmy zwiększony ruch na stronie internetowej. Staliśmy się bardziej zauważani, nasz brand rozpoznawalny, a nasze sklepy stacjonarne odwiedza coraz więcej Klientów.

Jakub Sosiński

Co zrobiliśmy?
Analiza

Analizę serwisu rozpoczęliśmy od sprawdzenia najczęściej spotykanych nieprawidłowości w szablonach sklepów. Wykryliśmy wiele błędów technicznych w samym kodzie źródłowym oraz ustawieniach sekcji HEAD, w tym:

  • dużą liczbę duplikatów wewnętrznych,
  • duplikaty meta-tagów title,
  • ukryte elementy w kodzie serwisu,
  • nieprawidłowe wykorzystanie znaczników semantycznych.

Drugą część analizy wykonaliśmy pod kątem fraz kluczowych, zaczynając od sprawdzenia stron konkurencji oraz ich oferty. W jej wyniku konieczne okazało się zaplanowanie rozbudowy oferty, utworzenia nowych kategorii oraz wzmocnienie tematyczności danych podstron.

Dobranie słów kluczowych

Sklep supersportowy.pl jest podzielony na dwie główne kategorie – z rowerami oraz sprzętem zimowym. Dzięki wybraniu odpowiedniej paczki fraz dla jednej, jak i drugiej kategorii, nie ograniczała nas sezonowość branży i mieliśmy szansę utrzymywać ruch na tym samym poziomie bez względu na porę roku. Oferta Klienta skierowana jest do świadomych użytkowników, którzy wiedzą, jakiego roweru poszukują, dlatego największy nacisk położyliśmy na frazy kluczowe z markami takimi jak Cannondale, Cube, Embassy, GT, Le Grand czy Merida (zarówno frazy ogólne, jak i konkretne serie, np.: Merida Crossway 500).

Oprócz tego, frazy zostały dobrane z myślą o mniej zdecydowanych Klientach, np.: „rowery turystyczne”, „rower MTB”. Sporą wyszukiwalnością cieszą się również frazy z doprecyzowaniem płci, stąd w ofercie frazy takie jak „rower miejski damski” czy też „rowery sportowe męskie”.

Nie zapomnieliśmy o fraza odpowiadających zapytań o sprzęt zimowy. Dobraliśmy m.in. takie słowa kluczowe:

  • wypożyczalnia nart Poznań,
  • ostrzenie nart poznań,
  • serwis nart poznań,
  • serwis rowerów Poznań.
Optymalizacja

Po wykonaniu gruntownej analizy serwisu, prace nad optymalizacją witryny rozpoczęliśmy od poprawienia wszystkich błędów, które obniżały jego ocenę. Wykonaliśmy przekierowania duplikatów podstron oraz wyeliminowaliśmy pojawianie się opisów kategorii w miejscach innych niż domyślna pierwsza strona kategorii, co pozwoliło usunąć duplikaty wewnętrzne. Zablokowaliśmy wszystkie strony, które nie wnoszą wartości dodanej do serwisu, co zwiększyło wartość serwisu. Zoptymalizowaliśmy znaczniki semantyczne oraz meta-tagi title i description.

Tworzenie treści

Po wykonaniu tych zadań mogliśmy przejść do pracy nad poprawą contentem na stronie głównej, w kluczowych kategoriach typów rowerów i marek oraz na stronach produktowych:

  • zoptymalizowaliśmy wszystkie opisy produktów pod kątem odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi,
  • poprawiliśmy nawigację odnośnie fraz,
  • przeredagowaliśmy duplikaty w treści,
  • ustawiliśmy tematyczne nagłówki w znacznikach h1.
Linkowanie

Rozpoczynając proces pozycjonowania sklepu supersportowy.pl, skupiliśmy się na naturalizacji profilu linkowego oraz wzmocnieniu marki. Po zakończeniu podstawowych działań optymalizacyjnych i akcji linkującej do serwisu, rozpoczęliśmy publikację tematycznych linków w naszych autorskich katalogach branżowych, co pozwalało serwisowi systematycznie podnosić pozycje.

Ze względu na pozycjonowanie dużej liczby fraz, proces linkbuildingu zaplanowaliśmy na dłuższy okres czasu. Zależało nam na zachowaniu naturalnego stosunku liczby pozyskiwanych linków do czasu między ich publikacją, prowadzony były prace on-site. Dla wszystkich fraz, które posiadały już wykonaną pełną optymalizację i którym oferta sklepu pozwalała konkurować z serwisami z TOP 10, wznawialiśmy akcje linkujące do wybranych kategorii w celu wzmocnienia ich wartości.

Docelowo dostarczyliśmy do serwisu naturalne wpisy z różnego typu katalogów oraz serwisów tematycznych, które umożliwiły odpowiednio zdywersyfikować profil linkowy oraz wzmocnić jego tematykę. Wszystkie opublikowane wpisy mamy pod pełną kontrolą i w przypadku zmian w algorytmach Google odpowiednio je korygowaliśmy dla uzyskania jeszcze lepszego efektu pozycjonowania.