Case Study supersportowy.pl

Strona WWW:

supersportowy.pl


O firmie

Supersportowy.pl to sklep ze sprzętem do sportów letnich oraz zimowych. Specjalizuje się głównie w sprzedaży specjalistycznych rowerów, nart oraz snowboardów. Swoim klientom oferują wypożyczalnię sprzętu, serwis oraz fachową pomoc przy wyborze. Sprzedaż prowadzą w sklepie internetowym oraz w sieci swoich sklepów stacjonarnych.


CEL: Pozycja witryny w TOP 10

1

Analiza

strony WWW klienta

Analizę serwisu rozpoczęliśmy od sprawdzenia najczęściej spotykanych błędów w szablonach sklepów. Wykryliśmy wiele błędów technicznych w samym kodzie źródłowym szablonu oraz ustawieniach sekcji HEAD, czyli dużą ilość duplikatów wewnętrznych, duplikaty meta-tagów title, ukryte elementy w kodzie serwisu oraz nieprawidłowe wykorzystanie znaczników semantycznych (w tym HX).

Drugą część analizy wykonaliśmy pod kątem fraz kluczowych, zaczynając od sprawdzenia stron konkurencji oraz ich oferty. Na podstawie tych analiz konieczne było zaplanowanie rozbudowy oferty, utworzenia nowych kategorii oraz wzmocnienie tematyczności danych podstron.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

FrazaMiesięczna wyszukiwalność*
rower damski22200
rower merida6600
sklep rowerowy poznań5400
rowery cube5400
cube rowery3600
rowery poznań2900
rowery cruisery1900
rower cruiser1900
rowery gt1300
rower cannondale1000
rower embassy1000
rowery sportowe1000

Sklep Supersportowy.pl jest podzielony na dwie główne kategorie (sklep rowerowy oraz sprzęt zimowy). Dzięki wybraniu odpowiedniej paczki fraz dla jednej, jak i drugiej kategorii nie ograniczała nas sezonowość branży i mieliśmy szansę utrzymywać ruch na tym samym poziomie. Oferta klienta skierowana jest do świadomych użytkowników, którzy wiedzą, jakiego roweru poszukują, dlatego największy priorytet postawiliśmy na frazy kluczowe z markami takimi jak Cannondale, Cube, Embassy, GT, Le Grand czy Merida (zarówno frazy ogólne, jak i konkretne serie, np. Merida Crossway 500). Oprócz tego frazy zostały odpowiednio dobrane pod typy rowerów oraz ich zastosowanie (tutaj już kierunek dla mniej zdecydowanych klientów, którzy dopiero poszukują roweru, ale są świadomi jego docelowego zastosowania), np. rowery turystyczne. rower MTB. Sporą wyszukiwalnością cieszą się również frazy z doprecyzowaniem płci, stąd w ofercie frazy takie jak „rower miejski damski”  czy też „rowery sportowe męskie”.

Ponadto klient oferuje usługi serwisowania rowerów i sprzętu zimowego oraz możliwość wypożyczania, dlatego dobraliśmy frazy również pod tym kątem, jak np. „wypożyczalnia nart Poznań”, „ostrzenie nart poznań”, „serwis nart poznań”, „serwis rowerów Poznań”. Ze względu na niewystarczającą ilość produktów nie skupialiśmy się na kategorii akcesoria rowerowe. Po uzupełnieniu asortymentu przez klienta dodamy te frazy w trakcie współpracy.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

Po wykonaniu gruntownych analiz serwisu prace rozpoczęliśmy od poprawienia wszystkich znalezionych błędów w serwisie, które obniżały jego ocenę. Wykonaliśmy przekierowania duplikatów podstron oraz wyeliminowaliśmy pojawianie się opisów kategorii w miejscach innych niż domyślna pierwsza strona kategorii, co pozwoliło usunąć duplikaty wewnętrzne. Zablokowaliśmy wszystkie strony, które nie wnoszą żadnej wartości dodanej do serwisu, co zwiększyło wartość serwisu. Zoptymalizowaliśmy znaczniki semantyczne oraz meta-tagi „title” i „description”.

Kolejnym krokiem było zoptymalizowanie najważniejszych podstron serwisu, jakimi są strona główna, kluczowe kategorie typów rowerów i marek oraz strony produktowe. Wdrożyliśmy nowe opisy odpowiednio nasycone frazami kluczowymi i ustawiliśmy tematyczne nagłówki w znacznikach H1.

Gruntowną akcją linkującą zakończyliśmy pierwsze zmiany optymalizacyjne, które wraz z odczekaniem na pierwsze efekty naszych prac, pozwoliły zaplanować kolejny etap jakim była optymalizacja wszystkich produktów pod kątem odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi, optymalizacja nawigacji odnośnie fraz oraz cykliczne prace nad przeredagowywaniem duplikatów, które w znacznym stopniu obniżały ocenę serwisu.

eliminacja błędów na stronie,

przekierowanie duplikatów i usunięcie duplikatów wewnętrznych,

optymalizacja meta tagów title i description,

ustawienie tematycznych nagłówków w znacznikach h1,

optymalizacja najważniejszych podstron serwisu i opisów produktów.

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Serwis supersportowy.pl pozycjonujemy od kilku lat rozpoczynając od naturalizacji profilu linkowego oraz wzmocnienia samego brandu serwisu. Po zakończeniu pierwszych podstawowych działań optymalizacyjnych i akcji linkującej do serwisu rozpoczęliśmy publikację tematycznych linków w naszych autorskich katalogach branżowych, co pozwalało systematycznie podnosić pozycje dzięki wybranym frazom kluczowym.

Akcje linkujące zaplanowaliśmy i rozpisaliśmy na dłuższy okres ze względu na pozycjonowanie dużej ilości fraz. Chcąc zachować naturalny stosunek ilości pozyskiwanych linków do czasu między ich publikacją, prowadzone były prace on-site. Dla wszystkich fraz, które posiadały już wykonaną pełną optymalizację i którym oferta sklepu pozwalała konkurować z serwisami z top 10, wznawialiśmy akcje linkujące do wybranych kategorii w celu wzmocnienia ich wartości.

Docelowo na przełomie kilku lat dostarczyliśmy do serwisu naturalne wpisy z różnego typu katalogów oraz serwisów tematycznych, które umożliwiły odpowiednio zdywersyfikować profil linkowy oraz wzmocnić jego tematykę. Wszystkie opublikowane wpisy mamy pod pełną kontrolą i w przypadku nadchodzących zmian w algorytmach Google odpowiednio je korygowaliśmy dla uzyskania jeszcze lepszego efektu pozycjonowania.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

Grupa TENSE przygotowała dla nas bardzo atrakcyjną ofertę pozycjonowania uwzględniającą sezonowy charakter sprzedaży w branży sportowej. Po wdrożeniu wszystkich działań, w bardzo krótkim czasie odnotowaliśmy zwiększony ruch na stronie internetowej. Zostaliśmy bardziej zauważalni, nasz brand rozpoznawalny, a nasze sklepy stacjonarne odwiedza coraz więcej klientów.


Jakub Sosiński
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Sport
Oceń wpis