Menu

Case study - studiogd.pl

Prestiżowe salony fryzjerskie w centrum Warszawy. Z usług GD Studio chętnie korzystają warszawianki oraz polskie gwiazdy – np. Maryla Rodowicz, Justyna Steczkowska i Natasza Urbańska. Tam każda kobieta poczuje się wyjątkowo.

Branża
fryzjerska
Domena

Cel

wzrost pozycji

Efekt
290 słów w TOP 10
53 słowa w TOP 3

Wzrost pozycji słów kluczowych Studia GD

Co zrobiliśmy?

Analiza

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy w grudniu 2017 roku. Po wnikliwej analizie wyodrębniliśmy trzy obszary, które wymagały priorytetowej optymalizacji:

  • poprawa profilu linkowego i dodanie naturalnych odnośników z zaufanych źródeł,
  • eliminacja błędów technicznych w witrynie,
  • dodanie podstron tematycznych powiązanych z frazami kluczowymi.
Dobranie słów kluczowych

Z racji tego, że oba salony fryzjerskie GD Studio są w Warszawie, dobraliśmy lokalne wyrażenia kluczowe oddające ściśle przekrój oferty Klienta i zawierające w sobie nazwy dzielnic stolicy.
W trakcie współpracy z Klientem wymienialiśmy frazy oraz dodawaliśmy nowe w zależności od tego, jak zmieniała się oferta.

Monitorowaliśmy na bieżąco wzrosty pozycji w wyszukiwarce i realizowaliśmy strategię dążącą do tego, aby jak najwięcej wyrażeń plasowało się w „topie” wyników.

Optymalizacja

Optymalizację rozpoczęliśmy od dodania fraz kluczowych do nagłówków i tytułów stron. Rozbudowaliśmy także teksty na podstronach oraz uzupełniliśmy treści na blogu. Dlaczego? Google to wyszukiwarka tekstowa. Jeśli na stronie brakuje zoptymalizowanej pod SEO treści, witryna nie ma szans na zdobycie wysokich miejsc.

Kolejnym etapem optymalizacji była poprawa linkowania wewnętrznego i dodanie odnośników z zaufanych źródeł. Dążyliśmy do tego, aby naturalny profil linkowy „zasilał” stronę i sprawiał, że jej pozycja w Google wzrośnie.

Zrobiliśmy gruntowne porządki wewnątrz witryny. Dopilnowaliśmy, aby indeksowały się tylko ważne dla pozycjonowania podstrony. Te o niskiej wartości dla Google zablokowaliśmy. Dodaliśmy także odpowiednie dane teleadresowe – adres, numery telefonu etc. Uruchomiliśmy moduł z blogiem.

Tworzenie treści

350 tysięcy znaków. Tyle treści przygotowali dla Klienta nasi copywriterzy. Część tekstów przeznaczyliśmy na zapełnienie nowych podstron, jednak większość z nich trafiła na blog.

Ciekawe i użyteczne dla klientów artykuły szybko wspomogły efekty pozycjonowania i wpłynęły na wypracowanie satysfakcjonujących pozycji w Google.

Linkowanie

Ze względu na dotychczasowy profil linkowy i brak możliwości usunięcia części odnośników przychodzących, skupiliśmy się na pozyskiwaniu linków z różnych źródeł, a co najważniejsze – robiliśmy to naturalnie. Istotniejsze dla nas było to, aby odnośniki były dobrej jakości i dawały stronie moc, a nie by było ich po prostu jak najwięcej.

Z czasem poprawiliśmy nienaturalny profil linkowy i uwolniliśmy potencjał witryny, która zaczęła piąć się w wynikach wyszukiwania, zdobywając miejsca w TOP 3.

Działania dodatkowe

Oprócz standardowych prac w witrynie, na podstronach z opiniami klientów wprowadziliśmy mikrodane, które pomogły algorytmom wyszukiwarek w prawidłowym odczytaniu ocen. Dzięki temu podstrony wyświetlały się w wyszukiwarce razem z gwiazdkami symbolizującymi średnią ocenę klientów.

Dodatkowo w trakcie trwania umowy wymienialiśmy część słów kluczowych tak, by jak najlepiej określały ofertę Klienta i generowały większą liczbę wejść na stronę. Wiązało się to z dodatkowymi analizami, zmianami w treściach pod kątem nasycenia oraz modyfikacjami profilu linkowego, który prowadził Specjalista SEO.