Case study - spectlumacz.pl

Biuro tłumaczeń, które oferuje m.in. tłumaczenia specjalistyczne, przysięgłe i korekty native speakerów z 23 języków.

Cel

wzrost ruchu na stronie

Efekt
5x większy ruch
170 fraz w TOP 10

Opinia klienta

quote

W stosunkowo krótkim czasie zostały osiągnięte wyniki, do których konkurencja nie mogła się nawet zbliżyć. Kolejnym ważnym czynnikiem jest otwartość na modyfikację oraz ciągły rozwój zakresu pozycjonowanych fraz, co pozwala na zdobywanie najwyższych pozycji w poszczególnych dziedzinach tłumaczeń, które oferujemy naszym klientom.

Michał Dyrszka
Office Manager

Co zrobiliśmy?

Analiza

To pierwszy i zarazem najważniejszy etap, od którego rozpoczynamy pracę nad poprawą widoczności strony.

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO pozwala nam dobrać odpowiednią strategię działania. Pracę zaczęliśmy od instalacji narzędzi Google Analytics oraz Google Search Console, które pomogły nam w bardziej szczegółowej analizie strony. Na witrynie spectlumacz.pl zauważyliśmy kilka nieprawidłowości, m.in.:

  • stara wersja strony była wciąż zaindeksowana i „zabierała” wartościowy ruch z nowej witryny,
  • na stronę można było wejść z wielu adresów, przez co treść niepotrzebnie się duplikowała,
  • podstrony były niskiej jakości,
  • treść na stronie i meta-tagi były nieodpowiednio przygotowane,
  • na stronę kierowało niewiele linków zewnętrznych.
Dobranie słów kluczowych

Dobraliśmy wyrażenia, które miały najwyższą wyszukiwalność oraz odpowiadały językom, na jakie tłumaczy firma. Dodatkowo zadbaliśmy o to, aby utworzyć jak najwięcej kombinacji słów kluczowych używanych przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja

W pierwszym kroku pozycjonowania strony dostosowaliśmy sekcję head do promowanych słów kluczowych oraz zadbaliśmy o unikalność takich elementów, jak tytuły i meta tagi description w obrębie całej witryny. Stworzyliśmy również plik robots.txt z blokadami zasobów o niskiej wartości oraz wprowadziliśmy przekierowania 301 na wybraną formę adresu URL. Mieliśmy na celu pokierowanie ruchem robotów na witrynie tak, aby indeksowały się pożądane przez nas treści.

Na pierwsze efekty nie czekaliśmy długo – strona zaczęła pojawiać na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google powodując wzrost ruchu.

Na kolejnym etapie zoptymalizowaliśmy elementy widoczne dla użytkowników:

  • dostosowaliśmy nagłówki do promowanych fraz kluczowych,
  • wprowadziliśmy pełne dane adresowe,
  • zablokowaliśmy indeksowanie stron o niskiej wartości,
  • usunęliśmy przekazywanie „mocy” SEO do stron, które posiadały linki na witrynie spectlumacz.pl,
  • wprowadziliśmy znaczniki canonical na duplikatach wewnętrznych,
  • sprawiliśmy, że strona szybciej się ładowała.
  • poprawiliśmy nawigację w witrynie.
Tworzenie treści

Rozbudowaliśmy i poprawiliśmy treści na stronie głównej i promowanych podstronach – teksty obfitowały w słowa kluczowe i nie zawierały żadnych błędów językowych. Zadbaliśmy także o podstrony poszczególnych języków – pojawiły się na nich tabele z cennikiem oraz informacja o tłumaczach. Etap ten objął także modyfikację kilku nazw menu (tzw. anchorów), aby były dopasowane do pozycjonowanych wyrażeń.

Na tym etapie nadszedł czas na weryfikację naszych działań. Skupiliśmy się na aktualizacji wcześniejszych zmian pod kątem fraz, których nie udało się jeszcze umieścić w TOP 10:

  • zmodyfikowaliśmy nagłówki,
  • poprawiliśmy tytuły,
  • przeanalizowaliśmy strony konkurencji.
Linkowanie

Budowanie profilu linkowego rozpoczęliśmy od… likwidowania wcześniejszych odnośników. W ciągu miesiąca zmniejszyliśmy ich liczbę o około 66%. Dlaczego było to dla nas tak ważne? Profil linkowy strony nie był naturalny, a pracując nad link buildingiem stawiamy na jakość linków, nie ich liczbę.

Z uwagi na dużą liczbę słów kluczowych mogliśmy wykorzystać szeroki zakres serwisów linkujących, dzięki czemu witryna pozyskiwała odnośniki różnego typu – zarówno wizytówki firmy, jak i linki z tematycznych katalogów oraz artykułów i stron innego typu.

Proces budowy profilu linkowego oparliśmy również na wizytówkach w serwisach cieszących się dużym zaufaniem internautów. Utworzyliśmy i uzupełniliśmy wizytówki danymi kontaktowymi, umieściliśmy w nich informacje o ofercie klienta oraz treści te nasyciliśmy słowami kluczowymi.

Działania dodatkowe

Nasi specjaliści nie spoczywają na laurach. Jeśli możemy zrobić więcej, szybciej lub lepiej – robimy to. W przypadku pracy dla strony spectlumacz.pl zależało nam na tym, aby przyspieszyć indeksowanie zmian optymalizacyjnych, dlatego zaraz po ich wykonaniu zgłaszaliśmy stronę do pobrania w narzędziach Google Seach Console. Ustawiliśmy także istotnie dla klienta cele w Google Analytics – mierzyliśmy liczbę kliknięć numeru telefonu, wysłania zapytania za pomocą formularza czy przejść na stronę z wycenami.