Menu

Case study - s-shop.com.pl

Zakupy spożywcze i nie tylko bez wychodzenia z domu. W sklepie s-shop.com.pl można zaopatrzyć się w świeże warzywa i owoce, napoje, mrożonki, a nawet kosmetyki i chemię do sprzątania. Na terenie Warszawy transport zamówienia jest bezpłatny.

Branża
FMCG
Domena
Typ kampanii Google Ads
przygotowanie sklepu pod dalsze działania SEO
Efekt
329 słów w TOP 10
8641 słów w TOP 10

Wykres wzrostu ruchu i pozycji strony s-shop.com.pl

Co zrobiliśmy?

Analiza

Każdy, nawet najmniejszy biznes zasługuje na sukces w internecie. Kierując się tą zasadą, pracujemy także z Klientami, którzy stawiają pierwsze kroki w prowadzeniu firmy w sieci.

Podobnie było ze sklepem s-shop.com.pl. W momencie rozpoczęcia współpracy serwis nie wyświetlał się na żadne słowo kluczowe w Google, nie prowadziły do niego żadne linki – był niewidoczny w internecie.

W związku z tym pierwsze działania, jakie podjęliśmy to wprowadzenie niezbędnej optymalizacji na stronie. W ramach analizy wskazaliśmy Klientowi, że kolejnym etapem rozwoju biznesu powinna być rozbudowa serwisu i zwiększenie asortymentu.

Dobranie słów kluczowych

Z racji tego, że naszym głównym celem było wprowadzenie optymalizacji, aby strona zaczęła pojawiać się w wyszukiwarce, skupiliśmy się na dobraniu ogólnych fraz. Stanowiły one jedynie bazę, na podstawie której zbudujemy widoczność sklepu w przyszłości.

W kolejnym kroku dobierzemy sprecyzowane, konkretne wyrażenia odpowiadające zapytaniom użytkowników i opisujące powiększony asortyment sklepu.

Optymalizacja

Aby wydobyć potencjał witryny, skupiliśmy się na pracach w obrębie nagłówków, szczególnie na stronach produktowych. Dodaliśmy frazy kluczowe w nagłówkach oraz nadaliśmy im odpowiednią hierarchię.

Zoptymalizowaliśmy także dane strukturalne w wytrynie, aby była czytelniejsza dla robotów Google’a, a co za tym idzie – wyświetlała się w wyszukiwarce.

Tworzenie treści

Niezależnie od tego, jaki ma charakter, każda strona, która ma wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce, musi być bogata w treść. Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego promuje serwisy z użytecznymi dla internautów tekstami, które są nasycone słowami kluczowymi.

Nasi copywriterzy napisali 40 000 tysięcy znaków unikalnych opisów i tekstów. W głównej mierze umieściliśmy je na stronie głównej, stronach kategorii oraz podstronach informacyjnych.

Dobrze zaplanowane i napisane teksty znacznie pomogły w budowaniu widoczności serwisu.

Linkowanie

Do momentu nawiązania współpracy z Grupą TENSE strona Klienta nie zbudowała profilu linkowego.

Działaliśmy zatem od zera. Postawiliśmy na zbudowanie naturalnego i zróżnicowanego zbioru odnośników. Aby strona zyskała na widoczności, linki były powiązane tematycznie z kategoriami w sklepie. Zadbaliśmy także o publikację wizytówek firmy z danymi teleadresowymi na znanych serwisach.

Działania dodatkowe

Na efekty SEO trzeba czasem zaczekać, tym bardziej, gdy optymalizuje się stronę z zerową widocznością. Dlatego doradziliśmy Klientowi skorzystanie z reklamy Google Ads. Jej efekty są widoczne niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii, a możliwości wyboru grupy docelowej są bardzo precyzyjne.